Bersatu Musuh Dalam Selimut Umno



UMNO tidak sama seperti PAS yang ditanamkan sifat walak yang mulia terhadap pemimpin. UMNO juga tidak sama dengan Bersatu yang tidak cukup keahlian dan hanya ada lapisan kepimpinan automatik manakala bilangan ahli hanya wujud atas kertas. Keunikan UMNO ialah barisan kepimpinan UMNO diangkat dan dijatuhkan oleh gerakan akar umbi yang lebih 3 juta ahlinya, itu pun tidak termasuk lagi bilangan yang belum berdaftar yang bersimpati dengan UMNO.
Sejak seminggu yang lalu berdegar-degar akar umbi UMNO mengugut agar Presidennya meletakkan jawatan atau gerakan secara dalaman akan dirancang untuk menyingkir barisan kepimpinan sekiranya BN tidak tarik sokongan terhadap kerajaan Muhyiddin. Kini kedudukan Presiden bagaikan telur di hujung tanduk menjelang pemilihan UMNO tahun hadapan disebabkan tekanan ugutan yang sangat dahsyat ini.
Apa puncanya?
Ketika jentera UMNO berusaha sedaya upaya membantu calon Bersatu yang kedaifan jentera pilihanraya, wujud desas desus Bersatu pula melakukan sabotaj dengan membiarkan parti lain menentang dan memecahkan undi calon BN atas nama Perikatan Nasional.
Akibat indisen tersebut, Bersatu telah pun melahirkan musuh dalam selimut untuk menjadi bom jangka yang akan menguburkan Bersatu buat selamanya dalam PRU-15 nanti.
BN selama ini banyak beralah kepada Bersatu, namun Bersatu bukan sahaja tidak menghargainya malah BN khususnya UMNO dihina setiap hari. Bayangkan berapa ramai yang terluka hatinya ketika akar umbi UMNO yang selama ini terpaksa berkorban di media sosial mempertahankan Bersatu daripada serangan pihak Pakatan Harapan tetapi dihina bagaikan anak tiri Abah, terutamanya oleh Ketua Pemudanya.
Kami akar umbi UMNO juga bukanlah dungu dengan sekadar membiarkan kepala kami dipijak setiap hari. Diamnya akar umbi UMNO bukan bermaksud setuju, tetapi berusaha menahan sabar terhadap penghinaan demi penghinaan walhal di hati pula sedang mendidihkan larva yang terpendam di dasar gunung.
Adakah Bersatu merasai UMNO tidak mampu mencatur strategi untuk bertindak balas sehingga menyebabkan Bersatu lemas dalam perangkap politik mereka sendiri?
Cuba Bersatu fikirkan nasib parti sendiri sekiranya UMNO menarik diri daripada memberikan sokongan terhadap Bersatu agar Parlimen terbubar.
Sesudah itu UMNO mengisytiharkan hanya akan menyokong TGHH, Dr. Samsuri atau mana-mana tokoh yang berkelayakan dari parti PAS untuk dicalonkan sebagai PM manakala TPM dan Menteri Kanan pula daripada UMNO.
Kemudian UMNO tidak sesekali membenarkan Bersatu bertanding di seluruh kerusi milik UMNO selama ini serta dalam masa yang sama kami lancarkan untuk mencantas beberapa pemimpin Bersatu yang bertanding termasuk pemimpin tertingginya dengan mengarahkan seluruh akar umbi UMNO di kawasan tersebut mengundi pihak lawan kepada calon Bersatu tersebut.
Apakah Bersatu mampu menghadapi situasi serangan kami daripada UMNO ini dengan mendabik dada atau pun akhirnya terpaksa melutut mohon belas kasihan. Apakah Bersatu terlalu takbur rasa memiliki keyakinan untuk menang di kawasan-kawasan yang kami sebotaj secara terang-terangan ini? Apa Bersatu mampu buat?
Tidakkah Bersatu sedar bahawa UMNO daripada asalnya lebih bersetuju agar Parlimen dibubarkan, namun atas rasa tanggungjawab terhadap rakyat dan negara ketika itu, UMNO setuju mengangkat Bersatu sebagai PM.
Oleh itu, Bersatu harus sedar diri. Usah baling batu sembunyi tangan. Kami akar umbi tidak gentar terhadap Bersatu. Bahkan andai pemimpin-pemimpin kami tidak mahu bergerak, kami di akar umbi sendiri mampu lakukan sesuatu di mana-mana salah satu sama ada PRU di adakan dulu atau Perhimpunan Agung UMNO diadakan dulu.
Parti 6 kerusi usah nak berlagak untuk menguasai seluruh negara. BN ketika teruk diasak dengan fitnah oleh Pakatan Harapan yang Bersatu sendiri adalah komponannya pada PRU-14 dulu mampu bertahan sehingga kini. Apatah lagi situasi ketika ini semakin meningkat sokongan pengundi atas pagar yang menaruh simpati atas penganiayaan Bossku serta di kalangan yang sudah mendapatkan segala fakta-fakta berkenaan fitnah sebelum PRU.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suarapakatandaily.com/archives/29990

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Claiming Umno Bullied By Bersatu In Sabah Lokman Demands Bn Chair Pull Reps From Perikatan Govt In Seven Days

Claiming Umno Bullied By Bersatu In Sabah Lokman Demands Bn Chair Pull Reps From Perikatan Govt In Seven Days

papar berkaitan - pada 30/9/2020 - jumlah : 282 hits
Former Umno supreme council member Datuk Lokman Noor Adam wants Umno to stand up to the ruling Perikatan Nasional File picture by Firdaus LatifKUALA LUMPUR Sept 29 Former Umno supreme council member Datuk Lokman Noor Adam wants Datuk Seri A...
Akar Umbi Umno Menyifatkan Bersatu Dan Pas Sebagai Pengkhianat Penipu Dan Tukang Fitnah

Akar Umbi Umno Menyifatkan Bersatu Dan Pas Sebagai Pengkhianat Penipu Dan Tukang Fitnah

papar berkaitan - pada 30/9/2020 - jumlah : 439 hits
Surat terbuka akar umbi kepada presiden MKT Umno Tandiko Dalusin Salam sejahtera kepada presiden dan MKT Umno Malaysia Saya mewakili diri dan ini pendirian saya sebagai ahli Umno Kepada Datuk Seri presiden dan MKT yang bijaksana Suara keluh...
Umno And Bersatu Two Tigers On The Same Mountain

Umno And Bersatu Two Tigers On The Same Mountain

papar berkaitan - pada 29/9/2020 - jumlah : 231 hits
To me it does not matter what the solution is in the end I would rather look at the big picture than the fine print And the big picture is Malay political power And who has to die and who is sacrificed to achieve this does not matter one bi...
Berita Video Rentasan 748 Pemuda Umno Berang Pemuda Bersatu Perkecil Umno Bn

Berita Video Rentasan 748 Pemuda Umno Berang Pemuda Bersatu Perkecil Umno Bn

papar berkaitan - pada 30/9/2020 - jumlah : 242 hits
MENARIK DALAM RENTASAN 7481 RUPANYA 70 MENTERI MASIH TAK CUKUP UNTUK KERAJAAN TEBUK ATAP 2 BERSATU IBARAT CACING MENELAN NAGA 3 PAS TEBUK ATAP DEMI PERPADUAN 4 RAKYAT MEMERHATI TOLAK PENGKHIANAT
Bersediakah Umno Untuk Dikuburkan Oleh Bersatu

Bersediakah Umno Untuk Dikuburkan Oleh Bersatu

papar berkaitan - pada 30/9/2020 - jumlah : 245 hits
BERSATU SEDANG DIBINA UNTUK GANTI UMNO Shahbudin Husin Antara parti yang menyebabkan UMNO kalah dalam PRU14 lalu adalah Bersatu Muhyiddin Yassin selaku Presiden Bersatu dan Tun Mahathir Mohamad Pengerusi Bersatu telah membawa parti itu berg...
Bersatu Sedang Dibina Untuk Menggantikan Umno

Bersatu Sedang Dibina Untuk Menggantikan Umno

papar berkaitan - pada 30/9/2020 - jumlah : 346 hits
Antara parti yang menyebabkan UMNO kalah dalam PRU14 lalu adalah Bersatu Muhyiddin Yassin selaku Presiden Bersatu dan Tun Mahathir Mohamad Pengerusi Bersatu telah membawa parti itu bergabung dengan PH bagi tujuan menumbangkan UMNO dan BN Se...
Umno Pas And Bersatu To Meet Over Anwar S Claim Of Formidable Parliamentary Support

Umno Pas And Bersatu To Meet Over Anwar S Claim Of Formidable Parliamentary Support

papar berkaitan - pada 30/9/2020 - jumlah : 288 hits
Umno PAS and Bersatu will meet this week over Anwar s claim of having formidable support among lawmakers Pictue by Miera ZulyanaKUALA LUMPUR Sept 30 The three main Malay parties Umno PAS and Bersatu will meet this week to discuss PKR presid...
Patutlah Pas Sayang Lebih Pada Bersatu Berbanding Umno

Patutlah Pas Sayang Lebih Pada Bersatu Berbanding Umno

papar berkaitan - pada 30/9/2020 - jumlah : 249 hits
Aku melihat ramai kawan kawan UMNO yang marah Sejak dari awal lagi mereka bagai tidak setuju BN menganggotai Kabinet Malaysia Sudah tentu bayangan Dato Seri Azmin Ali Zuraidah dan seangkatan dengannya menjadi alasan utama Tambahan pula Pres...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Takdirrrr

Kemaruk Kuasa Dia Boleh Bodohkan Ahli Dia Nak Kira Pun Tak Tau Macamana Nak Perintah Negeri Ka Negara Patut Melingkup

Pang Sock Tao Galas Amanah Kerajaan Perpaduan Pertahankan Kkb

Easy Ways To Overcome Spotify Errors And Slowness On Iphone Android

5 Simptom Gerd Paling Umum Yang Perlu Korang Ketahui

Fostering Critical Thinking In Our Children