Bkc Diperkenal Kerajaan Pn Akan Diteruskan Hingga Hujung Tahun


AGENDA DAILY
Bantuan Khas Covid-19 dilancarkan Kerajaan Perikatan Nasional pimpinan Tan Sri Muhyiddin Yassin pada 28 Jun 2021 memberi manfaat kepada kira-kira 11 juta isi rumah dan diterukan kerajaan pimpinan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, sekarang.
Walaupun bertukar kerajaan, Bantuan Khas COVID-19 (BKC) yang diperkenal semasa pentadbiran Perikatan Nasional (PN) akan diteruskan sehingga akhir tahun ini.
Menteri Kewangan, Tengku Datuk Seri Zafrul Tengku Abdul Aziz berkata sebanyak RM12.3 bilion bantuan tunai disediakan kerajaan kepada hampir 10 juta penerima sehingga kini, ia merangkumi keseluruhan pembayaran BKC, Bantuan Prihatin Nasional 2.0 (BPN 2.0), Bantuan Prihatin Rakyat (BPR) dan BPR Tambahan.
“Baki pembayaran BPR (Fasa 3 dan rayuan), BKC (Fasa 2 dan Fasa 3) dan Bantuan Kehilangan Pendapatan (BKP) juga dijangka akan disalurkan kepada penerima antara September hingga Disember 2021 dengan anggaran sebanyak RM4.8 bilion.
“Secara keseluruhannya, kerajaan telah memperuntukkan RM17.1 bilion pada tahun ini bagi pelaksanaan BPN 2.0, BPR, BPR Tambahan, BKC dan BKP yang sudah dan akan disalurkan kepada penerima yang layak,” katanya dipetik dalam portal.
Terdahulu, Tengku Zafrul membentang Laporan Agensi Pelaksanaan Ekonomi Dan Koordinasi Strategik Nasional (LAKSANA) Ke-67.
Dalam perkembangan lain, Tengku Zafrul berkata, kerajaan ketika ini sedang berusaha mengukuhkan ketahanan dan kesiapsiagaan sistem kesihatan awam untuk menangani pandemik di masa hadapan, di samping bersedia berhadapa cabaran jangka panjang populasi yang semakin menua dan penyakit tidak berjangkit.
Beliau berkata, Pelan Pemulihan Negara (PPN) adalah pendekatan komprehensif untuk memulihkan keyakinan rakyat disamping membenarkan ekonomi dibuka dengan selamat.
PPN, katanya menilai kesediaan negara untuk mengurangkan sekatan secara holistik, mengambilkira keperluan untuk pelbagai aspek pemulihan.
Katanya, imunisasi penduduk Malaysia adalah kunci bagi pemulihan ekonomi Malaysia dan dijangka akan mencapai 100 peratus vaksinasi penuh pada akhir Oktober ini.
“Kegawatan ekonomi tidak memberi kesan yang sama kepada semua rakyat, malah rakyat juga tidak mampu memikul beban terpaksa menanggung kesan yang paling teruk.
“Justeru, komponen penting dalam agenda pemulihan PPN dan Belanjawan 2022 adalah ekonomi. Dalam jangka masa terdekat, sektor yang paling teruk dan isi rumah yang paling terjejas akan dibantu. Tonggak utama pemulihan ekonomi adalah penciptaan pekerjaan.
“Belanjawan 2022 juga akan dikonseptualisasikan sebagai belanjawan pemulihan bagi melengkapkan usaha reformasi jangka panjang kerajaan di bawah Rancangan Malaysia ke-12 (RMKe-12),” katanya.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://dialograkyat.blogspot.com/2021/09/bkc-diperkenal-kerajaan-pn-akan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ph Kekal Pembangkang Parlimen Tak Dibubar Hingga 31 Julai Tahun Depan

Ph Kekal Pembangkang Parlimen Tak Dibubar Hingga 31 Julai Tahun Depan

papar berkaitan - pada 13/9/2021 - jumlah : 185 hits
September 13 2021 6 32 PMMemorandum Persefahaman Transformasi dan Kestabilan Politik antara kerajaan persekutuan dan PH yang ditandatangani hari ini merangkumi enam bidang utama PETALING JAYA Antara perkara disepakati kerajaan dan Pakatan H...
Fasa 1 Bkc Dibayar Mulai 6 Hingga 10 September

Fasa 1 Bkc Dibayar Mulai 6 Hingga 10 September

papar berkaitan - pada 2/9/2021 - jumlah : 148 hits
10 juta penerima babit miskin tegar B40 dan M40 BANGI Pembayaran Fasa 1 Bantuan Khas COVID 19 akan dibuat secara berperingkat bermula 6 September dan dijangka selesai pada 10 September 2021 Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob ber...
Dap Okay Kerajaan Diterajui Umno Hingga Habis Penggal Kata Loke

Dap Okay Kerajaan Diterajui Umno Hingga Habis Penggal Kata Loke

papar berkaitan - pada 16/9/2021 - jumlah : 218 hits
agendadaily com16 9 2021Setiausaha Organisasi Kebangsaan DAP Anthony Loke Seorang pemimpin DAP mendedahkan ia tidak menjadi masalah sekiranya kerajaan diterajui UMNO terus mentadbir sehingga habis penggal walaupun perjanjian Memorandum Pers...
Kerajaan Kaji Turunkan Harga Kit Ujian Kendiri Covid 19 Akhir Tahun Ini Tengku Zafrul

Kerajaan Kaji Turunkan Harga Kit Ujian Kendiri Covid 19 Akhir Tahun Ini Tengku Zafrul

papar berkaitan - pada 9/9/2021 - jumlah : 179 hits
Kerajaan sedang mengkaji untuk menurunkan lagi harga Kit Ujian Kendiri COVID 19 menjelang akhir tahun ini bagi membolehkan ia mudah diakses oleh semua orang Menteri Kewangan Tengku Datuk Seri Zafrul Tengku Abdul Aziz berkata Kementerian Per...
Datuk Dalang Kartel Projek Kerajaan Berdepan Penjara 483 Tahun

Datuk Dalang Kartel Projek Kerajaan Berdepan Penjara 483 Tahun

papar berkaitan - pada 2/9/2021 - jumlah : 114 hits
SHAH ALAM Seorang ahli perniagaan bergelar Datuk yang dipercayai dalang sindiket kartel penipuan projek projek kerajaan berdepan penjara sehingga 483 tahun selepas didakwa di Mahkamah Sesyen hari ini Tertuduh Adly Kamarudin 47 bagaimanapun ...
Vaksinasi Remaja 12 Hingga 17 Tahun Di Sabah Bermula Hari Ini

Vaksinasi Remaja 12 Hingga 17 Tahun Di Sabah Bermula Hari Ini

papar berkaitan - pada 16/9/2021 - jumlah : 232 hits
Remaja Labuan mendapat suntikan vaksin Covid 19 mereka pada 11 September 2021 KOTA KINABALU Kerajaan negeri memutuskan untuk memberi suntikan vaksin COVID 19 kepada remaja berusia 12 sehingga 17 tahun bermula hari ini Ketua Menteri Sabah Da...
Niat Nak Susukan Anak Hingga 2 Tahun Tanpa Campur Susu Formula Cara Ni Membantu Ibu

Niat Nak Susukan Anak Hingga 2 Tahun Tanpa Campur Susu Formula Cara Ni Membantu Ibu

papar berkaitan - pada 4/9/2021 - jumlah : 286 hits
Pastinya setiap ibu memang mengimpikan untuk susukan anak sehingga 2 tahun tanpa campur susu formula Tapi kadang kadang ada juga halangannya Sebenarnya sokongan yang mantap sangat mempengaruhi kejayaan penyusuan Jadi kalau anda berazam nak ...
Covid 19 Malaysia Masuk Fasa Endemik Hujung Oktober Khairy

Covid 19 Malaysia Masuk Fasa Endemik Hujung Oktober Khairy

papar berkaitan - pada 2/9/2021 - jumlah : 131 hits
Fareez AzmanSeptember 1 2021 Khairy berkata rakyat perlu menerima konsep hidup bersama virus meskipun negara berjaya mengawal pandemik COVID 19 Gambar failPUTRAJAYA Malaysia bakal memasuki fasa endemik COVID 19 bermula hujung Oktober ini ka...
Budak 8 Tahun Lumpuh Selepas Positif Covid 19

Budak 8 Tahun Lumpuh Selepas Positif Covid 19

papar berkaitan - pada 18/9/2021 - jumlah : 171 hits
Avella 8 MINNESOTA Seorang wanita bergelar ibu menggesa orang ramai mendapatkan suntikan vaksin dan memakai pelitup muka semasa varian Delta yang merebak semakin ganas Wanita itu mempunyai anak perempuan berusia 8 tahun yang menghidap ADEM ...
Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

Sustainability And Metal Buildings A Data Driven Approach To Eco Friendly Construction

Exploring The Impact Of Aluminum In Contemporary Design

This Five Cylinder Puch Proves There S No Replacement For Displacement

Adab Tu Kena Ada Walaun Tak Dak Adab Ke Tak Sekolah



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Overcoming Funding Challenges

Semakan Subsidi Tiket Penerbangan Pelajar Ipt Flysiswa

Rukun Islam Jangan Ditambahkurangi Itu Namanya Dholalah Finnar

Analisis Teknikal Pergerakan Harga Intraday Mata Wang Kripto Doge Jumaat 3 Mei 2024

Singgah Solat Di Masjid Sri Sendayan

Chacarita Is Buenos Aires S Quirkiest Neighborhood Get There Soon