Biodata Daniel Padilla Aktor Kacak Popular Filipina


Pelakon terkenal dan kacak di negara Filipina, Daniel Padilla yang merupakan seorang yang terkenal dengan jolokan “Teen King”. Beliau adalah merupakan artis di bawah ABS-CBN dan Star Magic. Kemunculan beliau dalam dunia hiburan Filipina membuatkan ramai gadis tertawan dengan kekacakan wajah Daniel.
Pelakon yang berawal dengan kemunculan televisyen Gimic(2010). Kemunculan beliau mendapat sambutan ramai dan beliau berjaya mendapatkan peranan utama dalam drama Growing Up(2011). Sejak dari itu beliau telah membintangi pelbagai rancangan televisyen Filipina dan berjaya mengangkat nama beliau ke persada utama dunia hiburan Filipina.
Sertai Telegram Informasi SGO Maklumat Berkenaan Daniel Padilla Kehidupan Awal dan Pendidikan Daniel Padilla Daniel Padilla dilahirkan pada 26 April 1995 dan berumur 28 tahun. Beliau adalah orang pakar seorang anak kepada pasangan pelakon iaitu Rommel Padilla dan Karla Estrada. Kehidupan awal Daniel Padilla dibesarkan oleh ibu tunggal. Beliau juga mempunyai tujuh adik-beradik tiri di sebelah bapanya.
Daniel Padilla menetap di Tacloban selama setahun dan belajar di sana untuk darjah 4. Pada tahun 2014 beliau telah mendaftar sebagai pelajar sistem pendidikan AMA, sebuah Universiti swasta di Filipina. Oleh sebab jadual yang padat beliau telah dilaporkan mengambil program pengajian di rumah UST Angelicum College pada tahun lalu. Menurut ibu Daniel Padilla, beliau berjaya menamatkan pengajiannya semasa ditemubual di rancangan “Magandang Buhay”.
Biografi Lengkap Daniel Padilla Berikut adalah beberapa maklumat mengenai biografi Daniel Padilla:
Berikut adalah dikongsikan beberapa maklumat lengkap mengenai Aisyah hijanah:
BiografiMaklumatNamaDaniel John Elago FordTarikh Lahir26 April 1995Tempat LahirManilaKewarganegaraan FilipinaBangsaFilipinaAgamaKristianPendidikan -Sistem pendidikan AMA
-UST Angelicum CollegePekerjaanPelakong dan PenyanyiTahun Aktif2011 – SekarangStatusBujangFilem-24/7 in Love (2012)
-Sisterakas (2012)
-Must Be… Love (2013)
-Pagpag: Siyam na Buhay (2013)
-Dan lain-lainAnugerah-Anugerah khas pada malam akhir Himig Handog menerusi lagu “Nasa Iyo Na Ang Lahat’
-Anugerah pilihan kanak-kanak 2015 bintang Nickelodeon
-Dan lain-lainMedia SosialInstagram: Daniel Ford
Twitter: Danielpadilla
Tiktok : @padeeyuh Kerjaya dan Pencapaian Daniel Dalam Dunia Hiburan Bermula pada tahun 2010 dengan peranan kecil dalam siri televisyen Gimik(2010). Untuk meningkatkan nama beliau, Daniel telah menyertai agensi bakat di bawah Star Magic. Sejak dari itu, beliau berjaya menempah nama di dalam pelbagai rancangan televisyen dan sinetron serta beberapa filem. Keterlibatan beliau dalam drama siri “Growing Up” berjaya menaikkan nama beliau ke arah yang lebih tinggi.
Setelah itu, beliau mula terlibat dengan sinetron pertamanya ialah Princess and I (2012-2013). Star magic pula memainkan peranan dengan memberi beberapa debut filemnya pada tahun 2012 iaitu filem 24/7 in Love (2012) bersama selebriti bernardo.
Daniel juga telah menceburi bidang nyanyian yang mana beliau berjaya mengeluarkan album pertama itu “Daniel Padilla” pada tahun 2012. Single komersial dan digital pertamanya telah dikeluarkan daripada album itu ialah lagu “Hinahanap-Hanap-Kita”. Dilaporkan album ini telah mencatat tempat di nombor satu seluruh negara dan terjual lebih daripada 30.000 salinan Dan telah diiktiraf sebagai platinum berganda pada tahun 2013.
Kejayaan dan Anugerah Daniel Padilla Sebagai aktor yang berbakat serta penyanyi yang serba boleh, Daniel telah berjaya mendapatkan beberapa anugerah serta pengiktirafan di negara Filipina. Berikut adalah beberapa pencapaian peribadi yang telah direkodkan oleh Daniel Padilla:
Pemenang anugerah khas pada malam akhir Himig Handog menerusi lagu “Nasa Iyo Na Ang Lahat’ Anugerah pilihan kanak-kanak 2015 bintang Nickelodeon Tersenarai dalam 10 senarai teratas bagi filem Filipina dengan kutipan tertinggi bagi filem “Siyam Na Buhay” Rancangan Sinetron paling berjaya menerusi “Pangako Sa yo”. Tercalon dalam anugerah Awit ke-29 Tercalon dalam Anugerah FAMAS 2014 Anugerah Muzik Myx Anugerah hiburan box-office GMMSF 2016 Anugerah Vietnam Face of the Year Award Anugerah Luna pelakon lelaki terbaik 2019 Penglibatan Karier Lakonan Daniel Padilla Daniel juga turut aktif dalam dunia perfileman yang mana terdapat beberapa filem dan rancangan TV berjaya beliau rakamkan. Berikut adalah senarai filem dan rancangan televisyen Daniel Padilla:
Filem Lakonan Daniel Padilla 24/7 in Love (2012) Sisterakas (2012) Must Be… Love (2013) Pagpag: Siyam na Buhay (2013) Sa Ngalan ng Ama, Ina at mga Anak (2014) She’s Dating the Gangster (2014) Bonifacio: Ang Unang Pangulo (2014) Crazy Beautiful You (2015) Barcelona: A Love Untold (2016) Can’t Help Falling in Love (2017) Gandarrapido: The Revenger Squad (2017) The Hows of Us (2018) Whether the Weather is Fine (2021) Rancangan Televisyen Daniel Padilla Gimik 2010 (2010) Growing Up (2011–2012) Princess and I (2012–2013) Got to Believe (2013–2014) Pangako Sa ‘Yo (2015–2016) La Luna Sangre (2017–2018) 2 Good 2 Be True (2022) Fakta Mengenai Daniel Padilla Terdapat beberapa fakta yang menarik mengenai Daniel Padilla. Ramai yang ingin mengetahui info lanjut mengenai aktor kacak ini. Berikut adalah 9 fakta mengenai Daniel Padilla:
Nama sebenar Daniel John Ford Padilla namun terkenal dipanggil dengan Daniel Padilla atau DJ. Daniel Padilla dilahirkan pada tahun 1995 di Manila Filipina. Ibu bapa Daniel Padilla ialah rommel Padilla dan kelompok yang merupakan pasangan selebriti tersohor Filipina. Daniel memulakan debut pertamanya dalam dunia hiburan pada tahun 2010 dengan menjadi bintang sinetron. Mempunyai bakat nyanyian yang baik selain daripada bidang lakonannya yang menawan Sangat popular di negara Filipina. Terlibat dalam beberapa filem besar negara Filipina seperti cannot help falling in Love (2017) dan the hows of us (2018) Hanya mengeluarkan beberapa album sahaja namun lagunya sangat mendapat permintaan tinggi. Menjadi teman lelaki kepada kathryn bernardo sejak sekian lama. Daniel terus mencatat nama dengan beberapa pencapaian dan filem terbaharu. Menjadi nama besar industri hiburan di negara Filipina dan juga berjaya mencipta nama di luar negara adalah sesuatu pencapaian yang boleh dianggap sebagai luar biasa.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sistemguruonline.my/2023/12/daniel-padilla.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bagaimanakah Ingatan Orang Awam Apabila Disuruh Lukis Semula Logo Popular

Bagaimanakah Ingatan Orang Awam Apabila Disuruh Lukis Semula Logo Popular

papar berkaitan - pada 4/12/2023 - jumlah : 129 hits
Logo syarikat global seperti Apple Starbucks dan Foot Locker direka untuk mewujudkan persatuan jenama segera dalam fikiran berbilion bilion yang melihatnya setiap hari Tetapi sejauh manakah kita boleh mengingati ciri dan warna simbol terken...
5 Video Muzik Paling Popular Di Dunia Pada Tahun 2023

5 Video Muzik Paling Popular Di Dunia Pada Tahun 2023

papar berkaitan - pada 5/12/2023 - jumlah : 201 hits
Hello guys Bila berbicara tentang YouTube pasti semua orang kenal bukan Baiklah Untuk pengetahuan pembaca laman web YouTube com telah didaftar pada 15 Februari 2005 Jadi sudah 18 tahun laman web YouTube com telah wujud di dunia ini nbsp Lam...
Youtuber Popular Amerika Dikebumikan Selama Seminggu

Youtuber Popular Amerika Dikebumikan Selama Seminggu

papar berkaitan - pada 22/11/2023 - jumlah : 59 hits
AgensiMRBEAST melakukan aksi berani mati dengan berada dalam kerana di dalam tanah selama seminggu Washington YouTuber popular Amerika Syarikat MrBeast melakukan aksi berani mati dengan mengurung dirinya di dalam keranda yang dikebumikan di...
Singapore Most Popular For Malaysia S Solo Travelers

Singapore Most Popular For Malaysia S Solo Travelers

papar berkaitan - pada 19/11/2023 - jumlah : 168 hits
Agoda reveals top destinations for solo travelers ahead of Singles Day Travel comes in many forms With Singles Day around the corner digital travel platform Agoda looked at the most popular destinations for solo travelers For Malaysia it s ...
Gempa Bumi Kuat 7 5 Richter Landa Mindanao Filipina

Gempa Bumi Kuat 7 5 Richter Landa Mindanao Filipina

papar berkaitan - pada 3/12/2023 - jumlah : 212 hits
BERNAMAKuala Lumpur Gempa bumi kuat berukuran 7 5 pada skala Richter melanda Mindanao Filipina pada 10 37 malam tadi Menurut kenyataan Jabatan Meteorologi Malaysia gempa bumi dengan kedalaman 85 kilometer itu berlaku pada jarak 42 kilometer...
Cara Menonton Movie Filipina Yang Menarik Secara Percuma

Cara Menonton Movie Filipina Yang Menarik Secara Percuma

papar berkaitan - pada 8/12/2023 - jumlah : 222 hits
Anda ingin menonton movie filipina dalam laman web Saya dapat mencari beberapa sumber yang mungkin berguna untuk anda Berikut adalah beberapa cara yang boleh anda cuba Anda boleh menonton movie filipina di salah satu platform video terbesar...
5 Soalan Popular Interview Lepasan Spm Amp Setaraf Serta Contoh Jawapan Untuk Anda Senang Je Nak Jawab

5 Soalan Popular Interview Lepasan Spm Amp Setaraf Serta Contoh Jawapan Untuk Anda Senang Je Nak Jawab

papar berkaitan - pada 8/12/2023 - jumlah : 128 hits
Pencari kerja yang tidak mempunyai sebarang sijil persekolahan dan lepasan SPM pastinya ingin tahu apakah soalan soalan popular yang sering ditanya oleh penemuduga Kalau anda nak tahu soalan yang sering ditanya sebenarnya sangat senang untu...
Biodata Abdul Wahab Pegawai J Kom

Biodata Abdul Wahab Pegawai J Kom

papar berkaitan - pada 21/11/2023 - jumlah : 199 hits
Nama Abdul Wahab kini sedang trending di dalam media sosial kerana itulah berkenaan sebuah video yang dikatakan yang dikaitkan dengan Agus Yusoff Ramai mencari cari siapakah Wahab yang sebenarnya dan apakah perkaitannya dengan Agus Yusof se...
Hanya Sebanyak 16 Peratus Sahaja Rakyat Pahang Berpandangan Kewangan Perlu Di Rancang

Pertama Kali Dalam Sejarah Merek Hp Ini Resmi Dipakai Dalam Esports World Cup 2024

Keisya Levronka Tersemogakan Chord

Selamat Berlapar Jangan Bunuh Diri Dan Mati Tanpa Menyusahkan Orang

Mca Youth Gets 173 Appeals From Rejected 10as Students

Raja Farah Kongsi Nama Anak Keempat Doakan Jadi Anak Solehah

Kalah Tetap Kalah Menteri Komunikasi Tak Celik Lagi Jkom P Mo Pula Banyam Lena Dafi Celik Keh Keh Keh

Mahb Deal Merging Control Through Public Private Partnerships



8 Fakta Biodata Scha Elinnea Pelakon Drama Berepisod Nuh Dan Nayla TV3 Gandingan Jazmy Juma Khan

Info Sinopsis Kutipan Filem Kutukan Ilmu Hitam Waruga Black Magic Curse 2024 Kini Di Netflix Malaysia

5 Tumbuhan Berbentuk Aneh Yang Menyerupai Organ Manusia

Info Dan Sinopsis Filem Pemandi Jenazah The Corpse Washer 2024 Kini Di Netflix Malaysia

Berapakah Tahap Kepanasan Suhu Api Dapur Gas Anda


Kari Daging Petai

Lincoln Leadership Academy Need Several Position

Some Facts About Amazon Leadership Team

Lelaki Diliwat Kenalan Gimnasium

Temuduga Spp

Kalah Prk Sg Bakap Rakyat Kurang Percaya Kerajaan Kata Puad