Bila Mahu Belanja Saya Makan Nasi Beriani Kambing Pm Sempat Mengusik Sugu Pavithra Dalam Sidang Video


PUTRAJAYA, 16 Jun — Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini berinteraksi dengan penerima-penerima bantuan di bawah Pakej Rangsangan Ekonomi Prihatin Rakyat (PRIHATIN) melalui sidang video bagi mendapatkan gambaran manfaat yang diperoleh daripada bantuan tersebut.
Sidang itu berlangsung ketika Muhyiddin melawat Unit Pelaksanaan dan Koordinasi Stimulus Ekonomi Antara Agensi Nasional (LAKSANA) di Kementerian Kewangan di sini, bagi meninjau operasi serta status pelaksanaan langkah-langkah di bawah Pakej Rangsangan Ekonomi 2020, PRIHATIN dan Pelan Jana Semula Ekonomi Negara (PENJANA) yang jumlah keseluruhannya RM295 bilion.
Penerima-penerima yang dihubungkan melalui sidang video itu mengucapkan terima kasih kepada perdana menteri dan kerajaan Malaysia atas bantuan yang disalurkan itu.
Antara yang berpeluang berinteraksi dengan Muhyiddin hari ini ialah pasangan suami isteri YouTuber yang menggunakan nama ‘Sugu Pavithra’, yang sebelum ini turut menerima sumbangan barang keperluan daripada perdana menteri yang membolehkan mereka meneruskan minat memasak.
Muhyiddin sempat mengusik M. Sugu, 29 dan isterinya S. Pavithra, 28, dengan bertanya : “Bila mahu belanja saya makan nasi beriani kambing.”
Pasangan yang merupakan penerima Bantuan Prihatin Nasional (BPN) itu berkata bantuan itu meringankan beban mereka terutama ketika Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).
Berasal dari Sungai Siput, Perak, pasangan itu berhasrat membuka restoran sendiri. Saluran YouTube ‘Sugu-Pavithra’ kini mempunyai lebih 600,000 pengikut.
Rosnizam Ishak, 43, pula menggunakan dana BPN untuk memulakan perniagaan kambing perap setelah kedai makan yang diusahakannya sejak 2015 terjejas sewaktu PKP hingga terpaksa ditutup akibat perniagaan merosot selain pekerja tidak hadir bekerja atas faktor keselamatan.
Kesan daripada PKP itu, katanya dia dan isterinya mendapat idea perniagaan baharu yang bersesuaian dengan kebiasaan baharu dengan memilih mengusahakan perniagaan kambing perap sejuk beku.
“Musibah telah menjadi hikmah. Perniagaan kambing mendapat sambutan luar jangkaan. Penggunaan 100 peratus media sosial telah memulihkan ekonomi kami,” kata Rosnizam yang berasal dari Bertam, Pulau Pinang, sambil menambah BPN itu diberikan tepat pada masanya.
Rosnizam berkata usahanya tidak terhenti di situ sahaja kerana perniagaan itu turut membuka peluang kepada orang lain dengan menjadi ejen dan penghantar kambing perap untuk menampung pendapatan semasa PKP.
Pemandu teksi di Lembah Klang, Ahmad Rusdi Mat Daud, yang terkesan ketika PKP berkata bantuan one-off RM600 untuk pemandu teksi dan BPN sebanyak RM1,600 telah membantu meringankan bebannya.
Berkongsi kesukaran ketika PKP, Ahmad Rusdi, 52, berkata pendapatannya  begitu terjejas dan ketika itu amat sukar untuk mendapat RM20 walaupun bekerja sehingga 13 jam.
Turut berinteraksi dengan perdana menteri  ialah Pajan Singh Kirpal Singh, 55, pemilik hotel bajet di Kuantan, Pahang yang menerima bantuan subsidi upah dan moratorium pinjaman  bank.
Walaupun perniagaan hotel terjejas, beliau masih menyediakan perkhidmatan percuma untuk barisan hadapan yang bertugas ketika tempoh PKP bagi menghargai pengorbanan mereka.
Michael Lo Vun Leong dari Tamparuli, Sabah pula memanfaatkan bantuan pembiayaan BSN Micro/i Kredit sebanyak RM60,000 sebagai suntikan modal perniagaan dan membayar gaji pekerja.
Lo, 45,  terlibat dalam perniagaan pengangkutan barang-barang sejak 2016, namun mengalami kerugian kerana perniagaan tidak dapat beroperasi dalam tempoh PKP.
Sesi persidangan video kira-kira 20 minit itu turut dihadiri Menteri Kewangan Tengku Datuk Seri Zafrul Tengku Abdul Aziz, Timbalan Menteri Kewangan II Mohd Shahar Abdullah, dan Ketua Setiausaha Negara Datuk Seri Mohd Zuki Ali.
— BERNAMA
The post “Bila Mahu Belanja Saya Makan Nasi Beriani Kambing,” PM Sempat Mengusik Sugu Pavithra Dalam Sidang Video appeared first on Siakap Keli.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://siakapkeli.my/2020/06/16/bila-mahu-belanja-saya-makan-nasi-beriani-kambing-pm-sempat-mengusik-sugu-pavithra-dalam-sidang-video/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Video Akhirnya Merasa Rumah Baru Sugu Pavithra Belanja Video Cuci Amp Masuk Rumah

Video Akhirnya Merasa Rumah Baru Sugu Pavithra Belanja Video Cuci Amp Masuk Rumah

papar berkaitan - pada 16/6/2020 - jumlah : 641 hits
Pasangan Youtuber Sugu Pavithra bukan lagi nama asing bagi pengguna pengguna laman Youtube Apa yang menarik pasangan yang mengetengahkan resepi masakan menerusi video ini menjadi perhatian ramai Malah pasangan ini juga turut mendapat perhat...
Tiada Lagi Video Masakan Sugu Pavithra Selepas Ini Dalam Dapur Yang Sempit

Tiada Lagi Video Masakan Sugu Pavithra Selepas Ini Dalam Dapur Yang Sempit

papar berkaitan - pada 16/6/2020 - jumlah : 449 hits
Youtubers sensasi Malaysia Sugu Pavithra malam tadi telah menaikkan dua lagi video yang agak berlainan dan bukan tentang masakan Tetapi tentang proses pindah dan basuh rumah baru mereka sekeluarga Sebelum ini Pavithra menceritakan yang suam...
Pengendali Program Tv Buat Dakwaan Sugu Pavithra Minta Rm10 000 Ini Penjelasannya

Pengendali Program Tv Buat Dakwaan Sugu Pavithra Minta Rm10 000 Ini Penjelasannya

papar berkaitan - pada 19/6/2020 - jumlah : 391 hits
Youtuber Sugu Pavithra minta bayaran RM10 000 Dakwaan tersebut telah menekan pasangan ini apabila seorang pengendali program menaikkan satu Instagram Story mendakwa telah menghubungi Sugu Pavithra untuk melakukan satu program TV bersama mer...
Kami Belum Layak Nak Jadi Ikon Tiada Yang Sempurna Dekat Kami Sugu Pavithra

Kami Belum Layak Nak Jadi Ikon Tiada Yang Sempurna Dekat Kami Sugu Pavithra

papar berkaitan - pada 8/6/2020 - jumlah : 301 hits
Ipoh Pasangan pengguna YouTube sensasi Sugu Pavithra menghargai pujian masyarakat pelbagai kaum di negara ini terhadap mereka sehingga ada yang melabelkan mereka sebagai duta perpaduan malah tidak kurang juga menyifatkan suami isteri itu wa...
Cerita Sebenar Sugu Pavithra Minta Bayaran 10k Dari Pengendali Program Tv

Cerita Sebenar Sugu Pavithra Minta Bayaran 10k Dari Pengendali Program Tv

papar berkaitan - pada 20/6/2020 - jumlah : 311 hits
YouTuber masakan popular Sugu Pavithra menafikan dakwaan pihaknya menetapkan bayaran yang tinggi sehingga mencecah RM10 000 bagi program masakan selama satu jam seperti yang didakwa sesetengah pihak Sebaliknya menurut M Sugu 29 dia dan iste...
Sugu Pavithra Teruja Tak Sangka Pm Sebut Namanya Dan Suami Ketika Umum Pelan Jana Semula Ekonomi

Sugu Pavithra Teruja Tak Sangka Pm Sebut Namanya Dan Suami Ketika Umum Pelan Jana Semula Ekonomi

papar berkaitan - pada 6/6/2020 - jumlah : 276 hits
IPOH 5 Jun Nasi beriani kambing kuah dal dan ayam varuval adalah antara menu yang dijanjikan akan dimasak oleh pasangan YouTuber Sugu Pavithra jika Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkunjung ke rumah mereka S Pavithra 28 berkata me...
Saya Sewa Sahaja Didakwa Hidup Makin Mewah Sugu Pavithra Nafi Beli Rumah Baru

Saya Sewa Sahaja Didakwa Hidup Makin Mewah Sugu Pavithra Nafi Beli Rumah Baru

papar berkaitan - pada 21/6/2020 - jumlah : 535 hits
Heboh diperkatakan mengenai YouTuber Sugu Pavithra ada yang mendakwa pasangan tersebut sudah mula menjalani kehidupan yang mewah sejak berpindah ke rumah baru Menjelaskan perkara sebenar berkenaan membeli rumah M Sugu memberitahu bahawa dia...
Comment On Sugu Pavithra Shows A Good Family Bonding Through Her Youtube Channel By Saiful Mustaqim

Comment On Sugu Pavithra Shows A Good Family Bonding Through Her Youtube Channel By Saiful Mustaqim

papar berkaitan - pada 20/6/2020 - jumlah : 460 hits
Terhibur tengok video beliau Bukan sebab kelakar ke apa ke Tapi sebagai sebagai seorang yang pernah buat content online ni terasa kesungguhhan Sugu Nak kena kemas dapur nak setting barang barang nak cari angle untuk video masa untuk edit be...
Persis Model Netizen Terpukau Kecantikan Youtuber Sugu Pavithra Dalam Photoshoot Ini

Persis Model Netizen Terpukau Kecantikan Youtuber Sugu Pavithra Dalam Photoshoot Ini

papar berkaitan - pada 22/6/2020 - jumlah : 685 hits
Difahamkan photoshoot tersebut dijalankan di rumahnya di Sungai Siput Perak small Cover image via Instagram razzimusa span span amp Instagram holyblackrapunzel span span small Siapa je yang tidak kenal dengan Sugu Pavithra Pasangan suami is...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Apa Yang Perlu Anda Tahu Tentang Penstrukturan Semula Kwsp 2024

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Masdo Perih Jerih Chord

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls