Bermula 1 Januari 2019 Waktu Operasi Utc Akan Ditukar Tidak Lagi Beroperasi Waktu Malam




Bermula dari 1 Januari 2019, waktu operasi Pusat Transformasi Bandar (UTC) hanya akan beroperasi bermula dari jam 8 pagi sehingga 7 petang sahaja dan hari beroperasi kekal dari Isnin hingga Ahad.

Kenyataan yang dikeluarkan oleh Ketua Setiausaha Perbendaharaan berkata, kerajaan komited dalam memastikan rakyat dapat menikmati perkhidmatan yang pelbagai disediakan di UTC dan pertukaran waktu itu seharusnya tidak mengganggu penyampaian perkhidmatan di UTC.



Pengurangan itu juga dijelaskan kerana kehadiran pelanggan hanya 11% selepas pukul 7 malam dan bagi memastikan perbelanjaan kerajaan adalah efisien bagi UTC iaitu menyampaikan perkhidmatan cekap tanpa pembaziran waktu dan tenaga



Sumber: UTC Kedah Rasmi

Artikel berkaitan

Stesen MRT Kwasa Damansara, Kampung Selamat, Sungai Buloh Ditutup Sementara



Stesen Transit Aliran Massa  (MRT) Kwasa Damansara, Kampung Selamat dan Sungai Buloh akan ditutup pada Sabtu dan Ahad ini bagi kerja-kerja penyenggaraan landasan.

Ketua Pegawai Operasi MRT Laluan Sungai Buloh-Serdang-Putrajaya (SSP) Rapid Rail Sdn Bhd, Azmi Mohd Zain berkata penutupan itu adalah bagi kerja-kerja pemindahan sebahagian daripada MRT Laluan Sungai Buloh-Kajang (SBK) menjadi sebahagian Laluan SSP.

“Ia akan bermula di bahagian landasan antara Stesen MRT Kwasa Damansara dan Stesen MRT Sungai Buloh yang melibatkan penutupan ketiga-tiga stesen itu.

“Semasa penutupan stesen-stesen tersebut, tren-tren Laluan SBK akan tamat di Stesen Kwasa Sentral dan kembali ke Kajang,” katanya ketika taklimat bersama media di sini, hari ini.

Azmi berkata perkhidmatan bas perantara percuma akan beroperasi di antara Stesen Kwasa Sentral dan Stesen Sungai Buloh sepanjang tempoh itu dengan kekerapan tujuh hingga 15 minit.

“Perkhidmatan bas perantara biasa dari Stesen Kwasa Sentral, Kampung Selamat dan Sungai Buloh akan terus beroperasi seperti biasa semasa penutupan stesen,” katanya.

Katanya kedua-dua pihak Rapid Rail Sdn Bhd dan MRT Corp telah membuat pengumuman penutupan stesen itu di semua stesen MRT, LRT dan monorel di samping papan tanda arah dan maklumat dipaparkan di lokasi strategik stesen-stesen terlibat.

“Kami turut mengerahkan seramai 28 staf di ketiga-tiga stesen MRT yang ditutup itu pada hari berkenaan untuk membantu para penumpang,” katanya.

Sementara itu, Pengarah Kerja Sistem Mekanikal dan Elektrikal Laluan SSP MRT Corp, Abdul Hamid Abdillah berkata kerja-kerja penyenggaraan landasan tersebut melibatkan pemasangan dua sesimpang landasan di laluan SBK yang sedia ada.

“Kedua-dua sesimpang landasan ini akan menyambungkan landasan utama dengan landasan baharu yang akan dipasang di platform-platform laluan SSP di Stesen Kwasa Damansara yang terletak bertentangan dengan platform laluan SBK,” katanya.

Menurutnya pada masa depan, Stesen Kwasa Damansara akan menjadi stesen pertukaran terakhir bagi kedua-dua laluan yang membolehkan penumpang bertukar laluan dengan hanya berjalan dari satu sisi platform ke sisi lain.

Katanya kerja-kerja penyenggaraan landasan akan bermula oada 12 tengah malam 17 Nov dan dijangka berakhir pada  4 petang 18 Nov.

“Kami mempunyai jarak masa ‘buffer’ antara  4 petang hingga 12 tengah malam pada 18 Nov untuk menguji fungsi landasan dan tren bergerak sebelum dibuka kepada orang ramai pada 6 pagi keesokan harinya (19 Nov),” katanya.

Beliau berkata kerja-kerja yang akan dijalankan pada dua hari penutupan itu merupakan sebahagian kerja-kerja pemindahan yang akan dijalankan dari sekarang sehingga pembukaan fasa pertama laluan SSP pada 2021.

“Kerja-kerja ini mungkin akan memerlukan penutupan lanjut tiga stesen tersebut pada masa depan,” katanya, menambah pembinaan MRT Laluan SSP kini telah lebih 37 peratus siap.  -BERNAMA © copyright 2018 – All rights reserved
BLOGMAZEER.COM

Sumber Bermula 1 Januari 2019 Waktu Operasi UTC akan Ditukar, Tidak Lagi Beroperasi Waktu Malam...
Buju Kurung Exclusive Untuk Wanita Berkerjaya

Terbongkar Cara Blogger Dapatkan Organic Traffic Unlimited.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://encikpenyu.blogspot.com/2018/12/bermula-1-januari-2019-waktu-operasi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lrt Jakarta Ditargetkan Beroperasi Akhir Januari 2019

Lrt Jakarta Ditargetkan Beroperasi Akhir Januari 2019

papar berkaitan - pada 19/12/2018 - jumlah : 271 hits
Direktur Proyek LRT PT Jakarta Propertindo Iwan Takwin juga menyampaikan jalur kereta ringan sepanjang 5 8 kilometer ini tentunya akan mempersingkat waktu perjalanan masyarakat
Datuk Lee Chong Wei Akan Kembali Beraksi Di Gelanggang Bermula Januari 2019

Datuk Lee Chong Wei Akan Kembali Beraksi Di Gelanggang Bermula Januari 2019

papar berkaitan - pada 10/12/2018 - jumlah : 433 hits
Peminat sukan badminton seluruh dunia pasti rindu dengan aksi tangkas bekas pemain No 1 dunia iaitu Datuk Lee Chong Wei yang telah disahkan mengidap kanser hidung peringkat awal pada September 2018 Aksi terakhirnya pada Kejohanan Terbuka In...
Pertukaran Waktu Operasi Utc Di Seluruh Negara

Pertukaran Waktu Operasi Utc Di Seluruh Negara

papar berkaitan - pada 13/12/2018 - jumlah : 305 hits
Sumber GoogleAssalammuaualaikum Mv Nak berkongsi tentang makluman pertukaran Waktu operasi UTC di seluruh negara bermula 1 Januari 2019 seperti berikut Semenanjung malaysia waktu operasi 8 00 pagi hingga 7 00 petang rehat 12 15 2 45 petang ...
Tukar Waktu Operasi Jam 8 Pagi 7 Petang Najib Kata Baik Tutup Saja Utc

Tukar Waktu Operasi Jam 8 Pagi 7 Petang Najib Kata Baik Tutup Saja Utc

papar berkaitan - pada 13/12/2018 - jumlah : 1269 hits
Tukar waktu operasi jam 8 pagi 7 petang Najib kata baik tutup saja UTC Mulai 1 Januari 2019 Pusat Transformasi Bandar hanya akan beroperasi dari jam 8 pagi hingga 7 petang sahaja manakala hari beroperasinya tetap kekal dari Isnin hingga Aha...
Tinjauan Waktu Operasi Baru Utc Sukarkan Pekerja Pejabat

Tinjauan Waktu Operasi Baru Utc Sukarkan Pekerja Pejabat

papar berkaitan - pada 15/12/2018 - jumlah : 383 hits
Sementara mereka yang bersetuju berkata mereka menyokong keputusan kerajaan itu jika ia menjimatkan kos
Utc Pelanggan Kecewa Kerajaan Pendekkan Waktu Operasi

Utc Pelanggan Kecewa Kerajaan Pendekkan Waktu Operasi

papar berkaitan - pada 16/12/2018 - jumlah : 302 hits
Ramai pengguna kelihatan menunggu kaunter dibuka berikutan waktu rehat dari jam 7 hingga 8 malam KUALA LUMPUR Rata rata pelanggan Pusat Transformasi Bandar yang ditemui FMT kecewa dengan keputusan kerajaan memendekkan waktu operasi pusat be...
Steam Akan Menamatkan Sokongan Untuk Macos Yosemite Dan Sebelumnya Bermula 1 Januari 2019

Steam Akan Menamatkan Sokongan Untuk Macos Yosemite Dan Sebelumnya Bermula 1 Januari 2019

papar berkaitan - pada 17/12/2018 - jumlah : 229 hits
Valve kini melalui laman sokongan mereka telah mengumumkan yang mana mereka akan menamatkan sokongan Steam untuk beberapa sistem operasi macOS termasuk macOS 10 7 macOS 10 8 macOS 10 9 dan juga macOS 10 10 Valve mengatakan hal ini kerana St...
Urusan Kenaikan Pangkat Ppp Gred Dg32 Hingga Gred Dg54 Dan Akp Secara Tbkk Kpm Bagi Januari Hingga Jun 2019

Urusan Kenaikan Pangkat Ppp Gred Dg32 Hingga Gred Dg54 Dan Akp Secara Tbkk Kpm Bagi Januari Hingga Jun 2019

papar berkaitan - pada 13/12/2018 - jumlah : 1643 hits
Urusan Kenaikan Pangkat PPP Gred DG32 Hingga Gred DG54 dan AKP Secara TBKK KPM bagi Januari Hingga Jun 2019 ini berlanjutan daripada pemberitahuan terkini daripada Bahagian Pengurusan Sumber Manusia Kementerian Pendidikan Malaysia PPP Pegaw...
Kad Sudah Diedar Elfira Loy Bakal Nikah 1 Januari 2019

Kad Sudah Diedar Elfira Loy Bakal Nikah 1 Januari 2019

papar berkaitan - pada 13/12/2018 - jumlah : 315 hits
Selepas 3 bulan mengikat tali pertunangan pada 3 September lalu pelakon Elfira Loy dan pasangannya Faris Khairol Anuar dikhabarkan sudah sepakat memilih tarikh 1 Januari 2019 The post appeared first on
Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Sustainable Weekend Villa By Kanopea Architecture Studio And T3 Architects In Vietnam

Filem Sheriff

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Senarai Wakil Piala Thomas Uber Cup Finals 2024 Chengdu

Cara Claim Towing Kereta Dengan Etiqa Auto Assist Care

15 Timeless Rustic Shed Designs With Unmatched Outdoor Versatility



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Resepi Ayam Masak Lemak Tak Pedas

Skeletal Remains Found At Abandoned Teachers Quarters In Membakut

Ex Judge Urges Govt To Apologise For Ops Lalang

Nep Influenced Policies In South Africa Created A Minority Elite Says Envoy

Lipat Baju Bersama Sofea

Al Kisahnya Raya 2024