Banyak Manfaat Vitamin C Bio Life Nat C 1000 Untuk Tubuh Badan Dan Kulit Kita


hai assalammualaikum

Banyak Manfaat Vitamin C Bio-Life Nat C 1000 Untuk Tubuh Badan Dan Kulit Kita - Nad pasti, ramai yang tau kebaikan Vitamin C ni untuk tubuh badan dan kulit kita, bukan sahaja untuk kecantikan dalaman dan luaran malah untuk kesihatan tubuh badan kita. Nad hari itu ada buat research sikit tentang Vitamin C.. Nad nak share apa yang Nad jumpa.

Apa itu  Vitamin C ?
Vitamin C, juga dikenali dengan nama saintifiknya – asid askorbik, adalah sejenis vitamin larut air. Ia tidak disimpan dalam jumlah yang besar dalam badan – sebarang lebihan akan dikumuh melalui air kencing. Sesetengah haiwan berkeupayaan menghasilkan vitamin C tetapi manusia perlu mendapatkan vitamin ini daripada makanan atau suplemen kesihatan yang diambil secara oral. Vitamin C ni boleh didapati dari sumber pemakanan seperti buah-buahan dan sayur-sayuran.

Buah-buahan seperti Jambu batu, betik, buah sitrus (seperti oren dan limau gedang), kiwi dan strawberi.
Sayur-sayuran pula seperti brokoli dan tomato.

Sumber: http://www.myhealth.gov.my/kepentingan-dan-ketoksikan-vitamin-c/

Jadi, badan kita tak boleh produce vitamin c sendiri, perlu ada support dari makanan/supplemen lah kan? Kenapa kena ambil Vitamin C? Ini yang penting..

Vitamin C adalah penting untuk pelbagai fungsi fisiologi seperti pembentukan kolagen – sejenis protein yang memberikan struktur kepada tulang, rawan, otot dan saluran darah. Selain itu, vitamin C juga dikenali sebagai antioksida semula jadi yang membantu melindungi sel daripada kerosakan.

Okay, ini sangat penting! Kita kena cari cara untuk sentiasa topup Vitamin c dalam badan. So Nad mula buat research produk Vitamin c yang ada dipasaran (especially yang dah dapat kelulusan dari kerajaan). So far Nad recommend Bio-Life Nat C 1000mg kat korang…

Sekarang memang ada macam-macam jenis Vitamin C, ada bentuk tablet dan cecair. Nad pilih tablet sebab senang, telan je terus.

Banyak Manfaat Vitamin C Bio-Life Nat C 1000 Untuk Tubuh Badan Dan Kulit Kita Kalau korang nak tau, sebenarnya kita perlu makan sekurang-kurangnya 32 biji oren sehari untuk mendapatkan manfaat 1000mg Vitamin C. Tapi, takkanla nak beli oren banyak-banyak kan. Lagipun, nad ni kadang-kadang jarang makan buah. Jadi, senangnya, kita beli suplement Vitamin C yang memang cukup sama zat yang kita perlukan. Bio-Life Nat C 1000 ni, sudah mempunyai kadar dos yang diperlukan.

Satu tablet sudah memadai sehari untuk kita ambil dan kita sudah dapat 1000mg Vitamin C dalam tubuh badan kita. Tak perlu makan oren banyak-banyak kan atau tak perlu nak suntik vitamin tu..huishh ngeri..

Kalau nampak badan tak sihat, kulit kusam, tak bermaya tu, maknanya badan kita kekurangan Vitamin C. Banyak faktor yang menyebabkan imuniti kita lemah, iaitu pencemaran, pemakanan, dan gaya hidup tidak sihat.


Uniknya Vitamin C ni, ianya 'buffered-form' dan bebas dari asid, menyebabkan tidak merengsakan perut. Oleh itu, yang ada gastrik ke, boleh makan dengan selamat.

NAT C mengandungi 1000 mg vitamin C dan kombinasi bioflavonoid lemon, hesperidin dan rutin. 'Rutin & Hespiridin' bertindakbalas dengan Vitamin C untuk membina struktur kolagen dan tisu secara semulajadi. Ia juga meningkatkan imunisasi badan dan tidak mudah demam selsema. Selain itu, ia mengandungi ekstrak rosehip dan acerola yang merupakan sumber semula jadi vitamin C. Bioflavonoid meningkatkan keberkesanan dan antioksida vitamin C. dalam tubuh kita. Di samping itu, NAT C membantu meningkatkan imuniti dan menguatkan kapilari darah.

Kebaikan Bio-Life Nat C 1000
- membantu penyerapan zat besi
- membantu sistem immunisasi
- menguatkan pertahanan badan
- menghindari jangkitan kuman
- Wajah akan kelihatan cantik berseri
- Kulit akan menjadi lebih putih dan lembut



Cara pengambilan
- Ambil satu tablet setiap hari selepas makan

Satu botol besar ni dalamnya ada 150 tablet. Cukupla untuk beberapa bulan kan, sebab ambil sebiji sehari.


Disebabkan Vitamin C ni elok untuk penghasilan kolagen untuk memberi kulit yang cantik dan membantu meningkat imuniti badan, nad pun ambil Bio-Life Nat C 1000 ni. Kalau sebelum ni, rasa kulit tak bermaya, kusam, lemah badan. Sejak nad ambil Nat C 1000 selama seminggu lebih ni, alhamdulillah, nad rasa sedikit perubahan pada kulit ni Lagipun badan nad ni jenis kurus, jadi kulit tu macam menipis. Tambah Vitamin C dalam badan, bagi kulit nampak cantik dan badan bertenaga. Baru seminggu dah ada perubahan sedikit. Macam ni, memang nad akan teruskan ambil Bio-Life Nat C 1000 ni..hehee. Lagipun perut selesa makan Biolife Nat C ni, takde meragam ke apa atau sensitif.

Nat C 1000 ni boleh diambil oleh sesiapa pun, sama ada lelaki atau perempuan. Tapi bagi ibu mengandung dan ibu menyusu atau yang mempunyai penyakit dinasihatkan supaya untuk merujuk kepada doktor.

Nad, yakin dengan produk Bio-Life sebab semua produknya telah mendapat kelulusan daripada kerajaan. Bio-Life sendiri telah lama dipasaran selama 29 tahun dan ianya halal. Boleh makan tanpa risau dan was-was.

Nak dapatkan Mega Bio-Life Nat C 1000 ni pun senang. Korang boleh dapatkan di mana-mana farmasi seperti Caring, Guardian, dan Watsons.

Untuk ketahui lebih lanjut, boleh layari:
Website: http://Biolife.2.vu/natc
Facebook: https://www.facebook.com/biolifemarketing/
Instagram: https://www.instagram.com/biolifemy/

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.miszrockers.com/2019/11/banyak-manfaat-vitamin-c-bio-life-nat-c.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Vitamin C Mummy Memilih Bio Life Nat C 1000mg

Vitamin C Mummy Memilih Bio Life Nat C 1000mg

papar berkaitan - pada 26/11/2019 - jumlah : 898 hits
Sebab Kenapa kena ambil Vitamin C setiap hari Assalamualaikum dan selamat sejahtera Apa khabar semua Mummy sihat alhamdulillah Sentuh bab sihat ini mummy bukanlah tak pernah jatuh sakit Kita bukan malaikat Manusia kan mesti akan jatuh sakit...
Bio Life Pynocare Cara Atasi Masalah Tona Kulit Tidak Sekata

Bio Life Pynocare Cara Atasi Masalah Tona Kulit Tidak Sekata

papar berkaitan - pada 19/11/2019 - jumlah : 892 hits
Cara Atasi Masalah Kulit Tidak Sekata Hai korang Happy weekend Dah seminggu mommy cuba produk baru dari Bio Life iaitu Pynocare Tertarik untuk mencuba produk ni untuk kembalikan tona kulit yang tidak sekata akibat masalah pigmentasi dan par...
Kulit Anda Mudah Lebam Tanda Anda Kekurangan Vitamin C Dalam Tubuh

Kulit Anda Mudah Lebam Tanda Anda Kekurangan Vitamin C Dalam Tubuh

papar berkaitan - pada 27/11/2019 - jumlah : 521 hits
Mungkin ramai dikalangan kita yang mempunyai masalah lebam di beberapa bahagian badan Ada sesetengah orang berpendapat bahawa kesan lebam tersebut akibat daripada perbuatan makhlus halus Sebenarnya kesan lebam tersebut adalah disebabkan ole...
10 Manfaat Belerang Untuk Kecantikan Dan Kesehatan Kulit

10 Manfaat Belerang Untuk Kecantikan Dan Kesehatan Kulit

papar berkaitan - pada 14/11/2019 - jumlah : 239 hits
Manfaat belerang sudah tidak di ragukan lagi khasiatnya Belerang dianggap mampu memberi manfaat positif pada kulit
7 Manfaat Air Lemon Dan Resipi Untuk Turunkan Berat Badan

7 Manfaat Air Lemon Dan Resipi Untuk Turunkan Berat Badan

papar berkaitan - pada 19/11/2019 - jumlah : 399 hits
Detox water menggunakan Lemon sangat femes dan digunakan sebagai minuman terbaik bagi mencuci usus dan menurunkan berat badan Anda boleh minum air lemon secara suam atau gantikan dengan air masak dengan lemon dan ramuan buahan lain dan disi...
Kena Rajin Minum Air Putih Selepas Bangun Tidur Kalau Nak Kulit Putih Dan Badan Ramping

Kena Rajin Minum Air Putih Selepas Bangun Tidur Kalau Nak Kulit Putih Dan Badan Ramping

papar berkaitan - pada 26/11/2019 - jumlah : 458 hits
Khasiat air putih bukan sekadar untuk membersihkan tubuh malahan juga sebagai zat yang sangat diperlukan tubuh Salah satu waktu yang paling baik untuk minum air putih adalah pada waktu pagi setelah bangun dari tidur Jangan bagi alasan anda ...
Monyet Terjah Kedai Jual Ubat Mengadu Sakit Badan Luka

Monyet Terjah Kedai Jual Ubat Mengadu Sakit Badan Luka

papar berkaitan - pada 25/11/2019 - jumlah : 922 hits
Seekor monyet menjadi perhatian orang ramai apabila dipercayai pergi ke kedai ubat ubatan untuk mendapatkan bantuan kerana mengalami luka pada badan Melalui satu video yang dimuatnaik oleh Trendup News di Youtube kejadian yang berlaku di Ma...
Segudang Manfaat Rahasia Mandikan Bayi Dengan Asi Calon Ibu Banyak Yang Belum Tahu Nih

Segudang Manfaat Rahasia Mandikan Bayi Dengan Asi Calon Ibu Banyak Yang Belum Tahu Nih

papar berkaitan - pada 13/11/2019 - jumlah : 255 hits
Memandikan bayi dengan air hangat atau air dingin mungkin sudah biasa tapi kalau dengan ASIP pernah coba
5 Manfaat Daun Sirih Buat Tubuh Bisa Hilangkan Bau Ketek

5 Manfaat Daun Sirih Buat Tubuh Bisa Hilangkan Bau Ketek

papar berkaitan - pada 26/11/2019 - jumlah : 223 hits
Daun sirih dikenal dengan sifat antiseptik dan antiinflamasi Selain mengatasi mimisan daun sirih juga banyak mengandung manfaat untuk tubuh
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Malayia S Forex Trading Landscape Opportunities And Challenges

Tukar Kanta Mata Untuk Melihat Seni Politik Anwar

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Kronologi Serangan Israel Terhadap Iran

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

Menu Tengahari Ikan Talang Goreng Bawang Bendi Tumis Air

Terkahwin Adik Beradik Sendiri Tanpa Sengaja Apa Status Anak Sumbang Mahram

6 Ciri Harimau Jadian