Bill Gates Hilang Separuh Kekayaan Selepas Bercerai


Pengasas Microsoft, Bill Gates dan isteri, Melinda, mengumumkan akan bercerai dan dalam proses mengakhiri perkahwinan selama 27 tahun, yang dibuat dalam satu kenyataan bersama, oleh pasangan tersebut menerusi laman Twitter.


"Selepas banyak memikirkan dan berusaha menjayakan hubungan ini, kami telah membuat keputusan untuk menamatkan perkahwinan kami," demikian menurut kenyataan itu.

Kenyataan itu juga mengatakan mereka akan meneruskan kerjasama di Yayasan Bill & Melinda Gates, iaitu badan amal gergasi yang membiayai program kesihatan global, kesaksamaan gender, pendidikan dan pelbagai kegiatan amal lain.

"Kami terus berkongsi kepercayaan dalam misi ini dan akan terus bekerja bersama di yayasan itu namun kami tidak lagi boleh bersama sebagai pasangan dalam fasa kehidupan akan datang," tulis kenyataan itu.

Pengumuman itu dibuat dua tahun selepas perceraian pengasas Amazon, Jeff Bezos, salah satu orang terkaya di dunia dengan isterinya, MacKenzie.

Bill Gates senaraikan baik dan buruk kahwin sebelum bercerai

Dua tahun sebelum mengumumkan perceraian dengan isterinya, Melinda, Bill Gates telah menyenaraikan kebaikan dan keburukan perkahwinan di papan putih dalam siri tiga episod Netflix, "Inside Bill's Brain."

Setelah setahun sebagai pasangan kekasih, selepas pertemuan mereka pada 1987, Melinda menggambarkan bagaimana hubungan mereka berada di persimpangan dan Bill harus membuat keputusan.

Suatu hari ketika Melinda masuk ke bilik tidur Bill, dia telah membuat senarai di papan tulis.

"Tersenarai di papan tulisnya kebaikan dan keburukan berkahwin," kata isterinya dalam dokumentari itu, sambil tertawa mengenangkan memori tersebut.

Melinda adalah eksekutif kanan Microsoft sebelum bertemu dan mengahwini Bill.

Pasangan itu akhirnya mengikat hubungan di Lanai, Hawaii, ketika Gates berusia 38 dan Melinda 29 tahun, lapor Associated Press.

Mereka menubuhkan Yayasan Bill dan Melinda Gates pada tahun 2000 dan pasangan itu telah mengeluarkan AS$45 bilion untuk menangani masalah global seperti kesemaan gender dan kemiskinan.

Pada tahun 2019, setelah merayakan ulang tahun perkahwinan mereka yang ke-25, Melinda memberitahu The Sunday Times bahawa perkahwinan mereka kadang-kadang "sangat sukar".

"Kami baru sampai ke titik di mana Bill dan saya berdua dapat mentertawakan lebih banyak perkara.

"Dan, percayalah, saya dapat mengingati hari-hari yang sangat sukar dalam perkahwinan kami di mana anda berfikir, 'bolehkah saya melakukan ini?'" Kata Melinda.

Dalam wawancara itu, dia teringat bagaimana beliau sangat marah kepada Bill kerana memilih untuk membaca buku Winston Churchill daripada membantunya membuat persiapan kepada ketiga-tiga anaknya ketika mereka bersiap-siap untuk keluar.

Dia memberitahu media bahawa Bill berjuang untuk mencari keseimbangan kerja-kehidupan.

Bakal Hilang Separuh Kekayaan

Sementara itu, Bill Gates, yang bernilai $124 billion, membuat kenyataan di Twitter tentang masa depan empayar Gates dan kekayaannya kini tergantung.

Bill Gates mengatakan mereka memutuskan untuk "mengakhiri perkahwinan kami" setelah "banyak berfikir dan banyak kerja" – dua tahun setelah pasangan itu meraikan ulang tahun perkahwinan mereka yang ke-25 dan isterinya mengakui kehidupan perkahwinan itu "sangat sukar."

Melinda berkata bahawa mereka telah membesarkan "tiga anak luar biasa" dan pada masa yang sama berusaha untuk menolong orang lain di seluruh dunia.

"Kami terus berkongsi kepercayaan dalam misi dan akan meneruskan pekerjaan kami di yayasan itu, tetapi kami tidak lagi percaya bahawa kami dapat hidup bersama sebagai pasangan dalam fasa kehidupan seterusnya," tulis Bill Gates.

"Kami meminta ruang dan privasi untuk keluarga kami ketika kami mulai menjalani kehidupan baru ini," dia menyimpulkan.

Melinda turut menulis pernyataan twitter yang serupa.

Gergasi teknologi, Bill Gates adalah orang terkaya di dunia sehingga Jeff Bezos dari Amazon memintasnya pada tahun 2017.

Lelaki berusia 64 tahun itu menjadi orang ke dua terkaya di dunia – dengan kekayaan $124 bilion – ketika dia turun dari takhta Microsoft untuk memberi tumpuan kepada usaha amal mereka.

Namun, walaupun dia telah memberikan AS$50 bilion untuk amal sejak tahun 1994, Gates memperoleh wang pada kadar yang lebih cepat daripada apa yang dia sumbangkan.

Sepanjang perkahwinannya dengan Melinda, mereka dianugerahkan seramai 3 orang anak iaitu Jennifer, 25, Rory, 21 dan Phoebe, 18.

Perceraian antara Bill Gates dan Melinda ini diramal akan merekodkan kos perceraian termahal di dunia yang masih dalam peringkat rundingan.

Untuk rekod, kos perceraian antara Jeff Bezos dan MacKenzie Bezos pada tahun 2019 dahulu dianggarkan berjumlah USD38 bilion, sekali gus menjadikan bekas isteri pembangun Amazon.com itu sebagai wanita ketiga terkaya di dunia.

Semoga memberi manfaat.

BACA INI JUGA: Dokumentari 'The Next Pandemic' Bill Gates Yang Telah Meramal Kemunculan Covid-1915 Ramalan Bill Gates Yang Kebenarannya Sangat 'Menakutkan'
sumber: 1 | 2



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.sentiasapanas.com/2021/05/bill-gates-dan-isteri-bercerai.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bill Dan Melinda Gates Bercerai Selepas 27 Tahun

Bill Dan Melinda Gates Bercerai Selepas 27 Tahun

papar berkaitan - pada 4/5/2021 - jumlah : 273 hits
WASHINGTON Pengasas Microsoft Bill Gates dan isterinya Melinda semalam mengumumkan perceraian selepas berkahwin 27 tahun Pengumuman itu dibuat mereka yang juga antara pasangan paling kaya dunia dengan nilai kekayaan AS 130 billion menerusi ...
Selepas 72 Jam Pasukan Pencarian Menemui Barang Dipercayai Milik Kapal Selam Hilang

Selepas 72 Jam Pasukan Pencarian Menemui Barang Dipercayai Milik Kapal Selam Hilang

papar berkaitan - pada 25/4/2021 - jumlah : 234 hits
nbsp JAKARTA Selepas 72 jam pasukan pencarian temui barang dipercayai milik kapal selam hilang KRI Nanggala 402 nbsp Antara barangan yang ditemukan pasukan pencari antaranya bekas pelaras torpedo paip pendingin cooling
Cerai Dari Bill Gates Ini Profil Melinda Yang Berkarier Di Teknologi Sampai Jadi Philanthropist

Cerai Dari Bill Gates Ini Profil Melinda Yang Berkarier Di Teknologi Sampai Jadi Philanthropist

papar berkaitan - pada 6/5/2021 - jumlah : 207 hits
Jangan kira Melinda hanya mendompleng kekayaan suami Punya perjalanan karier yang keren juga
27 Tahun Menikah Dengan Melinda Bill Gates Umumkan Perceraiannya Dengan Sang Istri

27 Tahun Menikah Dengan Melinda Bill Gates Umumkan Perceraiannya Dengan Sang Istri

papar berkaitan - pada 4/5/2021 - jumlah : 204 hits
Tak bisa lagi tumbuh bersama sebagai pasangan keduanya berkomitmen untuk tetap bekerja sama terkait yayasan milik mereka
Hiburan Selepas Sebulan Rujuk Zarina Anjoulie Dedah Sudah Cerai Buat Kali Kedua

Hiburan Selepas Sebulan Rujuk Zarina Anjoulie Dedah Sudah Cerai Buat Kali Kedua

papar berkaitan - pada 3/5/2021 - jumlah : 227 hits
Siapa yang berkahwin pastinya mengharapkan masjid yang dibina akan kekal sehingga ke akhirnya Namun tiada siapa dapat menduga atau menolak sekiranya ia terputus di tengah jalan Selepas sebulan mengumumkan bahawa mereka sudah kembali rujuk s...
Permohonan 260000 Slot Janji Temu Vaksin Astrazeneca Penuh Selepas 3 Jam Setengah Dibuka

Permohonan 260000 Slot Janji Temu Vaksin Astrazeneca Penuh Selepas 3 Jam Setengah Dibuka

papar berkaitan - pada 3/5/2021 - jumlah : 250 hits
Permohonan bagi mendapatkan suntikan vaksin AstraZeneca ditutup kira kira jam 3 20 petang tadi selepas semua tarikh janji temu ditempah Menteri Penyelaras Program Imunisasi COVID 19 Kebangsaan Khairy Jamaluddin ketika mengumumkan perkara it...
Renew Lesen Selepas 2 Bulan Mati

Renew Lesen Selepas 2 Bulan Mati

papar berkaitan - pada 3/5/2021 - jumlah : 265 hits
Seorang Fiza ni memang jenis lambat renew lesen memandu Mentang mentang lah lama tak drive kereta lama juga tak merempit Dia sambil lewa je nak renew lesen tu Bukan apa kawan kawan kan baru baru ni sebab Covid 19 dia bagi kelonggaran lambat...
Comelnya Dia Nama Pun Indah Selepas Seminggu Bersalin Tasha Shilla Kongsi Nama Indah Anak

Comelnya Dia Nama Pun Indah Selepas Seminggu Bersalin Tasha Shilla Kongsi Nama Indah Anak

papar berkaitan - pada 3/5/2021 - jumlah : 300 hits
Selepas selamat melahirkan bayi sulungnya pada 25 April lalu pelakon Tasha Shilla kini berkongsi gambar dan nama buat anak sulungnya Menerusi Instagramnya Tasha turut berkongsi beberapa keping gambar si comel permata sulung yang kini hadir ...
Mahu Utamakan Golongan Kayangan Wanita Ini Maut Selepas Polis Rampas Tangki Oksigen

Mahu Utamakan Golongan Kayangan Wanita Ini Maut Selepas Polis Rampas Tangki Oksigen

papar berkaitan - pada 2/5/2021 - jumlah : 259 hits
Gambar di atas hanya sekadar hiasan Sumber The Vocket Seorang wanita di India meninggal dunia dekat tempat kejadian selepas pihak polis didakwa telah merampas tangki oksigen beliau untuk diberikan kepada golongan kenamaan Tangki oksigen itu...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Ultimate Guide To Ghibli Park

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Pengasas Pbrs Joseph Kurup Meninggal Dunia

Gugurnya Dosa Waktu Solat

Islamic Studies Expert The Act Of Likening Humans To Dogs For Patronising Mcd S Is Sinful



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Finding Your Inner Peace Buddha Statues And The Path To Mindfulness

Bayi Meninggal Dunia Selepas Diberi Makan Cahaya Matahari

Banjir Besar 5 Negara Ragut Ratusan Nyawa

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Penyokong Pn Jangan Bongkak Dan Takabbur

Top Commentators March 2024 Tahniah Blogger Na