Buntu Fikir Hadiah Pelajar Praktikal Bos Cina Beri Telekung Tanda Perpisahan


Buntu fikir hadiah pelajar praktikal, bos Cina beri telekung tanda perpisahan. Setiap majikan pasti ada cara tersendiri untuk menghargai keringat pelajar praktikal yang bertungkus-lumus memberikan yang terbaik sepanjang menjalani latihan industri di syarikat mereka.
Namun, pengarah syarikat Terang Bulan Landscape Sdn Bhd, Tan Peng Koon pada asalnya buntu untuk mencari hadiah yang sesuai buat seorang pelajar praktikal cemerlang, Naqia Musleh, 22.
Peng Koon, yang juga seorang arkitek landskap berkata sudah menjadi kebiasaan bagi syarikatnya untuk menghadiahkan saguhati kepada pelajar pelatih apabila mereka menamatkan latihan industri.
“Biasanya, kami akan tanya pelajar itu sendiri apakah hadiah yang diinginkan. Tapi, Naqia tidak memberikan hint tentang hadiah yang disukainya.
Naqia tidak kekok melakukan kerja-kerja di tapak pembinaan.  
“Saya tidak tahu nak hadiahkan apa. Selepas bertanya kepada kawan-kawan, ada yang cadangkan untuk berikan dia telekung,” katanya ketika dihubungi mStar Online pada Sabtu.
Tambah Peng Koon, beliau tidak menyangka bahawa pelajar dari Universiti Putra Malaysia itu memang berhajat untuk memiliki telekung baharu.
Menurut usahawan yang berasal dari Kemaman, Terengganu itu, pada pandangan peribadinya, hadiah telekung adalah pilihan paling tepat kerana ia bersesuaian dengan personaliti pelajar wanita berkenaan.
Beliau turut memuji prestasi pelajar tahun tiga Ijazah Sarjana Muda Seni Bina Landskap berkenaan yang disifatkan amat cemerlang sepanjang enam bulan menjalani latihan industri di syarikatnya.
“Kami ada satu projek di Kuala Lumpur yang mempunyai masalah dengan pekerja-pekerja tapak.
Peng Koon amat berpuas hati dengan prestasi Naqia sebagai seorang pelajar praktikal.
Projek  
“Projek itu agak membebankan kerana para pekerja sukar mendengar kata. Saya cuba hantar Naqia untuk selesaikan dan tak sangka pekerja Bangladesh itu boleh mematuhi arahan dia.
“Lebih mengagumkan, dia sendiri pergi tanam pokok bersama-sama dengan pekerja tersebut,” katanya yang turut menawarkan pekerjaan kepada Naqia selepas pelajar itu menamatkan pengajian pada tahun depan.
Menurut Peng Koon, perbezaan agama dan kaum tidak pernah menjadi batas kepadanya untuk memberikan peluang kepada mereka yang ingin menjalani latihan industri atau bekerja di syarikatnya.
Perkara utama yang dititikberatkan oleh pengarah syarikat reka bentuk dan bina landskap itu adalah kesungguhan individu tersebut untuk belajar dan menjalankan amanah dengan sebaiknya.
The post Buntu fikir hadiah pelajar praktikal, bos Cina beri telekung tanda perpisahan appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/buntu-fikir-hadiah-pelajar-praktikal-bos-cina-beri-telekung-tanda/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hadiah Perpisahan

Hadiah Perpisahan

papar berkaitan - pada 30/12/2018 - jumlah : 379 hits
Assalamualaikum Minggu lepas Isnin 24 Disember 2018 adalah hari terakhir aku berkhidmat dengan 1 pejabat yang meninggalkan memori manis dalam hidup aku Syukur aku dikurniakan adik adik buah yang mendengar cakap rajin dan boleh diharap Walau...
Pelajar B4ngsa Cina Dapat A Dalam Semua Subjek Ujian Penilaian Kelas Kafa Rileks Media

Pelajar B4ngsa Cina Dapat A Dalam Semua Subjek Ujian Penilaian Kelas Kafa Rileks Media

papar berkaitan - pada 25/12/2018 - jumlah : 459 hits
Bangga ibu bapa dengan keputusan anak dia Kami pun tumpang gembira dan bangga Seorang pelajar Cina dari Kampung Gong Pak Damak Taman Dea Jaya berjaya dapat keputusan cemerlang dalam Ujian Penilaian Kelas Kafa baru baru ini Menurut Berita Ha...
Mana Panggilan Paling Sesuai Cina Atau Tionghoa

Mana Panggilan Paling Sesuai Cina Atau Tionghoa

papar berkaitan - pada 24/12/2018 - jumlah : 351 hits
Gambar hiasan Ramai tertarik dengan penggunaan istilah Tionghoa dalam laporan NST ini sebab penggunaan Tionghoa untuk merujuk kepada Cina bukan amalan biasa Malaysia tapi biasa diamalkan di Indonesia Negara China pun diorang panggil Tiongko...
Sejarah Migrasi Cina India Perlu Diajar Di Sekolah Rendah

Sejarah Migrasi Cina India Perlu Diajar Di Sekolah Rendah

papar berkaitan - pada 24/12/2018 - jumlah : 366 hits
16 Rabiulakhir 1440H Isnin Majlis Pembangunan Pendidikan Islam Malaysia mahu sejarah migrasi orang Cina dan India yang dibawa penjajah ke Tanah Melayu ditulis berdasarkan fakta Bukan itu sahaja ia juga perlu diajar di sekolah rendah kata Ke...
Sekolah Cina Dan Tamil Menjejaskan Perpaduan Kata Mufti

Sekolah Cina Dan Tamil Menjejaskan Perpaduan Kata Mufti

papar berkaitan - pada 24/12/2018 - jumlah : 303 hits
Dengan berkata kurangnya pengalaman bersama dalam kalangan anggota komuniti yang berbeza Mufti Perlis Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin menggesa kerajaan Pakatan Harapan mewajibkan rakyat Malaysia mengikuti pendidikan 6 tahun pertama di seko...
Kenapa Lelaki Tua Cina Ni Nak Sangat Masuk Masjid Sri Petaling

Kenapa Lelaki Tua Cina Ni Nak Sangat Masuk Masjid Sri Petaling

papar berkaitan - pada 29/12/2018 - jumlah : 690 hits
SEORANG lelaki tua Cina yang merupakan seorang peniaga kaya raya di Kuala Lumpur telah berjumpa Umar Sudanis yang sememangnya berasal dari Sudan dan telah menetap di Malaysia serta berkahwin dengan gadis tempatan yang juga bekerja di Petron...
Makan Besar Tahun Baru Cina 2019 Di Hotel Armada Petaling Jaya

Makan Besar Tahun Baru Cina 2019 Di Hotel Armada Petaling Jaya

papar berkaitan - pada 27/12/2018 - jumlah : 731 hits
Hi Korang Lama tak ke Armada Petaling Jaya ek Hehehe Sekejapan masa berlalu ermm tup tup dah nak masuk 2019 Dan kebetulan jugak Sambutan Tahun Baru Cina pada awal Februari 2019 so pihak Armada Hotel merasakan patut kiranya untuk di adakan p...
Amerika Syarikat Fakta Menarik Unik Dan Aneh

Pilih Peruntukan Atau Muhyiddin

Bimbang Tentang Keselamatan Anak Anda Ketika Naik Motorsikal Dapatkan Helmet Ltd J

Wanita Masih Hidup Ada Kubur Sendiri

Our Corrupt And Exploitative Business Community Is A Part Of The Problem Not A Part Of The Solution

Kad Bank Malaysia Support Apple Pay Google Pay

Combine Best Of Both Worlds To Train Cardiothoracic Surgeons

Private Hospitals Ready To Receive Cardiac Surgery Patients From Serdang Centre



10 Fakta Biodata MK K Clique Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Gandingan Erysha Emyra Yang Beristerikan Siti Hajaar Syeikh Nordin

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria


5d4n Dalat Ho Chi Minh Vietnam 2024

Kampung Baru Kl

Citer Bulan Puasa Potluck Kat Aeon Bandaraya Garden Vanue

Kotak Makanan Dan Keselamatan Makanan Apa Yang Perlu Ambil Kira

Drama Nuh Dan Nayla

Ita Medin Wai Setak Nyin Chord