Berkerjasama Demi Islam


 
UMNO dan Pas bersatu demi Islam. Pas bergabungu dengan UMNO pada tahun 1974 melalui BN apabila kedudukan Melayu diancam Peristiwa 13 Mei. Mungkinkah UMNO dan Pas akan bersatu kembali akibat keghairahan DAP untuk menguasai tampuk pemerintahan Malaysia. 
Sejak tahun 1965 DAP melalui parti induknya telah merancang “Konsep Malaysian Malaysia” yang mana untuk menuntut status kesamarataan dan pada hak hak keistimewaan terhadap orang orang Melayu dan menghapuskannya.


Konsep ‘Malaysian Malaysia’ adalah agenda politik yang diperjuangkan parti DAP. Ia pada mulanya adalah rancangan untuk menentang dasar etnik pada Perkara 153 Perlembagaan Persekutuan oleh People’s Action Party (PAP), sebuah parti politik Singapura yang dipimpin Lee Kuan Yew.

Konsep inilah yang membawa kepada penyingkiran Singapura daripada Persekutuan Malaysia pada 1965.


Konsep ‘Malaysian Malaysia’ adalah perjuangan DAP terhadap apa yang didakwanya sebagai pencerobohan hak kaum bukan Melayu oleh kaum Melayu. Ia dipersepsikan wujud dalam bentuk tindakan afirmatif yang mendiskriminasi kaum bukan Melayu.


Lakonan Lee Kuan Yew yang paling hebat ialah semasa dia menangis teresak-esak sehari sebelum YTM Tunku Abdul Rahman mengeluarkan Singapura dari Malaysia.


Lee Kuan Yew menulis dalam Bibliografinya bahawa dia cuba berusaha menyelamatkan Singapura supaya terus berada dalam Malaysia, namun YTM Tunku tetap dengan keputusannya.


Lee Kuan Yew menangis bukan kerana Singapura dikeluarkan dari Malaysia. Dia menangis kerana impiannya untuk menawan negeri-negeri di Pantai Barat Malaysia melalui PAP dan konsep Malaysian Malaysia itu telah gagal berkecai.


Lee Kuan Yew sebenarnya bercita-cita untuk menawan Johor Bahru, Seremban, Melaka, Kuala Lumpur, Ipoh, Penang di mana penduduk Cina majoriti atau hampir sama dengan orang Melayu.


Konsep Malaysian Malaysia yang terhenti apabila PAP yang berkuasa di Singapura apabila Singapura terkeluar dari Malaysia. Namun, konsep itu disambung oleh DAP yang sebenarnya ditubuhkan atas sokongan PAP untuk terus memperjuangkan konsep itu. 


Orang Melayu di Malaysia tidak sedar, Singapura adalah diam berisi. Singapura dijaga oleh Amerika dan Israel. Semua komponen tentera Singapura dibeli dan diselenggara sama ada oleh Amerika atau Israel. Mossad sendiri berpangkalan di Singapura. 


Orang Melayu juga tidak sedar, Amerika tidak mahu dalam sesebuah negara itu ada kaum yang dominan dan memiliki hak istimewa. Sebab itu Amerika Tidak menandatangani Konvensyen Hak-Hak Orang Asal PBB.  


Apabila kuasa politik bangsa Melayu yang selama ini dijaga oleh UMNO semakin terhakis, DAP terutamanya dan NonMalay dalam PKR sudah berani mempersoalkan kesucian agama Islam, sudah berani bercakap ya dan tidak kepada Raja-Raja Melayu, sudah berani berkata boleh dan tidak boleh dalam soal hak istimewa orang Melayu. sudah berani meletakkan syarat kepada bangsa Melayu.


Dalam politik, semua pemimpin parti bercita-cita untuk berada di tahap kekuasaan tertinggi.  DAP telah berjaya di Pulau Pinang dan mempunyai kedudukan kuasa di Selangor, tentulah sasaran DAP seterusnya ialah menguasai Kerajaan Persekutuan.


DAP kini mempunyai keupayaan untuk menguasai minda anak muda Melayu untuk menyokong konsep Malaysian Malaysia. Malah di kalangan pemimpin senior Melayu yang kecewa dengan perjuangan asal, kini semakin cenderung untuk menagih simpati dari DAP.


Konsep Malaysian Malaysia bermaksud semua kaum dilayan sama rata. Ini bermakna semua hak istimewa yang dinikmati Melayu sekarang akan terhapus.  

Sebut saja apa yang dianggap hak Melayu akan dihapuskan. Terlalu banyak untuk disenaraikan di sini. Termasuk dalam senarai itu ialah berkaitan dengan kedudukan Islam sebagai agama Persekutuan.


Sasaran DAP kini bukan sekadar menjayakan konsep Malaysian Malaysia, bahkan untuk menyebarkan agama Kristian di Malaysia.  

Biarpun perkara ini tidak dijadikan agenda khusus DAP, tetapi ia jelas tersirat apabila majoriti pemimpin tertinggi DAP beragama Kristian. Usaha tersebut mudah mendapat sokongan daripada negara Barat yang mempunyai misi menyebarkan Kristian di negara Islam.


Cita-cita DAP untuk menguasai Malaysia dan melaksanakan apa yang diperjuangkan selama ini ialah melalui perhimpunan BERSIH 4. Kira-kira 90 yang menghadiri perhimpunan haram pada 29 dan 30 Ogos 2015 itu ialah kaum Cina.


Pun, seperti diulas pemerhati politik, usaha tersebut ternyata gagal. Kehadiran peserta bukan saja tidak mencapai sasaran, bahkan memperlihatkan komposisi kaum yang jelas memperlihatkan kesungguhan kaum Cina untuk menjatuhkan kepimpinan Melayu. 


Situasi itu memberi satu isyarat jelas kepada Melayu untuk bertindakbalas mempertahankan kepimpinan Melayu. Lihat saja bagaimana dua parti terbesar Melayu iaitu UMNO dan Pas bersatu bersama-sama membuat laporan polis terhadap perbuatan biadap peserta BERSIH 4 memijak gambar Najib dan Hadi.


Sejarah penyatuan Melayu dapat dilihat sebelum ini iaitu ketika negara ingin menuntut kemerdekaan dulu. Sebelum itu berpuluh-puluh persatuan, kelab dan pertubuhan Melayu berjuang secara berasingan untuk menuntut kemerdekaan mula bersatu apabila tertubuhnya UMNO untuk menentang Malayan Union.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://sambungtitik.blogspot.com/2021/06/deg.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Variety Show Korea Menghormati Orang Islam

Variety Show Korea Menghormati Orang Islam

papar berkaitan - pada 6/6/2021 - jumlah : 264 hits
aku taknak cakap banyak pasal isu ni takde ape yang nak aku ulaskann cume nak share video ni kat korang korang sume video yang aku jumpe kt FB petang tadii biar video berbicara video berdurasi 4 41 ni membuatkan aku ase terharu dan bangga a...
Pas Gagal Perjuang Islam Walau Dah Jadi Kerajaan

Pas Gagal Perjuang Islam Walau Dah Jadi Kerajaan

papar berkaitan - pada 6/6/2021 - jumlah : 239 hits
Masih senyap tiada ketegasan termasuk RUU355 kes kematian AdibWalaupun sudah setahun PAS menganggotai Perikatan Nasional yang diuar uarkan sebagai kerajaan Melayu Islam parti itu dan PN masih senyap dalam memperjuangkan isu isu berkaitan Is...
Melihat Negara Islam Di Negara Lain

Melihat Negara Islam Di Negara Lain

papar berkaitan - pada 5/6/2021 - jumlah : 139 hits
NORMAN RADZUANJika Muhammad Abduh ke Jepun dia akn berkata KU LIHAT ISLAM DI JEPUN Aku melihat Islam tapi tidak melihat Muslim Dan aku melihat Muslim tetapi aku tidak melihat Islam kata2 Sheikh Muhammad Abduh ketika dibawa melihat negara ba...
Hakekat Tuhan Menurut Islam Dan Kristen

Hakekat Tuhan Menurut Islam Dan Kristen

papar berkaitan - pada 3/6/2021 - jumlah : 260 hits
NABI ISA HANYA PERANTARA ATAU JALAN JANGAN SEMBAH JALAN
Zul Yahya Cadang Orang Islam Bergejala Ringan Dikuarantin Di Masjid

Zul Yahya Cadang Orang Islam Bergejala Ringan Dikuarantin Di Masjid

papar berkaitan - pada 2/6/2021 - jumlah : 232 hits
Pelakon Zul Yahya baru baru ini ada mencadangkan agar orang Islam yang positif COVID 19 dan bergejala ringan ditempatkan di dalam masjid Ujar Zul Yahya atau nama sebenarnya Zulkiffli Yahaya 48 fungsi tempat ibadah seperti masjid haruslah di...
Menag Sebut Sertifikasi Penceramah Bakal Gandeng Ormas Islam

Menag Sebut Sertifikasi Penceramah Bakal Gandeng Ormas Islam

papar berkaitan - pada 2/6/2021 - jumlah : 182 hits
Menteri Agama Yaqut Cholil Qoumas memastikan akan melakukan sertifikasi terhadap penceramah atau dai Menurut Yaqut sertifikasi dilakukan dengan memberikan bimbingan soal moderasi beragama kepada para dai dengan menggandeng ormas Islam
Dipercayai Jadi Korban Serangan Terancang 4 Sekeluarga Islam Maut Dirempuh Trak Pick Up

Dipercayai Jadi Korban Serangan Terancang 4 Sekeluarga Islam Maut Dirempuh Trak Pick Up

papar berkaitan - pada 8/6/2021 - jumlah : 209 hits
OTTAWA Empat sekeluarga Islam maut apabila dirempuh sebuah trak pick up di wilayah Ontario Kanada dalam insiden disifatkan polis sebagai serangan terancang Pemandu lelaki trak terbabit yang memakai rompi seperti perisai badan melarikan diri...
Universiti Islam Antarabangsa Malaysia Juara Debat Antara Universiti

Universiti Islam Antarabangsa Malaysia Juara Debat Antara Universiti

papar berkaitan - pada 9/6/2021 - jumlah : 384 hits
Berita yang menggembirakan apabila Universiti Islam Antarabangsa Malaysia Juara Debat Antara Universiti Kejohanan Debat Antara Universiti telah diadakan di Universiti Cambridge London England Universiti Islam Antarabangsa Malaysia telah pun...
Panduan Lengkap Tentang Brand Perlindungan Pendaftaran Dan Penegakan

Zaid Urges Cabinet Transparency On Najib House Arrest Bid

Polis Cari Waris Lelaki Maut Kemalangan

Celebrating Mother S Day With Legumes Dining With The Queens

Ceo Badan Berkanun Ditahan Sprm Disyaki Seleweng Dana Projek Rm1 2 Bilion

Lirik Lagu Dari Jauh Alyph

Kerajaan Lulus Pemanjangan Landasan Ltsip

Langkawi Welcomes The World Residences At Sea And Celebrates Tourism Resurgence



Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia


Rezeki Dikongsi Bersama Anak Anak Yatim Cahaya Ain

Unlock Level 99 Chinese Mastery Gamifying Hanzi With On Screen Adventures

Resepi Sambal Ikan

Sambal Bilis Tempoyak Travel Pack

Kelebihan Menggunakan Paperbag Berbanding Plastik Pilihan Lebih Mesra Alam

Bufet Buka Puasa Kat Hotel Excelsior Ipoh