Buku Pink Vitamin Mesti Bawa Dua Kali Raya Travel Masa Hamil Ibu Kongsi Tip Dalam Pa Ma Tv


Beraya ketika berbadan dua tentunya lain dari biasa. Ibu kini mempunyai seseorang di dalam rahim yang perlu dijaga selain daripada diri sendiri.
Perkongsian daripada Puan Atiqah Ali yang muncul dalam rancangan TV Pa&Ma Musim Ke-4, episod 13: Beraya Semasa Hamil ini boleh dijadikan panduan. Pengalamannya dua kali menyambut Aidilfitri semasa mengandung turut dikongsikan.

 
 
“Pada trimester pertama saya experience loya, muntah dan pening. Masa tu tak tahu lagi mengandung. Tapi apabila melepasi trimester kedua dan ketiga keadaan dah ok.

“Saya rasa bertuah dan beruntung sebab dapat pengalaman dua kali mengandung sewaktu raya. Raya memang kita enjoy jumpa sanak saudara. Perasaan pun agak lain sebab dah berbadan dua, “ kata Atiqah.
PERSIAPAN BALIK KAMPUNG Ibu ini turut membuat persediaan rapi sebelum bertolak balik ke kampung halaman. Antara kelengkapan yang disediakan ialah buku rekod kehamilan dan beg hospital.
“Persiapan nak balik kampung masa raya buku pink tu memang saya bawak ke mana-mana lah, sentiasa letak dalam handbag. Kita dah ready dengan 1 luggage bag yang ada barang-barang keperluan bayi dan saya. Ibaratnya kalau masuk hospital masa beraya pun kami dah ready,” kata ibu ini lagi.
Selain itu, Atuqah turut bersedia dengan suplemen khas untuk ibu hamil walau pun beraya di kampung. Supplemen yang dibekalkan doktor seperti obimin, asid turut dibawa bersama.

PAKAIAN LONGGAR & KASUT BERTUMIT RENDAH Apabila hamil, tiada apa yang lebih memberikan keselesaan selain daripada pakaian yang selesa. Atiqah juga memilih pakaian yang longgar dan selesa seperti jubah dres. “Kasut seperti kasut bertumit tinggi saya cuba elakkan. Pakaian yang longgar seperti jubah jadi pilihan.

TRAVEL SEMASA RAYA Memanfaatkan cuti raya yang panjang, Atiqah mengambil peluang untuk bercuti bersama suami, “Sebagai ibu mengandung, memang dielakkan untuk berjalan jauh. Tapi kami pulak memang suka berjalan dan kebetulan masa tu pulak raya. Saya dan suami seperti babymoon, bercuti berdua sebelum kelahiran anak kami,” kata Atiqah yang travel pada kedua-dua kehamilannya.
Mengimbau kenangannya berkunjung ke New Zealand, ibu ini mengakui ia adalah momen bersama keluarga yang indah walau pun ketika itu sudah sarat hamil 7 bulan .
“Masa tu 7 bulan, kami ke New Zealand di mana penerbangan mengambil masa selama 10 jam. Perjalanan itu agak memenatkan juga. Pergi ke negara yang sejuk, faktor cuaca juga penting semasa pemilihan destinasi,”

KASUT MESTI SELESA
“Ketika kehamilan ketiganya, Atiqah travel lagi bertiga bersama suami dan anak sulung yang berusia 2 tahun. “Agak mencabar juga kerana menggunakan public transport. Tapi saya dah ready dengan kasut yang sangat selesa. Kalau penat saya akan take time untuk berehat dan bawa bekalan makanan kerana memang tahu ibu hamil cepat penat dan lapar,” kata Atiqah.
Mengakhiri perbualan, ibu ini turut berpesan kepada ibu bapa untuk memulakan kembara ke luar negara. “Sebelum travel kita dapatkan nasihat & kebenaran daripada doktor , dapatkan surat pengesahan daripada doktor.Buat survey beberapa hospital di luar negara jika sekiranya tiga-tiba bersalin di sana,” katanya kepada Pa&Ma.

The post Buku Pink & Vitamin Mesti Bawa. Dua Kali Raya & Travel Masa Hamil, Ibu Kongsi Tip Dalam Pa&Ma TV appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/buku-pink-vitamin-mesti-bawa-dua-kali-raya-travel-masa-hamil-ibu-kongsi-tip-dalam-pama-tv/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pagi Raya Memang Saya Jaga Mood Anak Anak Irine Nadia Kongsi Tip Beraya Dengan Anak Ramai

Pagi Raya Memang Saya Jaga Mood Anak Anak Irine Nadia Kongsi Tip Beraya Dengan Anak Ramai

papar berkaitan - pada 9/6/2019 - jumlah : 977 hits
Bukan senang nak uruskan anak anak kecil di pagi raya Nak uruskan anak seorang pun dah kecoh inikan pula empat anak yang masih kecil Mama faham faham sendirilah Namun lain pula caranya bagi social influencer yang satu ni Irine Nadia yang pu...
Ibu Hamil Makan Juadah Raya Pastikan Sedikit Tapi Kerap Hand Sanitizer Kurangkan Risiko Jangkitan

Ibu Hamil Makan Juadah Raya Pastikan Sedikit Tapi Kerap Hand Sanitizer Kurangkan Risiko Jangkitan

papar berkaitan - pada 8/6/2019 - jumlah : 574 hits
Ibu hamil tidak terkecuali boleh merayakan kehadiran Syawal Namun atur pemakanan dan asas kebersihan agar boleh mengelakkan kemudaratan kepada kesihatan ibu dan bayi dalam kandungan Perkongsian daripada Pegawai Perubatan Kesihatan Wanita Ke...
Ibu 7 Anak Kongsi Nasi Berlauk Air Garam Sentuh Hati Aliff Syukri Hajat Bagi Bantuan Raya

Ibu 7 Anak Kongsi Nasi Berlauk Air Garam Sentuh Hati Aliff Syukri Hajat Bagi Bantuan Raya

papar berkaitan - pada 23/5/2019 - jumlah : 372 hits
Beberapa hari lepas tular mengenai seorang wanita beserta tujuh orang anak yang hanya cukup cukup makan dan mengharapkan ihsan jiran untuk menampung hidupnya sekeluarga Menerusi laporan dari Malaysia Gazette wanita yang dikenali sebagai Mar...
Balik Raya Bawa Bayi Ibu Ayah Kena Kerap Berhenti Keluarkan Anak Dari Carseat 2 Jam Sekali

Balik Raya Bawa Bayi Ibu Ayah Kena Kerap Berhenti Keluarkan Anak Dari Carseat 2 Jam Sekali

papar berkaitan - pada 2/6/2019 - jumlah : 514 hits
Kebanyakan warga kota berpusu pusu memenuhi lebuhraya menuju ke destinasi kampung halaman Balik raya membawa bayi dan kanak kanak ibu ayah mesti tahu caranya Perkongsian daripada Uswatun Hasanah Konsultan Tangisan Bayi Malaysia ini boleh ib...
Berair Mata Baca Farah Lee Kongsi Foto Sambut Raya Sama Bekas Suami Ucapan Buat Anak Bikin Ramai Sebak

Berair Mata Baca Farah Lee Kongsi Foto Sambut Raya Sama Bekas Suami Ucapan Buat Anak Bikin Ramai Sebak

papar berkaitan - pada 9/6/2019 - jumlah : 516 hits
Berair Mata Baca Farah Lee Kongsi Foto Sambut Raya Sama Bekas Suami Ucapan Buat Anak Bikin Ramai Sebak Bintang media sosial Farah Lee menerusi posting terkininya di Instagram nyata mencuri perhatian para peminatnya Ibu tunggal ini berkongsi...
Kongsi Foto Hari Raya Baju Izreen Azminda Dikecam Teruk

Kongsi Foto Hari Raya Baju Izreen Azminda Dikecam Teruk

papar berkaitan - pada 11/6/2019 - jumlah : 1840 hits
Sejak mendirikan rumah tangga jarang sekali kita melihat Izreen Azminda muncul di kaca televisyen Jika tahun lalu Izreen menyambut hari raya bersama The post appeared first on
Perlahan Lahan Nafas Anak Berhenti 3 Kali Hamil 3 Kali Gugur Kerana Masalah Pangkal Rahim

Perlahan Lahan Nafas Anak Berhenti 3 Kali Hamil 3 Kali Gugur Kerana Masalah Pangkal Rahim

papar berkaitan - pada 23/5/2019 - jumlah : 910 hits
Bukan mudah untuk berpantang tapi hakikatnya si kecil sudah tiada Tiga kali hamil dan tiga kali diuji dengan kehilangan keguguran anak tercinta begitulah beratnya dugaan yang terpaksa ditanggung oleh Perlu Ada Kesedaran Tentang Masalah Pang...
Marshmallow Elle Tudung Raya Sarung Terus Sedondon Ibu Dan Anak

Marshmallow Elle Tudung Raya Sarung Terus Sedondon Ibu Dan Anak

papar berkaitan - pada 8/6/2019 - jumlah : 437 hits
Dengan Bismillah Marshmallow Elle Tudung Raya Sarung Terus Sedondon Ibu dan Anak dengan 11 pilihan warna kesukaan ramai sudah pun berada di pasaran dan tanpa perlu tangguh tangguh lagi dah boleh anda dapatkan segera di sini Nak diingatkan s...
Pulang Raya Buka Masa Pamer Kekayaan

Pulang Raya Buka Masa Pamer Kekayaan

papar berkaitan - pada 3/6/2019 - jumlah : 312 hits
Aidilfitri hilang kemeriahan jika tidak dapat pulang berhari raya bersama keluarga di kampung halaman Biarpun terletak jauh di pedalaman suasana kampung akan bertukar meriah dengan kepulangan anak perantau yang pulang bersama cerita dan pen...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

15 Easter Garland Designs To String Along The Spring Festivities

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Do You Know About Kuda Kepang Dance

Cukai Perkhidmatan 8 Hanya Ke Atas Golongan Berkemampuan

300 Extra Padu Registration Counters Opened