Baru Sebulan Isu Buka Tudung Ini Status Terbaru Bapa Emma Di Fb Ramai Terkejut Dengan Luahan Beliau


Sebelum ini bapa pelakon Emma Maembong iaitu pelukis terkenal Ismail Embong memuat naik kenyataan mengingatkan wanita agar menjauhi lelaki yang tidak berguna.
Status tersebut telah mendapat perhatian netizen susulan keputusan anaknya Emma membuat keputusan untuk tidak lagi bertudung. Bagaimanapun isu itu dikatakan sudah reda.
Apa yang menarik, akaun Facebook Ismail Embong kini seakan menjadi tumpuan netizen. Ini kerana status terbaru yang dimuat naik oleh beliau mendapat lebih 1.6k likes dan 90 shares.

Ini coretan hati Ismail Embong, ayat ‘last’ tu win habis Dalam status yang ditulis panjang oleh bapa Emma  itu, beliau meluahkan perasaannya dalam menghadapi cabar getir membesarkan anak-anaknya tanpa isteri. Malah siapa sangka, ayat penutup beliau jelas memberitahu kesediaannya untuk beristeri lagi.
” Berbagai reaksi serta cemuhan dilemparkan ekoran status terakhir: usah dihurai lg tp cukuplah sy butirkan fakta sebenar.
” Sejak menduda sy tinggal solo. Anak2 dtg jengok sesekali, tiap tahun (raya) berkumpul. Mereka sibuk dgn urusan masing2. Yg dah kawin kararlah bersama famili mereka, sy tak ganggu, tak jengok. Tak akan pergi ke rumah mereka jika tidak dijemput suami masing2.
” Dan tidak pernah ada jemputan. Kawin semua tiada hantaran, sy anti hantaran. Sy tegaskan guna duit itu untuk fakir.
” Dua lg yg belum kawin, yg berlakon, pun tidak tinggal sebumbung. Mereka lebih byk bersama kakak2 yg sudah bersuami berbanding dgn ayah. Sy tak ambil pusing kerjaya mereka. Bila cuti mereka dtg ajak ayah melancong.
” Mmg sukar pantau anak perempuan yg meningkat dewasa. Lebih senang tugas itu kpd sang ibu. Ada perkara yg sukar diluahkan kpd bapa, senang pada ibu.
” Tika mereka berdua masih kecil, sy pernah lamar seorang kenalan lama untuk jd ibu tiri, ditolaknya. Putus asa hingga skrg.
” Kini anak2 itu sudah dewasa dan mahu cari pasangan masing2 tp sukar kita berkomunikasi soal birds & bees. Rasanya lebih senang mereka berbisik pd seorang perempuan, seorang berstatus ibu pd mereka. Boleh ikut mereka ke lokasi shooting, boleh berbisik segala macam masaalah dialami.
” Dan bila pulang bolehlah ibu tiri itu longgokkan pd sy keluhan si anak. Bisik masaalah kpd PA selalunya bocor. Disini sy tewas. Cemuhan tak reti jaga anak dari haters, telan aje.
” Mmg terasa jua mahukan ibu tiri untuk mereka, mungkin ada jodoh diluar sana, antara beribu kenalan fb yg berstatus single, tp sy ni jenis tak reti ngorat..”
Begitulah panjang lebar luahan hati seorang bapa kepada pelakon cantik dan popular iaitu Emma Maembong. Walaupun ayat ‘last’ tu agak mencuit hati, namun terselit seribu makna dan harapan.
Rata-rata netizen meluahkan rasa simpati dan mendoakan Ismail dipermudahkan segala urusan dan dipertemukan jodoh.
” InsyaAllah ada la nanti teman utk ayoh tu.. tingkatkan usaha dan doa..” komen seorang netizen

Status FB terdahulu Ismail Embong tarik perhatian netizen Terdahulu status Facebook Ismail Embong, Emma Maembong mengundang teka-teki dan perdebatan dalam kalangan netizen.
Tanpa meletakkan nama atau memberi bayangan, status berkenaan sangat jelas seperti melepaskan sindiran kepada pihak yang cuba mengambil kesempatan ke atas anaknya.
” Duhai perempuan, wajib dijauhi jantan yang buka aib mu; dia sesungguhnya iblis bertopengkan manusia sering berusaha memecahkan umat & keluarga,” tulis Ismail.
Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.
Sumber: FB Maembong Ayoh & Newsviral
The post Baru Sebulan Isu Buka Tudung, Ini Status Terbaru Bapa Emma di FB. Ramai Terkejut Dengan Luahan Beliau appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suaraviral.org/baru-sebulan-isu-buka-tudung-ini-status-terbaru-bapa-emma-di-fb-ramai-terkejut-dengan-luahan-beliau/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hampir Seminggu Isu Buka Tudung Akhirnya Uqasha Senrose Buka Mulut Inilah Kata Kata Beliau Untuk Emma

Hampir Seminggu Isu Buka Tudung Akhirnya Uqasha Senrose Buka Mulut Inilah Kata Kata Beliau Untuk Emma

papar berkaitan - pada 13/2/2019 - jumlah : 729 hits
Pelakon Uqasha Senrose yang pernah terpalit dengan isu membuka tudung merasakan dia tidak layak untuk memberi sebarang nasihat kepada Emma Maembong yang berhadapan isu serupa Uqasha atau nama sebenarnya Nik Zaris Uqasha Nik Sen 27 berkata d...
Serius Ke Minah Ni Pun Dah Buka Tudung Peminat Terkejut Lihat Foto Mirip Erin Malek Free Hair

Serius Ke Minah Ni Pun Dah Buka Tudung Peminat Terkejut Lihat Foto Mirip Erin Malek Free Hair

papar berkaitan - pada 17/2/2019 - jumlah : 1202 hits
Setelah pelakon popular Emma Maembong dan bintang realiti TV Mafarikha Akhir membuat keputusan nekad untuk meninggalkan imej bertudung mereka kini dengarnya aktres filem Tentang Bulan iaitu Erin Malek turut berbuat demikian Erin yang mendir...
Selepas Emma Maembong Penyanyi Mafarikha Pula Umum Buka Tudung

Selepas Emma Maembong Penyanyi Mafarikha Pula Umum Buka Tudung

papar berkaitan - pada 14/2/2019 - jumlah : 2265 hits
Sejak pelakon popular Emma Maembong mengambil keputusan untuk tidak memakai hijab sepenuhnya kini seorang lagi artis kelahiran rancangan realiti popular Vokal Bukan Sekadar Rupa mengambil keputusan muncul dengan imej terbaru Penyanyi ini pe...
Saat Emma Maembong Buka Tudung

Saat Emma Maembong Buka Tudung

papar berkaitan - pada 15/2/2019 - jumlah : 1520 hits
Assalamualaikum Panas sekejap dunia hiburan bila Emma Maembong dengan rasmi nya ingin membuka tudung semula setelah kisah cintanya bersama abang YB diviralkan di setiap laman sosial Ramai yang mempertikaikan kenapa Emma berbuat demikian Tak...
Cemuhan Tak Reti Jaga Anak Telan Saja Bapa Emma Maembong Luah Rasa Di Facebook

Cemuhan Tak Reti Jaga Anak Telan Saja Bapa Emma Maembong Luah Rasa Di Facebook

papar berkaitan - pada 13/2/2019 - jumlah : 439 hits
Menerima cemuhan dan cercaan saban hari sejak Emma Maembong nekad untuk membuka tudung minggu lalu bapa Ismail Embong meluahkan rasa yang terpendam dengan dakwaan tidak tahu menjaga anak Bisik masalah kepada PA selalunya bocor Di sini saya ...
Tudung Senget Pun Lawa Elfira Kongsi Penampilan Baru Dengan Memakai Bawal Selepas Kahwin Curi Perhatian Ramai

Tudung Senget Pun Lawa Elfira Kongsi Penampilan Baru Dengan Memakai Bawal Selepas Kahwin Curi Perhatian Ramai

papar berkaitan - pada 17/2/2019 - jumlah : 308 hits
Pelakon Elfira Loy telah selamat diijabkabulkan dengan suaminya Khairol Faris Anuar yang merupakan anak kepada seorang usahawan bergelar Datuk pada hari ini dalam sebuah majlis tertutup Elfira tampil semakin cantik mengenakan bawal melalui ...
Terbaru Sarawak Report Dedah Bukti Baru Umno Biaya Kempen Pilihan Raya Pas

Terbaru Sarawak Report Dedah Bukti Baru Umno Biaya Kempen Pilihan Raya Pas

papar berkaitan - pada 21/2/2019 - jumlah : 360 hits
Paparan skrin yang didedahkan Sarawak Report berhubung pemindahan wang ke akaun PAS FMT Reporters PETALING JAYA Sarawak Report hari ini menyiarkan apa yang didakwa bukti baru yang menunjukkan PAS menerima dana daripada Umno 3 minggu sebelum...
Azmin Pledges To Tell All On May 11

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

Utilizing Crowdfunding For Business

What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


The Cultural Impact Of Online Casino Gaming On Filipino Society

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Polis Tahan Pemandu Peribadi Kerana Melakukan Khianat Dan Memukul

Pn Talks Of Gov T Change After Kkb Azmin Holds Back On Revelations Against Ph

We Are Not Subject Of Macc Investigation Say Two Of Mahathir S Sons

Apam Lenggang Rangup Manis Berlemak