Boikot Produk Israel Demi Kemanusiaan Agama


Dunia sekarang terlalu kejam dan manusia semakin hilang sifat kemanusiaan. Tengok sahaja apa yang sedang berlaku kepada Palestin.


Pembunuhan berlaku secara terang-terangan, tak kira siapa termasuk lah kanak-kanak. Kejam betul. Terbayang kalau diri sendiri berada di tempat mereka.

Peliknya mereka tidak rasa apa-apa bila buat kezaliman. Memang tujuan mereka adalah untuk melakukan pembersihan umat Islam di Palestin dengan cara pembunuhan.

"Orang Yahudi dilaknat di dalam kitab (Zabur dan Injil) sikap mereka yang derhaka dan melampau." (al-Maidah: 78)

Banyak kuasa besar, kita lihat hanya berdiam diri. Memalingkan muka dan pekakkan telinga. Tunduk pada pihak yang satu lagi.

Jadi apa tindakan kita? Sebagai seorang Mukmin, doa itu lah senjata paling kuat kita ada, sebab kita ada Allah. Mohonlah kepadaNya.

Doa adalah perlindungan bagi orang yang lemah dan menjadi ubat yang paling hebat bagi mereka yang berada dalam kesusahan.






Boikot Produk Israel Demi Kemanusiaan & Agama

Selain doa yang berterusan kita juga boleh bantu saudara kita di sana dengan tindakan boikot. Berhenti guna barangan atau servis mereka.  

Boikot adalah tindakan tidak membeli barangan atau perkhidmatan bagi menyatakan bantahan atau kemarahan terhadap sesuatu pihak atau sesuatu perkara.

Alhamdulillah, semakin ramai cakna dan turut serta dengan boikot barangan Israel. Bangga rasanya walaupun kita manusia berbilang bangsa dan agama tapi kita tetap bersatu hati.

Sama-sama menolak keganasan, pembunuhan dan ketidakadilan. Apa saja alasan mereka guna tidak menghalalkan perbuatan mereka untuk bom rumah, hancurkan hospital dan menembak orang awam.

Kalau imbas sejarah, Israel merampas tanah rakyat Palestin sejak tahun 1948 dengan dakwaan bahawa mereka penduduk asal tanah Palestin.

Yakin betul padahal banyak saksi yang memandan hal yang benar. Memang sah manusia yang tidak tahu bersyukur, terus menerus melakukan kerosakan meskipun mendapat kecaman hebat.

 

Boikot Produk Israel, Usaha kecil Tapi Berterusan

Walaupun ada yang mempertikaikan dan memperlekehkan usaha boikot dan katanya langsung tidak memberi kesan apa-apa.

Ingatlah pada pesan Nabi Muhammad junjungan kita,

Rasulullah SAW berpesan: "Sesiapa yang tidak ambil berat (cakna) dengan apa yang berlaku ke atas umat Islam, maka dia bukan daripada golongan mereka (Islam)" - (Riwayat al-Tibrani).

Esok bila kita berada di padang mahsyar, menghadap Allah SWT kita akan ditanya apa yang kita buat semasa kita hidup.

Sekurang-kurangnya, air mata yang mengalir, doa yang tak henti-henti, derma yang tidak seberapa dan usaha kita menyokong barangan Israel itulah dipandang oleh Allah.

Ingatlah dan contohilah kisah burung pipit yang telah cuba memadamkan api Namrud yang membakar Ibrahim AS walaupun tiada kesan.

Sekecil dan selemah makhluk itu pun cuba membantu. Jadi kita yang ada kuasa dan pilihan cuba lah yang terbaik.

Dalam setiap sen yang kita belanjakan dalam syarikat perniagaan Yahudi itulah modal kepada Yahudi Zionis untuk terus membunuh kanak-kanak, orang tua, wanita dan nyawa yang tidak berdosa di Palestin.

 

Cara Semak Produk Sokong Israel

Kami pun dah perlahan-lahan berhenti membeli barangan syarikat yang menyumbang kepada Israel. Mula bertukar kepada produk tempatan.





Ada satu website yang kita boleh guna untuk semak syarikat atau jenama yang menyokong Israel. Nak guna mudah sahaja, boleh taip nama atau guna fungsi camera.

Semak dekat sini - Bdnaash
Hasil dia akan tunjukkan macam dalam gambar ni. Mudah bukan?  




Untuk anak-anak pula kami dedahkan apa yang sedang berlaku dan tunjukkan video kanak-kanak Palestin yang menangis tercedera dan kehilangan ibu bapa.

Alhamdulillah anak-anak ni hati dia bersih jadi cepat faham. Ada satu situasi yang mana Diah bangga dengan anak kecil.

Minggu lepas kami ke Pasar Malam. Macam biasa selesai pusing banyak kali mencari makanan anak-anak haus nak beli air balang.

Raudah memang suka Air Milo. Setiap kali minum di kedai makan air tu lah dia akan pesan. Nampak penjual air Milo jadi dia nak.

Diah bisik dekat telinga dia ingatkan tentang Palestin, nasib saudara kita dekat sana dan dia setuju nak tukar minum air lain.

Dia tak fikir panjang ya. Sebagai ibu mestilah bangga. Anak sekecil itu boleh faham dan tidak mahu menjadi penyokong Yahudi Zionis.






Senarai Jenama Sokong Israel
Antara jenama yang menyokong Israel dan perlu kita elak beli:


Makanan Segera

Jom makan Marrybrown pula lepas ni

Mc Donald'sDomino PizzaPizza HutBurger KingPopeyesKFCSubwayHardee's


Jenama Global

Disneyland / Disney +CarrefourHemaNikeAdidasTommy HilfigerRalp LaurenDKNYGiorgio ArmaniCoco ChanelTimberlandLevi'sCelioCapCalvin KleinVictoria's SecretHugo BossPumaCaterpillarChampionLee









































 

Makanan Ringan

NestléKellog'sNescaféNesquickCrunchKit KatMouslineGalakFrigor / FriskiesKinderFerreroMilkaLuDanoneOreoMarsSnickersTwixToblerone





































 

Kerepek


PringlesLaysRufflesDoritosCipso











Sos


CalvéHeinzTat





 

Ais krim


Häagen DaazMagnumCornettoAlgidaCarte D'OrBaskin Robbins











 

Penjagaan Diri


GarnierL'OréalLa Roche PosayCliniqueVichyThe OrdinaryBiothermCeraVeSkinceuticalsChanel BeautyDoveOriginsGlamglowJonhsonLab SeriesIt CosmeticsListerineIpanaColgateNiveaTahiti

Penjagaan Kulit & Penjagaan Badan


MaybellineMixaNeutrogenaDiadermineJohnson's BabyBlendaxPalmoliveCacharelUshuaïaKotexOrkidGilletteAxeVeetVaselineRexonaOral-BHuggiesSensodyneSanexPampers









































 

Alat Solek


L'OréalMacCliniqueChanel BeautyEstée LauderLancomeMaybellineToo FacedNyxYSLThe balmGiorgio ArmaniBobby brownPrada BeautyEssieSmashboxMCNielyForever 21 cosmeticValentino beautyIt costmeticsHelena RubensteinTom Ford beauty















































Penjagaan rambut


L'OréalKérastaseDoveGarnierHead & ShouldersPanteneElidorMixaSchwarzkopf/ GlissPalmoliveRevionMatrixBumble and bumbleMoroccan oilPureologyAveda































 

Penutup

Semoga niat dan urusan kita nak berjihad diterima oleh Allah. Jom kita sama-sama bantu dan boikot produk Israel demi kemanusiaan & agama.

 





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.rodiahamir.com/2023/11/boikot-produk-israel-demi-kemanusiaan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Aksi Boikot Produk Tak Mempan Hentikan Agresi Israel Ke Palestina Jk Sarankan Jokowi Galang Diplomasi Kemanusiaan

Aksi Boikot Produk Tak Mempan Hentikan Agresi Israel Ke Palestina Jk Sarankan Jokowi Galang Diplomasi Kemanusiaan

papar berkaitan - pada 5/11/2023 - jumlah : 163 hits
JK mengatakan upaya yang dapat dilakukan sejumlah negara yang mendukung penghentian perang Israel saat ini dengan membuka ruang dialog
Khutbah Jumat Boikot Produk Pendukung Zionis Israel Ataukah Tidak

Khutbah Jumat Boikot Produk Pendukung Zionis Israel Ataukah Tidak

papar berkaitan - pada 9/11/2023 - jumlah : 189 hits
Apakah kita boleh ikut ikutan boikot produk pendukung zionis Israel Coba simak materi menarik dan berbagai pertimbangan dari sisi dalil dari khutbah Jumat berikut ini
Boikot Tuntutan Maslahah Umum Dalam Isu Boikot Produk Israel

Boikot Tuntutan Maslahah Umum Dalam Isu Boikot Produk Israel

papar berkaitan - pada 6/11/2023 - jumlah : 172 hits
Dr Mohd Farhan Md AriffinUniversiti Kebangsaan MalaysiaISU boikot produk Israel dan sekutunya di Malaysia semakin panas dengan ada pihak yang menyokong penuh menyokong dengan pilihan menentang tiada perasaan dan tidak kurang ada yang tawaqq...
Giliran Peniaga Warung Kedai Makan Boikot Guna Produk Israel

Giliran Peniaga Warung Kedai Makan Boikot Guna Produk Israel

papar berkaitan - pada 2/11/2023 - jumlah : 158 hits
KOSMO PETALING JAYA Kekejaman Israel ke atas penduduk Palestin ketika ini memberi kesan kepada ramai pihak sehingga mereka mula memboikot segala barangan berkaitan negara tersebut Tindakan ini juga turut dilakukan segelintir peniaga warung ...
Fatwa Terbaru Mui Haram Beli Produk Pendukung Israel

Fatwa Terbaru Mui Haram Beli Produk Pendukung Israel

papar berkaitan - pada 11/11/2023 - jumlah : 77 hits
MUI menetapkan membeli produk dari produsen yang secara nyata mendukung agresi Israel ke Palestina hukumnya haram
Senarai Produk Israel Dan Syarikat Sokong Israel Serta Senarai Produk Muslim Malaysia

Senarai Produk Israel Dan Syarikat Sokong Israel Serta Senarai Produk Muslim Malaysia

papar berkaitan - pada 27/10/2023 - jumlah : 657 hits
Rupanya ada banyak produk Israel yang kita sedang gunakan secara rutin yang menjana ekonomi mereka secara pesat Dengan berlakunya kekejaman Israel kepada rakyat Palestine pada hari ini Saya akan cuba kongsikan informasi lengkap mengenai pro...
Senarai Produk Makanan Dan Barangan Israel Untuk Diboikot

Senarai Produk Makanan Dan Barangan Israel Untuk Diboikot

papar berkaitan - pada 2/11/2023 - jumlah : 332 hits
Masuk je kereta suami kata beli makanan kat McD pun rasa berdosa macam bawak balik plastik hitam time bulan puasa Hahaha Sebenarnya kami dalam kempen memboikot McDonalds sebab kes McDonalds kasi makanan free pada tentera IDF yang sekarang t...
Boikot Bukan Urusan Agama

Boikot Bukan Urusan Agama

papar berkaitan - pada 6/11/2023 - jumlah : 129 hits
Setakat ini belum ada lagi mana mana negara atau mufti yang fatwakan wajib boikot Ianya terpulang kepada individu Nak boikot teruskan Tapi jangan kata wajib Ia hanya harus Tapi nak boikot pun kena faham apa dan siapa nak diboikot Bukan boik...
Economists Tout Entrepreneurship As Panacea For Poverty

Teroka Pemikiran Baharu Bina Ekosistem Teknologi Ai

Maksud All Eyes On Rafah

Majlis Rumah Terbuka Koperasi Norras Berhad

Savour Malaysia Tour Packages Provided By Malaysian Aviation Group

3 Top Rated Things To Do In Jakarta

Jengah Kebun Melihat Tanaman

Vivo Unveils The Perfect Night Party 2024 At Zepp Kuala Lumpur



Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra


Penjawat Awam Ditahan Salah Guna Jawatan Luluskan Rm12 000 Untuk Kegunaan Diri

Berkait Rasuah Di Perlis Sprm Cadangkan Seorang Suspek Didakwa

Beware Misplaced Trust In Pseudo Intellectuals

Menu Tengahari Sup Ayam Ala Thai Kobis Goreng

Undang Luak Rembau Selamat Dikebumikan

Siri Oppo Reno12 Akan Dilancarkan Di China Pada 23 Mei