Bie Suami Yang Sempurna Isteri Luah Rasa Rindu Suami Pergi Selamanya Secara Mengejut


Kehilangan insan tersayang pasti memberi kesan kepada kehidupan kita. Apa lagi jika yang ‘pergi’ itu adalah pasangan kita. Biarpun bersedih, kita harus kuat untuk menjalani kehidupan ini terutamanya jika kita ada anak-anak.
Seperti yang dikongsikan oleh wanita ini, apabila dia kehilangan suaminya secara mengejut akibat kemalangan jalan raya pada awal tahun ini.
Nama aku Ana. Aku ibu kepada lima orang anak. Aku mohon admin untuk siarkan kisah aku ni. Aku hanya orang biasa, tapi aku harapkan dengan perkongsian ini sedikit sebanyak dapat memberi pengajaran kepada semua wanita yang senasib denganku.
Aku kini bergelar ibu tunggal. Anak yang lima orang semuanya masih kecil. Yang sulungnya berumur 12 tahun. Yang si bongsu tahun ni masuk dua tahun. Aku baharu sahaja kehilangan suami tercinta.
Katakanlah aku mampu memutar kembali masa, dah tentu aku mahu lebih banyakkan masa dengan keluarga atau lebih tepat dengan suamiku. Orangnya sangat baik dan bertimbang rasa. Langsung tak pernah naik suara pada aku.

Sebaik-baik manusia, aku boleh katakan dialah suamiku. Jenis tak berkira, tak suka cakap buruk fasal orang lain dan dia jenis buat hal sendiri. Sebagai seorang ayah dan suami, tip top! Tak mungkin aku akan jumpa lelaki lain sebaik dia.
Suami aku baru je meninggal dunia awal Februari yang lepas. Dia kemalangan. Otw nak ke tempat kerja, dia bergesel dengan lori. Terkejut dengan berita tu, bila aku dapat panggilan dari pihak polis aku di pejabat tengah meeting. Selepas hampir tiga jam dia kemalangan, barulah aku dihubungi.
Semasa aku ke hospital, aku menyimpan harapan agar suamiku masih hidup. Jujurnya, aku tak sanggup kehilangan dia. Maklumlah dengan anak-anak yang masih kecil, ramai pula tu. Memikirkan yang aku harus hidup tanpa dia, aku rasa tak mampu nak harungi semuanya sendiri. Ya Allah, betapa selama ini aku bergantung pada suamiku. Hampir semua soal anak-anak, dia yang uruskan. Sebab aku selalu busy.
Pengakuan Lain: [“Suami Tak Nak Ajar Anak.” isteri Buntu Nak Yakinkan Suami Didik Anak Dari Kecil]
Tapi harapan hanya tinggal harapan, rupanya ajal suamiku dah sampai. Ternyata Allah SWT lebih sayangkan dia. Aku reda. Tapi sepanjang tunggu segala proses tu, menangis tak berhenti jugalah. Mujur ada Ima, temankan aku sepanjang masa. Terima kasih sahabat, sudi pnjamkan bahu kau. Nak beritahu anak satu hal juga, aku di hospital lama. Jadi aku minta bantuan adik untuk jemput anak-anak. Mujur dia tinggal berhampiran kawasan rumah aku.
Dipendekkan cerita, dengan segala drama dan air mata anak-anak menangisi pemergian ayah mereka kini kami tinggal berenam. Kini waktu di pejabat aku manfaatkan sepenuhnya. Supaya tepat waktu pulang aku dapat jemput anak-anak dari sekolah. Aku tak mahu sambil lewa lagi seperti dulu.
Sebab masa arwah husband aku ada, aku kurang ambil tahu hal anak-anak. Sibuk bekerja, letih pula tu. Bila anak-anak siapkan kerja sekolah di waktu malam, arwah husband yang layankan. Dia yang banyak bantu anak-anak. Dorang pun lagi rapat dengan arwah Papa berbanding aku.
Dulu, balik rumah sampai lebih kurang pukul 8 malam. Sampai je, terus berkejar solat maghrib. Siap solat, anak-anak dah siap buat kerja sekolah. Tengah makan dengan arwah Papa. Aku bertanya khabar anak sedikit-sebanyak dan makan bersama. Suami juga yang masakkan.
“Terima kasih, Bie. Banyak awak bantu saya, awak suami yang sempurna untuk saya”.
Bila suami aku meninggal dunia, semua benda aku kena atur semula. Jadual kerja aku, waktu aku di rumah dengan anak-anak. Rupa-rupanya pemergian suamiku banyak mengajar aku untuk menjadi ibu yang lebih bertanggung jawab dan ambil peduli hal dorang. Biarpun aku jarang dengan dorang, kurang spend masa dengan dorang, terharu aku bila dorang tetap ingat birthday aku minggu lepas.
Pengakuan Lain: [“Khatam Al Quran Setiap Hari. Wanita Kongsi Rahsia Jarang ‘Masam Muka’ Dengan Suami]
Biarpun dalam tempoh PKP dan ayah mereka pun dah tak ada, mereka tetap sambut birthday aku seadanya. Si sulung ajak adik-adik kemas rumah. Lepas tu bancuhkan air untuk aku. Masing-masing dapat wish birthday aku.
Bahagianya aku rasa. Mungkin didikan arwah suami aku yang membentuk peribadi anak-anak aku. Mudah dengar cakap, rajin dan bertolak ansur. Semua kualiti yang ada pada arwah Papa dorang, ada pada anak-anak aku. Sebenarnya aku rasa, kadang-kadang bila dah kehilangan barulah kita belajar untuk menghargai. Dahulu, kalau suami minta aku ambil cuti untuk luangkan masa bersama tanpa anak-anak, aku menolak. Kononnya banyak kerja.
Seandainya boleh aku kembalikan masa itu, dah tentu aku akan setuju dengan cadangannya itu. Banyak benda yang boleh kami buat bersama. Aku pun boleh belajar untuk mengenali anak-anak daripada arwah suami. Aku yakin, dengan ujian ini sebenarnya Allah SWT mahu mengajar aku menjadi ibu yang lebih baik dari dahulu.
Aku reda dan menerima ujian ini dengan hati yang terbuka. Semoga arwah suamiku ditempatkan dalam kalangan orang-orang beriman. Mohon kalian untuk doakan arwah suamiku. Terima kasih sudi baca luahan seorang isteri yang merindui suaminya..
The post “Bie Suami Yang Sempurna.” Isteri Luah Rasa Rindu, Suami ‘Pergi’ Selamanya Secara Mengejut appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/bie-suami-yang-sempurna-isteri-luah-rasa-rindu-suami-pergi-selamanya-secara-mengejut/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Saya Dah Jadi Macam Bibik Dalam Rumah Sendiri Isteri Luah Rasa Kesal Suami Angkut Mak Ayah Tinggal Bersama

Saya Dah Jadi Macam Bibik Dalam Rumah Sendiri Isteri Luah Rasa Kesal Suami Angkut Mak Ayah Tinggal Bersama

papar berkaitan - pada 19/4/2020 - jumlah : 398 hits
Salam semua Di musim Covid 19 ini benar benar menguji para suami isteri yang terperuk kuarantin di rumah Makin senang gaduh makin senang cari pasal Al kisah suami saya entah kenapa dia boleh angkut mak ayahnya dari kampung datang ke Kuala L...
Isteri Pergi Berlanggar Dengan Kereta Peronda Suami Terduduk Menangis Hiba Tepi Jenazah

Isteri Pergi Berlanggar Dengan Kereta Peronda Suami Terduduk Menangis Hiba Tepi Jenazah

papar berkaitan - pada 4/5/2020 - jumlah : 457 hits
May 3 2020 Seorang wanita disahkan maut selepas motosikal yang ditunggang merempuh pacuan empat roda polis Kejadian berlaku di persimpangan lampu isyarat di Jalan Raja Syed Alwi berhampiran Jabatan Veterinar Perlis tengah hari semalam Mangs...
Tajul Luah Rasa Rindu Genap 10 Tahun Pemergian Arwah Achik Spin

Tajul Luah Rasa Rindu Genap 10 Tahun Pemergian Arwah Achik Spin

papar berkaitan - pada 18/4/2020 - jumlah : 653 hits
Siapa jer yang tak kenal dengan gandingan duet Siti Nordiana suatu ketika dulu iaitu Allahyarham Achik Spin atau nama sebenarnya Abdillah Murad Md Shari Achik meninggal dunia akibat kemalangan jalan raya pada 17 April 2010 di Lebuhraya Leka...
Isteri Abam Bocey Imbau Kembali Kenangan Rasa Sedih Sambut Ramadan Tanpa Suami Di Sisi

Isteri Abam Bocey Imbau Kembali Kenangan Rasa Sedih Sambut Ramadan Tanpa Suami Di Sisi

papar berkaitan - pada 27/4/2020 - jumlah : 408 hits
Sepertimana yang kita tahu pelawak Abam Bocey telah memberi kesan kepada kita semua atas pemergiannya Lagi lagi isterinya yang bernama Siti Nor Hidayah berusia 29 tahun itu meluahkan rasa sedih menyambut bulan Ramadhan pada tahun ini tanpa ...
Ashraf Muslim Positif Covid 19 Ungkap Rasa Rindu Pada Isteri Anak Anak Mohon Doakan Dirinya Dan Pesakit Lain Sembuh

Ashraf Muslim Positif Covid 19 Ungkap Rasa Rindu Pada Isteri Anak Anak Mohon Doakan Dirinya Dan Pesakit Lain Sembuh

papar berkaitan - pada 16/4/2020 - jumlah : 508 hits
Selepas Pelakon Puteri Aishah disahkan positif Covid 19 kali ini seorang lagi pelakon Ashraf Muslim yang sama sama mengikuti penggambaran di luar negara juga turut disahkan positif virus tersebut Dalam perkongsian yang dibuat oleh Ashraf di...
Hikmah Isteri Cium Tangan Suami Lepas Solat Masing Masing Rasa Saling Memerlukan

Hikmah Isteri Cium Tangan Suami Lepas Solat Masing Masing Rasa Saling Memerlukan

papar berkaitan - pada 17/4/2020 - jumlah : 456 hits
Dengan hanya menghabiskan masa lebih kurang lima ke sepuluh minit sebanyak lima kali sehari anda mampu menyuburkan kasih sayang antara suami isteri Impaknya mungkin tidak nampak terus tetapi jika diamalkan secara konsisten pasti berbahagial...
Tak Ada Susu Badan Tapi Suami Boleh Bantu Isteri Bf Urut Sikit Pun Dah Rasa Syok

Tak Ada Susu Badan Tapi Suami Boleh Bantu Isteri Bf Urut Sikit Pun Dah Rasa Syok

papar berkaitan - pada 24/4/2020 - jumlah : 350 hits
Menyusukan anak bukanlah tugas mudah Ibu akan mengalami letih badan serta gangguan emosi Perlu sentiasa diberikan sokongan dan perhatian dari suami Jika isteri mengalami kemurungan kerana tidak cukup rehat ia memungkinkan kepada terjadinya ...
Menjelang Ramadan Maria Farida Luah Rasa Rindu Terhadap Ibu

Menjelang Ramadan Maria Farida Luah Rasa Rindu Terhadap Ibu

papar berkaitan - pada 23/4/2020 - jumlah : 696 hits
Hiburan Aktres jelita Datin Seri Maria Farida meluahkan rasa rindu terhadap ibunya kerana tidak dapat berjumpa ketika Perintah Kawalan Pergerakan sedang dilaksanakan di negara ini Namun begitu Maria memahami situasi sukar ketika ini dan me
Selepas 2 Bulan Pemergian Ashraf Sinclair Aishah Adam Yuna Dida Luah Rasa Rindu Di Instagram

Selepas 2 Bulan Pemergian Ashraf Sinclair Aishah Adam Yuna Dida Luah Rasa Rindu Di Instagram

papar berkaitan - pada 20/4/2020 - jumlah : 514 hits
Rindu pada yang tiada pastinya rasa itu paling sakit untuk dilalui Pemergian Ashraf Daniel Mohamad Sinclair secara mengejut memberikan kesan yang mendalam kepada seluruh dunia seni hiburan Malaysia dan juga Indonesia Apatah lagi pada keluar...
3 Pelampau Khawarij Ditahan

Lost Opportunities In Labuan

Dua Bersaudara Maut Tiga Cedera Parah Nahas 4wd

Lirik Lagu Semua Tentangmu Sufian Suhaimi

Abyad Sofi

Zii Jia Won T Join National Team For Thomas Cup Training

Tamago Kake Gohan

Terimalah Kekurangan Sahabat Kita



Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kuih Muah Tonton

10 Filem Indonesia Terbaru Best 2023 2024 Juga Tersedia Online


Shapellx Shapewear Your Guide To A Perfect Look

Enhancing Your Pubg Mobile Experience A Guide To Unknown Cash

Jamuan Saka Di Ruang Tamu

Puisi 35 Takdir

Raya Raya Raya 2024

Siput Serang Tanaman