Bos Datang


 Lama betul aku tak pergi ofis.


Meskipun bekerja dari rumah pun steady, tapi tetap sedikit sebanyak ada jugak rindu pada suasana ofis. Moment ketika boss datang, member pun berbisik-bisik dan berkuis-kuis “bosss..bosss datang”. Moment ni mencemaskan tapi menarik untuk diperhalusi. Bila kawan dah bisik-bisik camtu, kita jadi serba salah membawa ke gelabah, yer tahu bos datang…so aku nak kena buat apa, bukannya aku tengah isap gam pun kat ofis. Paling-paling pun isap teh ais ikat tepi sangkut kat kerusi.


Tapi tu lah, lama-lama bila dengar je orang bisik “bos datang..bos datang”, automatik semua luruskan tulang belakang, tangan atas keyboard, mata menatap skrin..pastu buat-buat tak sedar bos dah ada kat sebelah..eh bos dah sampai..good morning bos. 


Member baru nak bawang pasal Avengers terus jadi cengkerik. Bukan sebab kita ada menjalankan aktiviti tak bermoral kat ofis pun tapi disebabkan respek bila bos datang tu kita pastikan lah kubu kita berada dalam keadaan mampan. Padahal bos takde apa pun, bos datang pun dengan terhangguk-hangguk layan lagu rap pakai earphone. Itu baru bos,kalau bos punya bos kita lagi debar tanpa ada sebab munasabah, padahal kita pekerja contoh kut modal insan harapan negara (tolong letak emoji ketawa) .


Cuma tu la, aku cenderung untuk cakap benda yang salah di waktu yang salah, atau lagi bahaya cakap benda betul di waktu yang salah. Jadi lebih baik aku diam kalau bos punya bos datang dan buat kerja aku, buat macam busy betul sampai takda masa nak berbasa-basi. Padahal bos punya bos tanya soalan simple je “dah makan ke belum”. Tapi tu lah, jawab ‘dah’ je la jangan panjang cerita. Yang takutnya soalan sekuel “So how is everything?”.
 
Kalau dia tanya how is everything time-time camni, time kita tengah hensem buat kerja, memang semua jawab “good” dan “fine” je la, sebab kalau betul-betul nak cerita everything..kurang-kurang kena silang kaki minum kopi dulu baru on. Menurut kajian aku sejak di universiti, kalau nak dapatkan cerita yang ‘true’ dan ‘pure’, kena lepak selepas jam 10 malam..takkan aku nak ajak bos aku punya bos lepak lepas jam 10 malam.


Tapi memang begitulah hipotesis aku masa belajar dulu. Soalan yang sama, kalau tanya pada pukul 10 pagi dan yang ditanya pada pukul 10 malam akan menghasilkan jawapan yang berbeza. Contohnya member tengah serabut siap-siap nak pergi kelas cari baju, cari buku tiba-tiba kau tanya “Kau berapa kali jatuh cinta?”. Memang taklah dia nak jawab telus. Tapi cuba lepas kul 10malam atau 11, kau tanya soalan ni..sampai ke pagi dia boleh cerita hal jatuh cinta dari zaman tadika sampai zaman Najib, silap-silap dia akan cerita yang makwe kau pun dia rasa macam jatuh cinta..jenuh nak bertumbuk jam 2-3 pagi mata dah ngantuk.


Tapi tu lah moment-moment kecil yang tak dapat dah sekarang. Bukan nak kata orang keja ofis, budak universiti malah budak sekolah pun belajar kat rumah je sekarang Pengajaran dan Pembelajaran di Rumah PDPR. Kitaorang dulu masa sekolah , kalau tak siap homework dengan muka  konfiden tak konfidennya cakap “alamak tertinggal kat rumah”. Sekarang takleh pakai dah mantera tertinggal di rumah ni pasal kau memang dah ada kat rumah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.notapurba.com/2021/06/bos-datang.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hari Yang Dinanti Datang Juga Nora Alexandra Sambut Bebasnya Jerinx Sid Dari Penjara

Hari Yang Dinanti Datang Juga Nora Alexandra Sambut Bebasnya Jerinx Sid Dari Penjara

papar berkaitan - pada 9/6/2021 - jumlah : 130 hits
Divonis 14 bulan penjara atas kasus pencemaran nama baik IDI drummer SID itu akhirnya bisa menghirup udara bebas
Tak Diundang Baim Wong Dan Kiano Datang Ke Nikahan Orang Langsung Cari Makan

Tak Diundang Baim Wong Dan Kiano Datang Ke Nikahan Orang Langsung Cari Makan

papar berkaitan - pada 9/6/2021 - jumlah : 76 hits
Baim Wong melihat ada pesta pernikahan yang digelar tak jauh dari kantornya Baim lalu mengajak Kiano untuk datang ke acara tersebut meskipun ia tak mengetahui siapa yang menikah dan juga tak diundang Kata Baim ia ingin menyantap hidangan di...
Ds Gopal Sri Ram Wajar Dipertimbangkan Ag Masa Akan Datang

Ds Gopal Sri Ram Wajar Dipertimbangkan Ag Masa Akan Datang

papar berkaitan - pada 10/6/2021 - jumlah : 101 hits
Ramai yang takut dan bimbang kemunculannya di ruang mahkamah Aura ini wajar diterjemahkan kepada satu kedudukan yang lebih tinggi atas pengetahuan pengalaman undang dan keterbolehannya berhujah MASA TERBAIK UNTUK SIMPANAN PELABURAN EMAS Har...
Baru Tahu Sang Ayah Meninggal Ria Ricis Sedih Tak Bisa Datang Ke Pemakaman Bagai Mimpi Buruk

Baru Tahu Sang Ayah Meninggal Ria Ricis Sedih Tak Bisa Datang Ke Pemakaman Bagai Mimpi Buruk

papar berkaitan - pada 5/6/2021 - jumlah : 56 hits
Berada di Labuan Bajo Ria sempat nggak bisa dihubungi sama sekali saat ayahnya meninggal
Selamat Datang Jun

Selamat Datang Jun

papar berkaitan - pada 1/6/2021 - jumlah : 110 hits
Assalammualaikum wbtSELAMAT DATANG JUN Memasuki bulan keenam ditahun 2021 Sudah setengah tahun berlalu Alhamdulillah Hari pertama dibulan Jun Masih lagi dibulan Syawal 20 Syawal hari ni Masih ada mood raya walau mungkin tipis tipis sahaja H...
Kerana Tidak Datang Bulan Ramai Wanita Tidak Percaya Ibu Menyusu Masih Boleh Hamil Sekali Lagi

Kerana Tidak Datang Bulan Ramai Wanita Tidak Percaya Ibu Menyusu Masih Boleh Hamil Sekali Lagi

papar berkaitan - pada 3/6/2021 - jumlah : 122 hits
Adakah ibu menyusu boleh mengandung Mesti ramai akan tertanya tanya apatah lagi kerana tidak datang haid Pernahkah anda terdengar penyataan seperti ini Kalau menyusukan anak mesti tak datang bulan lagi Mana boleh mengandung Ada sesetengah o...
Tembaga Dan Emas Diramalkan Akan Merekodkan Pertumbuhan Stabil Dalam Beberapa Bulan Akan Datang

Tembaga Dan Emas Diramalkan Akan Merekodkan Pertumbuhan Stabil Dalam Beberapa Bulan Akan Datang

papar berkaitan - pada 4/6/2021 - jumlah : 133 hits
Kenaikan tekanan inflasi telah mendorong kepada pertumbuhan tembaga perak dan emas Pelabur menggunakan aset ini kerana ia merupakan nilai lindung nilai yang baik terhadap inflasi Oleh itu BCA Research mengatakan mereka meramalkan harga emas...
Kini Giliran Hafiz Mahamad Pula Tampil Buka Cerita Isu Uel Sekali Hafiz Mahamad Dedah Sesuatu Tentang Mereka

Check Baki Loan Peribadi

Sumbangan Ustaz Ebit Lew Berjaya Masuk Ke Gaza Nadir

Kenapa Mereka Semakin Berani

Berhemah Dalam Menegur

Rm715 000 Raised For Syed Saddiq S Bail In 24 Hours

Lirik Kenangan Terindah Setia Band

Lirik Teman Celine Nadya



5 Ikon Penggerak Kebajikan Paling Terkenal di Malaysia

Serangga Ini Miliki Teknik Mempertahankan Diri Yang Sangat Menyeramkan

Kisah Seluruh Semenanjung Malaysia Terputus Bekalan Elektrik 1996

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Mata Ketiga TV3

7 Pusat Pengajian Tinggi Termahal Dunia


Lirik Kulepas Dengan Cinta Andika Mahesa

Kalau Lapar Masaklah

Amanah Man Backs Syed Saddiq Lashes Out At Pas Youth Chief

Most Workers In Sanitation Sector Not Vaccinated Yet Says Mtuc

Saturday Jokes 65

Restoran Kini Boleh Beroperasi Sehingga 10 Malam