Bodo La Berita Dah Tahu Fitnah Kongsi Buat Apa Saja La Kan Duit Banyak


 
Kongsi berita fitnah, Razman terpaksa hadap saman Guan EngSeptember 11, 2020 2:50 pm 0Bekas Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng memberitahu Mahkamah Tinggi semalam bahawa beberapa hantaran yang dimuat naik dan dikongsikan oleh Pesuruhjaya PAS Perak Razman Zakaria menerusi akaun Facebooknya menunjukkan Lim seorang yang tidak menghormati agama Islam.
Lim ketika memberikan keterangan dalam kes saman yang difailkannya terhadap Razman berhubung satu pautan imej palsu di Facebook itu berkata hantaran yang dimuat naik Razman adalah satu fitnah, menyinggung perasaan serta suatu perkara yang mengelirukan dan tidak benar.
“Pernyataan fitnah yang dibuat itu menjejaskan kedudukan dan reputasi saya, bukan sahaja dari sudut saya sebagai individu, tetapi juga saya sebagai ketua menteri Pulau Pinang pada ketika itu, bahawa saya menyokong dasar pekerja hotel Muslim dilarang memakai tudung ketika bekerja,” katanya ketika membaca pernyataan saksinya di hadapan Pesuruhjaya Kehakiman Datuk Amarjeet Singh.
Lim berkata beliau juga tidak pernah membuat sebarang kenyataan selaku ketua menteri Pulau Pinang yang menyokong dasar pekerja hotel wanita beragama Islam dilarang memakai tudung semasa bekerja di kaunter penerimaan tetamu.
Bekas Menteri Kewangan itu juga berkata defendan sebagai seorang ahli politik berpengalaman yang memegang jawatan tinggi dalam partinya, seharusnya tahu akan akibat buruk yang mungkin timbul daripada pernyataan fitnah tersebut.
Pada 22 Jan 2018, Lim memfailkan saman terhadap Razman, mendakwa pemimpin PAS itu telah memuat naik suatu imej palsu di laman Facebook dengan memuat naik pernyataan dan paparan yang berunsur fitnah, palsu dan berniat jahat terhadap Lim bertarikh 18 Nov 2017.
Paparan kata dalam akaun Facebook Razman itu dibaca: “Doa moga ini tidak betul.Kalau ia benar pertimbangkanlah jika anda sudah terlajak bersama PAN (Parti Amanah Negara), “Larangan bertudung itu hak pengusaha hotel, Pulau Pinang sokong sepenuhnya” “Guan Eng” dan “Pulau Pinang sokong larangan bertudung”.
Dalam pernyataan tuntutannya, Lim mendakwa paparan dalam laman Facebook itu merujuk kepada dirinya dan paparan di akaun Facebook milik defendan tersebut adalah menerusi sumber yang tidak sahih dan bertujuan merosakkan reputasi dan mencemarkan namanya serta melambangkan plaintif seorang pemimpin yang langsung tidak menghormati kehendak agama Islam dan budaya orang Melayu.
Lim memohon ganti rugi am, teruk dan melampau, faedah, kos serta relif lain difikirkan sesuai oleh mahkamah selain memohon satu perintah untuk menghalang defendan mengeluarkan, menyiarkan dan menerbitkan  paparan  dalam laman tersebut.
Mahkamah menetapkan 5 Nov ini untuk pihak-pihak memfailkan hujahan lisan.
— BERNAMA






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2020/09/bodo-laberita-dah-tahu-fitnah-kongsi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bukan Dia Saja Ambil Kira Keluarga Sekali Baru Harmoni Rumah Tangga Dr Izzar Kongsi Tip Pilih Pasangan

Bukan Dia Saja Ambil Kira Keluarga Sekali Baru Harmoni Rumah Tangga Dr Izzar Kongsi Tip Pilih Pasangan

papar berkaitan - pada 5/9/2020 - jumlah : 326 hits
Memilih pasangan bukanlah satu hal yang mudah Selain gerak hati yang berikan Allah kita juga perlu bijak menilai mana pasangan yang serasi dengan kita malah sanggup hidup susah senang sepanjang bersama Bukan mudah Bukan hanya sekadar suka d...
Banyak Istri Tinggalkan Suami Karena Tak Punya Duit Sidang Cerai Di Pengadilan Agama Membludak

Banyak Istri Tinggalkan Suami Karena Tak Punya Duit Sidang Cerai Di Pengadilan Agama Membludak

papar berkaitan - pada 30/8/2020 - jumlah : 258 hits
Bukan cuma janda Jawa Barat juga akan dibanjiri duda duda baru Pasalnya sejak pandemi corona menyerang angka perceraian di beberapa daerah di Jawa Barat meningkat Terbaru di Kabupaten Bandung angka perceraian melonjak tinggi Itu terjadi kar...
Lebih Fokus Bila Mommy Ajar Lebih Banyak Masa Dengan Mommy Sephya Kongsi Pengalaman Dalam Pa Ma Tv

Lebih Fokus Bila Mommy Ajar Lebih Banyak Masa Dengan Mommy Sephya Kongsi Pengalaman Dalam Pa Ma Tv

papar berkaitan - pada 10/9/2020 - jumlah : 362 hits
Home schooling adalah pembelajaran di rumah di mana ibu bapa yang memilih untuk anak belajar dirumah berbanding di sekolah Home Schooling ada beberapa jenis sama ada ibu bapa memilih sendiri untuk menjadi guru di rumah atau mengupah tenaga ...
Banyak Nakes Gugur Terawan Kuncinya Disiplin Protokol Kesehatan

Banyak Nakes Gugur Terawan Kuncinya Disiplin Protokol Kesehatan

papar berkaitan - pada 16/9/2020 - jumlah : 186 hits
Menteri Kesehatan Terawan Agus Putranto mengingatkan para tenaga kesehatan atau nakes untuk terus disiplin menerapkan protokol kesehatan saat bertugas menangani pasien Covid 19 Hal itu disampaikan Terawan agar tidak ada lagi nakes baik pera...
Murid Positif Covid 19 Perancis Tutup Lebih Banyak Sekolah

Murid Positif Covid 19 Perancis Tutup Lebih Banyak Sekolah

papar berkaitan - pada 16/9/2020 - jumlah : 191 hits
Murid positif Covid 19 Perancis tutup lebih banyak sekolah Dikemas kini 27 minit yang lalu Diterbitkan pada 16 Sep 2020 4 36
The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Fahmi Fadzil Perlu Beri Penjelasan Bukan Beri Alasan

Apabila Sang Profesor Datang Melawat



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Brauninhas House By Pablo Lanza Arquitetura In Itu Brazil

Banteras Isu 3r Manivanan Cadang 10 Langkah Percepat Siasatan Polis

Analysis Harapan S Uphill Battle To Defend Kuala Kubu Baharu

Kkb By Election Will Be A Confidence Vote For The Anwar Administration

Azmin Pledges To Tell All On May 11