Telekung Siti Khadijah Luaskan Pengaruh Ke Indonesia


Sedekad menawarkan rangkaian pakaian solat berkualiti, Siti Khadijah (SK) kini melebarkan pasaran jenamanya ke Indonesia dengan pembukaan dua butik di Jakarta dan Bandung.
Antara koleksi terbaru telekung Siti Khadijah.
Menurut Mohammad Munzir Aminuddin, ketua eksekutif Siti Khadijah Apparel Sdn Bhd, SK mahu menampung permintaan pengguna telekung di kalangan wanita bukan saja di Malaysia, Singapura dan Brunei malah di Indonesia.
“Empat lagi butik akan dibuka tahun ini, satu di Jakarta, setiap satu di Pekan Baru, Surabaya dan Makassar,” kongsinya ketika acara Malam Sedekad Siti Khadijah, baru-baru ini.
Sambutan sempena 10 tahun berada di pasaran berkenaan diadakan meriah membawa tema Sedekad Kesetiaan bagi meraikan kakitangan SK di Malaysia dan Indonesia selain memberikan penghargaan atas dedikasi mereka yang telah menjayakan empayar SK setakat ini.

Dalam ucapan Padzilah Enda Sulaiman, pengasas SK berkenaan sempat mengimbau perjalanan SK sejak 10 tahun lalu. Perbezaan ketara apabila ianya bermula dengan hanya 200 pasang telekung dan kini syarikatnya mampu mengeluarkan sehingga 2,000 helai sehari.
“Daripada hanya khusus telekung, kini ia berkembang ke pakaian wanita dan lelaki ke produk penjagaan diri sehinggalah ke pembukaan Kolej Seni Jahitan Srikandi,” katanya yang turut memperkenalkan telekung secara global sebagai pakaian solat ideal buat Muslimah di United Kingdom, Jepun, Turki dan Timur Tengah.
Ibu kepada enam anak lelaki ini amat bertuah kerana kejayaan perniagaan SK pada hari ini mendapat sokongan padu suaminya, Aminuddin Mohd Nasir juga hampir kesemua enam anak lelakinya, masing-masing ada memegang jawatan dalam bahagian sendiri.
Paling membanggakan apabila barisan ayat “Nak… Mak teringin nak pakai telekung Siti Khadijah” berjaya menobatkan anak keduanya, Mohammad Munzir sebagai Ketua Pegawai Pemasaran Terbaik pada 2018.
Sedia maklum, penggunaan fabrik berkualiti cotton-feel dengan rekaan inovatif fleksible pada bahagian wajah – mudah regang di dahi dan dagu tanpa perlu dipin atau memakai anak tudung menjadikan telekung SK unik berbanding telekung lain di pasaran.
Manakala perincian minimalis seperti renda menambah seri si pemakai namun masih kekal ringkas mengikut Syarak. Manakan tidak, Padzilah sendiri mengambil masa enam bulan bagi mengkaji setiap inci rekaan bagi menghasilkan telekung sempurna buat Muslimah.

Mengukuhkan lagi jenama Malaysia ini, ianya turut didaftarkan di bawah MyIPO dan segala trademark juga rekaan yang ditiru boleh diambil tindakan undang-undang.
Malah, rekaan telekung Siti Khadijah Klasik dilindungi di bawah Akta Hak Cipta 1987 sejak 7 Januari 2011. Bila mana mereka menerima informasi penjualan telekung SK tiruan, laporan akan dibuat pada pihak berwajib seperi KPDNKK. Selepas itu serbuan besar-besaran pernah dilakukan melibatkan rampasan beribu-ribu telekung tiruan yang menggunakan logo SK.
Sempena acara sambutan gilang-gemilang tempoh hari, antara tetamu terpilih termasuk selebriti yang turut hadir adalah Datin Seri Normala Samsudin, Datuk M Nasir, Datin Marlia Musa dan Fauziah Nawi.
Tetamu malam itu turut dihiburkan dengan showcase telekung terbaru SK selain persembahan daripada Aman Ra, Nora serta Jay Jay.
The post Telekung Siti Khadijah Luaskan Pengaruh Ke Indonesia appeared first on Her Inspirasi.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://herinspirasi.com/fesyen-kecantikan/telekung-siti-khadijah-luaskan-pengaruh-ke-indonesia/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mesti Datang Sini Kalau Ke Kota Bharu Kelantan Pasar Siti Khadijah

Mesti Datang Sini Kalau Ke Kota Bharu Kelantan Pasar Siti Khadijah

papar berkaitan - pada 15/4/2019 - jumlah : 445 hits
Pasar Siti Khadijah Kota BahruTak lengkap kalau berjalan jalan di Kota Bharu Kelantan kalau tak berkunjung ke Pasar Siti Khadijah terutamanya orang dari luar Orang kelantan mungkin dah biasa Yang mana duduk dekat dekat Kota Bharu tu diorang...
Indonesia Negeri Damai Jangan Percaya Propaganda Radikal Terorisme

Indonesia Negeri Damai Jangan Percaya Propaganda Radikal Terorisme

papar berkaitan - pada 9/4/2019 - jumlah : 162 hits
Masyarakat diingatkan tidak percaya dengan propaganda radikal terorisme yang bertujuan merusak keutuhan bangsa Indonesia adalah negeri damai di mana warganya bisa menghargai perbedaan
Peran Wanita Menjadikan Indonesia Poros Maritim Dunia

Peran Wanita Menjadikan Indonesia Poros Maritim Dunia

papar berkaitan - pada 9/4/2019 - jumlah : 231 hits
Indonesia sudah memiliki sosok Ratu Kalinyamat yang lahir tiga abad sebelumnya Putri Sultan Trenggana yang lahir dengan nama Retno Kencono itu bisa dianggap sebagai perempuan yang melampaui jamannya
Bi Beberkan 2 Modal Indonesia Tarik Investasi

Bi Beberkan 2 Modal Indonesia Tarik Investasi

papar berkaitan - pada 9/4/2019 - jumlah : 130 hits
Modal pertama yang dimiliki kawasan ASEAN yakni kondisi perekonomian yang kondusif Ini tampak dalam pertumbuhan ekonomi rata rata negara di kawasan yang melampaui pertumbuhan ekonomi global
Indonesia Dinobatkan Sebagai Destinasi Wisata Halal Terbaik Dunia 2019

Indonesia Dinobatkan Sebagai Destinasi Wisata Halal Terbaik Dunia 2019

papar berkaitan - pada 9/4/2019 - jumlah : 241 hits
CEO Crescent Rating Fazal Bahardeen menyebutkan bahwa lembaga pemeringkat Mastercard Crescent menempatkan Indonesia pada ranking pertama standar GMTI dengan skor 78 bersama dengan Malaysia yang sama sama berada di ranking teratas
Menteri Rini Persoalan Garuda Indonesia Sudah Lama Sekali Kini Kita Diperbaiki

Menteri Rini Persoalan Garuda Indonesia Sudah Lama Sekali Kini Kita Diperbaiki

papar berkaitan - pada 9/4/2019 - jumlah : 144 hits
Calon Presiden Nomor Urut 02 Prabowo Subianto kerap menyinggung kondisi salah satu perusahaan BUMN yang dinilai tidak baik yaitu Garuda Indonesia
Cantiknya Devina Peserta Masterchef Indonesia Ternyata Bukan Orang Sembarangan

Cantiknya Devina Peserta Masterchef Indonesia Ternyata Bukan Orang Sembarangan

papar berkaitan - pada 9/4/2019 - jumlah : 275 hits
Bagi para pecinta masak nama Devina Hermawan sedang menjadi buah bibir Devina menjadi salah satu finalis dalam acara MasterChef Indonesia
Industri Manufaktur Tak Maksimal Indonesia Terjebak Jadi Negara Pendapatan Menengah

Industri Manufaktur Tak Maksimal Indonesia Terjebak Jadi Negara Pendapatan Menengah

papar berkaitan - pada 9/4/2019 - jumlah : 178 hits
Direktur Eksekutif Center of Reform on Economics Mohammad Faisal mengatakan industri manufaktur harus menjadi prioritas Jika tidak diprioritaskan maka Indonesia akan sama seperti negara lain yang terjebak di negara pendapatan menengah selam...
Usia Pasien Serangan Jantung Di Indonesia Semakin Muda Pada Saat Ini

Usia Pasien Serangan Jantung Di Indonesia Semakin Muda Pada Saat Ini

papar berkaitan - pada 10/4/2019 - jumlah : 172 hits
Saat ini jumlah pasien penyakit jantung di Indonesia semakin meningkat serta terjadi perubahan dibanding pada masa masa sebelumnya Penderita pasien serangan jantung di Indonesia ini semakin muda setiap tahunnya
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Pemilik Kafe Tanah Aina Fareena Nafi Terima Notis Rasmi Peringatan Penutupan Parkir Restorannya



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Linkedin Menjadi Mitra Plan Indonesia Buka Peluang Kerja Bagi 400 Pencari Kerja Baru Di Jawa Tengah

5 Hidden Features Of Wordpress Com

Hospital Kuala Pilah

From Gear To Gear Exploring The Mechanics Of Ram And Dodge Transmissions

Satisfy Your Pup S Cravings Exploring The World Of Natural Dog Treats