Bas Mewah Rm1 3j Jadi Tarikan


Oleh AZAHAR HASHIM BAS persiaran yang berharga RM1.3 juta yang dipamerkan di Karnival Islam di pekarangan Keda Mall, Taman Cendana, Kulim. – UTUSAN/AZAHAR HASHIMKULIM: Sebuah bas persiaran eksklusif berharga RM1.3 juta menjadi tumpuan pengunjung di Karnival Islam di pekarangan Keda Mall di Taman Cendana di sini.
Bas persiaran dua tingkat milik Global Ikhwan Sdn. Bhd. (GISB) Travel and Tours Sdn. Bhd. itu dipamerkan di karnival tersebut yang berlangsung sejak kelmarin hingga Ahad ini.
Pengarah karnival, Mohd. Azral Mohd. Noor berkata, bas tersebut yang dilengkapi teknologi tenaga solar boleh membawa 37 penumpang serta mempunyai kelengkapan dan ciri-ciri mewah.
Menurut beliau, antara keunikan bas itu adalah memiliki sebuah bilik mesyuarat yang boleh memuatkan lebih 10 penumpang dan kerusi penum­pang yang selesa di tingkat atas.
Katanya, bas tersebut juga dilengkapi kerusi istirahat, peti sejuk dan tandas di tingkat bawah.
“Bas yang berharga RM1.3 juta ini dibeli kira-kira lapan bulan lalu dan ditempah khas dengan idea reka bentuk diilhamkan oleh Pengerusi Eksekutif GISB Holdings Sdn. Bhd., Nasiruddin Mohd. Ali,” katanya ketika ditemui di sini semalam.
Karnival Islam bertemakan ‘Perniagaan Islam Membangun Ekonomi Ummah’ itu dianjurkan GISB Holding sempena pe­rasmian pasar raya Ikhwan Mart.
Antara acara diadakan sepanjang karnival itu adalah gerai pameran dan jualan, persembahan nasyid, teater, forum perdana, sukan berkuda dan sukaneka.
Ikhwan Mart merupakan rangkaian pasar raya di bawah GISB Holdings yang mempunyai lebih 28 buah cawangan di seluruh negara serta di luar negara termasuk di Indonesia, Thailand dan United Kingdom.
GISB Holdings diasaskan oleh arwah Ustaz Ashari Muhamad yang menumpukan kepada ekonomi Islam dan kini semakin berkembang maju selaras dengan perkembangan teknologi masa kini.
Mohd. Azral memberitahu, pada masa ini, bas persiaran itu hanya digunakan oleh kakita­ngan GISB Holdings dan belum dibuka kepada orang ramai lagi.
“Kemungkinan pada masa akan datang kami akan membuka kepada orang ramai untuk tempahan terutama kegunaan syarikat dan individu yang memerlukannya,” jelas­nya.
Seorang pengunjung dari Padang Serai, Nazim Abdul Wahab, 49, berkata, dia berasa kagum dan teruja apabila dapat menaiki bas persiaran itu.
“Inilah pengalaman kali pertama saya menaiki bas persiaran yang mempunyai ciri-ciri mewah kerana sebelum ini hanya dilihat di media sosial sahaja,” katanya.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://dialograkyat.blogspot.com/2022/01/bas-mewah-rm13j-jadi-tarikan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pm Announces Rm1 4bil Multipronged Aid Package

Pm Announces Rm1 4bil Multipronged Aid Package

papar berkaitan - pada 30/12/2021 - jumlah : 269 hits
PETALING JAYA Besides cash assistance for flood victims the RM1 4bil Malaysian Family Flood Relief fund will also provide aid for home and personal vehicle repairs as well as financing for affected businesses The package of assistance and f...
Bantuan Banjir Keluarga Malaysia Libat Nilai Keseluruhan Rm1 4 Bilion

Bantuan Banjir Keluarga Malaysia Libat Nilai Keseluruhan Rm1 4 Bilion

papar berkaitan - pada 30/12/2021 - jumlah : 182 hits
Oleh Ismail Sabri Yaakob memaklumkan kerajaan akan memastikan segala bantuan serta kemudahan kepada mangsa banjir dilaksanakan secara komprehensif berkesan dan menyeluruh di bawah Bantuan Banjir Keluarga Malaysia Gambar FB Ismail Sabri DATU...
Wak Doyok Buka Restoran Sushiwak Tawar Harga Dari Rm1

Wak Doyok Buka Restoran Sushiwak Tawar Harga Dari Rm1

papar berkaitan - pada 28/12/2021 - jumlah : 160 hits
Wak Doyok Buka Restoran Sushiwak Tawar Harga Dari RM1 Pelakon dan juga usahawan Wak Doyok kini meluaskan lagi sayap perniagaan dalam bidang makanan Menerusi hantaran di laman Instagram miliknya Wak Doyok berkongsi berita gembira pembukaan r...
Trading Of Mex Ii S Rm1 3b Bonds Suspended

Trading Of Mex Ii S Rm1 3b Bonds Suspended

papar berkaitan - pada 1/1/2022 - jumlah : 162 hits
CIMB Investment Bank Bhd has suspended trading of 14 tranches of securities for highway operator MEX II Sdn Bhd a subsidiary of Maju Holdings Sdn Bhd According to a filing with Bank Negara today CIMB said it has not received payment of the ...
Crowds Thronged Bukit Bintang In Kl To Greet New Year Cops Issue Rm1 000 To 12 For Refusing To Disperse

Crowds Thronged Bukit Bintang In Kl To Greet New Year Cops Issue Rm1 000 To 12 For Refusing To Disperse

papar berkaitan - pada 1/1/2022 - jumlah : 232 hits
A policeman tries to disperse the crowd gathered for the New Year countdown along Jalan Bukit Bintang in Kuala Lumpur December 31 2021 Pictures by Choo Choy MayKUALA LUMPUR Jan 1 Scores of people thronged the capital city s Golden Triangle ...
Rm1 Bilion Baiki Infrastruktur Rosak Akibat Banjir

Rm1 Bilion Baiki Infrastruktur Rosak Akibat Banjir

papar berkaitan - pada 3/1/2022 - jumlah : 152 hits
Ketua Setiausaha KKR Datuk Wan Ahmad Uzir Wan Sulaiman melihat jambatan sementara yang akan dipasang di Sungai Lui hari ini Foto BERNAMA KUALA LUMPUR Kementerian Kerja Raya menganggarkan kos membaiki infrastruktur yang rosak akibat banjir b...
Tangguh Umrah Industri Berhadapan Dengan Kerugian Rm1 Bilion

Tangguh Umrah Industri Berhadapan Dengan Kerugian Rm1 Bilion

papar berkaitan - pada 2/1/2022 - jumlah : 142 hits
PETALING JAYA Semua industri yang terlibat dengan perkhidmatan umrah dijangka menanggung kerugian RM1 bilion susulan keputusan kerajaan menangguhkan sementara perjalanan menunaikan ibadah itu bermula 8 Januari ini Bercakap kepada Mingguan M...
Nak Sedekah Subuh Online Rm1 Tersalah Tokan Tersedekah Rm1000 Berlari Jumpo Pengerusi Masjid

Nak Sedekah Subuh Online Rm1 Tersalah Tokan Tersedekah Rm1000 Berlari Jumpo Pengerusi Masjid

papar berkaitan - pada 2/1/2022 - jumlah : 222 hits
Nak Sedekah Subuh Online RM1 Tersalah Tokan Tersedekah RM1000 Berlari Jumpo Pengerusi Masjid Ustaz Syamsul Debat Daripada Abdullah bin Amr r a bahawa Nabi Muhammad SAW bersabda Maksudnya SAMPAIKANLAH DARIKU WALAU HANYA SATU AYAT HR Imam Buk
Langgar Sop 60 Pengunjung Pusat Hiburan Dikompaun Rm1 000 Seorang

Langgar Sop 60 Pengunjung Pusat Hiburan Dikompaun Rm1 000 Seorang

papar berkaitan - pada 27/12/2021 - jumlah : 179 hits
Oleh Sebanyak 60 pengunjung sebuah pusat hiburan di kawasan Pusat Perdagangan Danga Utama di sini dikenakan kompaun kerana melanggar prosedur operasi standard Fasa Empat Pelan Pemulihan Negara GAMBAR HIASAN SEBANYAK 60 pengunjung sebuah pus...
Panduan Lengkap Tentang Brand Perlindungan Pendaftaran Dan Penegakan

Falling Trees Reveal Nation S Rotting Roots

Apa Nasib Veteran Tentera Malaysia

Mudahnya Jadi Cikgu Sekolah

Why The Us Can T Win The Trade War With China And Shouldn T Try

Hukum Baca Quran Dan Berzikir Tanpa Wuduk

More Than Genetics How Life Experiences Shape Our Health

Nicol David Wanita Asia Pertama Digelar Ratu Skuasy Dunia



Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia


T18c24 Bayi Aina Muntah Susu Beku Macam Keju

Harris Alif Dari Idola Kecil Ke Selebriti Serba Boleh

Kerajaan Pahang Sumbang Rm8 000 Kepada Keluarga Allahyarham Konstabel Muhamad Syafiq

Road And Track A Lithe Bmw R80 Restomod By 46works

Mitarashi Dango

Anak Lelaki Cenderung Ada Autisme 4 Kali Ganda Dari Perempuan Dr Say Kongsi Faktanya