Benarkah Azmin Menang Besar Hilman Terkena Sindrom Umno





Rupanya bukan mudah mempertahankan kedudukan bosnya, Azmin Ali yang makin lama makin goyah kedudukannya baik dalam kerajaan mahupun parti.

Hingga terpaksa presiden Gerakan, Dominic Lau mengadakan sidang media di Sungai Petani, Kedah bagi menjelaskan khabar bahawa Azmin akan menyertai parti yang keluar dari BN itu.

Tambahan lagi apabila berpaut pada hujah yang amat rapuh hanya semata-mata mahu membuktikan Azmin masih mendapat ‘sokongan besar’ hingga sanggup menipu diri sendiri.

Semuanya gara-gara hujah dangkalnya yang mengatakan Azmin tidak akan keluar parti kerana ‘menang besar’ dalam pemilihan parti tahun lalu.

Benarkah begitu?

Itulah yang menjadi persoalan besar malah ramai pula yang menyindir Hilman seolah menegakkan benang basah apabila kedudukan Azmin dan Rafizi Ramli sebenarnya hanya dipisahkan dengan margin sebanyak 2.07 peratus sahaja.

Atau lebih tepat lagi, cuma perbezaan 2,905 undi sahaja yang membezakan antara kedua-dua mereka dalam perebutan sengit jawatan nombor dua dalam parti terbesar dalam Pakatan Harapan itu.

Itu pun ‘kemenangan’ Azmin banyak dibantu dengan keputusan berperingkat di Selangor hingga terpaksa diadakan sebanyak tiga kali atas alasan kononnya ramai ahli yang diyakini akan keluar mengundi.

Ditambah lagi dengan ‘hujah’ dangkal berat sebelah Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP) kononnya akan berlaku kekecohan sekiranya pemilihan parti cuma diadakan pada satu hujung minggu sahaja.

Pelbagai tipu helah digunakan termasuk menampal kertas cai pihak Rafizi malah menyeludup kertas cai pihak Azmin ke dalam barung Rafizi bagi mengelirukan ahli semata-mata gerun dengan sokongan berterusan kepada Rafizi terutama selepas kem Azmin kalah teruk di Perak dengan majoriti besar diperolehi Rafizi dengan mendapat 2,300 undi.

Sekiranya Hilman merenung kepada keputusan pemilihan presiden Indonesia yang berakhir Mei lalu, mungkin dia merasa malu sendiri apabila melihatkan betapa besar majoriti yang diperoleh Joko Widodo ke atas Prabowo Subianto hingga mencetuskan keganasan di Jakarta selama dua minggu, berbanding dengan bosnya yang cuma menang tak lebih 3,000 undi!

Jika dibandingkan dengan kedudukan, Rafizi sekadar mengharapkan ahli parti yang masih memegang agenda reformasi tulen sahaja yang akan mengundi pasukannya, berbanding Azmin yang lengkap dengan jawatan kanan dalam kabinet dengan 37 agensi berada dalam ‘genggamanya’.

Orang kata, setakat menang tak sampai tiga ribu undi dengan segala macam perkakas diguna menentang Rafizi yang cuma ada semangat juang bersama reformasi 20 tahun, pastinya amat memeritkan lagi menyedihkan.

Kenang sajalah bagaimana ada yang mengoyak kertas cai bila kalah tipis dalam mesyuarat dan itulah seakan gambaran betapa koyaknya hati Hilman apabila terpaksa berperangai seperti Umno yang melihat RM12 juta lebih besar daripada RM64 juta (beza peruntukan kerajaan Pulau Pinang semasa Umno dan PR memerintah).

Belum lagi ditambah dengan kebebalannya menggunakan kepala surat kementerian hal ehwal ekonomi bagi ‘menjelaskan’ pertemuannya dengan Haziq Abdullah Abdul Aziz yang berada dalam video yang dipercayai Azmin bersemburit dengannya di Sandakan, Sabah, juga pada Mei lalu.

Orang kata lebih baik diam daripada berbicara hal yang akan melondehkan kebebalan sendiri seperti mana yang dilakukan bosnya itu apabila enggan menyaman Haziq walaupun terang-terang bekas ketua AMK Santubong itu menyebut namanya berkali-kali.

Selagi Azmin tak buka mulut, selagi itulah dia akan merasa ‘selamat’ dan mungkin inilah pengajaran yang patut diikuti Hilman apabila cuma berpaut di dahan yang semakin lama semakin rapuh, serapuh cerita dari Ankara dan Istanbul yang baru diterima tadi.

Berapa lama harus menipu diri sendiri?



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://bloglist-malaysia.blogspot.com/2019/07/benarkah-azmin-menang-besar-hilman.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kj Mahu Umno Menang Secara Bermaruah

Kj Mahu Umno Menang Secara Bermaruah

papar berkaitan - pada 16/7/2019 - jumlah : 147 hits
Kenapa tidak Najib Dan Zahid kosongkan kerusi untuk satu pilihanraya kecil bagi peluang umno menang DENGAN majoriti lebih BESAR Itu kerja lebih mulia Zahid Dan Najib masih boleh Terus kritik kerajaan DENGAN lantang dan kempen di pilihanraya...
Azmin Hilman Juga Mesti Ditahan Reman Setiausaha Anwar

Azmin Hilman Juga Mesti Ditahan Reman Setiausaha Anwar

papar berkaitan - pada 25/7/2019 - jumlah : 255 hits
Azmin Hilman juga mesti ditahan reman Setiausaha Anwar Farhash Wafa berkata siasatan polis meletakkan dirinya seolah olah seorang ketua sorak terhadap satu perlakuan homoseksual antara dua lelaki
Umno Sabah Hilang Sokongan Pemimpin Hidapi Sindrom Penafian

Umno Sabah Hilang Sokongan Pemimpin Hidapi Sindrom Penafian

papar berkaitan - pada 3/8/2019 - jumlah : 206 hits
UMNO Sabah hilang sokongan pemimpin hidapi sindrom penafian Oleh August 03 2019Tindakan pemimpin UMNO yang enggan mengakui bahawa parti itu semakin hilang sokongan di Sabah membuktikan mereka sedang terperangkap dalam sindrom penafian Seora...
Selepas Azmin Vs Anwar Kerusi Mb Selangorkah Pula Bergolak

Selepas Azmin Vs Anwar Kerusi Mb Selangorkah Pula Bergolak

papar berkaitan - pada 26/7/2019 - jumlah : 584 hits
MALAM Ahad lalu bertempat di kediaman rasminya di Seksyen 7 Shah Alam pada malam Timbalan Presiden PKR Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mempamerkan pengaruh politiknya Menteri Besar Selangor Amirudin Shari menuturkan Saya tidak kisah saya tiada...
Farhash Tuntut Polis Tahan Azmin Hilman

Farhash Tuntut Polis Tahan Azmin Hilman

papar berkaitan - pada 26/7/2019 - jumlah : 323 hits
Farhash tuntut polis tahan Azmin HilmanPosted By on July 25 2019Setiausaha politik Anwar Ibrahim Farhash Wafa Salvador Rizal Mubarak yang dibebaskan semalam daripada tahanan reman hari ini mempersoalkan siasatan polis terhadapnya Dalam satu...
Pelik Bila Azmin Terpedaya Dengan Pas Dan Umno

Pelik Bila Azmin Terpedaya Dengan Pas Dan Umno

papar berkaitan - pada 29/7/2019 - jumlah : 275 hits
BERITA Azmin dulu lebih cenderung Pakatan Rakyat tak sokong Dr M News Diterbitkan 17 Jun 2019 11 54 tengahari Dikemaskini 17 Jun 2019 11 54 tengahariA A Baru baru ini Menteri Belia dan Sukan Syed Saddiq Syed Abdul Rahman membuat kenyataan m...
Anwar Azmin Siapa Lebih Besar

Anwar Azmin Siapa Lebih Besar

papar berkaitan - pada 22/7/2019 - jumlah : 254 hits
OLEH Mat Zahari AliPemukiman PKR di PD yang diadakan sejak jumaat lalu adalah platfom terbaik untuk bolehkan Anwar Azmin selesaikan polimik perselisihan secara terbuka dan harmoni Sekali gus meleraikan kebimbangan rakyat dan ahli berhubung ...
Menang Di Sarawak Atau Hadapi Kemaraan Umno Pas

Menang Di Sarawak Atau Hadapi Kemaraan Umno Pas

papar berkaitan - pada 30/7/2019 - jumlah : 227 hits
Menang di Sarawak atau hadapi kemaraan Umno PasPosted By on July 29 2019Pengerusi Pakatan Harapan Sarawak Chong Chieng Jen memberitahu penyokong PH di majlis malam Harapan Sarawak Baru di Kuching malam ini bahawa pakatan harus menang Piliha...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Pemilik Kafe Tanah Aina Fareena Nafi Terima Notis Rasmi Peringatan Penutupan Parkir Restorannya



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Linkedin Menjadi Mitra Plan Indonesia Buka Peluang Kerja Bagi 400 Pencari Kerja Baru Di Jawa Tengah

5 Hidden Features Of Wordpress Com

Hospital Kuala Pilah

From Gear To Gear Exploring The Mechanics Of Ram And Dodge Transmissions

Satisfy Your Pup S Cravings Exploring The World Of Natural Dog Treats