Bukti Mengejutkan Dari Makmal Wuhan Seal Peti Sejuk Tempat Menyimpan 1500 Strain Virus Termasuk Coronavirus Dipecah


Ini adalah gambar yang belum pernah dilihat di dalam makmal China di Pusat Kecurigaan Antarabangsa [The Centre Of Mounting Inter-National Suspicion] mengenai pandemik Covid-19- dan menjadi bukti tidak akan menghilangkan keraguan bahawa ia disebabkan oleh kebocoran bencana yang telah dirahsiakan oleh Beijing.
Gambar dari dalam Institut Virologi Rahsia Wuhan menunjukkan meterai yang pecah pada pintu salah satu peti sejuk yang digunakan untuk menyimpan 1500 jenis virus yang berbeza, termasuk coronavirus kelawar yang telah menular kepada manusia dengan kesan yang sangat buruk.

Gambar-gambar yang pertama kali itu dikeluarkan oleh akhbar China Daily milik negara pada tahun 2018, telah diterbitkan di Twitter bulan lalu, sebelum dihapuskan.




Minggu lalu, akhbar The Mail mendedahkan bahawa institut tersebut telah melakukan eksperimen virus korona pada kelawar yang ditangkap lebih dari 1000 batu jauhnya di Yunnan, yang didanai oleh US dengan geran $3.7 juta.
Penjujukan urutan berkaitan genom Covid-19 telah mengesannya ke atas kelawar yang hanya terdapat di gua-gua tersebut.
Kecurigaan ke atas Cina semakin meningkat setelah Washington Post melaporkan bahawa diplomat AS di Beijing telah menulis mengenai makmal Wuhan pada tahun 2018, memperingatkan Jabatan Negara bahawa 'kerja-kerja kajian makmal mengenai coronavirus kelelawar dan potensi penularan manusia mereka berisiko wabak seperti SAR baru '.
Sumber perisik AS mengatakan bahawa tidak lama selepas wabak coronavirus bermula, pegawai di makmal memusnahkan sampel virus, menghapus laporan awal, manakala akhbar akademik disekat, dan kemudian cuba menyalahkan pasar basah Wuhan tempat haiwan liar dijual.

Sumber-sumber tersebut percaya bahawa 'Patient Zero' adalah seorang staf intern di makmal, yang menyebarkan virus tersebut kepada penduduk setempat setelah virus tersebut menjangkiti teman lelakinya.

Setelah pada awalnya menerima teori pasar basah Wuhan sebagai punca wabak, pegawai perisik di AS, Britain dan Kanada semakin fokus kepada institusi majmal Wuhan kerana tahap keesahan yang diperlukan punca jangkitan tersebut bukan berpunca dari  haiwan liar yang dijual di pasar basah Wuhan.

Organisasi Kesihatan Sedunia, menghadapi tuduhan bersikap menyebelahi Beijing terhadap wabak itu, kerana dengan cepat menerima dan menyebarkan teori bahawa jangkitan bermula dari pasar hidupan liar Wuhan.



Walaupun sumber Kerajaan Inggeris mengatakan bukti menunjukkan bahawa virus itu 'zoonotik', berasal dari binatang, tetapi ia masih ‘compatible’ dengan teori bahawa penyebaran virus corona terhadap manusia adalah akibat kemalangan oleh saintis yang mempelajarinya di makmal.

Beijing menegaskan bahawa institut virologi utama negara itu berpusat di kota di pusat wabak itu hanya kebetulan, menolak hubungan kes makmal sebagai 'teori konspirasi tidak berasas'.

Dalam sebuah surat kepada The Mail pada hari Ahad, seorang jurucakap Kedutaan Besar China mengatakan: ‘Tidak pernah ada penyembunyian, dan juga tidak pernah ada kerahsiaan.

Angka kematian Covid-19 yang agak rendah di China membuktikan bahawa langkah-langkah pembendungan berkesan. Langkah-langkah penguncian yang ketat telah memperlambat penyebaran virus dan mengurangkan kes jangkitan.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.orangmuo.my/2020/04/bukti-mengejutkan-dari-makmal-wuhan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Peti Simpan 1 500 Virus Di Wuhan Dipecahkan

Peti Simpan 1 500 Virus Di Wuhan Dipecahkan

papar berkaitan - pada 21/4/2020 - jumlah : 330 hits
BERLAKU situasi mengejutkan di dalam makmal bersekuriti tinggi di China negara yang dikatakan bermulanya pandemik Covid 19 Gambar gambar dari dalam Institut Virologi rahsia di Wuhan menunjukkan pintu salah satu peti sejuk yang digunakan unt...
Institut Virologi Wuhan Menyimpan Lebih 1 500 Jenis Virus Menjadi Perhatian Amerika

Institut Virologi Wuhan Menyimpan Lebih 1 500 Jenis Virus Menjadi Perhatian Amerika

papar berkaitan - pada 18/4/2020 - jumlah : 311 hits
Wuhan Sebuah makmal biosekuriti tinggi di China kini menjadi perhatian Amerika Syarikat selepas terdapat dakwaan Covid 19 berasal di bangunan itu RTE melaporkan saintis China mengatakan virus itu berpunca daripada haiwan di sebuah pasar di ...
Rakyat China Tak Sabar Nak Melancong Tak Sangka Ini Keadaan Terkini Yang Mengejutkan Di Lapangan Terbang Wuhan

Rakyat China Tak Sabar Nak Melancong Tak Sangka Ini Keadaan Terkini Yang Mengejutkan Di Lapangan Terbang Wuhan

papar berkaitan - pada 12/4/2020 - jumlah : 540 hits
Menjadi wilayah pertama yang menjadi penularan wabak COVID 19 berlaku Wuhan juga antara wilayah yang pertama di mana perintah berkurung ditamatkan oleh kerajaan Ch1na Rakyat China tak sabar nak melancong Tak sangka ini keadaan terkini yang ...
Saintis Dapati Virus Penyebab Covid 19 Mungkin Sudah Bermutasi Menjadi Lebih 30 Strain Berbeza Kajian

Saintis Dapati Virus Penyebab Covid 19 Mungkin Sudah Bermutasi Menjadi Lebih 30 Strain Berbeza Kajian

papar berkaitan - pada 24/4/2020 - jumlah : 208 hits
Satu kajian yang dibuat mencadangkan bahawa virus SARS Cov 2 virus yang menjadi punca COVID 19 telah bermutasi kepada lebih 30 jenis strain yang terpisah Hal ini telah dikongsikan Ketua Pengarah Kesihatan Datuk Dr Noor Hisham Abdullah dalam...
3 Coronavirus Variants Discovered Surprisingly Type A Found In Americans Wuhan S Type B And Type C In Europe

3 Coronavirus Variants Discovered Surprisingly Type A Found In Americans Wuhan S Type B And Type C In Europe

papar berkaitan - pada 13/4/2020 - jumlah : 148 hits
Scientists were flabbergasted at the speed of Coronavirus spreading to around the world With cases fast approaching 2 million and more than 100 000 deaths everyone is asking the same question when will a Covid 19 vaccine be ready If you bel...
Mungkin Ada Tiga Jenis Strain Virus Covid 19 Di Malaysia

Mungkin Ada Tiga Jenis Strain Virus Covid 19 Di Malaysia

papar berkaitan - pada 17/4/2020 - jumlah : 246 hits
PUTRAJAYA Kementerian Kesihatan tidak menolak kemungkinan terdapat tiga strain COVID 19 di negara ini kata Ketua Pengarah Kesihatan Datuk Dr Noor Hisham Abdullah Bagaimanapun beliau menegaskan masih terlalu awal untuk mengesahkannya kerana ...
Coronavirus Us Unemployment Claims Hit 26 4 Million Amid Virus

Coronavirus Us Unemployment Claims Hit 26 4 Million Amid Virus

papar berkaitan - pada 25/4/2020 - jumlah : 177 hits
A further 4 4 million Americans sought unemployment benefits last week as the economic toll from the coronavirus pandemic continued to mount The new applications brought the total number of jobless claims since mid March to 26 4 million Tha...
Covid 19 Rekaan Makmal Di Wuhan

Covid 19 Rekaan Makmal Di Wuhan

papar berkaitan - pada 20/4/2020 - jumlah : 308 hits
WUHAN Sebuah makmal biosekuriti tinggi di China kini menjadi perhatian Amerika Syarikat selepas terdapat dakwaan Covid 19 berasal di bangunan itu RTE melaporkan saintis China mengatakan virus itu berpunca daripada haiwan di sebuah pasar di ...
Banyaknya Makanan Ini Cara Betul Simpan Makanan Dalam Peti Sejuk

Banyaknya Makanan Ini Cara Betul Simpan Makanan Dalam Peti Sejuk

papar berkaitan - pada 9/4/2020 - jumlah : 199 hits
Pelbagai Cara Simpan Makanan Di Dalam Peti Sejuk Anda membuat persiapan untuk tidak keluar dengan kerap untuk membeli barang makanan sepanjang PKP ini sehingga makanan anda penuh di dalam peti sejuk Pening kepala fikir untuk menyusun apa ya...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Berebut Kasih

Reaching Out

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq

Calon Pn Kuala Kubu Baru Ceo Syarikat Tutup



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Legoland Malaysia Resort Empowers Teachers And Students To Conquer The Legoland School Challenge 2024

Prk Kkb Pertandingan Parti Atau Pertandingan Kaum

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Piza Potato Gnocchi Di The Spot By Chinoz Tiada Tandingan