Benarkah Orang Yahudi Sedang Memerhatikan Bangsa Melayu Kerana Dianggap Sebagai The Lost Tribe



OLEH: Taufiq Tuah
"Pernahkah anda terfikir kenapa negara kita aman? Negara kita terletak di tempat geografi yang sangat stratergik sehingga barat sangat cemburu dengan selat Melaka, Pulau Pinang dan Singapura. Di kala negara Islam lain bergolak, kita di Nusantara masih aman tanpa sebarang pergolakan. Tahukah anda, Yahudi sedang memerhatikan kita dari jauh untuk menjatuhkan kita?"
Pernah terdengar atau terbaca petikan seperti di atas? Jika anda pernah baca, maka di sini lah huraiannya.

1. Benarkah Yahudi Memerhatikan Kita?

★ Wallahualam. Sesunggguhnya hanya Allah SWT yang mengetahui. Persoalan ini sepatutnya dipinda kepada soalan, "Mengapa perlu bangga jika Yahudi memerhatikan Melayu?"

Apa yang saya perhatikan ialah ada diantara orang kita berasa sangat bangga apabila Yahudi sedang memerhatikan Melayu. Bagi mereka itu ibarat suatu penghormatan kerana kononnya dengan perkara seperti itu berlaku, sesungguhnya Yahudi sedang takut pada Melayu.

Ini ialah kesimpulan yang tergopoh-gapah. Disebalik keamanan kita, percaya lah keamanan itu datang dari Allah SWT dan bukannya kerana anda ialah Melayu. Jika Allah SWT kehendaki Melayu bergolak, Allah SWT boleh melakukannya.

Yahudi tidak perlu pun memerhatikan geografi Nusantara. Tiada apa pun di Nusantara yang menjadi tempat suci mereka. Malah, The Greater Israel juga tidak memasukkan peta Nusantara. Adapun yang mengatakan Yahudi percaya Melayu ialah 'The Lost Tribe' milik Yahudi, itu semua hanyalah dakwaan yang tidak penting pun bagi seorang Muslim.


Jika benar pun Melayu ialah Lost Tribe, adakah itu membuatkan anda lebih bangga apabila menjadi sebahagian dari Yahudi. Tahukah anda Yahudi ialah kaum yang dilaknat Allah?

Sepatutnya kita bersyukur kerana lahirnya kita di atas nikmat Islam dan Iman. Lahirnya kita di atas nikmat hidayah Allah SWT.  Kerana Melayu memang semuanya akan lahir dalam keadaan keluarga Islam.

2. Kenapa Yahudi  Ingin Perhatikan Melayu?

★ Melayu yang telah mulai mengikuti adat-adat barat. Lelaki Melayu memakai gelang  dan seluar yang sengaja dikoyakkan. Lelaki Melayu juga telah ada yang bertindik telinga. Juga tidak terlepas dari pengaruh gay. Lelaki Melayu lah yang itu dan yang ini.

Wanita Melayu lah yang banyak membuka aurat mereka. Mempromosikan syarikat menggunakan jasad mereka di papan iklan. Wanita Melayu lah yang rata-ratanya tabaruj. Wanita Melayu lah yang itu dan yang ini.

Melayu pada hari ini lah yang tidak menjaga ikhtilat, sosial yang melampau dan yang kuat berkata kotor. Melayu pada generasi ini lah yang merasakan cakap  kotor itu sesuatu yang dibanggakan dan berasa seronok dalam berkatakannya.

Disebalik segala perkara di atas, apakah asbab yang Yahudi perlu risaukan? Sedangkan Melayu telah terhakis akhlak dan nilai murninya. Apakah yang Yahudi nak risaukan, sedang kita telah jatuh di dalam perangkap mereka? Apa yang Yahudi hendak risaukan, sedang Melayu masih sibuk dengan kematian artis pujaan mereka? Tiada risau.

3. Siapa Yang Memerhatikan Melayu?

Dikala kita bangga dengan Yahudi memerhatikan kita, adakah kita masih sedar bahawa Allah SWT lah yang sebenarnya terus memerhatikan kita?

Apalah yang hendak dibanggakan Yahudi memerhatikan Melayu, sedangkan Allah itu Maha Melihat, tidak pernah pula kita menggembar gemburkan. Melayu menolak syariat di kala Allah melihat mereka. Melayu menambah syariat baharu ketika Allah melihat mereka. Tidak kah Melayu sedar akan hal itu?

Di belakang sahabat kita, kita memburukkan namanya. Mengumpat dan mencacinya. Dengan harapan mangsa umpatan tidak tahu. Ketahuilah bahawa Allah sedang memerhatikan kita. Ketika mencuri, pencuri akan memilih waktu di mana sedikit orang disekitar. Dengan harapan perbuatannya tersembunyi. Ketahuilah bahawa Allah sedang memerhatikan.

Apabila kita berbuat amal, kita mahu orang lain seluruhnya mengetahui amalan kita. Sedang kita pergi kuliah agama, kita menerbitkan pautan (post) laman sosial yang membuatkan orang tahu kita sedang di kuliah tersebut.

Atau, mereka tidak memberi tahu secara jelas, tetapi diberitahu secara lapik namun tetap dengan niat, orang tahu akan amalnya. Tidakkah kita beriman bahawa Allah itu Maha Melihat. Walau sedekah yang kita campakkan itu hanyalah sebanyak 5 sen, Allah tetap melihat dan memberikan ganjaran kepadanya.

Kadang kala kita berasa rugi, jika amal kita itu tidak diketahui orang. Kadang kala kita bertanya pada orang lain tentang amal mereka sedangkan kita tiada hak untuk iti. Cukuplah ibadah dan amal itu hanya kita yang tahu. Allah Maha Melihat, dan Allah Maha Tahu. Ketahuilah, Allah sedang memerhatikan kita wahai Melayu.

Kesimpulannya:- Sentiasa lah bersyukur dengan nikmat Iman dan Islam yang kita ada. Cukup lah iman untuk menaikkan kedudukan kita di sisi tuhan. Kadang kala kita terlampau bangga dengan darah yang mengalir di dalam daging kita, sehingga tergelincir di dalam kancah ketaksuban. Berkata aku lah darah Hang Jebat dan aku lah keturunan ke - 7 Tok Ku Paloh. Ada yang sibuk mendakwa dia ialah keturunan Merong Mahawangsa malah ada yang sibuk mendakwa "Kita lah Melayu The Lost Tribe Of Israel". Cukup-cukup lah, cukup Islam sebagai agama kita.


Sumber : revolusimelayubaru

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://johanharith.blogspot.com/2019/11/orang-yahudi-sedang-memerhatikan-bangsa.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Orang Melayu Perlu Dilantik Sebagai Menteri Kewangan

Orang Melayu Perlu Dilantik Sebagai Menteri Kewangan

papar berkaitan - pada 18/11/2019 - jumlah : 190 hits
Penyelesaian yang lebih berkesan Azmin adalah calon yg lebih tepat Keperluan untuk menyediakan dana dan perancangan economi orang Melayu Persediaan mengganti Mahathir Persediaan sebuah kerajaan baru
Who Knock The Walls The Lost Me

Who Knock The Walls The Lost Me

papar berkaitan - pada 14/11/2019 - jumlah : 308 hits
Above picture credited to the owner Who Knock The Walls The Lost Me Little did i know am no longer myself not who i used to be before Some said i change to much but if i change for a better then i suppose nothing is wrong with that right I ...
Dukung Iwan Bule Sebagai Ketua Pssi Bagaimana Reaksi The Jakmania

Dukung Iwan Bule Sebagai Ketua Pssi Bagaimana Reaksi The Jakmania

papar berkaitan - pada 17/11/2019 - jumlah : 264 hits
Persija Jakarta disebut mendukung Mochamad Iriawan untuk menjadi Ketua Umum PSSI periode 2019 2023 Mendengar kabar tersebut suporter tim ibu kota The Jakmania bereaksi Menurut yang dihimpun Lewat akun Instagramnya mochamadiriawan84 Iwan Bul...
Gambar Set The Falcon And The Winter Soldier Dedahkan Pandangan Pertama Sebastian Stan Sebagai Bucky

Gambar Set The Falcon And The Winter Soldier Dedahkan Pandangan Pertama Sebastian Stan Sebagai Bucky

papar berkaitan - pada 16/11/2019 - jumlah : 323 hits
Penggambaran rancangan televisyen Disney The Falcon and the Winter Soldier telahpun bermula beberapa minggu yang lalu dan kini gambar dari set penggambaran telah memberikan pandangan pertama pelakon Sebastian Stan sebagai Bucky a k a Winter...
Kalau Rasa Melayu Janganlah Buat Seperti Perangai Yahudi

Kalau Rasa Melayu Janganlah Buat Seperti Perangai Yahudi

papar berkaitan - pada 23/11/2019 - jumlah : 563 hits
Atas Kereta Pun Jadi Kak KM Dilahar Bernafsu Kuda Suka Menonggeng Sampai bila nak berniaga macam ni Kak KM Nampaknya ramai terganggu dan meluat dengan anak pelakon Normah Damanhuri Liana Rosli yang sering menggunakan aksi erotik untuk mempr...
The Batman Tambah Satu Lagi Villain John Turturro Sebagai Carmine Falcone

The Batman Tambah Satu Lagi Villain John Turturro Sebagai Carmine Falcone

papar berkaitan - pada 24/11/2019 - jumlah : 310 hits
Matt Reeves terus menambah barisan pelakon filem The Batman arahannya Kali ini dia membawa masuk pelakon John Turturro untuk memainkan watak ketua gangster yang sangat kejam Carmine Falcone Reeves mengumumkan penyertaan Turturro menerusi la...
Sering Dianggap Gulma Jahat Rumput Teki Ternyata Punya 6 Manfaat Sebagai Tanaman Obat

Sering Dianggap Gulma Jahat Rumput Teki Ternyata Punya 6 Manfaat Sebagai Tanaman Obat

papar berkaitan - pada 24/11/2019 - jumlah : 795 hits
Nggak se ambyar lagunya Didi Kempot rumput teki punya sederet manfaat alami untuk kesehatan
Benarkah Ketika Sedang Batuk Kita Pantang Mengonsumsi Es Krim

Benarkah Ketika Sedang Batuk Kita Pantang Mengonsumsi Es Krim

papar berkaitan - pada 26/11/2019 - jumlah : 256 hits
Dr Karin Wiradarma dokter yang aktif di Klikdokter serta berpraktik di rumah sakit dan klinik di wilayah Jakarta Utara ini mengatakan konsumsi es krim saat batuk tak akan memperparah batuk Namun yang perlu diperhatikan lebih dulu adalah pen...
Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Honor Lancar Empat Peranti Baharu Honor Pad 9 5g Honor X7b 5g Honor Magicbook X 16 Honor Band 9

Pm Political Stability Making Malaysia Valued Investment Destination

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Persatuan Hotel Bajet Sarankan Penggunaan Pekerja Asing Untuk Industri Perhotelan

Kkb Polls Respect Mca S Decision To Boycott Campaign



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Update Daftar Link 50 Anggota Aktif Komunitas Blogger Pontianak

Time Crunched Car Care How Mobile Washes Save The Day

Semakin Ramai Kanak Kanak Masuk Hospital Akibat Vape E Rokok

Home Detention Najib Keputusan Lembaga Pengampunan Atau Bukan

Mainkan Peranan Anda Dan Gunakan Semangat Pasukan Untuk Menaikkan Piala Thomas