Bukit Aman Sahkan 18 Anggota Polis Keluarga Negatif Covid 19


BernamaPengarah Jabatan Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam Bukit Aman Acryl Sani Abdullah Sani berkata, polis akan terus membantu KKM di setiap peringkat bagi mengekang Covid-19 daripada terus merebak. (Gambar Bernama)
KUALA LUMPUR: Polis hari ini mengesahkan kesemua 18 kes pegawai dan anggotanya, termasuk ahli keluarga mereka yang disyaki menunjukkan simptom Covid-19 didapati negatif daripada virus berkenaan.

Pengarah Jabatan Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam Bukit Aman Acryl Sani Abdullah Sani ketika dihubungi berkata kesemua mereka telah dikuarantin di rumah masing-masing.

“Setakat hari ini, keputusan yang diterima ialah negative, tetapi Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) mengarahkan mereka berada di bawah pengawasan di rumah masing-masing,” katanya sambil menegaskan polis akan terus membantu KKM di setiap peringkat bagi mengekang virus ini daripada terus merebak.

Dalam perkembangan sama, Acryl berkata ibu pejabat polis Bukit Aman mengambil langkah berjaga-jaga dan mempertingkatkan pencegahan di sekitar kawasan Bukit Aman berikutan penularan wabak Covid-19.
Beliau berkata, pihaknya menyediakan cecair pencuci tangan pembasmi kuman di setiap pintu masuk pejabat dan premis untuk kegunaan pegawai dan anggota polis bertugas.

“Polis turut mengeluarkan arahan agar menyediakan penutup hidung dan mulut serta sarung tangan kepada pegawai dan anggota yang bertugas di lapangan.

“Selain itu, polis juga mengambil keputusan untuk membatalkan dan menangguhkan kebanyakan aktiviti seperti sambutan Hari Polis atau perasmian balai polis ke satu tarikh baru,” katanya.

Acryl berkata, ini berikutan saranan kerajaan melalui satu mesyuarat petang semalam supaya semua agensi kerajaan menangguh, menunda atau membatalkan mana-mana aktiviti yang memerlukan orang ramai untuk berhimpun, sama ada dalam kalangan kami atau orang ramai.

Beliau berkata, penugasan setiap pegawai dan anggota polis berjalan seperti biasa, namun langkah pencegahan wabak tersebut dipertingkatkan.

Berikutan itu, Ketua Polis Selangor Noor Azam Jamaludin berkata warga polis yang bertugas di peringkat ibu pejabat polis Kontinjen (IPK) Selangor turut mengambil langkah pencegahan bagi menangani Covid-19 seperti menangguhkan majlis dan aktiviti yang melibatkan orang ramai.

“Sekiranya sesuatu majlis itu tetap dijalankan maka saringan suhu badan akan dilakukan, selain penyediaan penutup hidung dan mulut kepada anggota polis yang bertugas di lapangan,” katanya.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2020/03/bukit-aman-sahkan-18-anggota-polis.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Degil Sangat Polis Jemput Bapa Kepada Anggota Tabligh Yang Enggan Jalani Ujian Saringan Covid 19

Degil Sangat Polis Jemput Bapa Kepada Anggota Tabligh Yang Enggan Jalani Ujian Saringan Covid 19

papar berkaitan - pada 20/3/2020 - jumlah : 313 hits
Kedegilan seorang warga emas memaksa pihak Jabatan Kesihatan Daerah Labuan mendapatkan bantuan polis untuk membawanya menjalani ujian Covid 19 susulan lelaki berusia 68 tahun itu merupakan kontak pertama anaknya yang menghadiri perhimpunan ...
6 Anggota Polis Disahkan Positif Covid 19 Ketua Polis Negara

6 Anggota Polis Disahkan Positif Covid 19 Ketua Polis Negara

papar berkaitan - pada 21/3/2020 - jumlah : 302 hits
Menurut laporan daripada Ketua Polis Malaysia Tan Sri Dato Seri Abdul Hamid Bador berkata seramai enam anggota polis dijangkiti positif Covid 19 ketika menjalani tugasan Katanya lagi seramai 335 ahli keluarga PDRM di bawah pemerhatian setel...
Covid 19 Bukit Aman Minta Orang Ramai Tangguh Aktiviti Termasuk Majlis Keagamaan

Covid 19 Bukit Aman Minta Orang Ramai Tangguh Aktiviti Termasuk Majlis Keagamaan

papar berkaitan - pada 17/3/2020 - jumlah : 259 hits
KUALA LUMPUR 16 Mac Orang ramai sekali lagi diminta menangguhkan sebarang aktiviti atau program termasuk yang berunsur keagamaan meskipun tidak memerlukan permit kata Pengarah Jabatan Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam Bukit Ama...
Polis Sahkan Tahan Lelaki Di Labuan Untuk Paksa Jalani Ujian

Polis Sahkan Tahan Lelaki Di Labuan Untuk Paksa Jalani Ujian

papar berkaitan - pada 20/3/2020 - jumlah : 204 hits
Polis mengesahkan telah menahan seorang lelaki yang dikatakan tidak memberi kerjasama untuk menjalani ujian saringan wabak Covid 19 di Labuan Sabah Ketua Polis Daerah Labuan Muhamad Farid Ahmad mengesahkan beberapa rakaman video yang tular ...
Sarawak Sahkan 2 Lagi Kematian Akibat Covid 19 Pengurusan Bencana Sarawak

Sarawak Sahkan 2 Lagi Kematian Akibat Covid 19 Pengurusan Bencana Sarawak

papar berkaitan - pada 21/3/2020 - jumlah : 336 hits
Hari ini Sarawak telah mencatat pertambahan kes sebanyak 10 kes baharu positif Covid 19 melalui kenyataan media yang dikeluarkan oleh Jawatankuasa Pengurusan Bencana Negeri Sarawak Hal ini menjadikan jumlah kes di Sarawak meningkat kepada 6...
China Sahkan Tiada Lagi Kes Jangkitan Domestik Covid 19

China Sahkan Tiada Lagi Kes Jangkitan Domestik Covid 19

papar berkaitan - pada 20/3/2020 - jumlah : 243 hits
BUAT pertama kalinya tiada kes baharu dicatatkan di Wilayah Hubei yang menjadi pusat penularan wabak Covid 19 pada Khamis Lapor South China Morning Post buat pertama kalinya juga di seluruh China tiada kes baharu membabitkan jangkitan dalam...
Plus Sahkan Seorang Kakitangan Positif Covid 19

Plus Sahkan Seorang Kakitangan Positif Covid 19

papar berkaitan - pada 19/3/2020 - jumlah : 250 hits
SHAH ALAM 18 MAC PLUS Malaysia Berhad mengesahkan seorang kakitangannya yang bertugas sebagai Pembantu Khidmat Pelanggan di Plaza Tol Ebor disahkan positif jangkitan Covid 19 dan sedang dirawat di sebuah pusat perubatan kerajaan Agensi mema...
Kkm Sahkan 2 Menjadi Korban Covid 19 Hari Ini

Kkm Sahkan 2 Menjadi Korban Covid 19 Hari Ini

papar berkaitan - pada 18/3/2020 - jumlah : 375 hits
Kementerian Kesihatan mengesahkan satu lagi kematian akibat koronavirus baharu menjadikan dua kematian akibat virus itu dalam negara hari ini Menteri Kesihatan Datuk Seri Dr Adham Baba berkata pesakit kes ke 178 adalah seorang lelaki warga ...
5 Sekawan Dipenjara 36 Tahun 12 Sebatan Kerana Bunuh

Eugene Levy S Toronto

Ringgit Has Been Unfortunate Unfairly Assessed Vs Us Dollar Bnm

Ringgit Closes Almost Unchanged As Opr Remains At 3

10 Penyanyi Berentap Dalam The Hardest Singing Show 2024 Kreativiti Luar Limitasi

Perbadanan Kemajuan Negeri Pahang Kenal Pasti Potensi Pembangunan Sekitar Stesen Ecrl

Lumira Eka Heights Epitome Of Contemporary Living

Spiritual Leader Indians May Vote For Bersatu Candidate Because Of Pas



Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal


Bolehkah Wanita Yang Sedang Haidh Memasuki Masjid Mengurus Jenazah Pergi Ke Kubur

Makan Kenduri Rumah Erra Fazira

Hukuman Masyarakat Sangat Berat Jika Anda Punya Pendapat Berbeza Dari Mereka

Building Information Modeling And Digital Tools In Architecture

1 Kebaikan Kakak Ipar

Sejarah Hitam Bola Sepak Berulang