Bukan Mengandung Dan Ada Yang Kecewa


 
Assalamualaikum..
 
Sudah terjawab akhirnya.Kisahnya boleh baca di Sara nak baby lagi .  Agak lama juga ina mengalami kesakitan ini.Hampir 2 minggu juga..akhirnya dapat jawapan.Yang mana mampu membuatkan orang ramai terkejut.
 
Ada Baby? Suspen tak kisahnya? Ehehehe.. Propa jer lebih tu.Huhuuh.. Smpai diri ina sendiri pun tertipu juga.Hahaha.. Adeiii! Patut Mr.Z kata bukan pregnant pun.
 
Gila tak suspen kan? Perut ina pula buncit.Sebiji orang mengandung 3 minggu..ehehe.Sara yang berusia 6 tahun tu,asyik duk bertanyakan akan perut mama yang buncit.Dengan reaksi wajah dia tu.Asyik tersengih sahaja.Dah macam kerang busuk haa.
 
Lagi-lagi,dia kerap bertanya.Mama kenapa tak workout? Mama tak takut buncit ke perut? Erkk.. Iya,memang ina aktif workout.Tetapi sejak kebelakangan ini,perut tidak selesa langsung.Sakit jer perut.Berangin dan kembung..
 
Macam ada Baby  
Hahaha..yang ni paling lucu sangat tau.Setiap malam,Sara sapukan losyen di perut mama.Dia yang offer diri untuk sapu losyen.Katanya,kesian baby kat dalam perut tu.Puas dah bagitahu Sara,mama sakit jer perut ni.
 
 
Tekak mengidam  
Kali ni melampau sangat! Kalah orang pregnant tau.Hihihi.Tekak nak makan kari kambing.Haaa? Tak ke pelik.Dengan keadaan perut yang semakin membuncit.. sakit tau perut.Tidur malam serba tak kena.Mengiring sakit.. terlentang sahaja yang okay.
 
Ohhh,ya.Kebetulan kali ini di uji kesihatan silih berganti penyakit.Pada mulanya di serang sakit mata.Mata sangat sensitif,gatal-gatal mata dan bengkak.Setelah beberapa hari  di susuli pula batuk dan selsema.Demam di sertai cirit-birit yang kritikal.Mungkin tubuh badan ina ni kekurangan vitamin dan juga kurang berehat.Asyik 24 jam depan skrin komputer sahaja nihh..urrm
 
Tekak pula menjadi payau,sebiji lah macam apa entah.Macam-macam mengidam.Nak makan masam..erkk! Apakah ini? Seluar jeans pula semakin ketat.Tak bernyawa bila mengenakan jeans itu.Walaupun saiz pinggang 27 (dari zaman bujang sehinggalah anak 3 orang pun..ehehe).Psttt! Saje nak bagi korang jealous sikit..Muehehehe.. Ahaks! Sorry.
 
2 minggu sakit perut  
Jangan tak tahu.2 minggu ina merana sakit perut tau.Huhuhuhu…,sedih sangat tau! Perut buncit tanpa isi.Ni sebab gara-gara sikap degil ina yang suka makan pedas.Dah lah musim sejuk dan tengkujuh.Faham-fahamlah yer.Perut memang sensitif jika musim begini.Bayangkan,lembu pun boleh kembung perut.Ini kan pula manusia.Ehh..apa pula kena mengena lembu dengan ina ni erkk?
 
PERIOD..Dan Orang yang kecewa ialah..  
Sakit perut ni lain macam.2 minggu menanggung kesakitan perut.Akhirnya selesai juga.Pagi jumaat tu juga,selepas solat subuh.Semasa nak mandi pagi tu,tanda-tanda period dah datang.Adehhh! Lega sedikit.Siap bagitau pada Mr.Z (Suami) lagi tuu.. dah berjaya period.Ahaks! Yerlah.. terjawab juga kan? Perut buncit selama ni.Menderita lagi.. asyik berteka-teki betul ke tidak mengandung ni.
 
Pssst! Korang rasa lah kan. Siapa agaknya orang pertama kecewa apabila ina period? Hihihi..Tuuu,,si Sara. Bila ina bagitahu dia,Sara.Mama buncit jerlah.Bukan nya ada baby kat dalam perut ni.Cuma banyak ada najis sahaja.Lama mama tak membuang lah niii.
 
 
Cirit-Birit Kritikal  
Ya allah,,Ina ingatkan kesihatan semakin beransur pulih.Rupanya tidak sama sekali.Di sebalik period yang datang pada jumaat lepas.Cirit-birit pula yang ON..Adeiii~ lembik dah rasanya diri ni.Asyik keluar masuk ke tandas.
 
Kebiasaannya,jika ina amalkan minum teh pekat.Masalah cirit birit selesai.Tetapi tidak sama sekali.Bayangkan..semakin teruk pula ina ni ha..
 
Cirit-birit bukan yang biasa-biasa ni.Situasi yang tak dapat ina bayangkan ketika itu ialah semasa ina on the way nak memasak di dapur.
 
Ya allah! Baru jer nak masukkan beras ke dalam periuk nasi,tup-tup dah terberak! Aduii.. secara tiba-tiba pula sistem perkumuhan tak dapat di kawal.Pufffff!!! Habis kat sini juga,sambil berlari ke arah tandas.Huuuuhhh! Seram.. Sudahlah lagi period lagi ni.
 
Berlaku macam ni,tengah tidur pun berulang ke tandas jam 2-3 pagi..
 
SOCMEDIA  
Masa ni kan.. socmedia semua ina OFF! Jadi serabut sangat-sangat. Memang tak larat sangat nak usik gadget.Kepala pun dah tak boleh fikir waras masa ni.Dalam hati,rasa macam hari last jer.Rasa macam nak mati pula.Iyerlah! Sistme perkumuhan tak boleh kawal sangat.
 
Pemakanan  
Sebelum berlaku kes cirit birit ini .., ada ina makan di restoran tersebut.Musim hujan… ina dah tak sihat ketika itu.Itulah yang suami mengajak untuk makan malam di luar.
 
Strategi marketing.. pengiklanan secara besar-besaran.Kami laki bini pun tak terlepas untuk mencuba ke restoran terbabit.Kualiti makanan memang tak terjaga.Harga murah tetapi itulah,di sebabkan  murah ramai pula pelanggan.Dan ina dah serik ke restoran tersebut.Cirit birit ON OFF.. Bukan cirit birit biasa,tetapi luarbiasa punya.Mujurlah hari ke 4 cirit birit dah pulih.Jika tidak,kena serah diri ke hospital juga ni.Tak larat..,dehidrasi mungkin.
 
 
The post Bukan Mengandung dan Ada Yang Kecewa appeared first on Nor Azlina.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://nurimanqhaisara.com/2018/11/08/bukan-mengandung-dan-ada-yang-kecewa/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rafizi Kecewa Proses Mengundi Di Julau Terlalu Perlahan

Rafizi Kecewa Proses Mengundi Di Julau Terlalu Perlahan

papar berkaitan - pada 10/11/2018 - jumlah : 341 hits
Rafizi kecewa proses mengundi di Julau terlalu perlahan Dikemas kini 12 minit yang lalu middot Diterbitkan pada 10 Nov 2018 1
Datuk Awie Terkilan Dan Kecewa Dengan Wang Bonus Diterima Nak Cakap Pun Malu

Datuk Awie Terkilan Dan Kecewa Dengan Wang Bonus Diterima Nak Cakap Pun Malu

papar berkaitan - pada 9/11/2018 - jumlah : 298 hits
PELAKON utama filem Hantu Kak Limah Datuk Awie meluahkan rasa terkilan dan kecewa dengan wang bonus diterima meski filem itu meraih kutipan RM38 juta Awie 50 atau nama sebenarnya Ahmad Azhar Othman berkata jumlah itu tidak setimpal dengan u...
Tengku Amir Shah Kecewa Tindakan Anggota Fas Tidak Mahu Selesaikan Isu Berbangkit

Tengku Amir Shah Kecewa Tindakan Anggota Fas Tidak Mahu Selesaikan Isu Berbangkit

papar berkaitan - pada 11/11/2018 - jumlah : 311 hits
10 November 2018 6 49 PM SHAH ALAM Presiden Persatuan Bola Sepak Selangor Tengku Amir Shah Sultan Sharafuddin Idris Shah hari ini melahirkan rasa dukacita dan kecewa dengan tinda
Tengku Amir Shah Kecewa

Tengku Amir Shah Kecewa

papar berkaitan - pada 11/11/2018 - jumlah : 196 hits
Presiden Persatuan Bolasepak Selangor Tengku Amir Shah Sultan Sharafuddin Idris Shah menegaskan tidak akan tunduk terhadap desakan segelintir pihak yang cuba merampas kuasa dengan menggunakan statut FAS demi kepentingan peribadi
Laos Kecewa Gol Kontroversi Mat Yo

Laos Kecewa Gol Kontroversi Mat Yo

papar berkaitan - pada 14/11/2018 - jumlah : 219 hits
PEMAIN Malaysia Norshahrul Idlan Talaha meraikan jaringannya bersama rakan sepasukan dalam perlawanan menentang Laos pada aksi kedua Piala AFF di Stadium Nasional Bukit Jalil malam tadi Foto Mohd Khairul Helmy Mohd DinLaos kecewa gol kontro...
Kecewa Penanganan Kasus Agni Pria Mengaku Alumni Ugm Bakar Ijazah

Kecewa Penanganan Kasus Agni Pria Mengaku Alumni Ugm Bakar Ijazah

papar berkaitan - pada 14/11/2018 - jumlah : 245 hits
Sebuah video berisikan seorang alumni Universitas Gadjah Mada membakar ijazahnya menjadi viral di media sosial Video pembakaran ijazah tersebut diduga berkaitan dengan kasus pemerkosaan terhadap Agni oleh rekannya yang berinisial HS saat KK...
Awie Kecewa Bonus Hantu Kak Limah Ciput Takkan Berlakon Francais Itu Lagi Selepas Ini

Awie Kecewa Bonus Hantu Kak Limah Ciput Takkan Berlakon Francais Itu Lagi Selepas Ini

papar berkaitan - pada 9/11/2018 - jumlah : 772 hits
Pelakon utama filem Hantu Kak Limah menyuarakan ketidakpuasan hatinya terhadap jumlah bonus yang diterima oleh pelakon filem tersebut walaupun filem tersebut memperoleh kutipan sebanyak RM38 juta Awie berkata jumlah yang diterima tidak seti...
Musa Aman Kecewa Arah Peguam Buat Rayuan

Musa Aman Kecewa Arah Peguam Buat Rayuan

papar berkaitan - pada 8/11/2018 - jumlah : 252 hits
KOTA KINABALU Tan Sri Musa Aman menzahirkan kekecewaannya dengan keputusan Mahkamah Tinggi Kota Kinabalu yang mengekalkan status Datuk Seri Mohd Shafie Apdal sebagai Ketua Menteri Sabah yang sah Menerusi satu kenyatan Musa yang juga bekas K...
Bapa Kejam Campak Bayi Kecewa Anak Perempuan

Bapa Kejam Campak Bayi Kecewa Anak Perempuan

papar berkaitan - pada 4/11/2018 - jumlah : 369 hits
Bayi baharu dilahirkan 6 jam itu dicampak ke kawasan pedalaman https goo gl yjtSnA bayi campak barulahir kecewa bapa4oranganak bayibarulahir kawasanpendalaman masalahkewangan anaklelaki tidakcedera sinarharian
Pet Expo Midvalley 2024

All Cheers For 1q 2024 Gdp Growth Of 4 2 But Sustaining That Pace Is Tricky And Highly Challenging

Tajuk Utama Minggu Ini Ytl Power Euforia Gabungan Axiata Inflasi Rendah Gdp 1q Wajib

Speed Read Rsd S Nitrous Fueled Bmw R18 Drag Bike And More

Isu Uitm Kerajaan Kena Berani

Cara Buat Kad Guru Malaysia Online Dan Cara Dapatkan Sijil Guru Malaysia

Menyamar Polis Samun Warga Asing Penjawat Awam Antara 4 Ditahan

Kenapa Bini Aku Tak Cantik



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia


Al Ikhsan Sports Mengumumkan Pemenang Peraduan The Ultimate Sports Experience Spend And Win

Jinda888 Website 888 Casino Online Slot888 Top 41 By Tamie Slot888 Jinda888 Bet 2 2567

Stour House By Facit Homes In London United Kingdom

10 Cara Menyambut Hari Guru Selain Memberi Hadiah

Lucy M Enggai Tundi Dek Chord

Sivasangari On Cloud Nine As She Breaks Into World Top 10