Betul Tu Wak Bagi Kat Parti Tunggang Ni Payah


 


Zahid kata Umno perjuangkan Islam, Pas perlu bubar?May 28, 2021 Pindaan Perlembagaan UMNO bagi Fasal 3 berhubung asas dan tujuan parti dibuat bukan sebagai retorik semata-mata dan jauh sekali hendak memancing sokongan.
Pindaan yang dibuat pada Perhimpunan Agung UMNO (PAU) 2019 dengan meletakkan Islam paling hadapan dalam perjuangannya adalah manifestasi kejujuran dan keikhlasan berterusan parti dalam memartabatkan syiar Islam yang berdaulat.
Presiden UMNO, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi menjelaskan, sebelum pindaan, perlembagaan itu hanya menggariskan UMNO sebuah parti politik yang berjuang mendukung cita-cita kebangsaan Melayu.
Tetapi, katanya, selepas pindaan dilakukan, UMNO telah meletakkan Islam di hadapan, kemudian disusuli dengan bangsa dan negara.
“Pindaan 2019 ini bertujuan meletakkan Islam paling kehadapan dalam perjuangan UMNO parti keramat agama, bangsa dan negara, malah kewujudannya demi mengekalkan maruah dan martabat abata.
“Pindaan ini selaras dengan kedudukan Islam sebagai agama rasmi persekutuan dan UMNO sebagai parti terbesar Melayu, malah menjadi tonggak utama kekuatan UMNO selepas PRU ke-14 dan denyut nadi perjuangan parti yang berterusan,” katanya dalam hantaran Facebooknya hari ini.
Ahmad Zahid berkata, pindaan terhadap Fasal 3 itu juga dengan pengharapan perjuangan UMNO sentiasa dalam limpahan rahmat, keredhaan dan keberkatan Allah.
Katanya, dengan keimanan dan keikhlasan dalam perjuangan berlandaskan kerana Allah, maka segala ranjau dan kesulitan yang dihadapi pasti akan terlerai.
Beliau juga menzahirkan sifat istiqamah, bersabar dan tidak berputus asa dalam kalangan pemimpin, ahli dan para penyokongnya.
“Saya menyeru kepada semua pemimpin, ahli dan penyokong UMNO terus berpegang kepada asas perjuangan ini, kerana pindaan dibuat tidak bermaksud UMNO sebagai parti politik yang mengenepikan hak penganut agama lain.
“Fasal 3.3 Perlembagaan jelas menyatakan UMNO menegak, mempertahan dan mengembangkan Islam, agama rasmi negara serta menghormati prinsip kebebasan beragama.
“Mendukung asas-asas Perlembagaan Persekutuan selagi mana ia membela Kepentingan Raja-Raja Melayu, bangsa Melayu, bumiputera, anak Negeri Sabah dan Orang Asli serta lain-lain perkara sebagaimana yang termaktub dalam Perkara 153 Perlembagaan Persekutuan, Prinsip Kontrak Sosial dan Undang-Undang Tubuh Negeri-Negeri di Malaysia” kata beliau. 










Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/05/betul-tu-wakbagi-kat-parti-tunggang-ni.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Apa Punya Parti Orang Dah Tolong Kempen Salah Sikit Nak Pecat Akai Tak Dak

Apa Punya Parti Orang Dah Tolong Kempen Salah Sikit Nak Pecat Akai Tak Dak

papar berkaitan - pada 31/5/2021 - jumlah : 177 hits
Mana sikap berjuang dan melawan PKR Kalau ahli di tahan apakah parti akan bela Kalau yang berjuang pun macam ini dilakukan Macamana yang di bawah bawah kalau kena Ini kata parti pejuang Orang akan perlekeh kan kamu kalau ini yang kamu pejua...
Mengimbau Bagaimana Parti Politik Memperlekehkan Institusi Raja

Mengimbau Bagaimana Parti Politik Memperlekehkan Institusi Raja

papar berkaitan - pada 1/6/2021 - jumlah : 155 hits
HAMDAN TAHAAsalamualaikum kepada sahabat Ada yang minta saya ulas isu berkait dengan raja raja melayu dan Yang di petuan Agung apabila ada seorang lelaki di tangkap dan di siasat kerana di katakan menghina raja raja dan Agung Orang yang di ...
Elok La Hang Bertaubat Dan Tinggalkan Parti Penunggang Tu

Elok La Hang Bertaubat Dan Tinggalkan Parti Penunggang Tu

papar berkaitan - pada 31/5/2021 - jumlah : 124 hits
Pemergian Mufti Perak Bekas ahli Pas mohon maaf diajar benci ulamak selain PasMay 30 2021 Maafkan saya Tan Sri Dr Harusani Saya tidak ada apa apa hubungan dengan Allahyarham Tan Sri Dr Harusani mufti negeri Perak namun pemergiannya hari ini...
Pemuda Umno Pahang Jawab Enam Persoalan Di Buat Parti Muda Terhadap Kerajaan Negeri

Pemuda Umno Pahang Jawab Enam Persoalan Di Buat Parti Muda Terhadap Kerajaan Negeri

papar berkaitan - pada 27/5/2021 - jumlah : 401 hits
KUANTAN Pergerakan Pemuda UMNO Pahang hari ini membuat jawapan balas terhadap enam perkara yang dibangkitkan oleh Parti Muda Negeri Pahang yang disiarkan dalam akhbar semalam Ketuanya Farid Nor berkata agihan bakul makanan memang sedang dia...
Dua Parti Cina Benci Tapi Rindu

Dua Parti Cina Benci Tapi Rindu

papar berkaitan - pada 25/5/2021 - jumlah : 387 hits
Isu pendidikan tulisan Jawi di sekolah jenis kebangsaan Cina kembali hangat Kali ini ia berupa pertelingkahan sesama etnik Cina melalui dua parti politik mereka Ia ekoran kenyataan satu parti yang menuduh satu parti lain Sehubungan itu part...
Investigation Paper On Parti Raja Riot Completed Johor Police

Investigation Paper On Parti Raja Riot Completed Johor Police

papar berkaitan - pada 26/5/2021 - jumlah : 333 hits
Police have completed the investigation paper on the riot in Parit Raja near Batu Pahat on May 13 Johor police chief Ayob Khan Mydin Pitchay said all 27 individuals detained earlier may face charges under three different acts namely Prevent...
Bakpe U Turn Kat Situ Cari Masalah Sungguh Buat U Turn Secara Tiba Tiba Perdana Dirempuh Volvo Sehingga Bergegar Cctv

Bakpe U Turn Kat Situ Cari Masalah Sungguh Buat U Turn Secara Tiba Tiba Perdana Dirempuh Volvo Sehingga Bergegar Cctv

papar berkaitan - pada 17/5/2021 - jumlah : 467 hits
Bakpe U Turn kat situ cari masalah sungguh Buat U Turn secara tiba tiba Perdana dirempuh Volvo sehingga bergegar CCTVJam 1 23 petang 15 Mei 2021 berlaku kemalangan yang membabitkan dua buah kenderaan sedan di Jalan Berek 12 Kota Bharu Kelan...
Cara Masak Ayam Gunting Crispy Kruk Krup Macam Kat Pasar Malam

Cara Masak Ayam Gunting Crispy Kruk Krup Macam Kat Pasar Malam

papar berkaitan - pada 20/5/2021 - jumlah : 508 hits
CARA MASAK AYAM GUNTING RANGUP Krup krup bila dia masuk dalam mulut Ayam gunting rangup diluar Iembut dan juicy didalam Tak susah guna tepung goreng serbaguna bestari je hihi Dah takyah g pasar malam petang BAHAN DAN CARA Isi dada ayam yg t...
Ada Crita Kat Prasarana Anak Beranak Sapu Projek

Ada Crita Kat Prasarana Anak Beranak Sapu Projek

papar berkaitan - pada 28/5/2021 - jumlah : 87 hits
HAMZAH RIE NAMacamana pemimpin dikatakan berjiwa rakyat membela nasib rakyat boleh sekaya ini Kalau makan hasil gaji mampu ker seorang MP hidup kayaraya mcm Din Salak adakah anda masih rakyat boleh harapkan utk menegakkan kebenaran Bolehkah...
Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Aku Ceraikan Isteri Ikut Kehendak Dia Sebab Dia Tak Pandai Buat Air Ikut Tekak Keturunan Kami

Buah Ciku 10 Khasiat Pelbagai Jenis Penyakit

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Kelantan Kereta Rumah Ditembak Suspek Diburu Polis

Don T Wait For A Leak Proactive Planning For Oil Tank Replacement

Harga Kesihatan Memastikan Suplemen Makanan Dilindungi Di Malaysia



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Perasaan Bila Orang Namakan Kucing Mereka Dgn Nama Anda

How To Choose A Patent Lawyer In New York For Your Invention

Ai Text Humanizer Bridging The Gap Between Ai And Human Writing

Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Khaled Loyal Umno Voter Base Is Shrinking

Perkampungan Sunnah Ke 9 Kangar Perlis