Bung Moktar Fokus Tambah Baik Jalan Bekalan Air Sabah




KOTA KINABALU - Menteri Kerja Raya Sabah, Datuk Seri Bung Moktar Radin kini dalam usaha menambah baik jalan raya dan memberi bekalan air bersih kepada seluruh rakyat di negeri ini.
Sehubungan itu, beliau yang juga Timbalan Ketua Menteri I mahu menyusun semula program dan juga bajet untuk Rancangan Malaysia ke-12 (RMK-12) memandangkan kemudahan infrastruktur dan bekalan air menjadi masalah sejak dulu lagi bagi rakyat Sabah.
"Misi utama saya dalam kementerian ini untuk memastikan jalan raya di Sabah dapat diperbaiki dan menyalurkan bekalan air bersih kepada rakyat.
"Selama kempen pilihan raya bertahun-tahun lalu, saya mendapat maklumat dan salah satu aku janji atau manifesto Gabungan Rakyat Sabah (GRS) adalah memberi bekalan air bersih kepada rakyat Sabah," katanya.
Beliau berkata kepada pemberita selepas mendengar taklimat berkaitan kementerian di bangunan Kementerian Infrastruktur Jabatan Kerja Raya, Sembulan di sini hari ini.
Kata Bung Moktar lagi, pihaknya berharap masalah bekalan air bersih di daerah terlibat dapat diselesaikan dan seterusnya dinikmati oleh rakyat Sabah.
"Rakyat berhak untuk menerima sepatutnya, tugas saya dan semua agensi di sini adalah memastikan rakyat mendapat hak mereka iaitu air bersih dan jalan raya yang baik," katanya.
Ketika diminta mengulas lanjut berhubung perkembangan pembinaan Pan Borneo, beliau berkata, ia termasuk dalam keutamaannya dalam menerajui kementerian itu.
"Itu termasuk (Pan Borneo). Kita ketinggalan, Pan Borneo di Sarawak sudah mencapai 50 peratus, Sabah baru 18 hingga 20 peratus. Jadi nampak tidak masuk akal sedangkan kita bergerak bersama-sama, tetapi kita ketinggalan.
"Kenapa Sarawak boleh, Sabah tidak boleh. Jadi saya akan perincikan perkara ini secara spesifik untuk memastikan Pan Borneo pun perlu bergerak pantas untuk memastikan rakyat menikmati jalan raya yang lebih baik seperti negeri lain," katanya.
Terdahulu, Bung Moktar memulakan tugas rasminya di kementerian sebagai Menteri Kerja Raya selepas dilantik menjawat jawatan itu oleh Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Hajiji Mohd Noor semalam.
Hadir sama, Timbalan Setiausaha Tetap Kementerian Kerja Raya, Helena Masry dan Pengarah Jabatan Kerja Raya, Datuk Ir Richard Jomiji Kinsil.
#Sumber : SH   

MR :  Agaknya jawatan ni boleh ubah sikit personaliti Bung  


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
[email protected]


©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.mindarakyat.net/2020/09/bung-moktar-fokus-tambah-baik-jalan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hajiji Km Bung Moktar Jeffry Joachim Tkm Sabah Yang Baharu

Hajiji Km Bung Moktar Jeffry Joachim Tkm Sabah Yang Baharu

papar berkaitan - pada 30/9/2020 - jumlah : 157 hits
HAJIJI KM BUNG MOKTAR JEFFRY JOACHIM TKM SABAH YANG BAHARU KOTA KINABALU Datuk Hajiji Noor sah bergelar Ketua Menteri Sabah ke 16 selepas mengangkat sumpah pada jam 10 32 pagi tadi Beliau mengangkat sumpah jawatan itu di hadapan Yang di Per...
Bung Moktar Angkat Sumpah Tkm1 Sabah

Bung Moktar Angkat Sumpah Tkm1 Sabah

papar berkaitan - pada 29/9/2020 - jumlah : 208 hits
Pengerusi Barisan Nasional Sabah Datuk Seri Bung Moktar Radin dilantik sebagai Timbalan Ketua Menteri Sabah Bung Moktar yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri Lamag mengangkat sumpah di hadapan Yang Dipertua Negeri Sabah Tun Juhar Mahiruddin ...
Bung Moktar And Hajiji Enter Istana Negeri To Meet Sabah Governor

Bung Moktar And Hajiji Enter Istana Negeri To Meet Sabah Governor

papar berkaitan - pada 27/9/2020 - jumlah : 345 hits
Gabungan Rakyat Sabah leaders have left the Magellan Sutera Resort after more than two hours of negotiations and are due for an audience before the Tuan Yang Di Pertua Sabah Barisan Nasional chief Datuk Seri Bung Moktar Radin arrived at Ist...
Keselamatan Kedaulatan Negeri Sabah Tak Boleh Dirunding Bung Moktar

Keselamatan Kedaulatan Negeri Sabah Tak Boleh Dirunding Bung Moktar

papar berkaitan - pada 21/9/2020 - jumlah : 350 hits
Pengerusi Barisan Nasional Sabah Datuk Seri Bung Moktar Radin menegaskan bahawa isu keselamatan dan kedaulatan negeri Sabah tidak boleh dirunding dengan mana mana pihak Katanya Sabah adalah negeri yang merdeka di bawah Malaysia dan tidak bo...
Hajiji Noor Angkat Sumpah Ketua Menteri Sabah Ke 16 Bung Moktar Antara 3 Adun Angkat Sumpah Sebagai Timbalan Km

Hajiji Noor Angkat Sumpah Ketua Menteri Sabah Ke 16 Bung Moktar Antara 3 Adun Angkat Sumpah Sebagai Timbalan Km

papar berkaitan - pada 29/9/2020 - jumlah : 425 hits
1 025 total views 1 025 views today KOTA KINABALU Pengerusi Perikatan Nasional Sabah Datuk Hajiji Noor yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri Sulaman hari ini mengangkat sumpah sebagai Ketua Menteri Sabah Ke 16 di hadapan Yang Dipertua Negeri...
Yang Dipertua Negeri Sabah Minta Tempoh Tentukan Ketua Menteri Bung Moktar

Yang Dipertua Negeri Sabah Minta Tempoh Tentukan Ketua Menteri Bung Moktar

papar berkaitan - pada 27/9/2020 - jumlah : 417 hits
1 294 total views 1 294 views today KOTA KINABALU Yang Dipertua Negeri Sabah Tun Juhar Mahiruddin meminta tempoh bagi menentukan siapa Ketua Menteri Sabah yang baharu kata Pengerusi Barisan Nasional Sabah Datuk Seri Bung Moktar Radin Secepa...
Prn Sabah Bung Moktar Bakal Menjadi Ketua Menteri Sabah

Prn Sabah Bung Moktar Bakal Menjadi Ketua Menteri Sabah

papar berkaitan - pada 28/9/2020 - jumlah : 577 hits
PRN SABAH BUNG MOKTAR MUNGKIN MENJADI KETUA MENTERIGabungan Rakyat Sabah 3 BEBAS akan menubuhkan kerajaan di Sabah Kemasukan 3 ADUN Bebas ke dalam Gabungan Rakyat Sabah menjadikan Gabungan mempunyai 41 kerusi DUN berbanding WARISAN PLUS han...
Who Wins Most Seats Becomes Sabah S Cm Says Bung Moktar

Who Wins Most Seats Becomes Sabah S Cm Says Bung Moktar

papar berkaitan - pada 17/9/2020 - jumlah : 261 hits
After Perikatan Nasional named its choice for the Sabah chief minister earlier this week Datuk Bung Moktar Radin has said the choice lies with the state Barisan Nasional but added that they will focus on winning the elections first Bung who...
Tyt Sabah Akan Tentukan Bung Moktar Atau Hajiji Ketua Menteri

Tyt Sabah Akan Tentukan Bung Moktar Atau Hajiji Ketua Menteri

papar berkaitan - pada 28/9/2020 - jumlah : 450 hits
Kow Gah Chie Pengerusi BN Sabah Bung Moktar Radin berkata bakal ketua menteri Sabah yang baru akan diketahui selepas pengumuman Tuan Yang di Pertua Negeri Juhar Mahiruddin Ini selepas BN dan PN dikatakan gagal mencapai kata sepakat mengenai...
3 Pelampau Khawarij Ditahan

Lost Opportunities In Labuan

Dua Bersaudara Maut Tiga Cedera Parah Nahas 4wd

Lirik Lagu Semua Tentangmu Sufian Suhaimi

Abyad Sofi

Zii Jia Won T Join National Team For Thomas Cup Training

Tamago Kake Gohan

Terimalah Kekurangan Sahabat Kita



Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kuih Muah Tonton

10 Filem Indonesia Terbaru Best 2023 2024 Juga Tersedia Online


Singapore Travel Insurance For Europe What To Look For In A Comprehensive Policy

Shapellx Shapewear Your Guide To A Perfect Look

Enhancing Your Pubg Mobile Experience A Guide To Unknown Cash

Jamuan Saka Di Ruang Tamu

Puisi 35 Takdir

Raya Raya Raya 2024