Bayar Harga Kebodohan Dengan Nilai Tinggi Kisah Pelaburan Saya Di Scam


Ramai yang mengimpikan pelaburan dengan pulangan tinggi dan menarik, paling kurang kalau dapat 50% keuntungan daripada modal awal pelaburan, alangkah baiknya. Namun tak ramai pula yang sanggup ambil risiko kehilangan wang meski mengimpikan pulangan tinggi mencapai bulan.



Taknak tengok pada orang lain, saya kasi contoh diri saya sendiri. Sebelum menjadi perunding unit amanah, saya adalah seorang wanita zero knowledge tentang pelaburan namun tetap bercita-cita untuk mendapatkan pulangan tinggi hasil daripada pelaburan. 


Pengalaman Saya di Scam

Saya mahukan wang hasil keuntungan pelaburan masuk ke akaun setiap bulan tanpa perlu bekerja keras, dan saya mendapatnya! Melalui apa? Melalui pelaburan yang dijanjikan bulan dan bintang tanpa saya mengetahui bahawa pada akhirnya saya hanya akan di scam. Selepas beberapa bulan menerima wang bulanan seperti yang dijanjikan, pada penghujungnya semua wang pelaburan saya lesap dilarikan sang scammer membuatkan saya jatuh terduduk.


Saya membayar jumlah kerugian yang besar hasil kebodohan diri sendiri. Menyesal itu ada namun saya percaya setiap sesuatu yang berlaku pasti ada hikmahnya. Dan di sini saya pada akhirnya menjadi perunding unit amanah dalam bidang pelaburan secara sah yang diikhtiraf oleh Suruhanjaya Sekuriti dengan satu niat, iaitu ingin memperkukuhkan pengetahuan saya dalam bidang pelaburan dan pada masa yang sama memberi kesedaran kepada umum mengenai pelaburan skim cepat kaya yang perlu dielakkan.


Gambar dari Google

Usahlah membayar harga kebodohan dengan nilai yang tinggi seperti dialami saya, cukup ambil pengajaran daripada kes ini dan buat pelaburan dengan syarikat pelaburan yang disahkan oleh SC dan FIMM. Jika awak yakin dengan kemampuan diri dan inginkan pulangan yang lebih besar berbanding pelaburan unit amanah, apa kata melabur dalam pasaran saham atau FCPO.


Walau bagaimana pun, pelaburan tanpa ilmu adalah agenda bunuh diri sebelum tiba waktu. Jangan melabur jika tiada ilmu. Kumpul ilmu dan dapatkan guru yang boleh membimbing untuk mengelakkan daripada alami kerugian besar dalam pelaburan. Niat awal nak elakkan daripada duit habis akibat di scam, tetapi rupanya tersalah pula duit habis akibat kesilapan diri sendiri dalam melabur. Naya..


Tiada masa untuk belajar? 
Pilihan paling senang adalah untuk melabur dalam unit amanah dengan bantuan konsultan. Kenapa ini pilihan mudah? Kerana konsultan boleh membantu awak untuk tentukan bila tarikh paling sesuai buat pelaburan. Konsultan juga tentunya mempunyai sedikit ilmu dalam bidang pelaburan yang mana boleh dijadikan tempat untuk awak belajar terlebih dahulu sebelum mula melabur sendiri.


Langkah pertama, mula melabur dengan bantuan konsultan unit amanah dan seterusnya ambil ilmu daripada konsultan tersebut. Sekiranya ilmu pelaburan dirasakan sudah mencukupi, awak boleh mula melabur sendiri dalam mana-mana medium bersesuaian. Ada pilihan robo advisor seperti Wahed Investment yang mudah boleh digunakan  untuk melabur. Ada juga pilihan i-invest KWSP atau FSMONE untuk buat pelaburan sendiri tanpa perlunya bantuan konsultan.


Pada akhirnya, kita akan meningkatkan kemahiran pelaburan diri sendiri dan seterusnya ilmu ini dapat diwariskan kepada anak-anak sekaligus membuka mata mereka untuk lebih celik ilmu pelaburan seawal usia. Disebabkan saya tiada wang untuk diwariskan pada anak-anak, semoga ilmu tentang pelaburan ini dapat digunakan dan dimanfaatkan oleh anak-anak untuk membantu perjalanan hidup mereka seterusnya. Oh, saya akan kongsikan tentang peratus keuntungan pelaburan dalam unit amanah selepas ini ya. Kalau awak nak tau, jemputlah singgah lagi selepas ini.


Btw awak tau tak yang orang kaya buat duit dengan pelaburan, itu ilmu yang saya baru tahu bila terlibat dalam bidang ini pada awal dahulu :)


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.nurzariniismail.com/2022/01/kisah-pelaburan-saya-di-scam.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Harga Rumah Terus Melonjak Tinggi

Harga Rumah Terus Melonjak Tinggi

papar berkaitan - pada 14/1/2022 - jumlah : 153 hits
PUTRAJAYA Penduduk Malaysia bakal berdepan senario harga rumah yang akan terus me ningkat ketika pendapatan ramai pekerja masih berada di takuk lama Itu antara dapatan awal oleh Khazanah Research Institute sebagai mengulas kajian pelbagai f...
Kini Pemandu Uber Kisah Hakan K R Legenda Turki Yang Dibuang Negara

Kini Pemandu Uber Kisah Hakan K R Legenda Turki Yang Dibuang Negara

papar berkaitan - pada 25/1/2022 - jumlah : 310 hits
Dituduh mengkhianati negara legenda bola sepak Turki tersebut kini terpaksa meneruskan kehidupannya dengan melakukan pekerjaan golongan marhaen di Amerika Syarikat Bagi peminat sukan bola sepak terutamanya pada era penghujung 90 an pastinya...
Vivo Melancarkan Shout It Out Filem Pendek Terinspirasi Berdasarkan Kisah Benar Seorang Atlet Para

Vivo Melancarkan Shout It Out Filem Pendek Terinspirasi Berdasarkan Kisah Benar Seorang Atlet Para

papar berkaitan - pada 25/1/2022 - jumlah : 248 hits
VIVO Malaysia melancarkan filem pendek bertajuk Shout it Out yang memaparkan keazaman seorang gadis Malaysia yang kurang upaya untuk mencapai impiannya untuk menjadi seorang atlet negara Filem berdurasi 9 minit 30 saat itu dirakam dengan vi...
Kisah Ikan Soekarno Jadi Ikon Kuliner Di Irak

Kisah Ikan Soekarno Jadi Ikon Kuliner Di Irak

papar berkaitan - pada 30/1/2022 - jumlah : 160 hits
Pada 1960 Bung Karno datang ke sana untuk menebar bibit ikan sejenis ikan emas ke Sungai Tigris Ikan ini lah yang berkembang dan kemudian menjadi salah satu menu makanan warga di sana
Drama Layangan Putus Kisah Nyata

Drama Layangan Putus Kisah Nyata

papar berkaitan - pada 30/1/2022 - jumlah : 234 hits
Layangan Putus sebuah drama bersiri Indonesia mula ditayangkan sejak November 2021 yang lalu Drama Layangan putus merupakan kisah nyata yang berlaku dalam sebuah rumahtangga Disebabkan itu drama Layangan putus jadi trending bila penonton mu...
Ririe Fairus Disebut Maia Estianty Jilid 2 Miliki Kisah Yang Sama

Ririe Fairus Disebut Maia Estianty Jilid 2 Miliki Kisah Yang Sama

papar berkaitan - pada 24/1/2022 - jumlah : 111 hits
Ririe Fairus bercerai dengan Ayus Sabyan pada Maret 2021 sedangkan Maia pada 2007 dengan alasan yang sama yakni sama sama diselingkuhi
Kisah Romantik Sci Fi Oh Jungse Dilamar Sertai Gong Hyojin Lee Minho Dalam Ask The Stars

Kisah Romantik Sci Fi Oh Jungse Dilamar Sertai Gong Hyojin Lee Minho Dalam Ask The Stars

papar berkaitan - pada 27/1/2022 - jumlah : 187 hits
Sibuk dengan promosi drama Uncle kini sepertinya Oh Jung se ada menerima tawaran dari drama Ask The Stars Respon agensinya Ia merupakan antara salah satu tawaran yang diterimanya namun belum ada pengesahan lagi setakat ini Ask The Stars dra...
Nicol David Wanita Asia Pertama Digelar Ratu Skuasy Dunia

E Jamin Judiciary Bar Agree On Proposal To Reinstate Similar E Bail System

Video Suspek Serang Balai Polis Ulu Tiram Maut Ditembak

Adakah Batuk Membatalkan Solat Ust Azhar Idrus

Kelebihan Berpuasa Hari Putih

Buasir Otak Tv Hadiah Hari Guru Ikut Kerja Bapa Be Like

Ppim Sedia Bantu Cari Penyelesaian Harian Metro 17 05 2024

More Than 20 Ji Members In Johor Igp



Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia


10 Tips Untuk Meningkatkan Rekaan Kad Perniagaan Anda

Xiaomi Pad 6s Pro 12 4 Idea Besar Pada Skrin Yang Lebih Besar

Honor Menawarkan Program Beta Android 15 Kepada Pembangun Untuk Honor Magic6 Pro Dan Honor Magic V2

Lebih Gempar Dua Ditahan Cuba Masuk Istana Negara Bawa Parang Dalam Kereta

Apa Aku Buat Sekarang Ni

Pas Showing It Should Lead Pn Says Analyst