Buruk Perangai Geng Pintu Belakang Dalam Pkr Tidak Boleh Dibiarkan Berterusan




Dari sehari ke sehari, buruknya perangai kumpulan serpihan dalam PKR yang diketuai Azmin Ali semakin terdedah satu demi satu.

Daripada semua perlakuan itu, ketaksuban kumpulan serpihan ini hanyalah semata-mata rakusnya mereka kepada kuasa dan jawatan.

Demi kerana ingin mengejar kuasa dan tingginya jawatan itu, semua perkara mahu dilakukan melalui pintu belakang dengan tidak memperdulikan peraturan serta undang-undang.

Sebab itu, kumpulan serpihan Azmin ini juga selalu disebut geng pintu belakang lantaran mereka suka mencari pintu belakang untuk mencapai sesuatu tujuan yang diimpikan.

Mula-mula mereka tidak hadir mesyuarat parti untuk sekian lama dan kemudian menuntut Anwar Ibrahim selaku Presiden PKR agar tunduk dan bertemu dengan mereka dalam mesyuarat pintu belakang kononnya untuk membincangkan rekonsilasi atau perdamaian.

Perdamaian apa kalau awal-awal lagi sudah tunjuk perangai memboikot mesyuarat parti?

Mujur Anwar tidak tunduk tehadap tuntutan mereka itu, jika tidak, lagilah besar kepala mereka sekarang ini.

Untuk apa dilayan mesyuarat pintu belakang, sedangkan mesyuarat melalui pintu depan iaitu mesyuarat MPP dan Biro Politik tiap-tiap bulan diadakan?

Kemudian, apabila ada keputusan mesyuarat yang tidak dipersetujui, mereka mengeluarkan kenyataan bersama kepada media memprotes keputusan tersebut.

Ehhh…di mana mereka ini belajar ilmu berorganisasi?

Kalau tidak setuju dengan keputusan mesyuarat, bantahlah dalam mesyuarat atau datang setiap kali PKR mengadakan mesyuarat agar mereka tahu semua perkembangan dan keputusan yang dibuat.

Bantah-bantah dalam media tentang keputusan mesyuarat ini merupakan satu lagi tindakan pintu belakang yang sebenarnya lebih kurang sama macam gebang dan sembang di kedai kopi saja statusnya.

Sekadar menghiburkan hati, bolehlah dengar cerita-cerita kedai kopi.

Di waktu yang sama, Azmin juga terus berusaha untuk mencapai cita-cita politiknya memintas melalui pintu belakang kedudukan Anwar yang sudah dipersetujui sebagai calon tunggal untuk jawatan PM8.

Macam-macam usaha dilakukannya seperti menjadi pembodek utama Perdana Menteri, merelakan akaun Twitternya sebagai alat hebahan serta promosi aktiviti Tun Mahathir Mohamad, sentiasa mahukan Perdana Menteri memegang jawatan sehingga habis penggal, mengadakan perjumpaan sulit dengan pembangkang bagi menggambarkan kepada Tun Mahathir dirinya ada kekuatan dan pelbagai lagi.

Lebih-lebih lagi setelah “video Haziq” tersebar luas, lagi kuat dia membodek Perdana Menteri kerana hanya disitulah saja talian hayatnya yang ada.

Oleh kerana terlalu taksub dengan pintu belakang, Azmin seolah-olah terlupa bahawa bukan kuasa mutlak Tun Mahathir menentukan siapa penggantinya dalam era PH ini.

Kuasa itu ada dalam tangan Majlis Presiden PH dan oleh kerana Anwar sudah dinamakan sebagai calon PM8 sejak sebelum PRU14 lagi, bermakna hanya Majlis Presiden saja yang berkuasa mengubah keputusan tersebut.

Menjelang Kongres Keadilan Nasional di MITC Melaka pada 6 dan 8 Disember ini, geng pintu belakang Azmin hampir pasti tidak akan hadir dan memboikotnya.

Azmin hanya akan hadir untuk merasmikan Kongres Wanita PKR saja, sementara Kongres AMK akan dirasmikan oleh Dr. Wan Azizah Wan Ismail.

Sebagaimana Azmin tidak hadir mesyuarat PKR sejak setahun yang lalu, sempena kongres di Melaka nanti, beliau akan sekali lagi meneruskan tindakan boikotnya dan difahamkan akan menganjurkan satu “Kongres Pintu Belakang” di sekitar Lembah Kelang pada tarikh yang sama.

Hakikat ini sebenarnya menyerlahkan lagi perlakuan buruknya perangai mereka ini yang melebihi apa yang pernah berlaku dalam UMNO, MIC dan lain-lain parti dalam bab berkrisis dengan pucuk pimpinan.

Dalam UMNO dan MIC pun biasa bergaduh dan berkrisis, tetapi belum lagi pernah mereka mengadakan mesyuarat yang lain dan berasingan dengan mesyuarat yang telah ditetapkan oleh ibu pejabat parti.

Selain itu, ada juga perkhabaran tentang percubaan mahu memalukan Anwar dengan mengusulkan undi tidak percaya terhadap Presiden PKR itu.

Usul itu selain menjadi agenda utama dalam “Kongres Pintu Belakang” anjuran Geng Azmin, ia juga mungkin akan dinaikkan dalam Kongres AMK dan Wanita PKR.

Oleh kerana Pengerusi Tetap dan Timbalan Pengerusi Tetap AMK sudah digugurkan, barangkali usul itu tidak menjadi akan menjadi kenyataan dalam Kongres AMK, tetapi mungkin tidak mustahil menjadi kenyataan dalam Kongres Wanita kerana sayap ini memang pentaksub Azmin.

Mengusul undi tidak percaya kepada Anwar adalah satu lagi tindakan pintu belakang yang hanya membuang masa dan semata-mata bersandarkan kegelojohan serta tamak kuasa.

Menolak atau menggugurkan pemimpin mesti dilakukan melalui pemilihan parti yang diadakan tiga tahun sekali dan dalam hal ini, mereka seharusnya menunggu pemilihan tahun 2021 akan datang untuk berbuat demikian.

Satu demi satu dan berterusannya tindakan buruk perangai Geng Azmin yang suka menggunakan pintu belakang ini, Anwar dan PKR harus memulakan tindakan tegas terhadap mereka itu.

Lagi dibiarkan, lagi rosak PKR dibuatnya nanti. (02/12/2019)




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2019/12/buruk-perangai-geng-pintu-belakang.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kabinet Angan Angan Pintu Belakang Hisham Dan Azmin

Kabinet Angan Angan Pintu Belakang Hisham Dan Azmin

papar berkaitan - pada 25/11/2019 - jumlah : 328 hits
Perdana Menteri Hishammuddin Hussein Timbalan Perdana Menteri 1 Azmin Ali Timbalan Perdana Menteri 2 Hadi Awang Menteri Kewangan 1 Khairy Jamaluddin Menteri Kewangan 2 Ahmad Fadhli Bin Shaari Menteri Pertahanan Tan Sri Muhyiddin Yassin Ment...
Anwar Tak Layan Gerakan Pintu Belakang

Anwar Tak Layan Gerakan Pintu Belakang

papar berkaitan - pada 25/11/2019 - jumlah : 333 hits
Presiden PKR Anwar Ibrahim menegaskan pihaknya tidak akan melayan mana mana gerakan yang cuba menubuhkan kerajaan baru melalui pintu belakang Anwar berkata semua pimpinan PH tetap senada menyatakan transisi jawatan perdana menteri akan berl...
Bila Mahathir Anwar Memahami Pencuri Pintu Belakang Tak Releven Lagi

Bila Mahathir Anwar Memahami Pencuri Pintu Belakang Tak Releven Lagi

papar berkaitan - pada 22/11/2019 - jumlah : 355 hits
Tindakan Anwar Ibrahim mengadakan pertemuan dengan Tun Mahathir Mohamad semalam sekurang kurangnya telah berjaya mengutarangkan panasnya suhu beberapa isu dalam negara Ia termasuk berkenaan peralihan kuasa desakan agar Perdana Menteri berun...
Baik Buruk Suami Semua Dalam Poket Isteri Jangan Mimpi Boleh Sorok

Baik Buruk Suami Semua Dalam Poket Isteri Jangan Mimpi Boleh Sorok

papar berkaitan - pada 25/11/2019 - jumlah : 432 hits
Setiap perkahwinan pasti pernah dilanda badai Setiap pasangan pasti pernah bermasam muka antara satu sama lain Itu adalah lumrah kehidupan berumah tangga Tiada masalah untuk sesekali berselisih pendapat kerana dengan cara itu kita akan lebi...
Tolak Kerajaan Pintu Belakang Pelabur Yakin

Tolak Kerajaan Pintu Belakang Pelabur Yakin

papar berkaitan - pada 26/11/2019 - jumlah : 281 hits
Tolak kerajaan pintu belakang pelabur yakinOleh November 26 2019Penolakan pentadbiran Tun Mahathir Mohamad terhadap kerajaan pintu belakang meraih keyakinan positif pelabur Hal itu disuarakan oleh pemerhati ekonomi Jameson Tan yang menurut ...
Kongres Pintu Belakang Tajaan Azmin Di Renaissance Dan Saloma Bistro Kl

Kongres Pintu Belakang Tajaan Azmin Di Renaissance Dan Saloma Bistro Kl

papar berkaitan - pada 4/12/2019 - jumlah : 329 hits
Kemungkinan kongres pintu belakang tajaan Timbalan Presiden PKR Azmin Ali menjadi kenyataan semakin sukar untuk dinafikan Berdasarkan poster yang tersebar luas melalui media sosial sejak senalam difahamkan kongres berasingan yang bertujuan ...
Geng Kartel Akan Boikot Konvensyen Nasional Pkr Pada Disember Ini

Geng Kartel Akan Boikot Konvensyen Nasional Pkr Pada Disember Ini

papar berkaitan - pada 25/11/2019 - jumlah : 365 hits
Krisis dalaman PKR semakin membarah Dr Mahathir sekali lagi berjaya membuktikan tiada manusia dalam Malaysia yang ada skill memecah belah selain dari dirinya Segala galanya bermula bila Dr Mahathir dengan sengaja melantik Azmin Ali pada wak...
Pau2019 Henti Kaitkan Kerajaan Pintu Belakang Semua Ahli Parlimen Umno Sudah Ikrar Setia

Pau2019 Henti Kaitkan Kerajaan Pintu Belakang Semua Ahli Parlimen Umno Sudah Ikrar Setia

papar berkaitan - pada 8/12/2019 - jumlah : 395 hits
Sebarang spekulasi tentang kerajaan pintu belakang yang dikaitkan dengan Ahli Ahli Parlimen UMNO perlu dihentikan sebaik sahaja perhimpunan agung parti itu yang berakhir hari ini Presiden UMNO Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berkata gesaan it...
Zahid Tidak Dipelawa Samada Pintu Belakang Or Depan

Zahid Tidak Dipelawa Samada Pintu Belakang Or Depan

papar berkaitan - pada 6/12/2019 - jumlah : 319 hits
PAS secretary general Takiyuddin Hassan says forming a government is like a football match in which teams exploit any weaknesses to score a goal over their opponents
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Lelaki Lihat Lembaga Besar Semasa Solat Berjemaah

Tawarkan Lebih Pilihan Pembiayaan Kepada Mahasiswa

Hari Ini 2 Al Hamdulillah Padi Dalam Pasu

Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris