Bengkak Tak Surut Demam Tak Kebah Anak Disahkan Ada Masalah Tonsil Tahap 3


Ibu mana yang mampu menahan bila mana anak yang masih kecil terpaksa menjalani pembedahan. Masalah tonsil mungkin dirasakan remeh dan tidak berbahaya bagi sesetengah ibu. Hakikatnya bagi seorang kanak-kanak kecil berusia 2 tahun, ia mampu mengundang bahaya. Bila berdepan dengan masalah ini pastinya terasa begitu sukar.
Inilah yang dilalui ibu ini, Puan Atiyah Salleh yang terpaksa merelakan anak keduanya menjalani pembedahan tonsil disebabkan berada pada tahap tiga. Kisahnya ini boleh dijadikan panduan untuk ibu-ibu lain. Jangan abaikan setiap kesakitan yang dialami anak kita. Anak kita berbeza-beza. Bawa berjumpa doktor dan minta nasihat dan rawatannya. Jangan biarkan sahaja.

Sekadar ingin berkongsi pengalaman. Hero kedua saya baru sahaja selesai menjalani pembedahan membuang tonsil pada usia yang terlalu muda iaitu 2 tahun 5 bulan.
Episod duka bermula apabila dia seringkali batuk dan selesema hampir setiap hari setiap bulan sejak dari bulan mac 2019. Dan sejak itu jugak hampir setiap malam dia akan muntah. Bayangkan dari bulan Mac sampai sekarang hampir setiap hari, setiap malam dia akan muntah.

Klinik? Hospital? berubat kampung? Semua dah ikhtiar buat tapi masih tak sembuh. Masalah tonsil anak saya telah drujuk ke pakar ENT dan memang doc pakar ENT sahkan tonsil anak saya memang membengkak agak teruk.
Tapi pada waktu tu doc memang tak digalakkan untuk buang atas faktor masih kecil. Doktor hanya suggest untuk on antibiotik supaya bengkak tonsil mengecut dan akan normal seperti biasa.

Malangnya walaupun beberapa kali ubat diberikan dan ikhtiar dari segi perubatan islam serta tradisional jugak dibuat. Anak saya masih tak sembuh. Bengkak masih tak surut dan akhirnya anak saya mengalami demam panas on off tak kebah selama seminggu. Dan suhunya mencecah 42°c.
Anak saya dimasukkan ke hospital dan sekali lagi dirujuk ke pakar ENT. Doktor maklumkan masalah tonsil anak saya dah sampai tahap 3 dan jika dibiarkan mugkin akan berlarutan menjadi tahap 4.

Ubat-ubat yang diberikan sebelum ni memang tak memberikan kesan kepada anak saya. Pakar Ent memaklumkan anak saya perlu dibedah. Sekiranya tidak dibuang kesihatan anak saya akan kerap terganggu malah akan lebih buruk.
Saya dan suami terpaksa bersetuju demi kesihatan hero kami. Hati ibu mana yang sanggup tengok keadaan kesihatan anak begitu. Dan memikirkan ini mungkin juga salah satu ikhtiar dan jalan yang Allah berikan demi kesembuhan anak kami. Dan pada 12/9/2019 pembedahan dijalankan. Alhamdulillah semuanya selesai dengan selamat. Anak saya dibius sepenuhnya dan proses mengambil masa hampir 2 jam.
[embedded content]
Alhamdulillah Allah mudahkan segala urusan. Hari ini hero sorang ni dah berselera makan dan minum seperti biasa cuma masih perlu dijaga pemakanan sebaiknya. Susu pun kena bancuh sejuk. Harapnya selepas ni berakhirlah episod duka hero kedua saya ni.
Maaf panjang lebar post saya ni. Hanya sekadar berkongsi rasa untuk tatapan semua. Jangan ambil mudah masalah tonsil anak kerana setiap orang tak sama caranya.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://beautifulnaara.blogspot.com/2019/09/bengkak-tak-surut-demam-tak-kebah-anak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sebelum Beli Ubat Demam Tengok Dulu Silap Bagi Itu Demam Anak Tak Kebah

Sebelum Beli Ubat Demam Tengok Dulu Silap Bagi Itu Demam Anak Tak Kebah

papar berkaitan - pada 6/9/2019 - jumlah : 495 hits
Sila ambil perhatian ibu dan ayah Anak demam semua biasa bagi ubat demam kan Sebelum beli ubat demam untuk anak sila baca panduan ini dulu Ubat demam ialah ubat over the counter yakni boleh di beli tanpa prescription doktor Post ini bertuju...
Selesaikan Masalah Alahan Anak Jadikan Mason Arnold Seorang Jutawan

Selesaikan Masalah Alahan Anak Jadikan Mason Arnold Seorang Jutawan

papar berkaitan - pada 11/9/2019 - jumlah : 256 hits
Semuanya bermula apabila lelaki ini dimaklumkan oleh doktornya yang anaknya alergi kepada lemak haiwan Jadi Mason berasakan dia perlu berbuat sesuatu agar anaknya dapat makan dengan baik dan seimbang tanpa perlu melalui pengalaman yang meny...
Luluh Hati Ibu Bila Anak Tiba Tiba Tak Boleh Berjalan Dikesan Ada Kanser Otak Tahap 4

Luluh Hati Ibu Bila Anak Tiba Tiba Tak Boleh Berjalan Dikesan Ada Kanser Otak Tahap 4

papar berkaitan - pada 22/9/2019 - jumlah : 369 hits
Tarikh 6 julai 2019 pasti akan sentiasa menjadi ingatan buat Nurul Ashiqin Abd Rahman 29 tahun dan pasangannya Pada Tarikh itulah anak sulungnya Muhammad Al Huzaifah Ahmad Farhan yang berusia 3 tahun 5 bulan ketika itu dikesan mempunyai pen...
Kisah Cinta Penuh Dugaan 2 Bulan Sebelum Nikah Pengantin Perempuan Disahkan Hidap Kanser Tahap 4

Kisah Cinta Penuh Dugaan 2 Bulan Sebelum Nikah Pengantin Perempuan Disahkan Hidap Kanser Tahap 4

papar berkaitan - pada 24/9/2019 - jumlah : 310 hits
Selepas malam pastinya datangnya siang Selepas ujian pasti adanya hikmah yang menanti Itulah kehidupan kita sebagai manusia di muka bumi ini Kita hanya merancang selebihnya Allah yang tentukan Dalam sebuah persahabatan jantina bukanlah satu...
Attar Ni Speech Delay Wawa Zainal Mengaku Silap Kerap Beri Main Gajet Punca Anak Ada Masalah Percakapan

Attar Ni Speech Delay Wawa Zainal Mengaku Silap Kerap Beri Main Gajet Punca Anak Ada Masalah Percakapan

papar berkaitan - pada 22/9/2019 - jumlah : 247 hits
Gajet ibarat bilah pisau yang boleh memberi manfaat dan juga mudarat kepada pengguna bergantung kepada cara penggunaannya Pendedahan gajet secara berlebihan kepada kanak kanak boleh memberi kesan negatif kepada perkembangan mereka Berdasark...
Masalah Anak Asma Punca Panjagaan Dan Penyelesaian

Masalah Anak Asma Punca Panjagaan Dan Penyelesaian

papar berkaitan - pada 10/9/2019 - jumlah : 327 hits
Penyakit asma atau Lelah adalah satu penyakit yang menyebabkan seseorang itu sukar untuk bernafas Masalah ini berlaku kerana semasa diserang asma bronkiol pada paru paru menjadi sempit Antara gejala yang anda boleh perhatikan pada anak anda...
Ketika Anak Demam Kapan Sebaiknya Dibawa Ke Dokter

Ketika Anak Demam Kapan Sebaiknya Dibawa Ke Dokter

papar berkaitan - pada 25/9/2019 - jumlah : 154 hits
Demam harus dipastikan dengan memeriksa suhu tubuh menggunakan termometer Karena seringkali kita menemukan perbedaan suhu pada kepala dan kaki Jadi untuk memastikan harus diperiksa melalui termometer kata dokter spesialis anak konsultan Nin...
Ketenangan Orangtua Dibutuhkan Ketika Hadapi Anak Yang Demam

Ketenangan Orangtua Dibutuhkan Ketika Hadapi Anak Yang Demam

papar berkaitan - pada 21/9/2019 - jumlah : 217 hits
Sebenarnya tak perlu panik karena demam adalah tanda bahwa tubuh sedang berusaha untuk melawan infeksi Tidak semua demam harus diobati ke dokter kamu bisa mengatasi demam anak dengan pengobatan rumahan saja
Apa Yg Menimpa Anak Tun Razak Akan Menimpa Anak Lee Kuan Yew

Apa Yg Menimpa Anak Tun Razak Akan Menimpa Anak Lee Kuan Yew

papar berkaitan - pada 9/9/2019 - jumlah : 216 hits
Paling menggelikan apabila ada pula yang mencadangkan Najib sebagai PM semula Tidaklah mustahil tetapi bagai bumi dan langit tak bisa bercantum kecuali kiamat nanti
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Zus Ice Watermelon Latte