Buatlah Apa Sahaja Waktu Berkuasa Dulu Tuju Kepada Najib Sekarang Kena Pada Pas


 

Oleh FAZLI RADZI / July 4, 2021“Buatlah apa sahaja waktu kita berkuasa. Sapu apa yang ada. Buat pekak saja apa orang hendak gelar. Apa yang penting anak pinak dan kroni kita kaya dan kenyang.”
Itu antara penegasan Naib Presiden Pas, Senator Idris Ahmad pada 28 Julai 2017 dalam hantaran di Facebook miliknya.
Bagaimanapun, kenyataan bekas Ahli Parlimen Bukit Gantang itu kembali ‘dicungkil’ warganet ketika Pas lebih setahun berada dalam kerajaan Perikatan Nasional (PN).
Idris juga empat tahun lalu berkata, cadangan pembangkang akan ditolak ketika sedang berkuasa selain mana-mana pihak lawan politik ‘disumbat’ ke penjara dan akan disembur dengan gas Pasukan Simpanan Persekutuan (FRU) apabila menyertai tunjuk perasaan.
“Siapa yang tidak undi kerajaan, ini pelampau kaum dan pelampau agama. Ini hujah apabila ada kuasa. Lebih-lebih lagi memang sudah lama berkuasa. Kalau boleh hendak mati sambil berdiri di dalam pejabat Perdana Menteri,” tempelaknya.
Walaubagaimanapun, apabila tidak ada kuasa, hujahnya, pelbagai kritikan dilakukan kepada orang yang sedang berkuasa kerana masalah peribadi bukan maslahat rakyat.
“Pada hal, ini semua produk yang dihasilkan oleh acuan yang sama. Acuannya ialah apabila berkuasa, bukan hendak laksanakan amanah kepada rakyat tetapi untuk tunjuk aku yang paling berkuasa,” katanya.
Sehubungan itu, Idris yang tewas kepada BN pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) lalu menyifatkan begitu murah nilai politik di negara ini dengan perut sudah kenyang dan kroni sudah kaya.
“Sekarang berpesta pula maki hamun orang yang kita benci kerana masalah peribadi. Sewaktu berkuasa dahulu berapa ramai rakyat dizalimi. Berapa ramai kontraktor bankrap akibat pilih kasih?
“Berapa ramai kakitangan kerajaan tidak naik pangkat dan ditukar tempat kerja? Berapa banyak gas FRU yang disembur ketika demontrasi? Berapa ramai yang kena sepak ketika demo?” ujarnya.
Idris yang tahun ini beberapa kali memuatnaik gambarnya memasak dalam kumpulan Facebook, ‘Suami Masak Apa Hari Ini?’ (gambar atas) malah menganggap Najib yang ketika itu Perdana Menteri dan Presiden Umno sebagai “tidak risau dengan maki hamun yang dihambur sekarang”.
“Dia (Najib) sudah ada guru yang mengajarnya. Nanti apabila sudah tidak jadi Perdana Menteri, maka naik atas pentas pembangkang balun pemimpin yang sedia ada pada waktu itu.
“Ketika itu semua kesalahan selama ini akan suci seperti air mutlak, suci lagi menyucikan.
“Tidak perlu minta maaf dan mengaku kesilapan yang lampau. Akhirnya, rakyat yang paling malang. Negara tidak diurus dengan baik, hutang pula bertimbun,” katanya.
Dia yang awal tahun ini dijangkiti Covid-19 juga mengingatkan politik seperti itu akan mendatangkan musibah kepada anak kecil yang akan mewarisi negara.
“Betullah acuan baulu tidak akan hasil kuih kacang. Rakyat perlu tukar dasar, bukan orang. Kalau tidak, pi mai, pi mai tang tu ja. Sejahtera Bersama Islam,” tambah Idris lagi.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/07/buatlah-apa-sahaja-waktu-berkuasa-dulu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Musang King Raub Dulu Buat Karnival Sekarang Ditebang

Musang King Raub Dulu Buat Karnival Sekarang Ditebang

papar berkaitan - pada 10/7/2021 - jumlah : 211 hits
Maka benarlah kata l Ketua Persatuan Pencinta Alam Pahang Noor Jehan Abu Bakar melalui Sinar hari ini yang berkata ada dalang dari dalam yang menghalalkan penerokaan dan pencerobohan tanah di kawasan Hutan Simpan Kekal di negeri ini Perasua...
Beza Permainan Game Zaman Dulu Dengan Game Zaman Sekarang

Beza Permainan Game Zaman Dulu Dengan Game Zaman Sekarang

papar berkaitan - pada 21/6/2021 - jumlah : 532 hits
Beza Permainan Game Zaman Dulu Dengan Game Zaman Sekarang Siapa kat sini suka main game Tipu la kata tak suka main game kan Kalau zaman kinah budak budak dulu selalu main game yang pakai tape yang ada 200 jenis game lepastu sambung wayar pa...
Sekarang Bukan Masa Berkira Dengan Rakyat Najib

Sekarang Bukan Masa Berkira Dengan Rakyat Najib

papar berkaitan - pada 21/6/2021 - jumlah : 167 hits
KUALA LUMPUR Kerajaan diminta jangan terlalu berkira dengan rakyat yang memerlukan bantuan kata Datuk Seri Najib Razak Menurutnya dalam Program Strategik Memperkasa Rakyat dan Ekonomi Tambahan kerajaan mengumumkan peruntukan tunai sebanyak ...
Bukan Lagi Pas Yang Dulu

Bukan Lagi Pas Yang Dulu

papar berkaitan - pada 21/6/2021 - jumlah : 211 hits
PEMIMPIN pemimpin Pas nampaknya perlu berbuat sesuatu Kala ini tidak ramai masyarakat Melayu bercakap pasal parti itu Apa lagi menaruh harapan tinggi Kata pengkritik parti itu kepada akhbar ini beberapa hari lepas pasal isu isu agama Islam ...
Covid 19 Dulu Rakyat Curi Tv Sekarang Curi Ikan Bos Mydin

Covid 19 Dulu Rakyat Curi Tv Sekarang Curi Ikan Bos Mydin

papar berkaitan - pada 7/7/2021 - jumlah : 333 hits
M Fakhrull HalimJika dahulu pengunjung di pasar raya besar ada yang ditangkap mencuri barang barang berharga seperti televisyen dan pembesar suara kini kata Pengarah Urusan Mydin Mohamed Holdings Berhad Ameer Ali Mydin lain pula ceritanya K...
Najib Pesan Pn Jangan Dengar Influencer Sahaja

Najib Pesan Pn Jangan Dengar Influencer Sahaja

papar berkaitan - pada 26/6/2021 - jumlah : 209 hits
Najib pesan PN jangan dengar influencer sahaja Kesan pelaburan pulangan KWSP boleh dikawal jika laksana i Lestari i Sinar 2 0 kata Najib Najib Razak berkata langkah membenarkan pengeluaran simpanan menerusi skim i Lestari dan i Sinar terbuk...
Moratorium Lulus Sahaja Automatik Tapi Kena Mohon Dulu Kata Muhyiddin

Moratorium Lulus Sahaja Automatik Tapi Kena Mohon Dulu Kata Muhyiddin

papar berkaitan - pada 29/6/2021 - jumlah : 185 hits
June 29 2021 Kerajaan inilah yang mula mula sekali mencadangkan pelaksanaan program i Lestari i Sinar dan moratorium automatik untuk membantu rakyat dalam mendepani cabaran semasa pandemik COVID 19 Kita telah menjadi antara negara terawal d...
Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

The Hardest Singing Show

Cerita Foto Sepanjang Minggu

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Jadilah Wanita Yang Mahal Thalia Baiduri Harap Wanita Jaga Darjat Jangan Bergaduh Kerana Buaya

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting

Jpsm Mengesahkan Kegiatan Pembalakan Di Bukit Beserah Berlaku Dalam Kawasan Tanah Persendirian



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Tips Mudah Jadi Miskin

Baby Car Seat Malaysia Safety Standards What Parents Need To Know

Antara Momen Yang Umi Akan Rindu

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Leave Pang Alone Skjcs Aren T Illegal Umno Man Tells Fadhli