Bekas Pilot Giat Usahakan Bisnes Daging Segar Secara Online Di Bawah Jenama 6ix Butchers


Tiada yang mustahil untuk dikecapi selagi yakin dengan apa yang diusahakan. Biarpun pernah berhadapan dengan saat kesedihan ketika hilang pekerjaan akibat Covid-19 Farah Zieda Mohd Anuar percaya rezeki Allah itu luas selagi berusaha dan yakin. Kini dia dan rakan-rakan niaga mengembleng usaha dan tenaga bersama memasarkan jenama 6ix Butchers agar dikenali dan diterima masyarakat.


Idea bisnes daging segar
“Pada pertengahan bulan Jun 2020 saya mendapat berita bahawa perkhidmatan saya akan ditamatkan disebabkan oleh pandemik Covid-19. Mulanya saya berasa sangat terkejut, penuh persoalan dalam kepala, apa yang perlu dibuat? Perasaan sedih mula datang beberapa hari kemudian, hingga termimpi-mimpi betul ke apa yang saya lalui ni?
Sebulan selepas servis saya ditamatkan, saya sibukkan diri dengan aktiviti sukan seperti larian, hiking, berbasikal, camping terus menerus.Selain itu belajar ilmu niaga, menghadiri kursus-kursus online untuk tambah ilmu berniaga lagi.
Mulanya idea tercetus apabila saya semakin kenal dan rapat dengan workout buddy iaitu dua pasang lagi suami isteri, rakan bersukan dan juga jiran kami sebelah taman perumahan. Apabila hari-hari berjumpa, tercetus idea mahu belajar ternak biri-biri Dorper. Selepas berfikir dan membuat research, kami setuju untuk belajar menjual daging segar dorper lamb dahulu sebelum belajar menternak. Begitulah tercetusnya idea berniaga daging segar online ini,” cerita Farah.
Perniagaan ini diwakili oleh tiga pasangan suami isteri dengan bermodalkan RM4K untuk setiap pasangan di mana jumlah keseluruhan RM12K di awal perniagaan.
6ix Butchers
“Saya pernah berniaga nasi lemak panas semasa zaman di UniKL. Minat saya dulu dan dibuat secara kecil-kecilan. Buat masa sekarang saya ada mengambil beberapa kelas dan seminar online berkenaan pemasaran dan strategi perniagaan.
Jam 9 pagi setiap hari kami sudah bersedia untuk melayan pelanggan online melalui whatsapp dan juga sosial media Instagram dan FB,” ujarnya.
Jenis daging yang dijual
Daging-daging yang dijual adalah segar dan bukan sejuk beku dengan potongan premium. 6six butchers menawarkan daging segar Japan Wagyu A5 BMS 12,Wagyu Mb7-8,Angus Beef,BCL Imported (Bali Charolais Limousine),Local Brahman dan Dorper Lamb.
Peminat daging segar bolehlah mendapatkan daging jenama 6six butchers ini dengan pilihan yang pelbagai. Contohnya Tomahawk Steak, Porterhouse T-bone Steak, Picanha Steak, Flat Iron Steak, Yakiniku, Tri tip, Eye Round Steak, Rump Steak, Beef Cube, Daging Tetel, Lamb Rack, Leg Chop, Lamb Shank, Lamb Cube pun ada.




wagyu picanha.

Angus Tomahawk
Porter T-bone Steak
Daging segar ini disediakan dengan potongan premium serta harga mampu milik. Harga dari serendah RM20 sehingga RM200 bagi setiap satu pek.
Pembelian secara online dengan servis penghantaran ke rumah.Mereka yang ingin membeli boleh follow FB 6ix Butchers dan IG @6ixbutchers. Akan datang pembelian boleh melalui website 6ix Butchers.
“Kami mengambil tempahan melalui whatsapp dan ada beberapa rider untuk penghantaran seluruh Lembah Klang dan juga Seremban. Cara pemasaran kami melalui online. 100% Online. Instagram dan Facebook,”akuinya.

suami kiri.

Semasa isu kartel hangat diperkatakan, ianya memberi kesan yang positif pada peniaga daging segar dan penternak tempatan. Sumber ternakan ada di antaranya di import dari luar negara secara hidup, tetapi proses penyembelihan di lakukan di rumah penyembelihan yang mendapat pensijilan Halal dan menepati piawaian dari pihak berwajib.


Penyembelihan dilakukan setiap minggu untuk mengekalkan tahap kesegaran dalam masa yang sama memberi keyakinan pada para pelanggan. Impak positif ini bukan sahaja membantu menaikkan perniagaan daging segar malah ianya juga membantu para penternak tempatan memasarkan daging segar tempatan sepanjang tahun tidak hanya bergantung jualan menjelang Hari Raya Aidilfitri, Aidiladha dan majlis keramaian yang lain. Kini perniagaan daging segar kembali mendapat tempat di hati para pengguna tempatan.
“Alhamdulillah masih terlalu awal untuk kami katakan berjaya, bisnes kami masih lagi baru dua bulan lebih beroperasi, masih banyak perkara yang perlu kami perbetulkan dan perkukuhkan.Belajar dan terus belajar.
Nasihat saya buat yang ingin berniaga, jangan peduli cakap orang, niat hati kena ikhlas kita nak berniaga untuk bantu orang lain, ahli keluarga kita dan demi memperbaikkan kualiti hidup kita,”jelasnya mengakhiri bualan.
INGIN MEMBELI KUALI NON STICK, BOLEH BELI DI SINI.
10 Teknik Panggang Daging Stik Terbaik, Masak Berjus.
Resipi Daging Masak Hitam Paling Sedap
Resipi Daging Masak Lada Hitam Paling Senang Tapi Sedap
[embedded content]


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://rasanakmasak.blogspot.com/2021/01/bekas-pilot-giat-usahakan-bisnes-daging.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kesian Gadis Ini Online Class Bawah Pokok Demi Dapatkan Line Internet

Kesian Gadis Ini Online Class Bawah Pokok Demi Dapatkan Line Internet

papar berkaitan - pada 27/1/2021 - jumlah : 217 hits
Pasti ramai daripada kita yang mempunyai anak anak terpaksa berhadapan situasi pembelajaran dalam talian pekara ini bukan mudah untuk ditagani bagi meraka yang mempunyai capaian internet yang terhad terutamanya dikawasan luar bandarTidak te...
Pilot Project To Allow Traffic Offenders To Pay Fine Online

Pilot Project To Allow Traffic Offenders To Pay Fine Online

papar berkaitan - pada 29/1/2021 - jumlah : 142 hits
The new system to allow traffic offenders to settle their cases online will be extended to the entire peninsula from April 1 and in Sabah and Sarawak from June PUTRAJAYA The judiciary will conduct a pilot project at the Shah Alam Magistrate...
Falling Hook Line And Sinker For Online Scams

Falling Hook Line And Sinker For Online Scams

papar berkaitan - pada 23/1/2021 - jumlah : 155 hits
Some Malaysians have fallen victim to Facebook pages claiming to sell fresh seafood online PETALING JAYA Fearing the threat of Covid 19 Elaine has resorted to buying most of her basic necessities online from the comfort of her home Her late...
Sayu 5 Beradik Terpaksa Kongsi Satu Handphone Untuk Belajar Online

Sayu 5 Beradik Terpaksa Kongsi Satu Handphone Untuk Belajar Online

papar berkaitan - pada 23/1/2021 - jumlah : 207 hits
Papa Ya ALLAH kesiannya mereka papa ada banyak hp boleh papa sedekahkan pada mereka Akibat kekangan hidup lima beradik terpaksa berkongsi telefon bimbit milik ibunya untuk mengakses Pengajaran dan Pembelajaran di Rumah yang dilaksanakan pad...
Yang Mau Bantuan Pemerintah Rp 3 5 Juta Siapkan Ktp Dan Daftar Online

Yang Mau Bantuan Pemerintah Rp 3 5 Juta Siapkan Ktp Dan Daftar Online

papar berkaitan - pada 23/1/2021 - jumlah : 164 hits
Banyak yang masih menunggu dapat bantuan pemerintah atau BLT alias bantuan langsung tunai Yang mau bantuan pemerintah Rp 3 55 juta buruan daftar online isi nomor KTP dan data diri lainnya sebagai syaratnya Bantuan pemerintah Rp 3 55 juta di...
Pasarkan Produk Anda 24 7 Dengan Kedai Online Via Website E Commerce Sendiri

Pasarkan Produk Anda 24 7 Dengan Kedai Online Via Website E Commerce Sendiri

papar berkaitan - pada 23/1/2021 - jumlah : 277 hits
Tentu anda tahu bahawa selagi ada elektrik dan signal internet akan terus berjalan 24 jm sehari dan 7 hari seminggu tanpa henti Inilah kelebihan bagi mereka yang berniaga secara online Kedai mereka di buka sepanjang masa Berikut saya senara...
Pandainya Nampak Selesa Semangat Dalam Kelas Online Yusuf Iskandar Dah Sekolah Ruang Belajar Curi Tumpuan

Pandainya Nampak Selesa Semangat Dalam Kelas Online Yusuf Iskandar Dah Sekolah Ruang Belajar Curi Tumpuan

papar berkaitan - pada 24/1/2021 - jumlah : 458 hits
Pengalaman anak pertama kali melangkah masuk ke alam persekolahan sememangnya mendebarkan Rasa tidak yakin bimbangkan keadaan anak yang masih tidak pandai berdikari dan sebagainya Seribu satu persoalan dan kerisauan yang bersarang di minda ...
Online Learning A Nightmare For 5 Kids With Just One Phone

Online Learning A Nightmare For 5 Kids With Just One Phone

papar berkaitan - pada 25/1/2021 - jumlah : 228 hits
Hasyani Mat Jusoh who is suffering from colon cancer now has to worry how her five children can follow online classes as she only has one smartphone KOTA BHARU It may have been easy for the authorities to ask teachers to carry out classes o...
Minggu Lepas Kelam Kabut Minggu Ni Mak Ayah Makin Bijak Urus Kelas Online Anak Ibu Ni Kongsikan Tip

Minggu Lepas Kelam Kabut Minggu Ni Mak Ayah Makin Bijak Urus Kelas Online Anak Ibu Ni Kongsikan Tip

papar berkaitan - pada 25/1/2021 - jumlah : 313 hits
Kecoh di media sosial masing masing gelabah campur serabut mengendalikan kelas online anak anak Bermacam ragam mak ayah dan anak anak Ada yang sibuk membuat grup telegram mengendalikan anak ketika belajar begitu juga memujuk anak anak untuk...
Jalan Penghubung Bandar Utama Di Pahang Perlu Dinaiktaraf

Terengganu Fc Umum Harga Tiket Agarbomb Performance Cup 2024

3 Pelampau Khawarij Ditahan

Lost Opportunities In Labuan

Ocrevus Transforming Multiple Sclerosis Treatment Landscape In Malaysia

Hada Labo Hydrating Water Gel

Cops Fire 5 Shots During 70km Car Chase Near Baling

I Was Never Arrested Merely Barred From Overseas Travel Ex Src Director



10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kuih Muah Tonton

10 Filem Indonesia Terbaru Best 2023 2024 Juga Tersedia Online

10 Filem Melayu Terbaru Best Di Platform Online Netflix Malaysia 2024 Mesti Tonton


Always Evolving Explore The Latest Offerings At Bandarbetvip

Menang Dipuji Kalah Dicaci Begitulah Nasib Salah Di Liverpool

Najis Boleh Jadi Petunjuk Anda Alami Kanser Usus Ini Tanda Tandanya

Rm1 500 Pay And No Retirement Plan Why Teachers In Pas Linked Kindergarten Pasti Are Disgruntled

A Tale Of Two Leaders

Artis Cahaya Manis Music Duruk Ngabang Chord