Berita Pilihan Nasi Campur Aka Nasi Malaysia 8758



IGP confirms Papagomo nabbed over provocative videoPublished 59 minutes ago on 30 November 2018 By John Bunyan
Inspector-General of Police Tan Sri Mohamad Fuzi Harun speaking to the press at the police officer's mess in Ipoh November 30, 2018. — Picture by Farhan NajibIPOH, Nov 30 — Umno Youth member Wan Muhammad Azri Wan Deris has been arrested over alleged racial incitement made via a Facebook video, Inspector-General of Police Tan Sri Mohamad Fuzi Harun said today
“We don't want the public to raise racial issues, especially after what had happened at a Hindu temple in Subang Jaya
“If we allow such things, it will cause other problems relating to security issues,” he told reporters after witnessing the handing-over duties of ceremony between outgoing State Police Chief Datuk Hasnan Hassan and the State Police Deputy Chief Datuk Razarudin Husain
In the video, Wan Muhammad Azri, a former blogger known as Papagomo and who now uses the “Sir Azri” online moniker, labelled ethnic Indians as “squatters” and urged for ethnic minorities to be stripped of voting rights
The video has been viewed over 327,000 times and shared across various social media platforms
The IGP said action will be taken against any party who attempts to stoke communal unrest
He also said another 12 people have been arrested over the riots at the Sri Maha Mariamman Devasthanam temple in USJ 25, Subang Jaya
“As of today morning, a total of 42 suspects were arrested for damaging vehicles and properties during the demonstration,” he said, adding that the situation there was now calm
“Police are working hard to improve the situation and we hope the parties involved in this matter can control their emotion and sentiments.”https://www.malaymail.com/s/1698704/igp-confirms-papagomo-nabbed-over-provocative-video?

Shafee allowed to intervene in Anwar’s appeal over sodomy conviction
Published 1 day ago on 29 November 2018
Anwar filed the originating summons on June 9, 2017 against the government claiming that he did not get a fair trial in the appeal against his sodomy II conviction. — Picture by Azneal Ishak

PUTRAJAYA, Nov 29 — The Court of Appeal today allowed lawyer Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah to intervene in Datuk Seri Anwar Ibrahim’s appeal regarding his (Anwar’s) civil action against the government over his sodomy conviction.

Justice Datuk Vernon Ong Lam Kiat, who led a three-man panel, said Muhammad Shafee’s legal interest would be affected as the gist of the claim in Anwar’s originating summons was regarding allegations of RM9.5 million payment to him (Muhammad Shafee).

“It is quite clear not only Muhammad Shafee was made a party in a discovery (of documents) application at the High Court, he had also filed a striking-out application and attended court proceedings twice in the High Court. Muhammad Shafee should be granted leave to intervene in this appeal,” he said.

Justice Ong, however, dismissed his (Muhammad Shafee’s) application to expunge an affidavit made by the Attorney-General’s special task officer, Siti Rahayu Mohd Mumazaini, and to cross-examine her.

The other judges on the panel were Justices Datuk Mary Lim Thiam Suan and Datuk Hasnah Mohammed Hashim.

Muhammad Shafee sought to intervene in the appeal following an affidavit affirmed by Siti Rahayu stating new information was discovered that RM9.5 million was paid to Muhammad Shafee from former Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak’s bank accounts between 2013 and 2014.

Anwar, who is PKR president, filed the originating summons on June 9, 2017 against the government claiming that he did not get a fair trial in the appeal against his sodomy II conviction.

He sought a declaration that his conviction by the Court of Appeal on March 7, 2014 was ultra vires the Federal Constitution and thus null and void, and he also wanted to nullify the Federal Court’s decision which had upheld his conviction.

In his affidavit, Anwar claimed Muhammad Shafee received RM9.5 million from Najib to lead the prosecution team in the appeal over his sodomy conviction.

Anwar’s conviction and five years’ jail term for sodomising his former aide Mohd Saiful Bukhari Azlan was upheld by the Federal Court. Anwar, however, was given full pardon by the King on May 16 this year.

His originating summons was struck out by the Kuala Lumpur High Court on Nov 8, last year which allowed the government’s application on grounds that the case did not have any cause of action and it was an abuse of the court process.

Lawyer Harvinderjit Singh represented Muhammad Shafee and lawyer Datuk Gopal Sri Ram, for Anwar. Senior federal counsel Datuk Amarjeet Singh appeared for the government. — Bernama

Shafee allowed to intervene in Anwar’s appeal over sodomy conviction | Malaysia | Malay Mail
https://www.malaymail.com/s/1698285/shafee-allowed-to-intervene-in-anwars-appeal-over-sodomy-conviction

Simbol PKR ini berkait rapat dengan kes mata lebam DSAI satu masa dulu. PKR pun dituduh perjuangan individu. Itu zaman sebagai pembangkang. PKR sekarang sebagai parti komponen pemerintah. Yang mempertikai, tuduh atau andai bukan-bukan telah terlucut kuasa dengan takdir dan ketentuan Allah Subhanahu Wa Ta'alla. jua. Aamiin. 

Friday, November 30, 2018
Simbol Ini, Apa Kaitan PKR Dengan Freemason?
Konvensyen Keadilan Negeri Pulau Pinang yang diadakan pada 8 November 2009 di Dewan Tunku, Komtar dengan jelas memaparkan gambar "mata satu" pada program tersebut.SEORANG Mat Kritik menulis.. Apakah kaitan Freemason dengan Parti KeAdilan Rakyat (PKR)?Sehingga kini, MatKritik masih lagi terfikir apa maksud “utusan dari langit” yang dikatakan oleh Azizah dan juga maksud lambang pada bendera PKR. Sebab keduanya ada persamaan dari FREEMASON.Utusan Dari Langit kalau diterjemahkan dalam ideology FREEMASON adalah Al-Dajjal Al-Masih.
Lambang pada bendera PKR adalah lambang mata satu seperti lambang mata milik FREEMASON yang juga melambangkan Al Dajjal itu bermata satu.Kenapa perlu dibuat bendera? Sebab bendera akan dikibarkan tinggi. Mata lambang FREEMASON juga diletakkan tinggi. Menunjukkan Dajjal melihat dari atas langit. Adakah benar PKR ini adalah tajaan FREEMASON? Ada juga perkara yang dilakukan Pakatan Rakyat ini ditaja oleh FREEMASON, contohnya semasa BERSIH tempoh hari.
Mari kita kenali sedikit FREEMASON atau Illuminati.
Maksud "novus ordo seclorum" dan "annuet aceptis" adalah bermaksud untuk pembulatan dunia atau pun dunia akan dikawal 100% oleh freemason .Mereka melakukan satu agenda iaitu "New World Order" dan kebanyakkan pemimpin-pemimpin dunia sekarang adalah di bawah agenda ni, termasuk datuk kepada G.W Bush, iaitu Prescott Bush.
Illuminati yang ada sekarang ini diasaskan oleh Jesuits/Vatican. Ignatius Loyola asalnya adalah dari kumpulan alumbrados (the illuminated). Perkataan ini sebenarnya berasal daripada illumination atau enlightment.
Sebenarnya, Jesuits yang menulis "the protocols of zion", dan mereka jual nama Yahudi untuk agenda jahat mereka dan menuding jari ke arah Yahudi. Zion ini adalah kearah penubuhan negara untuk zionist dan perlu diingatkan, zionist tidak sama dengan yahudi yang lain kerana untuk menjadi zionist ,tidak perlu menjadi yahudi .
Untuk pengetahuan anda, rabbi yahudi yang membantah sekeras-kerasnya kapal bantuan ke gaza yang diserang israel kerana bukannya yahudi yang buat, tetapi kerajaan zionist yang sedang memerintah israel sekarang. Rabbi yahudi juga membantah penubuhan negara israel kerana mereka ditegah untuk menubuhkan negara sendiri oleh tuhan.
Kumpulan Jesuits telah diharamkan oleh Roman Catholic Churchmelalui Papal Bull pada tahun 1773 oleh Pope Clement XIV. Selepas itu Jesuits beroperasi secara undergound, dan Jesuits itulah yang telah mewujudkan illuminati moden yang menjadi kepala kepada kegiatan freemasonry di seluruh dunia .BULATAN: simbol IHS ini lambang Jesuits yang seperti diterangkan.
Jesuits ini telah diwujudkan semula selepas membuat kacau di Eropah pada tahun 1814 oleh Pope Pius VII. Gambar ini diambil di Common Word, Universiti Georgetown : Dari kiri Tony Blair (bekas Perdana Menteri Britain), John Esposito, Mustafa Ceric (Mufti Bosnia/IIIT), Kjell Magne Bondevik (Bekas Perdana Menteri Norway) dan Anwar Ibrahim (IIIT). Ada juga yang mengatakan yang Anwar Ibrahim ni adalah ejen Nasrani (Jesuits/Vatican).Ini adalah Lodge Officers untuk tahun 2010-2011 . Berikut merupakan jawatan untuk Grand Lodge of Canada di Ontario . Organisasi ini adalah organisasi freemason di sana . Manakala Anwar Ibrahim adalah salah seorang ahli bagi pertubuhan ini . Anwar Ibrahim juga pernah memegang jawatan ini pada tahun 2008-2009 .
Sesetengah ulama Islam menegaskan adalah tujuan utama Freemason ialah mengambil kembali tanah Palestin dan membina kembali Haikal Sulaiman di bawah runtuhan Masjid Al-Aqsa, kemudian akan melebarkan pemerintahannya ke Syria, Iraq, Jordan, Mesir dan terus menuju ke Al Madinah di Arab Saudi. 
Pergerakan ini didakwa dibentuk bagi mengembangkan fahaman Yahudi dengan cara bergiat cergas di dalam bidang pendidikan, politik, budaya dan sosial.
Gerakan ini berkembang di seluruh dunia termasuk di negara-negara Islam seperti Turki era Mustafa Kamal Ataturk. Freemason juga berkembang luas di Mesir, Maghribi, Lubnan, Malaysia dan lain-lain. Gerakan ini dikaburkan melalui kegiatan amal seperti membantu keluarga yang miskin dan menganjurkan pertunjukan amal untuk disedekahkan kepada mereka yang memerlukan.
Gerakan ini jelas nyata memperjuangkan kewujudan negara Israel dan Yahudi di bumi Palestin antara tahun 1940an dan 1970-an. 
Lantaran orang Islam bersikap anti-Freemason, anti-Semitisme dan anti-Zionisme. 
Ada yang mengaitkan Freemason dengan Dajjal yang akan hadir pada akhir zaman. Ini berdasarkan simbol Free Masonic yang dikenali "Satu Mata Melihat Semua" (All Seeing One Eye) dikatakan menyerupai Dajjal bermata satu.
Mari kita teruskan dengan apa yang MatKritik cakap bendera PKR sama dengan mata the all-seeing eye, One-eyed God Horus ataupun dikenali "Tuhan Matahari" yang disembah sejak zaman Predynastic hingga Zaman Greece-Roman .Logo PKR, berbentuk seperti mata.Logo PKR tidak langsung kelihatan seperti dua bulan sabit kerana bentuk bulatan bulan adalah bulatan sama dan tidak bujur, tetapi bulatan PKR adalah bulatan membujur di bahagian luarnya dan mempunyai anak mata ditengahnya seperti satu mata. 
Antara yang menyamai logo mata satu: Logo illuminati, the all-seeing eye yang terdapat pada note $1 AmerikaLogo freemasonryOne-eyed God Horus ataupun dikenali "Tuhan Matahari"Eye On IsraelSimbol Iblis Illuminati
Juga terdapat dan menyerupai: Israel Supreme Court, U.S. national treasure, eye of Horus dan Eye of Ra, agama purba mesir kuno, logo lama MI5 badan perisikan British, Aachen Cathedral, Grand Lodge of Freemasonry di Perancis dan lain-lain.
Takkan salah satu parti politik utama di Malaysia pun nak pakai logo ajaran sesat iblis laknatullah ini? Mesti ada sebab kan? Tanya ketua mereka kenapa.
Kalau nak dikatakan ianya adalah logo 2 bulan sabit untuk menunjukkan keadilan, adakah selama ini logo Islam satu bulan dan satu bintang itu tidak adil? Sedangkan Allah s.w.t adalah Maha Adil.Konvensyen Keadilan Negeri Pulau Pinang yang diadakan pada 8 November 2009 di Dewan Tunku, Komtar dengan jelas memaparkan gambar "mata satu" pada program tersebut.Sumber : http://aku-macjay.blogspot.com/http://matkritik.blogspot.com/2011/08/sehingga-kini-matkritik-masih-lagi.htmlMatKritik: Sejak kaji pasal Freemason ni...hmmm..Tuesday, 9 August 2011(IH)Ibnu Hasyim: Simbol Ini, Apa Kaitan PKR Dengan Freemason?ttp://www.ibnuhasyim.com/2018/11/simbol-ini-apa-kaitan-pkr-dengan.html
Thursday, November 15, 2018
Pusat Filem Porno AS/Yahudi Menjajah Dunia.. 
PERKENALKAN, San Fernando Valley mempunyai nama lain "The Hollywood of Porn". Atau main-main di "San Pornando Valley", Lembah Porno. 

Di sinilah pusat pengeluaran pelbagai filem biru atau blue filem buatan Amerika Syarikat, yang menurut rekod, kononnya sangat hebat. Iaitu setiap 39 minit, sebuah filem biru dikeluarkan dari lembah ini. 

Menurut Paul Fishbein, Presiden Video Video Dewasa (AVN), setiap bulan lembah ini menghasilkan 5 hingga 10 ribu filem yang serupa. Maka tidak hairanlah jika kedai filem biru di AS dapat memiliki stok 35,000 judul filem dewasa dan dapat menjual 10,000 hingga 14,000 DVD setiap bulan. 

Malah filem lucah yang dianggap baik akan dapat menjual 10,000 DVD pada bulan pertama. Ini adalah jumlah yang hebat, kerana jika Hollywood digabungkan dengan Bollywood, mereka masih tidak mampu bersaing dengannya. 

Penguasaan Yahudi Dalam Industri Pornografi 

Ini adalah tajuk artikel dalam Jewish Quarterly (UK, 2005). Artikel ini secara jujur ​​menyatakan bahawa para perintis industri lucah di AS adalah orang Yahudi yang datang dari gelombang Eropah. Aktiviti orang Yahudi dalam perniagaan ini boleh diklasifikasikan kepada dua kumpulan: 
bergerak dalam bidang penerbitan lucah (buku, majalah, kalendar, kad, dll), dan yang lain terlibat dalam filem. Walaupun orang Yahudi di AS pada masa itu hanya kira-kira dua peratus daripada majoriti penduduk, mereka telah menjadi perintis dan sangat terkenal di dunia pornografi. Orang Yahudi ini kebanyakannya dari pendatang Yahudi Jerman yang datang dalam gelombang pada tahun 1890 hingga 1940. 

Selepas Perang Dunia II berakhir, seorang ahli perniagaan Yahudi bernama Reuben Sturman meretas namanya sebagai penulis buku porno di AS. Sturman juga digelar "The Walt Disney Porn". Mengikut rekod Jabatan Kehakiman, sepanjang tahun 1970-an, kekayaan Sturman sangat besar dan hampir wangnya berputar di semua bidang industri pornografi Amerika. 

Pada 1980-an, Sturman diketahui mempunyai sekurang-kurangnya 200 kedai buku pornografi di seluruh AS. Kerjaya Sturman berhenti selepas dia diketahui terlibat dalam pengelakan cukai dan kejahatan lain sehingga dia dipenjara dan akhirnya mati di penjara pada tahun 1997. Kematian Sturman tidak bermaksud pemberhentian industri pornografinya. 

Anaknya, David, meneruskan perniagaan pornografinya dan menjadikannya perniagaan keluarga. Salah seorang saudara Sturman yang bernama Steven Hirsch, 43, mengembangkan perniagaan keluarga ke dunia ruang siber, jadi dia kini dijuluki "The Porn Microsoft" atau "The Bill Bill Gates". Penciuman Hirsch memang tajam. 

Dengan mengembangkan perniagaannya ke dunia siber, faedah yang diperolehi adalah luar biasa. Masyarakat pengguna internet global diketahui menghabiskan US$3,075 setiap saat! Lebih daripada 3 juta pengguna internet dunia juga dikenali untuk menaip perkataan "Porn" atau sejenisnya di enjin pencarian setiap hari untuk dapat menjelajah kandungan lucah, walaupun banyak yang tidak bebas, alias perlu bayar. 

Dunia maya adalah dunia tanpa sempadan, murah, dan Hirsch tahu itu. Dalam era 1970-1980, nama Ron Jeremy muncul dalam industri ini dan disebut sebagai King David Modern.. Yang sudah tentu dalam versi Talmudian.. kehidupannya selalu dikelilingi oleh wanita muda yang cantik, dan lucah ... Hegemoni Yahudi di dalam industri lucah AS, tentu saja di dunia, dan tidak bebas. 

Mereka juga bekerjasama, walaupun sangat rapat, dengan usahawan Yahudi di bidang media massa, baik cetakan dan elektronik. Kerjasama Yahudi ini menghasilkan industri trend dunia di mana sudut seksualiti manusia dieksploitasi dengan 'sangat kreatif'. 

Sehingga terdapat banyak simbol atau kalimat cabul, atau berkaitan dengan pornografi yang bersembunyi di banyak produk, seperti lagu, majalah, fesyen, filem orang dewasa. Walaupun juga ada dalam filem kanak-kanak seperti yang dilaporkan oleh Walt Disney Production. Industri trend AS, seperti Hollywood, akhirnya tidak hanya mempesona generasi muda AS sendiri, tetapi juga kepada generasi generasi yang tersihir dengannya.

Industri trend AS, seperti Hollywood, akhirnya tidak hanya mengingatkan generasi muda AS sendiri, tetapi juga memikat generasi muda seluruh dunia, bersemangat untuk mencapai apa yang akan dipanggil "The American Dream". 

Abraham H. Foxman, Pengarah Negara ADL, dengan yakin menyatakan, "Siapa pun dia, Yahudi atau tidak, yang memasuki industri pornografi adalah sama dengan mereka yang masuk dan ingin mencapai impian AS ..."Malaysia, dan Negara Umat Islam.

Walaupun pun Malaysia negara umat Islam, yang majoriti penduduknya beragama Islam, juga tidak dapat membebaskan dirinya dari cengkaman dan penjajahan filem biru tersebut. 

Indonesia yang mendakwa sebagai negara majoriti Muslim terbesar di dunia, juga sama. Bahkan tdak malu-malu lagi menjadi negara kedua di Asia selepas Jepun secara rasmi mengizinkan peredaran versi majalah Playboy, contohnya.

Sekian. (IH)Ibnu Hasyim: Pusat Filem Porno AS/Yahudi Menjajah Dunia..
http://www.ibnuhasyim.com/2018/11/pusat-filem-porno-asyahudi-menjajah.html

Wednesday, November 07, 2018
The Talmud Asas Porno. Hollywood (KayuSuci) & Tongkat Sihir.
THE Talmud adalah kumpulan pandangan dan pemikiran kaum Zionis perkauman Yahudi yang sangat rasis. Talmud ini adalah salah satu sumber ajaran Nazi-ism yang juga sangat rasis. Talmud juga dipercayai oleh Zionis sebagai kitab suci yang jauh lebih suci daripada Taurat Musa. 

Sesetengah rabbi malah mengatakan Talmud adalah perintah Tuhan yang sengaja disembunyikan Musa, atau Musa tidak menulis, tetapi ditemui oleh Rabbis Yahudi. Itulah Talmud ini yang menjadi asas ideologi Zionis Yahudi hingga sekarang. Untuk membolehkan kita memahami pandangan Zionis-Yahudi mengenai bangsa-bangsa yang tidak bersuara, patut dikutip di sini sebilangan kecil ayat-ayat Talmud. 
Berikut adalah sebahagian darinya:
"Hanya orang Yahudi yang manusia, sedangkan orang bukan Yahudi bukan manusia, tetapi haiwan," (Kerithuth 6b ms 78)"Orang bukan Yahudi diciptakan sebagai hamba untuk melayani orang Yahudi," (Midrasch Talpioth 225)"Tuhan (Yahweh) tidak pernah marah kepada orang Yahudi, tetapi hanya (marah) dengan orang bukan Yahudi," (Talmud 1V / 8 / 4a)"Bagi orang bukan Yahudi, tidak menjadikan orang Yahudi berzina, boleh dihukum hanya untuk orang Yahudi jika mereka berzina dengan orang Yahudi yang lain, iaitu isteri seorang Yahudi. Isteri bukan Yahudi tidak termasuk, "(Talmud 1V / 4 / 52b)"Tidak ada isteri bagi orang bukan Yahudi, mereka bukanlah isteri-isteri" (Talmud 1V / 4/81 dan 82ab)"Orang-orang Yahudi mesti selalu mencuba kuasa orang bukan Yahudi," (Zohar 1, 168a)Begitulah cara Zionis Yahudi memandang bangsa-bangsa di luar mereka, yang mereka sebut Ghoyim atau bangsa-bangsa lain, sehingga mereka merasa memiliki kebebasan penuh atas negara-negara lain di luar mereka, termasuk membuat negara-negara lain sebagai hamba dan hamba demi mereka.

Yahudi dan Industri Porno
Tidak pasti bila permulaan pelacuran dan industri pornografi berlaku. Tidak ada maklumat atau kesusasteraan yang boleh dipegang oleh keshahihanya tentang bagaimana Sodom dan Gomorrah. Sebagai contoh, saling berkaitan dan menjalankan amalan penyelewengan besar-besaran. Ini termasuk bagaimana orang-orang Pompeii yang sangat bertaqwa melepaskan diri dalam nafsu rendah mereka untuk melakukan perniagaan secara komprehensif

Dunia hanya mengetahui kelakuan jahat Sodom dan Gomorrah melalui berita yang ditulis dalam kitab suci, dan sifat buruk penduduk Pompeii melalui 'warisan aneh' mereka dalam bentuk mumia utuh yang muncul dari timbunan Gunung Vesuvius. Hanya itu, terdapat beberapa cerita menarik yang berkaitan dengan ini. Sebagai contoh kisah pembinaan Piramid Giza oleh Raja Khufu, 2560 SM. 
Menurut rekod Herodotus, sejarawan Yunani Kuno, Raja Khufu dari dinasti keempat Firaun Mesir, mengumpul dana untuk pembinaan Piramid Giza dengan mengkomersialkan anaknya sendiri sebagai pelacur. Mungkin ini adalah kali pertama kisah pengkomersialan wanita untuk manfaat material. Negara-negara kuno seperti Greece, Mesopotamia, Rom, dan sebagainya juga mempunyai kisah mereka sendiri mengenai perkara ini. 
Hollywood 
Tetapi untuk mengusahakannya, tiada siapa yang dapat mengalahkan Zionis-Yahudi seperti hari ini. Dalam dunia moden hari ini, kita tahu Hollywood sebagai pusat industri filem dunia. Oleh itu terdapat begitu banyak pusat pengeluaran filem di pelbagai negara yang meniru istilah ini seperti Bollywood (India), Nollywood (Nigeria), Cholywood (Peru), Lollywod (Pakistan), Wellywood (New Zealand), dan sebagainya. Nama Hollywood telah menjadi satu-satunya legenda dari segi pengeluaran filem dunia. Semua orang tahu Hollywood

Tetapi bagaimana perasaan anda jika anda mendengar Lembah San Fernando?Nama ini masih terdengar kepada telinga kebanyakan orang. Hanya orang dari kalangan tertentu yang tahu tentangnya. Lembah San Fernando, seperti namanya, adalah kawasan seluas 670 kilometer persegi yang terletak di lembah di Southern California, Los Angeles. Lokasi bersebelahan dengan Hollywood. Terdapat bandaraya Burbank, Glendale, San Fernando, Hidden Hills, dan Calabasas. 
Lebih separuh daripada bandar metropolitan Los Angeles berada di rantau Lembah San Fernando. Terdapat beberapa lembah di sekitar, tetapi apabila orang memanggil 'The Valley', kita dapat yakin apa yang mereka maksudkan adalah Lembah San Fernando. Bagaimana pula dengan San Fernando Valley
Pembinaan Lembah San Fernando tidak boleh dipisahkan dari Hollywood. Pada tahun 1850-an, ketika penjelajah Sepanyol, kebanyakannya Yahudi, pertama kali membuka kawasan yang kini dikenali sebagai Hollywood, penduduk asli Amerika (India) tinggal di sekitar lembah gunung Santa Monica.  Tetapi penduduk pribumi ini ditolak dan Yahudi Sepanyol menguasai kawasan itu. Pada tahun 1870an, petani Sepanyol-Yahudi mulai menggarap wilayah tersebut. Antara lain dengan tanaman pisang dan nanas. Di tahun 1886, H. H. Wilcox membeli daerah Rancho La Brea yang mana isterinya menyebut wilayah itu sebagai "Hollywood", sebuah nama yang diambil dari kitab suci yang bererti “Kayu Suci”. Bagi kalangan peneliti esoteris, istilah ‘Hollywood’ juga identik dengan dengan nama Tongkat Sihir atau Kayu Suci. 
Tahun 1911, Nestor Company membuka studio filem pertama di di Hollywood. Dalam waktu yang tidak lama kemudian, Cecil B. DeMille dan D. W. Griffith mulai membuat filem di wilayah tersebut. Pertumbuhan Hollywood bagaimana pun juga diikuti wilayah tetangganya, San Fernando. Pembangunan San Fernando Valley tidak dapat dipisahkan dari Hollywood. (IH)
Bersambung..Ibnu Hasyim: The Talmud Asas Porno. Hollywood (KayuSuci) &Tongkat Sihir.http://www.ibnuhasyim.com/2018/11/the-talmud-asas-porno-hollywood.html
Sunday, November 04, 2018Singkap Industri Porno Dunia, Siapa Di Sebaliknya?BEBERAPA tahun lalu rakyat negara jiran kita Indonesia, terkejut dengan tindakan Arifinto, ahli DPR dari Suruhanjaya V, kononnya puak PKS didedahkan melalui kamera sedang menonton filem lucah dari PC. Tabletnya di tengah sesi pleno.

Sebaliknya, kilang pengeluaran Production K2K yang diperintahkan oleh KK Dheraaj akan membawa artis-artis lucah Hollywood Shasha Gray untuk memainkan filem-filem di Indonesia. Ini adalah kali kedua Dheraaj telah membawa seniman lucah selepas sebelum ini membawa Terra Patrick. Kos yang dibelanjakan untuk membawa Shasha Gray sahaja puluhan bilion rupiah. 
Shasha Gray akan mengikuti Terra Patrick, Rin Sakuragi, dan Maria Ozawa (Miyabi) yang turut memainkan filem di negara ini. Beberapa tahun yang lalu, Indonesia juga membenarkan peredaran majalah porno dunia "Playboy". Ini menjadikan Indonesia sebagai negara kedua di Asia selepas Jepun memberi kebenaran rasmi untuk mengedarkan majalah pornografi. Pencapaian yang sangat sedih bagi sebuah negara yang mendakwa sebagai negara umat Islam terbesar di dunia

Zionis-Yahudi
Persoalannya adakah semua serangan dari dunia lucah ini ke seluruh dunia hanya kebetulan? Tidak, memang ada senario besar di belakangnya, memandangkan ZIonis-Yahudi berada di belakang semua industri seks di dunia. Mungkin ini bunyi terlalu konspiratif. 
Tetapi ketahuilah bahawa jika kita menjejaki sejarah semua benda yang berbau industri seks, maka kita akan mendapati bahawa orang-orang yang dikutuk oleh Allah Swt selalu berada di belakang mereka. 
'Talmud, Zionis-Israel, dan Industri Lust. Israel not the promised land for Russian sex slaves. Israel bukanlah tanah yang dijanjikan untuk hamba seks Rusia. Israel bukanlah tanah yang dijanjikan untuk pelacur Rusia.' Begitu tajuk artikel yang ditulis oleh wartawan Elisabeth Eaves, disiarkan di laman webnya, 23 Ogos 1998, baru-baru ini. 
Eaves, yang bekerja dalam bidang pemberdayaan perempuan, mengutip data yang dikeluarkan oleh Israel Womens Network.. sebuah organisasi bukan keuntungan wanita yang berpusat di Tel Aviv, menyatakan bahawa lebih daripada 70% pelacuran di Tel Aviv berasal dari negara-negara di Kesatuan Soviet

Menurutnya, terdapat, setiap tahun, lebih dari 1,000 wanita muda dari kawasan-kawasan ini membanjiri Tanah Palestin yang diduduki oleh bangsa Zionis-Yahudi. Mereka boleh memasuki Israel kerana kerjasama antara rangkaian Mafia Rusia dan Mafia Zionis-Israel, dan juga dengan bantuan pegawai perasuah, pemimpin agama dan polis tempatan. Menurut Eaves, wanita muda dari Rusia menganggap Zionis-Israel sebagai syurga untuk pelacuran. 
Walaupun pegawai Zionis-Israel secara rasmi telah mengharamkan pelacuran di wilayah yang diduduki. Tetapi pada hakikatnya, ramai orang tahu bahawa secara purata wanita muda itu dibawa ke kawasan berhampiran dengan penempatan Palestin, di mana banyak kerajaan Zionis-Israel menubuhkan bar, disko, dan rumah pelacuran. 
Penubuhan tempat-tempat yang tidak bermoral di kawasan-kawasan bersebelahan dengan kem pelarian dan rumah Palestin sengaja dilakukan oleh Zionis-Israel untuk menjejaskan iman belia Palestin dan memusnahkan semangat anak-anak mereka. Bukan sahaja wanita muda, Israel juga mengurus anak-anak di bawah umur menjadi hamba berahi, baik kepada orang Yahudi sendiri mahupun kepada orang Arab. 
Di bandar Tel Aviv sahaja, dalam satu tahun, wang yang berkisar dalam dunia pelacuran mencapai 450 bilion dolar. Ini menurut majalah Yahudi Online, Tindakan Sosial (Socialaction.com). Sebuah laporan dari Harian Israel, Haaretz (22 Jun 2001), menyatakan.. "Seorang pemandu lori sampah yang bekerja bersebelahan sebagai pengawal sinagog di pusat kota Tel Aviv dihukum oleh Mahkamah Daerah Jerusalem atas dakwaan penyalahgunaan seksual anak-anak di bawah umur yang melawat sinagoga. Sekurang-kurangnya tiga kanak-kanak menjadi mangsa, termasuk budak lelaki berusia 13 tahun yang merupakan anak kepada salah seorang pegawai tertinggi sinagog yang namanya tidak disebutkan

Menurut harian Israel, pelaku mendekati mangsa, asalnya dengan memujuk mangsa untuk merasa dadah. Apabila kanak-kanak telah merasai, pesalah mengancam untuk memberitahu ibu bapa mangsa. Kanak-kanak itu pasti ketakutan dan berharap pelaku tidak memberitahu ibu bapanya. Jadi pelaku mula mengatur perangkap. Dia berjanji tidak akan melaporkan ini selagi mangsa mahu berkhidmat kepada nafsu. Cara lain adalah memberi gula kepada mangsa yang masih muda. "Yahudi rogol non Yahudi bukan dosa, sebaliknya "rahmat Allah".
'Kerajaan' Israel dalam dasar rasminya memang melarang semua bentuk pelacuran dan keimanan yang lain. Peraturan dan undang-undang juga telah dikeluarkan untuk itu. Tetapi apa yang perlu dilihat, definisi pelacuran dan tidak bermoral untuk orang Yahudi ternyata sangat berbeza dari apa yang telah menjadi pemahaman umum tentang dunia. Seluruh dasar Zionis-Israel bergantung kepada Talmud. Inilah asas ideologi mereka dalam setiap tindakan dan sikap. Talmud dianggap lebih suci dan lebih tinggi daripada Taurat.
Dalam Talmud, jenayah seksual hanya boleh dikategorikan sebagai perbuatan jenayah jika mereka dilakukan oleh lelaki Yahudi terhadap wanita Yahudi yang lain. Atau kepada sesama Yahudi. Kerana hanya Yahudi dianggap manusia. Sedangkan jika seorang lelaki Yahudi merogol seorang wanita bukan Yahudi (Ghoyim), atau jika dia adalah seorang pedophile Yahudi yang bekerja pada 'seorang lelaki yang tidak bersalah, maka perbuatan itu bukan dosa, sebaliknya memberinya "rahmat Allah".
Rasional ini berlepas dari ayat-ayat Talmud yang menyatakan bahawa hanya orang Yahudi manusia, sedangkan orang bukan Yahudi (orang bukan Yahudi atau Ghoyim) bukan manusia tetapi sama dengan binatang. Jadi, melakukan kejahatan terhadap 'haiwan' adalah tidak bersalah. (IH)
(Bersambung)Ibnu Hasyim: Singkap Industri Porno Dunia, Siapa Di Sebaliknya?http://www.ibnuhasyim.com/2018/11/singkap-industri-porno-dunia-siapa-di.html
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Ini jadahnya bila negara umat Islam tidak melaksanakan isi kandungan perlembagaan negaranya fasal 3 'Islam Agama bagi Persekutuan'. Banggakah rakyat Islam Malaysia begini? Puak-puak jahiliah UMNO tentu bersorak gembira bangga!! Hidup Melayu! Hidup Melayu!! Hidup bangsa yang 'melayu'kan Islam,agamanya sendiri..(IH) Monday, July 22, 2013 ATM temui tiga laras AK-47 di JeliSenjata berkenaan dipercayai dibawa masuk dari Thailand\
JELI, 22 Rabiulawal 1440H, Jumaat – Angkatan Tentera Malaysia (ATM) menemui tiga laras senjata api jenis AK-47 yang tertanam di satu kawasan belukar berdekatan Kampung Gemang, Ayer Lanas dekat sini.
Panglima 8 Briged, Brigedier Jeneral Muhammad Huzaimi Sabri berkata, tiga laras senjata api itu ditemui pada pukul 4.20 petang semalam oleh anggotanya ketika melaksanakan Ops Merpati di kawasan itu.
Beliau berkata, dalam operasi oleh sub-unit Batalion Kedua Rejimen Renjer Diraja (2 RDD), pasukan itu menemui satu kesan tanah yang baru digali di tepi sungai ketika meronda di kawasan berkenaan.
“Hasil pemeriksaan, kita menemui senjata itu yang diletakkan dalam guni yang ditanam di kawasan berkenaan,” katanya ketika dihubungi di sini, hari ini, dan menambah ketiga-tiga senjata dipercayai dibawa masuk dari Thailand.
“Tiada tangkapan susulan penemuan itu dan ketiga- tiga senjata itu diserahkan ke Ibu Pejabat Polis (IPD) Jeli untuk siasatan lanjut,” tambahnya.- Bernama
ATM temui tiga laras AK-47 di Jeli - Portal Islam dan Melayu | ISMAWebhttps://www.ismaweb.net/2018/11/30/atm-temui-tiga-laras-ak-47-di-jeli/
PRK di Cameron Highlands pula...Ahmad Johari Mohd Ali [email protected]
MAHKAMAH Pilihan Raya, hari ini, mengisytiharkan bahawa keputusan pilihan raya kerusi Parlimen Cameron Highlands pada Mei lalu yang memberikan kemenangan kepada calon Barisan Nasional, adalah terbatal dan tidak sah.

Hakim Datuk Azizah Nawawi membuat keputusan itu selepas mendapati bahawa terbukti wajudnya amalan rasuah yang diketahui dan mendapat keizinan oleh Ahli Parlimen kawasan itu, Datuk C Sivarraajh.

Dalam penghakimannya, Azizah berkata beliau berpandangan bahawa pempetisyen, M Manogaran berjaya membuktikan melampaui keraguan munasabah bahawa wujud amalan rasuah yang mana wang itu diberikan kepada pengundi.

Berita lanjut menyusul
Artikel ini disiarkan pada : Jumaat, 30 November 2018 @ 4:24 PM
PRK di Cameron Highlands pula... | Harian Metro
https://www.hmetro.com.my/utama/2018/11/399541/prk-di-cameron-highlands-pula
Sultan Nazrin berkenan menziarah Muhammad AdibAnggota bomba parah sudah mula tunjuk tanda sedar, bertindak balasSULTAN NAZRIN MUIZZUDDIN SHAH berkenan menziarahi Muhammad Adib yang menjalani rawatan IJN, Kuala Lumpur hari ini. Kredit foto - Utusan MalaysiaKUALA LUMPUR, 22 Rabiulawal 1440H, Jumaat – Timbalan Yang di-Pertuan Agong, Sultan Nazrin Muizzuddin Shah hari ini berkenan menziarahi Muhammad Adib Mohd Kassim, anggota bomba yang cedera parah ketika rusuhan di kuil Sri Maha Mariamman, USJ 25, Putra Heights pada Selasa
Seri Paduka berangkat tiba di pekarangan Institut Jantung Negara (IJN) pada 9 pagi dan disambut Ketua Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM), Datuk Muhammad Hamdan Wahid
Sultan Nazrin Shah berkenan meluangkan masa hampir setengah jam menziarahi Muhammad Adib
Dalam kunjungan itu, Seri Paduka diberi taklimat oleh doktor yang bertugas mengenai tahap kesihatan terkini Muhammad Adib disamping menghulurkan sumbangan kepada keluarga anggota bomba terbabit
Semalam, IJN dalam kenyataannya memaklumkan anggota bomba berusia 24 tahun itu sudah mula menunjukkan tanda-tanda sedar dan bertindak balas kepada beberapa arahan lisan bagaimanapun masih di bawah pemantauan rapi penggunaan sedatif untuk membolehkan organnya pulih
Dalam kejadian awal pagi Selasa, Muhammad Adib, anggota Unit Bantuan Perkhidmatan Kecemasan (EMRS) Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Subang Jaya, dipercayai dipukul sekumpulan perusuh ketika dalam operasi memadam kebakaran kenderaan di hadapan kuil berkenaan
Muhammad Adib yang mengalami patah tulang rusuk dan kecederaan lain pada awalnya dirawat di Pusat Perubatan Subang Jaya (SJMC) sebelum dipindahkan ke IJN lewat malam Selasa
Insiden kekecohan di kuil itu yang berlaku kira-kira 2.30 pagi Isnin tercetus berikutan isu perpindahan tapak kuil itu ke lokasi baharu. Kejadian tertumpu di pekarangan kuil serta kawasan pusat membeli-belah One City pada hari berikutnya. – BernamaSultan Nazrin berkenan menziarah Muhammad Adib - Portal Islam dan Melayu | ISMAWebhttps://www.ismaweb.net/2018/11/30/sultan-nazrin-berkenan-menziarah-muhammad-adib/
Erdogan: Turki Akan Cegah Israel Padamkan Lampu YerusalemBerlianto Jum'at, 30 November 2018 - 09:27 WIBFoto/Ilustrasi/SINDOnews/IanIstanbul Turki akan mencegah penjajah Israel dari mematikan lampu-lampu kota suci Yerusalem. Hal itu dikatakan oleh Presiden Turki Recep Tayyep Erdogan.
Berbicara pada sesi pembukaan pertemuan ke-34 Komite Tetap untuk Kerja Sama Ekonomi dan Komersial Organisasi Kerja Sama Islam (COMCEC) yang diadakan di Istanbul, Turkis, Erdogan memuji apa yang ia gambarkan sebagai pengorbanan rakyat Palestina dalam mempertahankan Yerusalem.
"Selama Muslim membela hak, keadilan dan kebebasan, Palestina akan terus ada," ujarnya seperti dikutip dari Middle East Monitor, Jumat (30/11/2018).
"Sejarah bagi kami bukanlah serangkaian peristiwa yang telah terjadi, tetapi ini adalah sumber pelajaran yang kami gunakan untuk mendapatkan kekuatan dan keberanian," kata Erdogan.
Pemimpin Turki itu menyampaikan salamnya kepada para pemuda dan pemudi Palestina yang mengorbankan hidup mereka untuk membela Yerusalem, dan kepada para pengungsi Palestina yang menitikkan air mata selama 70 tahun merindukan tanah air mereka.
"Saya mengirim ucapan khusus ke tanah peradaban dan perdamaian, Palestina, dan al-Quds al-Sharif, jantung dunia Islam," ujar Erdogan. 
Ia lantas meminta umat Islam untuk tidak jatuh ke dalam perangkap mereka yang mencoba bermain pada perbedaan Islam.
"Kita seharusnya tidak memasang tembok baru, batas baru di hati kita di wilayah ini yang perbatasannya berlumuran darah," Presiden Turki itu menekankan.
(ian)Erdogan: Turki Akan Cegah Israel Padamkan Lampu...https://international.sindonews.com/read/1358848/43/erdogan-turki-akan-cegah-israel-padamkan-lampu-yerusalem-1543544824
HIJRAH itu berubah menjadi semakin baik hubungannya dengan Allah dan juga dengan manusia.Hijrah itu bisa bermakna pindah tempat, bisa juga pindah keadaan dari buruk menjadi baik, dari salah menuju benar.  
Sebelum hijrah perbaiki dulu niat. Pastikan bahwa hijrah tersebut karena Allah, bukan yang lainnya.
Niat karena Allah, karena menyadari berada di posisi yang salah yang mendatangkan murka Allah dan kemarahanNya.
Menyadari kalau mati dalam keadaan seperti itu berarti mati yang buruk, su’ul khatimah, maka berniat hijrah.
Hijrah karena ingin mendapatkan ridha dan cinta Allah juga agar mati husnul khatimah, penutup umur yang baik.
Inilah yang disebut niat yang ikhlas ketika hijrah, murni urusan akhirat tanpa ada niat materi duniawi.
Insya Allah siapa saja yang niatnya ikhlas dan benar ketika hijrah pasti istiqamah sampai akhir hayat.
Jangan pernah hijrah dengan pertimbangan materi duniawi, seperti berkhayal akan semakin sukses secara materi duniawi, atau hijrah karena ikut-ikutan tren saja, atau agar terkenal, atau cari perhatian dan semisalnya.
Siapa saja yang berhijrah dengan niat yang salah dan bertujuan materi duniawi pasti tidak akan bisa istiqamah. Pasti akan tumbang di tengah jalan ketika merasa bahwa apa yang dia cari tidak dia dapatkan.
Hijrah itu membutuhkan perjuangan dan pengorbanan. Surga itu mahal, tidak gratis. Capek, payah, diganggu dan semisalnya.
Dalam perjalanan hijrah pasti akan banyak gangguan dan godaan, tapi ingat selalu niat awal ketika hijrah.
Niat awalnya adalah ingin mendapatkan ridha dan cinta Allah juga agar mati husnul khatimah, penutup umur yang baik.
Yakinlah hidup di dunia ini sebentar dan kita semua pasti mati dan mempertanggungjawabkan semua perbuatan kita.
Sabar sebentar saja untuk menggapai kebahagiaan abadi tanpa batas setelah kematian nanti. 
Orang yang ikhlas dalam hijrahnya pasti bahagia dan damai dunia akhirat, bukan akhirat saja.
Kembali melakukan perbuatan yang mendatangkan murka dan marah Allah berarti sudah siap untuk mati su’ul khatimah.
Hidayah sudah di tangan Anda dan dalam genggaman Anda, jangan di lepas lagi. Kalau Anda lepas kemungkinan tidak kembali lagi.
Ingat selalu, kita semua adalah musafir. Akhir perjalanan kita adalah surga atau neraka. Anda memilih yang mana?
Bismillah. Istiqamah dalam hijrah demi menggapai ridha Allah dan surgaNya serta memandang Wajah-Nya Yang Maha Mulia. []
Akhukum FillahAbdullah Sholeh HadramiIngin download video, audio dan tulisan serta info bermanfaat ? Silahkan bergabung di Channel Telegram kami;http://goo.gl/fxwVGHChannel YouTubehttps://www.youtube.com/user/MTDHK050581Hijrah Itu Bukan Hanya Merubah Penampilan - Islamposhttps://www.islampos.com/hijrah-itu-bukan-hanya-merubah-penampilan-117195/
RELATED POSTSTiga Orang yang Tidak Diterima Ibadahnya26 Nov 2018Filosofi Ibadah Haji yang Patut Direnungkan23 Agu 2017
Friday, 30 November 2018PAS Tak Mahu Mohon Maaf Secara TerbukaPAS Tak Mahu Mohon Maaf Secara Terbuka. Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yakob menyifatkan pengeluaran surat pekeliling menarik balik larangan memasuki pejabat kerajaan negeri ke atas beberapa individu termasuk Pengerusi Pakatan Harapan (PH) Kelantan, Datuk Husam Musa sudah dianggap sebagai satu permohonanan maaf daripada kerajaan negeri.
Ahmad berkata permintaan Husam untuk kerajaan negeri memohon maaf secara terbuka sebenarnya sudah jelas terjawab dengan keluarnya surat pekeliling itu.
PAS Tak Mahu Mohon Maaf Secara Terbuka. 
"Kemaafan sifat yang baik, kita sebagai kerajaan Islam kena minta maaf supaya dapat laksana urusan pentadbiran dengan baik. Saya boleh sahkan memang kita dah keluarkan surat itu melaui setiausaha kerajaan negeri,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Program Pertunjukkan Kuda Kebangsaan di Royal Kelantan Endurance Stables, Gunong, semalam.
Turut hadir, Pengerusi Majlis Ekuin Malaysia, Jeneral (B) Tan Sri Datuk Sri Zulkifeli Mohd Zin.
Husam dan beberapa individu termasuk Pengerusi Parti Amanah Negara (AMANAH) Kelantan, Datuk Wan Abd Rahim Wan Abdullah dikenakan sekatan memasuki pejabat kerajaan negeri dan Kompleks Darul Naim sejak Mei lalu bagaimanapun 21 Nov lepas larangan tersebut telah ditarik balik.
PAS Tak Mahu Mohon Maaf Secara Terbuka
Dalam satu kenyataan semalam Husam meminta kerajaan negeri membuat permohonan maaf secara terbuka berhubung perkara itu selain menuntut bayaran ganti rugi atas aib yang ditimpakan kepada semua pihak yang disekat.
Ahmad bagaimana pun tidak mengulas berhubung tuntutan bayaran ganti rugi seperti yang diminta Husam itu.
Dalam pada itu Ahmad berkata kerajaan negeri sedia bekerjasama dengan pertubuhan berkaitan sukan berkuda bagi membina trek lumba kuda di negeri ini.
Katanya, ini kerana aktiviti sukan berkuda mempunyai potensi untuk dikembangkan dengan penyertaan dari kalangan orang muda setiap hujung minggu.
PAS Tak Mahu Mohon Maaf Secara Terbuka
Pertunjukan Kuda Kebangsaan anjuran Majlis Ekuin Malaysia itu julung kali diadakan di Kelantan membabitkan beberapa kategori pertandingan termasuk "dressage", "show jumping", "endurance", "pony race" dan pertandingan juru ladam. - bernama
Addin: PAS Tak Mahu Mohon Maaf Secara Terbukahttp://www.addindeen.com/2018/11/pas-tak-mahu-mohon-maaf-secara-terbuka.html
Projek solar: Mahdzir Khalid sambung beri keterangan hari iniBekas Menteri Pendidikan bantu siasatan kes penyelewengan projek adminweb  30/11/2018
BANGI, 22 Rabiulawal 1440H, Jumaat – Bekas Menteri Pendidikan, Datuk Seri Mahdzir Khalid sekali lagi hadir untuk menyambung memberi keterangan di ibu pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Putrajaya, hari ini.
Utusan Online yang memetik sumber sebagai berkata, Naib Presiden UMNO itu tiba pada jam 9.15 pagi bagi meneruskan prosiding siasatan berhubung projek sistem solar sekolah luar bandar di Sarawak.
Semalam, Ahli Parlimen Padang Terap itu hadir memberi keterangan berhubung kes yang sama selama lapan jam di SPRM.
Beliau dipanggil untuk dirakam percakapan bagi membantu siasatan kes penyelewengan projek bersepadu sistem solar Photovoltaic (PV) Hibrid dan penyelenggaraan dan operasi genset diesel bagi sekolah di Sarawak.
Sebelum ini, media melaporkan Mahdzir bersama seorang ahli perniagaan akan didakwa di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur berhubung siasatan projek berkenaan.
Difahamkan, Mahdzir dan individu terbabit akan didakwa mengikut Sek­syen 16(a)(A) Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) 2009 yang boleh dihukum di bawah Seksyen 24(1) akta sama yang membawa hukuman penjara maksimum 20 tahun dan denda tidak kurang lima kali ganda nilai suapan atau RM10,000, mengikut mana lebih tinggi.
Pada 9 Julai, bekas pegawai khas kepada bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak ditahan SPRM sebelum direman enam hari bagi membantu siasatan berkaitan kes sama.
Projek solar: Mahdzir Khalid sambung beri keterangan hari ini - Portal Islam dan Melayu | ISMAWebhttps://www.ismaweb.net/2018/11/30/projek-solar-mahdzir-khalid-sambung-beri-keterangan-hari-ini/

Suhu Global pada 2018 Mencapai Rekor Terpanas Keempat Koran Sindo Jum'at, 30 November 2018 - 11:12 WIB

Suhu Global pada 2018 Mencapai Rekor Terpanas KeempatJENEWA - Suhu global pada 2018 akan menjadi yang tertinggi keempat dalam rekor terpanas. Perserikatan Bangsa-Bangsa (PBB) menekankan perlunya tindakan segera untuk mengendalikan pemanasan bumi. 

Dalam laporan yang dirilis menjelang konferensi tingkat tinggi (KTT) iklim COP 24 di Polandia, Organisasi Meteorologi Dunia (WMO) menyoroti 20 tahun terpanas dalam rekor yang terjadi dalam 22 tahun terakhir.

“Pada 2018 tentu menjadi tahun terpanas keempat dalam rekor,” papar pernyataan WMO, dilansir kantor berita Reuters. “Ini berarti empat tahun terakhir, 2015, 2016, 2017, dan 2018, menjadi empat tahun terpanas berturut-turut,” ungkap laporan WMO.

“Tren pemanasan ini jelas dan berlanjut,” ujar Kepala WMO Petteri Taalas di Jenewa kemarin. Laporan itu menunjukkan suhu rata-rata global untuk 10 bulan pertama 2018 mencapai 1,0 derajat Celsius di atas era praindustri (1850-1900).

“Penting untuk diulang sekali lagi bahwa kita generasi pertama yang sepenuhnya memahami perubahan iklim dan generasi terakhir yang dapat melakukan sesuatu untuk itu,” kata Taalas. “Dengan level gas rumah kaca di atmosfer mencapai rekor tertinggi, kita mungkin melihat suhu naik 3 hingga 5 derajat Celsius pada akhir abad,” ungkap Taalas.

Dia menambahkan, “Jika kita mengeksploitasi semua sumber daya bahan bakar fosil yang ada, kenaikan suhu akan lebih tinggi.” Para delegasi dari hampir 200 negara akan berada di Polandia pekan depan untuk KTT iklim COP24 yang bertujuan memperbarui dan membangun kesepakatan Paris dan membatasi pemanasan global.

Para pemimpin dunia berupaya meniupkan napas baru pada kesepakatan 195 negara itu setelah mundurnya beberapa negara, termasuk Amerika Serikat (AS) dari kesepakatan yang ditanda tangani pada Desember 2015 itu.

Kesepakatan Paris akan berlaku pada 2020 dan menyerukan pembatasan pemanasan global hingga kurang dari 1,5 derajat Celsius di atas level praindustri. Meski demikian, para pakar memperingatkan pemanasan global akan melampaui 3 derajat Celsius pada 2100.

Mereka mendesak semua negara bertindak lebih banyak dibandingkan yang telah direncanakan. “Setiap pemanasan satu derajat menciptakan perbedaan pada kesehatan manusia dan akses pada makanan dan air bersih, hingga kepunahan binatang dan tanaman, untuk kelangsungan hidup terumbu karang dan kehidupan laut,” ungkap Deputi Kepala WMO Elena Manaenkova.

Dia menjelaskan, “Ini membuat perbedaan pada produktivitas ekonomi, keamanan pangan, dan ketangguhan pada infrastruktur dan kota kita. Ini menciptakan perbedaan untuk kecepatan pencairan gletser dan suplai air serta masa depan pulau-pulau yang rendah dan komunitas pantai.”

Para pakar juga memperingatkan perubahan iklim membuat orang di penjuru dunia rawan pada paparan panas sehingga memiliki risiko lebih besar untuk serangan jantung, ginjal, stroke panas, dan penyakit lain terkait panas.

Dampak pemanasan global lebih serius bagi populasi lanjut usia dan yang tinggal di perkotaan serta mengalami kondisi kesehatan kronis. Eropa dan Mediterania timur lebih rawan dibandingkan Afrika dan Asia Tenggara karena banyak warga lanjut usia tinggal di kota-kota dengan populasi padat.

“Tren dampak perubahan iklim, paparan dan kerentanan menunjukkan risiko tinggi yang tak dapat dihadapi bagi kesehatan, sekarang dan di masa depan,” ujar Hilary Graham, profesor di Universitas York, Inggris, dalam laporan yang dirilis di jurnal medis The Lancet.
Suhu Global pada 2018 Mencapai Rekor Terpanas Keempathttps://international.sindonews.com/read/1358871/41/suhu-global-pada-2018-mencapai-rekor-terpanas-keempat-1543550984

Tafsir Surat Al Muawidzatain (Khutbah Jumat)   ابوعكاشة  2018/11/30
Khutbah Jumat yang membahas tentang Tafsir Surat Al Muawidzatain Al Falaq An NasSatu Kesulitan Tidak Akan Mengalahkan Dua KemudahanWaspadalah, Diantara Anak-anakmu Ada yg Menjadi Musuhmu !Syariat Menjaga Keberlangsungan Hidup Manusia
KHUTBAH JUM'AT AL MUAWIDZATAINDR. Khalid bin Dhahawi Adz Dzafiri hafidzahullah
Khutbah Pertama
Sesungguhnya segala puji hanya milik Allah. Kita memuji-Nya, meminta pertolongan kepada-Nya dan meminta ampun kepada-Nya. Dan kita berlindung kepada Allah dari kejelekan jiwa-jiwa kita dan kejelekan amalan-amalan kita. Barangsiapa yang Allah beri petunjuk kepadanya, maka tidak ada yang bisa menyesatkannya. Dan siapa yang Allah sesatkan, maka tidak ada yang bisa memberi petunjuk kepadanya. Dan aku bersaksi bahwa tidak ada sesembahan yang berhak diibadahi kecuali Allah semata, tidak ada sekutu baginya. Dan aku bersaksi bahwa Muhammad shallallahu 'alaihi wasallam adalah hamba-Nya dan Rasul-Nya.
Adapun setelah itu:
Maka sesungguhnya sejujur-jujur ucapan adalah firman Allah, dan sebaik baik petunjuk adalah petunjuk Muhammad shallallahu 'alaihi wasallam dan sejelek jelek perkara adalah perkara yang diada-adakan dalam agama. Dan setiap perkara yang diada-adakan dalam agama adalah bid'ah, dan setiap bid'ah adalah sesat, dan setiap kesesatan tempatnya di Neraka.
Adapun setelah itu:
Wahai hamba-hamba Allah, Sungguh Allah telah menurunkan dalam kitab- Nya yang mulia surat-surat agar manusia mentadaburinya dan mengambil manfaat dengan apa apa yang terkandung padanya dari ayat ayat dan keberkahan- keberkahan, obat-obat penawar dan rahmat.Allah  'azza wajalla berfirman:
وَهَٰذَا كِتَابٌ أَنْزَلْنَاهُ مُبَارَكٌ مُصَدِّقُ الَّذِي بَيْنَ يَدَيْهِ وَلِتُنْذِرَ أُمَّ الْقُرَىٰ وَمَنْ حَوْلَهَا ۚ وَالَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ يُؤْمِنُونَ بِهِ ۖ وَهُمْ عَلَىٰ صَلَاتِهِمْ يُحَافِظُونَ
"Dan ini (Al-Qur'an), Kitab yang telah Kami turunkan dengan penuh berkah; membenarkan kitab-kitab yang (diturunkan) sebelumnya dan agar engkau memberi peringatan kepada (penduduk) Ummul Qura (Mekah) dan orang-orang yang ada di sekitarnya. Orang-orang yang beriman kepada (kehidupan) akhirat tentu beriman kepadanya (Al-Qur'an), dan mereka selalu memelihara shalatnya." [Al An'am:92]
Dan Allah 'azza wajalla berfirman:
الر ۚ كِتَابٌ أَنْزَلْنَاهُ إِلَيْكَ لِتُخْرِجَ النَّاسَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِ رَبِّهِمْ إِلَىٰ صِرَاطِ الْعَزِيزِ الْحَمِيدِ
"Alif Lam Ra. (Ini adalah) Kitab yang Kami turunkan kepadamu (Muhammad) agar engkau mengeluarkan manusia dari kegelapan kepada cahaya terang-benderang dengan izin Rabb mereka, (yaitu) menuju jalan Rabb Yang Maha Perkasa, Maha Terpuji." [Ibrahim:1]
Dan Allah azza wajalla berfirman:
كِتَابٌ أَنْزَلْنَاهُ إِلَيْكَ مُبَارَكٌ لِيَدَّبَّرُوا آيَاتِهِ وَلِيَتَذَكَّرَ أُولُو الْأَلْبَابِ
"Kitab (Al-Qur'an) yang Kami turunkan kepadamu penuh berkah agar mereka menghayati ayat-ayatnya dan agar orang-orang yang berakal sehat mendapat pelajaran."[Shad:29]
Dan Allah 'azza wajalla berfirman:
وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ ۙ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا
"Dan Kami turunkan dari Al-Qur'an (sesuatu) yang menjadi obat penawar dan rahmat bagi orang yang beriman, sedangkan bagi orang yang zalim (Al-Qur'an itu) hanya akan menambah kerugian." [Al Isra':82]
Dan termasuk apa yang Allah –subhanahu wata'ala– telah menurunkannya dari al qur an adalah 3 surat yang kita banyak membacanya, akan tetapi sedikit dari kita yang memahami makna-maknanya dan apa yang ditunjukkan olehnya, dan mengetahui keutamaan -keutamaannya, yaitu surat Al Ikhlash, Al Falaq, danAn Nas (al mu'awwidzataan).
Imam Ahmad  –rahimahullah– telah meriwayatkan dari Ubai bin Ka'ab –radhiallahu 'anhu– tentang sebab turunnya surat Al Ikhlash 
أَنَّ الْمُشْرِكِينَ قَالُوا لِلنَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: ” يَا مُحَمَّدُ [ص:144] ، انْسُبْ لَنَا رَبَّكَ، فَأَنْزَلَ اللَّهُ تَبَارَكَ وَتَعَالَى: {قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ، اللَّهُ الصَّمَدُ} [الإخلاص: 2] لَمْ يَلِدْ، وَلَمْ يُولَدْ، وَلَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوًا أَحَدٌ ”  
Bahwasanya orang-orang musyrikin berkata kepada Nabi shallallahu 'alaihi wasallam : “Wahai Muhammad sebutkan kepada kami tentang nasab Rabbmu.” Maka Allah –subhanahu wata’ala– menurunkan surat ini yang artinya : “Katakanlah (wahai Muhammad) Dia lah Allah Yang Maha Esa, Allah tempat meminta segala sesuatu, tidak beranak dan tidak diperanakkan, dan tidak ada sesuatu yang setara denganNya.”
Dan surat al ikhlash ini adalah sifat Ar Rahman dan termasuk sebab sebab kecintaan Allah –ta'ala–bagi pembacanya

Dan Imam Al Bukhari –rahimahullah– meriwayatkan dalam shahihnya dari 'Aisyah –radhiallahu 'anha–, Bahwa Rasulullah shallallahu 'alaihi wasallam mengutus seseorang pada suatu pasukan kecil. Dan dia membaca dalam shalat ketika mengimami teman-temannya kemudian menutup bacaannya dengan
قل هو الله أحد. 
Maka tatkala mereka kembali, diceritakan perkara tersebut kepada Rasulullah shallallahu 'alaihi wasallam. Maka beliau bersabda: "Kalian tanyakan padanya: "Untuk apa dia melakukan perkara tersebut? Maka mereka menanyainya. Lalu dia menjawab: Karena ia (surat Al Ikhlas) adalah sifatnya Ar Rahman, maka saya cinta untuk membacanya. Maka Rasulullah shallallahu 'alaihi wasallam bersabda: Kabarkanlah oleh kalian bahwa Allah mencintainya."
Dan termasuk keutamaan surat Al Ikhlash adalah bahwa dia setara dengan 1/3 Al Qur'an

Al Imam Al Bukhari meriwayatkan dari Abu Sa'id –radhiallahu 'anhu– bahwasanya ada seorang  laki-laki mendengarkan orang lain membaca:
قل هو الله أحد 
dan mengulang-ulangnya

Maka tatkala masuk waktu pagi dia datang kepada Rasulullah lalu menyebutkan perkara tersebut kepada beliau. Dan seakan akan orang tadi memperdebatkannya. Maka Rasulullah ﷺ bersabda: "Demi Dzat yang jiwaku ditangan Nya, sesungguhnya surat Al Ikhlash itu setara dengan 1/3 Al Qur'an

Dan termasuk keutamaan surat Al Ikhlash bersamaan Al Muawidzatain (An Nas dan Al Falaq) adalah dapat sebagai ruqyah dan sebagai sebab-sebab kesembuhan. Dan Imam Al Bukhari meriwayatkan dari 'Aisyah –radhialkahu 'anha– bahwa Nabi shallallahu 'alaihi wasallam jika berbaring ketempat tidurnya setiap malam, beliau menyatukkan telapak tangannya kemudian meniup pada telapak tersebut lalu membaca pada kedua telapak tangannya:
قل هو الله أحد ،قل أعوذ برب الفلق ،قل أعوذ برب الناس

Lalu mengusapkan dengan keduanya, pada apa yang yang beliau mampu dari badannya. Beliau memulai dengan kedua telapaknya bagian kepalanya dan wajahnya dan apa yang terjangkau dari badannya. Beliau melakukannya 3kali

Dan adapun hadits hadits yang tertera ada tentang keutamaan Al Mu'awwidzatain, diantaranya adalah hadits yang diriwayatkan imam Muslim dalam shahihnya dari 'uqbah bin 'ami –radhiallahu 'anhu– dia berkata: bersabda Nabi shallallahu 'alaihi wasallam : "Tidakkah engkau melihat ayat ayat yang diturunkan pada malam hari ini, belum pernah terlihat semisal keduanya sekalipun; Qul a'udzubirabbil falaq dan Qul a'udzubirabbinnas."
Dan imam Bukhari dan muslim meriwayatkan 'Aisyah –radhiallahu 'anha– : bahwa Rasulullah ﷺ jika mengeluhkan sesuatu beliau membaca untuk dirinya An Naas dan Al Falaq dan meniupkannya. Maka tatkala semakin bertambah sakitnya, aku membacakan untuknya 2 surat tersebut dan mengusapkan dengan tangan beliau dalam rangka mengharap berkahnya

Dan Imam An Nasa-i meriwayatkan dari Abdullah bin Hubaib –radhiallahu 'anhu– bahwa Nabi ﷺ bersabda:
قل أعوذ برب الفلق .قل أعو ذ برب الناس
tidaklah manusia berta'awudz dengan yang lebih utama dari pada dengan 2 surat tersebut

Ahlu Sunan meriwayatkan dari Abu Sa'id –radhiallahu 'anhu– : Bahwa Rasulullah ﷺ dahulu meminta perlindungan dari mata- mata jin dan mata mata manusia. Maka tatkala turun surat An Naas dan Al Falaq, beliau menggunakan keduanya dan meninggalkan apa yang selain keduanya.
Maka inilah wahai hamba-hamba Allah secara global dari keutamaan- keutamaan surat-surat ini agar menjadikan kita semangat atasnya untuk bersungguh- sungguh dalam membacanya dengan bacaan yang penuh pemahaman dan penghayatan. Untuk itu kita berhenti bersama tafsir 3 surat ini dengan tafsir yang ringkas.
Maka firman Allah:
(قل هو الله أحد)
yaitu(قل):sebuah ucapan yang pasti dengangnya, meyakininya, mengetahui maknanya.
(قل هو الله أحد)
yaitu:telah terkhusus pada Nya keEsaan. Maka Dia Yang Tunggal Bersendiri dengan kesempurnaan yang bagi-Nya nama-nama yang baik dan sifat-sifat yang sempurna lagi tinggi dan perbuatan-perbuatan yang tersucikan yang tidak ada bandingan dan semisal bagi-Nya.
(الله الصمد)
Yaitu Dzat yang ditujukan kepada-Nya seluruh kebutuhan-kebutuhan. Maka penduduk alam ini baik yang atas ataupun yang bawah, semua butuh kepada-Nya dengan puncaknya rasa butuh, mereka meminta kepada-Nya kebutuhan-kebutuhan mereka, dan berharap kepada-Nya berbagai kepentingan mereka. Karena Dia Yang Maha Sempurna pada sifat-sifat -Nya, Yang Maha Mengetahui yang sempurna dalam ilmunya, Yang maha santun yang sempurna kesantunannya, Yang maha penyayang yang sempurna sifat sayang-Nya yang sifat sayang-Nya meliputi segala sesuatu. Dan demikianlah seluruh sifat-sifat-Nya. Dan termasuk kesempurnaan-Nya, bahwasanya
لَمْ ي&

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://peceq.blogspot.com/2018/11/berita-pilihan-nasi-campur-aka-nasi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Xiaomi Mula Menawarkan 17 Peranti Di Malaysia Dengan Pilihan Sokongan E Sim

Xiaomi Mula Menawarkan 17 Peranti Di Malaysia Dengan Pilihan Sokongan E Sim

papar berkaitan - pada 17/11/2018 - jumlah : 231 hits
Sistem eSIM membolehkan peranti berfungsi tanpa menggunakan SIM fizikal Sistem ini dipopularkan oleh Apple menerusi iPad sebelum kemudian digunakan pada Apple Watch dan iPhone Di Malaysia sistem eSIM tidak disokong pada telefon pintar oleh ...
Dap Bantah Malaysia Sertai Latihan Tentera 20 Negara Islam

Dap Bantah Malaysia Sertai Latihan Tentera 20 Negara Islam

papar berkaitan - pada 27/11/2018 - jumlah : 551 hits
DAP selaku parti yang mendominasi Pakatan Harapan membantah keras Malaysia menyertai latihan peperangan dengan pasukan tentera dari 20 negara Islam di utara Arab Saudi Ahli Parlimen DAP Segambat Lim Lip Eng berkata penglibatan Malaysia dala...
W7 Cosmetic Dari London Kini Di Guardian Malaysia

W7 Cosmetic Dari London Kini Di Guardian Malaysia

papar berkaitan - pada 27/11/2018 - jumlah : 339 hits
Hi Korang Asia Healthcare pengedar produk kesihatan dan penjagaan kulit memperkenalkan jenama terbaharunya W7 Jenama solekan yang sangat kreatif ini menawarkan pelbagai produk kosmetik untuk setiap individu muda yang peka fesyen dan ingin m...
Gambar 10 Koleksi Pasangan Artis Malaysia Comolot

Gambar 10 Koleksi Pasangan Artis Malaysia Comolot

papar berkaitan - pada 27/11/2018 - jumlah : 1785 hits
Fuhh ni manis tahap diebetis ni Tak kisahlah korang dah halal ke tak halal ke admin rasa tak patut bercium mulut di khalayah rapat Nampak nak budak budak nanti adalah yang cuba Sebab tu lah budak2 muda sekarang ramai yang mengandung luar ni...
Watsons Menjuarakan Bintang Media Sosial Yang Pertama Di Malaysia

Watsons Menjuarakan Bintang Media Sosial Yang Pertama Di Malaysia

papar berkaitan - pada 27/11/2018 - jumlah : 923 hits
Watsons Menjuarakan Bintang Media Sosial Yang Pertama Di Malaysia Semenjak Watsons melancarkan pencarian bintang media sosial secara eksklusif pada 27 hb September 2018 kempen yang berinovatif ini telah menarik penyertaan melebihi 500 pengg...
Rakyat Malaysia Terlalu Bergantung Kepada Bantuan Berbanding Kerja Keras Perdana Menteri

Rakyat Malaysia Terlalu Bergantung Kepada Bantuan Berbanding Kerja Keras Perdana Menteri

papar berkaitan - pada 26/11/2018 - jumlah : 300 hits
Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad memberi peringatan bahawa Malaysia akan dipintas oleh negara jiran yang lebih miskin disebabkan rakyat kita suka mengharapkan bantuan berbanding bekerja keras Beliau berkata kebanyakan rakyat negara i...
Makan Di Ojju Malaysia Nu Sentral Kuala Lumpur

Makan Di Ojju Malaysia Nu Sentral Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 26/11/2018 - jumlah : 2111 hits
MAKAN DI OJJU MALAYSIA NU SENTRAL KUALA LUMPUR Haritu aku dijemput untuk merasai keenakan ayam gulung cheese di Ojju K Food bertempat di NU Sentral Kuala Lumpur Ojju adalah sebuah restoran Korea dan menyediakan konsep fusion di dalam menu m...
It Was Kit Siang Who Told Mahathir Something Is Rotten In Malaysia

It Was Kit Siang Who Told Mahathir Something Is Rotten In Malaysia

papar berkaitan - pada 26/11/2018 - jumlah : 346 hits
It was during Mahathir s 22 year tenure as prime minister when Malaysia first began to rot thanks to corruption and rampant power abuse Kit Siang alleged Since he said that three years ago Kit Siang has never retracted what he said Hence wh...
Pertubuhan Sukarelawan Muslim Volunteer Malaysia Terbaik Di Malaysia

Pertubuhan Sukarelawan Muslim Volunteer Malaysia Terbaik Di Malaysia

papar berkaitan - pada 27/11/2018 - jumlah : 326 hits
Assalamualaikum dan salam sejahtera Sejak dari zaman belajar di UiTM lagi ciktom memang berminat dalam menyertai pelbagai aktiviti sukarelawan Malaysia Kali terakhir ciktom sertai aktiviti sukarelawan ialah ketika bantuan mangsa
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Asan Lembu The Movie

Wan Ji Najib Dapat Layanan Sangat Istimewa Di Penjara

Potong Ikan Keluar Api

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Subconscious Mind

Doa Doa Dalam Bulan Ramadan Yang Boleh Kita Amalkan

Mangkuk Correle 2024

Diy Toy For Toddler

Peristiwa Nuzul Al Quran Dan Bekalan Air

Swaylin Bechuanka Nuan Chord