Baru Ada Peluang Untuk Menulis


 


Baru ada peluang untuk menulis.. | Assalamualaikum dan salam sejahtera. Agak lama jugak tidak menulis. Post terakhir yang aku tulis adalah pada bulan 6. Sekarang dah masuk bulan 10, ini bermakna dah 4 bulan jugak tidak menulis. Banyak juga yang berlaku sepanjang 4 bulan ini. Daripada aku mula mencari kerja baru dan kemudian dapat kerja baru tapi aku tolak kerana alasan untuk ke jepun pada bulan 11 nanti dan pelbagai kisah-kisah menarik yang lain.

Cerita pasal kerja baru, aku sekarang masih berada di syarikat yang sama untuk tempoh 16 tahun lamanya. Bila aku bercerita pasal kerja baru, ramai yang tanya, tak sayang ke dengan kerja sekarang. Yelah, 16 tahun bukanlah tempoh yang singkat. Pasti ada banyak kenangan di sini.

Namun, setiap daripada keputusan kita pasti datang dengan jawapan yang terbaik kan. Dan begitulah juga dengan keputusan aku untuk berhenti kerja. Bila dah buat keputusan, maka kena datang dengan usaha. Dan sepanjang 4 bulan ini, dah macam-macam tempat aku pergi untuk temuduga.

Daripada sekecil-kecil jawatan sehinggalah ke sebesar-besar jawatan, semua aku pergi temuduga. Tidak aku nafikan, memang banyak cabarannya. Bayangkan pengalaman aku temuduga 16 tahun dulu dah tak sama macam di tahun 2022 ini.

Bermula daripada resume kemudian membawa kepada soalan-soalan semasa temuduga, semuanya dah berubah sekarang ini, dah tak sama macam dulu. Dan syukur alhamdulilah, Allah gerakkan hati untuk banyak belajar dengan linked (buat korang yang nak mencari kerja, perlu ada akaun linked ya).

Linked ini tak sama macam akaun sosial media yang lain macam facebook, twitter dan sebagainya. Akaun ini khas untuk golongan professional. Dekat sini lebih banyak cerita pasal kerja sahaja. Dan dekat sini juga kita boleh jumpa CEO syarikat besar atau kecil, General manager dan sebagainya.

Dan disini jugalah, kita boleh cari kerja. Banyak peluang kerja di laman sosial ini. Jadinya, buat mereka yang tengah cari kerja tu, aku cadangkan korang buat akaun linked, ok! Baiklah, balik semula pada cerita aku cari kerja tu, syukur alhamdulilah, aku di terima kerja di satu tempat.

Terpaksa tolak jawatan yang sangat baik!

Mengikut pada tawaran kerja yang aku terima, aku sepatutnya lapor diri pada oktober 2022 iaitu pada bulan ini. Namun aku terpaksa tolak kerana aku berpeluang ke japan untuk pertama kalinya selepas berkhidmat selama 16 tahun di syarikat tempat aku kerja sekarang.

Bukanlah tak pernah keluar untuk business trip. Rasanya banyak kali juga aku di hantar ke luar negara bagi tujuan peniagaan baru cumanya belum pernah lagi aku sampai ke japan. Dan kalaulah aku dah beberapa kali ke sana, pastinya aku terima tawaran kerja yang baru ini dan letak jawatan di tempat kerja sekarang.

Peluang untuk ke japan ini, pastilah satu peluang yang mungkin aku tak akan dapat lagi pada masa mendatang. Jadinya, setelah berfikir secara dalam, aku inginkan pengalaman tersebut. Dan secara baiknnya, aku sampaikan Hasrat aku kepada “management baru” yang aku terpaksa tolak “sementara waktu” jawatan tersebut.

Pada aku, pengalaman adalah sesuatu yang sangat berharga. Ianya tak boleh dibeli dengan wang ringgit. Dan kerja baru, aku boleh usaha lagi. Dan atas sebab itulah, aku tolak secara baik dan pilih untuk ke japan.

Aku akan ke japan pada bulan November ini. Semoga Allah permudahkan urusan di sana nanti. Bila di sana nanti, adalah sedikit yang boleh aku ceritakan dekat blog mrejoy.com ini nanti kan? Ehehe. Itupun, kalau ada mood nak menulis la. Al maklumlah, makin meningkat usia ini, makin malas pula nak menulis, hehehe.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.mrejoy.com/2022/10/baru-ada-peluang-untuk-menulis.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Penampakan Piramida Baru Di Mesir Terbuat Dari 7 500 Kg Sampah Plastik

Penampakan Piramida Baru Di Mesir Terbuat Dari 7 500 Kg Sampah Plastik

papar berkaitan - pada 21/9/2022 - jumlah : 118 hits
Penampakan Piramida Baru di Mesir Terbuat dari 7 500 Kg Sampah Plastik LSM VeryNile membangun sebuah piramida sampah plastik terbesar di dunia di Giza Mesir Piramida ini terbuat dari sampah sampah yang dikumpulkan para nelayan dan relawan d...
Koleksi Masakan Baru Baru Ni

Koleksi Masakan Baru Baru Ni

papar berkaitan - pada 21/9/2022 - jumlah : 109 hits
Assalamualaikum SA nak delete all the photo dalam gallery hp dua dua handphone dah menjerit2 dah storage kata dh penuh hehehe so SA combine semu koleksi masakan SA ye yang SA masak dan Mak Pah masak Pak Zain lately ni dah jarang masak ada l...
Video Tak Nampak Macam 51 Pun Baru Sambut Hari Jadi Netizen Kata Sheila Rusly Nampak Awet Muda

Video Tak Nampak Macam 51 Pun Baru Sambut Hari Jadi Netizen Kata Sheila Rusly Nampak Awet Muda

papar berkaitan - pada 21/9/2022 - jumlah : 127 hits
Pelakon dan penerbit Sheila Rusly menyambut ulang tahun kelahirannya yang ke 51 baru baru ini Berkongsi momen gembira itu di Instagram miliknya Sheila meluahkan rasa syukur kepada Tuhan sempena hari ulang tahunnya itu Terima kasih Allah unt...
Baru 2 Minggu Penggambaran Bibi Undur Diri Dari Sweet Home 2

Baru 2 Minggu Penggambaran Bibi Undur Diri Dari Sweet Home 2

papar berkaitan - pada 20/9/2022 - jumlah : 123 hits
Baru sahaja mengesahkan bahawa dia bakal menerajui drama pertamanya BIBI akhirnya menyampaikan berita sedih buat peminatnya ARTIKEL BERKAITAN Menurut wakil rasmi Sweet Home 2 BIBI menarik diri daripada siri tersebut dek masalah masa termasu...
Cerita Warganet Setia Dengan Hp Lamanya Di Tengah Iphone Baru Yang Rilis Terus Relate

Cerita Warganet Setia Dengan Hp Lamanya Di Tengah Iphone Baru Yang Rilis Terus Relate

papar berkaitan - pada 20/9/2022 - jumlah : 118 hits
Punya self control yang kuat biar nggak konsumtif sama emang nggak mampu beli tuh ternyata beda tipis ya
Beli Cincin Baru Dan Loket Emas 916 Di Tahun 2022

Beli Cincin Baru Dan Loket Emas 916 Di Tahun 2022

papar berkaitan - pada 19/9/2022 - jumlah : 485 hits
Baca Beli Cincin Baru Dan Loket Emas 916 Di Tahun 2022 Duhai penyimpan emas sebagai pelaburan Korang dah sampai tahap mana Dah dapat target 100 gram setahun Atau lebih rezeki dapatlah buat pelaburan 100 gram emas dalam masa 6 bulan Sekarang...
Selamba Badak Meminta Anak Orang Baru Meninggal Wanita Mesej Minta Baju Terpakai Buat Netizen Berang

Selamba Badak Meminta Anak Orang Baru Meninggal Wanita Mesej Minta Baju Terpakai Buat Netizen Berang

papar berkaitan - pada 19/9/2022 - jumlah : 119 hits
Apabila kita menerima satu berita kematian kebiasaannya kita akan mengucapkan takziah dan memberikan kata kata semangat buat ahli keluarga si mati sebagai pendorong mereka untuk meneruskan hidup Namun tular pula di media sosial Twitter meng...
Uk Kan Sejuk Sambung Belajar Di Luar Negara Azhar Sulaiman Usik Leona Pulang Dengan Imej Baru

Uk Kan Sejuk Sambung Belajar Di Luar Negara Azhar Sulaiman Usik Leona Pulang Dengan Imej Baru

papar berkaitan - pada 20/9/2022 - jumlah : 164 hits
Anak kepada pelakon Azhar Sulaiman iaitu Kasih Iris Leona dan kembarnya Andika Rees Pahamin telah menyambung pengajian mereka di United Kingdom selama tiga tahun Menerusi hantaran video di laman Facebook milik Azhar dia telah telah berpesan...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Penyalahgunaan Kuasa Penyakauan Harta Rakyat Oleh Mahathir Wajib Didedahkan

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Isu Buang Beras Sardin Semuanya Sudah Rosak Busuk Bekas Ahli Parlimen Kuala Krau

Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade

Fam What Happened To The World Cup Tickets

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Lunch Di Don Kari Kepala Ikan Seksyen 16 Shah Alam Shah Alam Selangor

Lotter Sumandak Cantik Chord

Selangor Ph To Continue Working With Bn Despite Likely Mca Mic Polls Snub

Mahb S Sacking Of Staff With High Medical Bill Unlawful Court Rules

Decision On Sabah Pkr Chief To Be Made Soon Says Anwar

Moira World Tour 2024 Malaysia Dipilih Sebagai Lokasi Pertama