Berat Cecah 90kg Masa Hamil Suami Sanggup Dukung Naik Tingkat 5 Sebab Gout


Setiap perkahwinan pastinya mengharapkan kehadiran anak sebagai pelengkap hidup. Namun andai kata Allah uji, itu tandanya DIA sayang kita. Sama ada cepat atau lambat kehadiran anak dalam hidup, semua tu rezeki Allah.
Kisah yang dikongsikan oleh Puan Miza Tumiran mengenai penantiannya untuk mendapat anak benar-benar buatkan sesiapa pun rasa sebak. Bayangkan selama 7 tahun menunggu nikmat untuk mengandung tetapi dalam masa sama diuji pula dengan sakit gout dan perubahan hormon dalam badan.

Menurut Miza, sebagai wanita hamil alahan macam biasa tetap dialami juga. Contohnya  seperti muntah-muntah, tak boleh bau masakan. Bagaimanapun, yang paling mencabar waktu tu juga saya kena pilih antara anak atau makan ubat gout.
“Ini kerana pain killer untuk gout ni agak kuat dosnya sehingga boleh menyebabkan keguguran. Namun disebabkan saya dan suami memang dah lama menunggu kehadiran zuriat sendiri, saya pilih untuk makan panadol dan menanggung sakit gout. Lagipun 7 tahun bukan tempoh yang singkat.
Perubahan hormon buatkan jerawat penuh di muka dan badan “Sepanjang tempoh kehamilan ini, walaupun sangat mencabar, saya mampu harunginya dengan sabar. Bayangkan dengan berat saya waktu hamil tu hampir cecah 90 kilogram, suami sanggup dukung saya Naik sampai ke tingkat lima kerana waktu tu diuji juga dengan sakit gout.
“Bukan itu saja, ketika saya nak balik kampung, datang sakit gout. Waktu tu berhenti sekejap di R&R sebab nak ke toilet. Saya cuba jalan sendiri pakai tongkat, tapi tak boleh. Akhir sekali, suami yang dukung saya masuk dalam tandas sekali. Risau saya jatuh dalam tandas.
Miza bertudung hijau. Waktu ini kulit muka sangat gelap dan benar-benar rasa down. Nak melawa pun tak ada mood. “Sampai sekarang saya rasa sangat-sangat terharu dan cukup berterima kasih padanya kerana sanggup buat apa saja. Tanpa sokongan suami, tak mungkin saya kuat sehinggalah melahirkan anak,” kongsinya.
Tambah Miza lagi, sepanjang kehamilan itu juga, perubahan hormon turut membuatkan seluruh badannya berubah. Bermula kandungan 3 bulan, muka mula berubah perlahan-lahan. Dengan hanya jerawat di muka, lepas tu ada pula di belakang badan serta semua bahagian pelipat jadi hitam.

“Selepas itu, kulit muka dah mula gelap, hidung pun mengembang. Jika orang yang biasa tengok saya sebelum tu, akan terkejut jugalah. Sebab muka memang berubah terus. Sampai ada yang tak kenal saya. Waktu tu rasa down sekejap. Namun dalam waktu itu, suami tetap jaga hati saya dan sentiasa puji cantik.
“Walaubagaimanapun, perubahan muka ni semua ok lepas 3 bulan melahirkan anak, kecuali jerawat. Ambil masa juga dan parut jerawat sampai sekarang ada tapi alhamdulillah masalah tu makin baik.

“Kalau dikira-kira, dalam setahun jugalah untuk recover dan umur anak sekarang pun dah setahun 3 bulan,” katanya.
Sebagai seorang isteri yang melalui pengalaman macam ni sepanjang mengandung, Miza beritahu, percayalah Allah uji sebab dia sayang dan tahu kita kuat laluinya. Setiap orang ujiannya lain-lain.

“Jika kita yakin dan reda, setiap apa yang kita rasa susah, di penghujungnya pasti terselit kemanisan. Percayalah! Peranan suami pun sangat besar waktu ini kerana tanpa sokongan pasti emosi isteri pun cepat rasa down.
Ibaratnya orang kata susah sama-sama susah, senang sama-sama senang. Dia adalah seorang suami dan ayah yang terbaik untuk keluarga kecil kami, alhamdulillah,” akhiri Miza.
Kredit: Miza Tumiran

Virtual Baby Merangkak Race Pa&Ma is back!! Buat mama papa yang ada baby boleh merangkak, inilah masanya untuk anda sertai Virtual Baby Merangkak Race Pa&Ma! Serlahkan kepantasan dan kecomelan si manja merangkak dalam bemtuk video yang kreatif dan menarik.
Untuk join pertandingan ini, anda boleh daftar sekarang https://toko.ideaktiv.com/product/merangkak-race/ atau untuk sebarang pertanyaan boleh hubungi https://wa.me/+60193452950

(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti yang dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents) atau channel Telegram Pa&Ma (https://t.me/majalahpama) sekarang!)
 
 
 
The post Berat Cecah 90kg Masa Hamil, Suami Sanggup Dukung Naik Tingkat 5 Sebab Gout appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/berat-cecah-90kg-masa-hamil-suami-sanggup-dukung-naik-tingkat-5-sebab-gout/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Potret Luna Maya Saat Masih Remaja Masa Masa Kemana Mana Masih Doyan Naik Motor

Potret Luna Maya Saat Masih Remaja Masa Masa Kemana Mana Masih Doyan Naik Motor

papar berkaitan - pada 13/12/2021 - jumlah : 156 hits
Sosok Luna Maya sudah tidak asing lagi di dunia hiburan tanah air Namanya dikenal sebagai aktris dan juga model Penampilan Luna Maya selalu mencuri perhatian lantaran parasnya yang cantik Tak hanya sekarang Luna Maya dipuji cantik sejak dul...
Baru Seminggu Kahwin Suami Sanggup Korb4nkan Dumbbell Untuk Isteri Senggvgut Tervk Jam 1 Pagi

Baru Seminggu Kahwin Suami Sanggup Korb4nkan Dumbbell Untuk Isteri Senggvgut Tervk Jam 1 Pagi

papar berkaitan - pada 1/12/2021 - jumlah : 212 hits
HANYA wanita yang mengalami senggvgut tahu betapa seks4nya kes4kitan itu Penggunaan tungku antara kaedah popular bagi menghilangkan rasa s4kit senggvgut yang berpanjangan Tungku besi atau batu merupakan perkara biasa namun lain pula bagi se...
Sejak Zaman Abah Kau Harga Barang Naik Cecah Paras Tertinggi

Sejak Zaman Abah Kau Harga Barang Naik Cecah Paras Tertinggi

papar berkaitan - pada 30/11/2021 - jumlah : 197 hits
Sejak zaman abah kau harga barang naik cecah paras tertinggi Najib Razak membidas kenyataan Pemuda Bersatu yang mencetuskan persoalan jika kenaikan barangan dipengaruhi oleh kemenangan BN pada pilihan raya negeri Melaka pada 20 November lal...
Masa Check Di Malaysia Negatif Naik 2 Garis Di Tanah Haram Alhamdulillah Yusuf Jadi Abang

Masa Check Di Malaysia Negatif Naik 2 Garis Di Tanah Haram Alhamdulillah Yusuf Jadi Abang

papar berkaitan - pada 10/12/2021 - jumlah : 159 hits
Alhamdulillah Yusuf bakal jadi abang luah gembira suami kepada juru solek dan usahawan terkenal Mua Bellaz Menurut Anuar Ahmad atau mesra di sapa Mat Nuart Bellaz sudah membuat ujian kehamilan ketika berada di Malaysia Namun ujian menunjuka...
Welcome Home Baby J Ibu Koma Masa Hamil Kamu Tetap Kuat Sayang

Welcome Home Baby J Ibu Koma Masa Hamil Kamu Tetap Kuat Sayang

papar berkaitan - pada 4/12/2021 - jumlah : 241 hits
Percaturan Allah sangat hebat Dalam keadaan ibunya yang koma perlu ambil pelbagai jenis ubat dan bergantung susu semata mata ternyata Allah sayang baby Jihady Nasywan sehingga lahir sihat sempurna Siapa sangka walaupun ibunya Jahidah Nordin...
Isteri Hamil Suami Alahan Teruk Kenapa Ini Berlaku

Isteri Hamil Suami Alahan Teruk Kenapa Ini Berlaku

papar berkaitan - pada 15/12/2021 - jumlah : 474 hits
Isteri Hamil Suami Alahan Teruk Kenapa Ini Berlaku Isteri mengandung tapi suami yang alahan Percaya atau tidak itu lah yang sering berlaku setiap kali aku di sahkan hamil Sepanjang mengandung enam orang anak alhamdulillah aku tak ada mengal...
Pertama Kali Muat Naik Foto Lepas Umum Bakal Berkahwin Seri Ibu Hamil Park Shinhye Dipuji

Pertama Kali Muat Naik Foto Lepas Umum Bakal Berkahwin Seri Ibu Hamil Park Shinhye Dipuji

papar berkaitan - pada 11/12/2021 - jumlah : 210 hits
Tak sabar nak tunggu tahun hadapan bagi melihat perkahwinan pasangan Choi Tae joon dan Park Shin hye kan ARTIKEL BERKAITAN Selepas pengumuman mengenai berita gembira itu Park Shin hye kelihatan lebih senang menjauhkan diri daripada perhatia...
Tak Perlu Beg Berat Jadual Padat Biar Anak Enjoy Nikmati Masa Sekolah Mereka

Tak Perlu Beg Berat Jadual Padat Biar Anak Enjoy Nikmati Masa Sekolah Mereka

papar berkaitan - pada 30/11/2021 - jumlah : 227 hits
Melihat anak menggalas beg yang besar dan berat saban hari membuatkan kita kasihan melihat anak kecil kita Namun apakan daya semuanya demi segenggam ilmu yang dicari demi menjadi orang yang lebih berguna di masa hadapan Isu beg berat anak a...
Hiburan Netizen Naik Geram Berikutan Tular Video Suami Baran Pecahkan Cermin Kereta Depan Anak

Hiburan Netizen Naik Geram Berikutan Tular Video Suami Baran Pecahkan Cermin Kereta Depan Anak

papar berkaitan - pada 15/12/2021 - jumlah : 220 hits
Semalam sebuah video telah menjadi tular di media sosial Facebook berikutan tindakan seorang lelaki telah memecahkan cermin kenderaan yang dinaiki isterinya dan dua anak sehingga mencetuskan amarah dalam kalangan netizen yang melihatnya Aks...
Pesanan Buat Sang Suami

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Pesanan Datin Thalia Kepada Wanita Jadilah Wanita Yang Mahal

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Continuous Learning

Embark On The Journey Of Family Togetherness With Sharp This Parents Day

Pengangguran Hilang Kerja Dan Kerja Luar Bidang



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Cerita Foto Sepanjang Minggu

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting

They Travelled For Hours To Celebrate Raya With Us

Tinta Bernoktah

Peluang Bisnis Digital Apa Yang Bagus Tahun 2024