Black Garlic 10x Lebih Khasiat Buang Angin Kuatkan Antibodi


Black Garlic 10X Lebih Khasiat Buang Angin & Kuatkan Antibodi - Bawang hitam adalah dari asalnya dari bawang putih yang menerusi proses penapaian dalam pemanasan pada suhu tertentu yang dikaitkan dengan reaksi Maillard. Pertama kali digunakan sebagai bahan makanan dalam masakan Asia, terutamanya di Jepun, Thailand dan Korea.



Black Garlic 10X Lebih Khasiat Buang Angin & Kuatkan AntibodiNamun kini mula mendapat perhatian di negara barat, terutamanya di Amerika Syarikat bukan sahaja kerana manfaat kesihatannya yang tinggi, tetapi juga di dalam bidang masakan.
BAGAIMANA BLACK GARLIC@BAWANG HITAM DIHASILKAN?Bawang hitam dihasilkan menerusi proses pemanasan dan kelembapan. Mentol disimpan dalam persekitaran yang dikawal oleh kelembapan dari 80% hingga 90% pada suhu diantara 60°C hingga 90°C untuk tempoh selama 30 hingga 90 hari.
Tiada bahan tambahan mahupun pengawet digunakan untuk proses ini, ianya hanyalah tindakbalas semulajadi Maillard. Rasanya manis-masam seolah buah prune dan tidak berbau seperti bawang putih mentah.
SIAPA YANG BOLEH MAKAN BLACK GARLIC@BAWANG HITAM?Dalam ratusan kajian pakar pemakanan dan kesihatan semuanya menunjukkan pelbagai kesan positif kepada kesihatan kerana sumber antioxidan yang sangat tinggi.
Ianya adalah sumber semulajadi seperti buah-buahan mahupun sayuran dan tiada had umur mahupun jantina untuk menikmati kebaikan bawang hitam.
Digalakkan dimakan ketika perut kosong dan dielakkan sewaktu dimakan sebelum tidur kerana membekalkan tenaga yang tinggi.
Namun sebarang pengambilan tidak teratur dan sepatutnya, perlu dirujuk kepada penasihat kesihatan ataupun doktor anda.
[BELI BLACK GARLIC MURAH DISINI]
PAKAR KESIHATAN MEMPERAKUINYA

Kebaikan Bawang Hitam Harmony Health (black garlic) telah diakui sejak ribuan tahun lalu, dan menjadi rahsia kesihatan dan kecantikan bagi rakyat Korea, Jepun dan Thailand. Bawang Hitam Harmony Health (black garlic) kini mencuri tumpuan pencinta makanan di Amerika Syarikat dan Australia.
Bawang Hitam Harmony Health (black garlic) juga telah menarik perhatian pakar pemakanan dan pakar kesihatan seperti Dr. Eric Berg (Diet Keto).
Keberkesanan Bawang Hitam Harmony Health (black garlic) juga diperakui oleh pesakit tekanan darah tinggi, kolestrol, kencing manis, kanser mahupun virus flu.
Sayangnya, cuma segelintir rakyat Malaysia mengetahui tentang kehebatan ciptaan Tuhan ini Bawang Hitam Harmony Health (black garlic).
Bagi yang buat pertama kali merasai Bawang Hitam Harmony Health (black garlic) ini.. Tidak menyangka ianya merupakan bawang.
Ratusan journal kajian tentang proses fermentasi Bawang Hitam Harmony Health (black garlic) dan kesan kesembuhan dan pencegahan terhadap penyakit.
Komposisi antioksidan Bawang Hitam Harmony Health (black garlic) yang sangat tinggi memberi rantaian impak kesihatan seperti anti-kanser, menurunkan tekanan darah tinggi, kencing manis, anti-virus, serangan strok, anti-kolestrol, mencerna lemak dan banyak lagi.
Bekalan bahan mentah Bawang Hitam Harmony Health (black garlic) yang terhad dan proses fermentasi / penapaian yang agak lama menyebabkan ianya jarang ditemui dipasaran kerana permintaan yang sangat tinggi.
[BELI BLACK GARLIC MURAH DISINI]



 4 Kebaikan Black Garlic Kepada TubuhDiabetesBlack Garlic telah ditemui dalam kajian untuk membantu mengawal paras gula darah dan berpotensi mengurangkan kesan beberapa komplikasi diabetes. Dalam kajian terhadap tikus diabetes, Black Garlic terbukti membantu  dalam kesihatan tikus dengan mengurangkan komplikasi pada nefropati dan aterosklerosis. Tikus tersebut didapati berlaku penurunan pada paras gula dalam darah, kadar kolesterol dan trigliserida.
KolesterolKajian terbaru mendapati bahawa Black Garlic adalah cara terbaik untuk menurunkan kolesterol jahat (kolesterol LDL). Mengurangkan LDL adalah penting untuk mengurangkan penyakit jantung, angin ahmar dan kematian awal. Satu kajian mendapati bahawa peserta yang mengambil estrak Black Garlic setiap hari selama  3 bulan meningkatkan kolesterol baik (kolesterol HDL) mereka dan menurunkan LDL. Penurunan Allprotein B dalam lipid darah merupakan petunjuk yang kuat bahawa Black Garlic mampu menurunkan risiko penyakit jantung.
Mampu menguatkan kemampuan Kognitif (otak).Sama seperti bawang putih biasa, Black Garlic boleh memberi kesan kuat pada kesihatan otak. Ini kerana, ia kaya dengan antioksidan, malah ia juga dapat mengurangkan keradangan dan boleh membantu mencegah penyakit kognitif seperti dimensia, penyakit Alzheimer, dan Parkinson.
Dapat melawan pembiakan kanser.Antioksidan yang terdapat dalam Black Garlic mempunyai beberapa kesan yang baik terhadap kesihatan, terutamanya dalam menghalang perembangan kanser di dalam tubuh.
Pada tahun 2014, satu kajian tabung uji telah menunjukkan bahawa estrak Black Garlic dapat membunuh dengan berkesan dan mengurangkan pertumbuhan sel-sel kanser kolon. Begitu juga satu kajian lain yang diterbitkan dalam jurnal Nutrition and Practice Research melaporkan bahawa estrak Black Garlic juga dapat menurunkan pertumbuhan dan penyebaran sel leukemia.
[BELI BLACK GARLIC MURAH DISINI]


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://beritaomg.blogspot.com/2021/03/black-garlic-10x-lebih-khasiat-buang.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Khasiat Dan Kelebihan Black Garlic Bawang Hitam

Khasiat Dan Kelebihan Black Garlic Bawang Hitam

papar berkaitan - pada 1/3/2021 - jumlah : 586 hits
Khasiat dan Kelebihan Black Garlic Bawang Hitam Menjadikan satu amalan memakan bawang putih amat di galakkan untuk meningkatkan imunisasi tubuh dari serangan virus Black Garlic atau Bawang Hitam adalah di hasilkan dari bawang putih tunggal ...
15 Manfaat Black Garlic Untuk Kesihatan

15 Manfaat Black Garlic Untuk Kesihatan

papar berkaitan - pada 7/3/2021 - jumlah : 224 hits
15 Manfaat Black Garlic Untuk Kesihatan Black garlic merupakan bawang putih segar yang telah difermentasi Tempoh waktu fermentasi bawang ini bergantung kepada alat yang digunakan Jika disimpan di kawasan tertutup dengan suhu 60 70 C waktu f...
Wanita Ph Mahu Hukuman Lebih Tegas Anggota Polis Salah Laku

Wanita Ph Mahu Hukuman Lebih Tegas Anggota Polis Salah Laku

papar berkaitan - pada 18/2/2021 - jumlah : 244 hits
Meskipun menerima baik pengumuman Pengarah Jabatan Integriti dan Pematuhan Standard Bukit Aman Zamri Yahya menyatakan 11 pegawai polis yang didapati cuai menjalankan tugas dalam insiden hitam mengakibatkan seorang kanak kanak perempuan diro...
8 Sebab Mengapa Wanita Boleh Putus Haid Lebih Awal Dan Cara Mengelaknya

8 Sebab Mengapa Wanita Boleh Putus Haid Lebih Awal Dan Cara Mengelaknya

papar berkaitan - pada 18/2/2021 - jumlah : 171 hits
Setiap wanita akan putus haid satu hari nanti tapi fasa ini tidak berlaku secara tiba tiba Ada wanita yang putus haid lebih awal daripada wanita lain tapi apakah sebabnya Tanda tanda seperti berpeluh serta mood yang tidak tentu semuanya men...
Dakwa Individu Langgar Sop Lebih Sekali Di Mahkamah

Dakwa Individu Langgar Sop Lebih Sekali Di Mahkamah

papar berkaitan - pada 18/2/2021 - jumlah : 212 hits
DAKWA INDIVIDU LANGGAR SOP LEBIH SEKALI DI MAHKAMAH KUALA LUMPUR Individu yang melanggar Prosedur Operasi Standard pencegahan penularan wabak Covid 19 lebih dari sekali perlu didakwa di mahkamah tanpa dikenakan kompaun Menurut bekas Ketua P...
Kamu Pikir Nobar Sinetron Ikatan Cinta Adalah Hal Paling Absurd Ada Yang Lebih Epik Nih

Kamu Pikir Nobar Sinetron Ikatan Cinta Adalah Hal Paling Absurd Ada Yang Lebih Epik Nih

papar berkaitan - pada 19/2/2021 - jumlah : 216 hits
Cuma sinetron Ikatan Cinta nih yang bisa bikin penggemarnya punya kelakuan kayak gini D
Jepun Kesan Lebih 90 Kes Covid 19 Jenis Baru

Jepun Kesan Lebih 90 Kes Covid 19 Jenis Baru

papar berkaitan - pada 19/2/2021 - jumlah : 181 hits
KONGSI ARTIKEL TOKYO Jepun pada Jumaat mengesahkan telah menemui jenis baru virus COVID 19 Sejauh ini 91 kes varian itu dilaporkan di daerah Kanto di bahagian timur manakala lagi dua kes dikesan di beberapa lapangan terbang negara
Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan Di Muadzam Shah Akan Di Tamatkan Lebih Awal

Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan Di Muadzam Shah Akan Di Tamatkan Lebih Awal

papar berkaitan - pada 19/2/2021 - jumlah : 258 hits
PETALING JAYA Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan di taman taman perumahan dalam Bandar Muadzam Shah Rompin Pahang ditamatkan lebih awal daripada tarikh yang dijadualkan sebelum ini Menteri Kanan Keselamatan Datuk Seri Ismail Sabri Ya...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Tukar Kanta Mata Untuk Melihat Seni Politik Anwar

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Ukraine Approaching Total Collapse

Police Probe Chaos Incident Outside Mosque In Penang

Budaya Pot Luck Jimat Kos Makanan Lebih Banyak Pilihan

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Meet Studio Your New Favorite Way To Develop Wordpress Locally