Bangkit Bantu Palestin Apa Jua Cara Badrulamin




Bangkit bantu palestin apa jua cara – BadrulaminOleh: Redzuan RF8 MediaMay 24, 2021SharePerdamaian kekal di Palestin hanya boleh dicapai sekiranya umat Islam bangkit dan menolak diperkotak-katikkan oleh kuasa besar dunia.
Menurut Presiden NGO Pro98 Reformis, Dr Badrulamin Bahron, gencatan senjata antara Hamas dan Israel yang dicapai baru-baru ini tidak menjamin kestabilan di rantau itu kerana Israel berdasarkan pengalaman lalu tidak menghormati sebarang perjanjian.
“Yahudi dengan kesombongan tidak pernah berpegang pada janji mereka. Umat Islam harus bangkit, umat dunia harus bangkit kita ganyang mereka. Buat apa?
“Minimum doa. Ada Facebook tolong kongsi kezaliman Yahudi, kongsi Twitter, WhatsApp dan sebagainya
“Jika ada kelebihan kewangan, banyak NGO yang buat kutipan dana seperti ABIM, MAPIM, Aman Palestin, berikankah kepada mereka.
“Ada isu derma tidak sampai kerana ada yang tidak jujur. Tetapi saya beri jaminan seperti MAPIM, ABIM yang saya terlibat dengan mereka, mereka ini jujur dalam menjalankan tugas,” katanya dalam siaran langsung Facebook, baru-baru ini.
Menjawab persoalan umum mengenai adakah semua Yahudi jahat dan ingin memusnahkan umat Islam, Dr Badrul yang juga seorang penceramah bebas itu memberi penjelasan mengenai sejarah ribuan tahun bangsa Yahudi.
Katanya, Yahudi sama sahaja seperti bangsa-bangsa lain, ada yang baik dan jahat. Keturunan asal Yahudi bersusur galur dari Nabi Yaakob dan disebut bani Israel.
Namun, menurut Dr Badrul, pada 1920an timbul satu gerakan pelampau Yahudi di tanah Palestin yang dinamakan Zionisme. Gerakan itu tidak berasal dari Yahudi tempatan tetapi dipelopori Yahudi luar yang didukung oleh kuasa besar seperti Great Britain, ketika itu.
“Yang jadi persoalan adalah gerakan Zionisme ini, satu gerakan pelampau yang cukup jahat dan masuk ke tanah Palestin awal 1920an. Mereka bukan sahaja masuk rampas tanah Palestin tetapi mereka bunuh orang Kristian, bunuh Yahudi (asal) dan bunuh orang Islam.
“Sebelum itu, Palestin negara aman yang didiami 3 agama teras dunia, iaitu Islam, Kristian dan Yahudi. Hinggalah masuk golongan pelampau Zionis yang membuat kerosakan.
“Tahun 1930an dan 40an mereka didukung oleh Britain. Mereka panggil Yahudi dari seluruh dunia, dari Eropah, Afrika, Rusia untuk datang ke tanah bumi Palestin.
“Tahun 1948 Britain bawa mereka datang sehelai sepinggang dan mereka ditempatkan di khemah. Orang yang bertanggungjawab mengumpulkan Yahudi ini adalah Henry Gurney dan membuat penempatan pertama pada tahun 1948,” katanya.
Dr Badrul yang telah 5 kali ke Palestin dalam misi kemanusiaan itu berkata kezaliman Zionis sebenarnya bermula pada 1948 apabila penempatan pertama dibina. Kemudian penempatan tersebut diperluaskan dengan merampas lebih banyak tanah penduduk Palestin.
“Penempatan dibina atas tanah orang Palestin. Tanah asal orang Yahudi, Islam dan Kristian.
“Walaupun hari ini kelihatan yang ditindas orang Islam, kerana mereka majoriti penduduk Islam di sana. Adakah Yahudi tidak menentang? Yahudi Ortodoks menentang Zionis. Kristian juga menentang. Malah tunjuk perasaan seluruh dunia hari ini dari golongan Yahudi Ortodoks dan Kristian.
“Zionis rampas tanah Palestin, ambil kebun, mereka buat penempatan pendatang dengan tembok yang tinggi. Saya sudah empat kali ke Palestin (Masjid Aqsa) dan sekali ke Gaza.
“Saya lihat penempatan mereka ini memang eksklusif, jalan masuk dijaga rapi. Tembok tinggi yang tak mungkin ditembusi orang lain dan di dalam penempatan itu pelbagai kemudahan disediakan,” katanya lagi.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/05/bangkit-bantu-palestin-apa-jua-cara.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Tak Perlu Kecam Zahiril Adzim Jelas Setiap Orang Ada Cara Sendiri Bantu Palestin

Hiburan Tak Perlu Kecam Zahiril Adzim Jelas Setiap Orang Ada Cara Sendiri Bantu Palestin

papar berkaitan - pada 17/5/2021 - jumlah : 236 hits
Pelakon Zahiril Adzhim menasihati orang ramai agar tidak sesuka hati membuat andaian jika seseorang ataupun selebriti tidak berkongsi tentang isu Palestin di media sosial mereka bermakna mereka tidak mengambil peduli hal tersebut Zahiril tu...
Timbalan Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Amar Lelong Keris Bantu Palestin

Timbalan Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Amar Lelong Keris Bantu Palestin

papar berkaitan - pada 17/5/2021 - jumlah : 288 hits
Timbalan Menteri Besar Kelantan Datuk Mohd Amar Nik Abdullah melelong empat bilah keris bagi mengumpul dana untuk disalurkan kepada rakyat Palestin yang sedang ditindas rejim Zionis ketika ini Mohd Amar berkata beliau menyasarkan kutipan se...
Demi Bantu Umat Islam Di Palestin Sanusi Buka Bidaan Kereta Kesayangannya

Demi Bantu Umat Islam Di Palestin Sanusi Buka Bidaan Kereta Kesayangannya

papar berkaitan - pada 16/5/2021 - jumlah : 251 hits
1 057 total views 1 057 views today Menteri Besar Kedah Muhammad Sanusi Md Nor dikatakan sanggup menjual kereta kesayangannya iaitu kereta jenis Volvo XC60 3 0 cc AWD T6 selain turut menggunakan Hashtag aid4palestin demi membantu penduduk P...
Hiburan Ini Cara Bantuan Kami Dapat Buat Mua Bellaz Sumbang Rm20 000 Pada Palestin Hasil Jualan Alat Solek

Hiburan Ini Cara Bantuan Kami Dapat Buat Mua Bellaz Sumbang Rm20 000 Pada Palestin Hasil Jualan Alat Solek

papar berkaitan - pada 19/5/2021 - jumlah : 238 hits
Jurusolek terkenal dan juga selebriti media sosial MUA Bellaz dilaporkan telah memberikan sumbangan sebanyak RM20 000 kepada tabung bantuan untuk negara Palestin yang kini dalam pergolakan peperangan dengan rejim Zionis Israel Ujar Bellaz d...
Amerika Bantu Pembunuhan Lebih Ramai Kanak Kanak Di Palestin

Amerika Bantu Pembunuhan Lebih Ramai Kanak Kanak Di Palestin

papar berkaitan - pada 19/5/2021 - jumlah : 208 hits
Washington jual peluru berpandu berketepatan tinggi pada rejim pengganas Israel GAZA Menteri Luar Negeri Iran Mohammad Javad Zarif menegaskan tindakan Amerika Syarikat meluluskan penjualan ratusan juta senjata api kepada negara pengganas Is...
Hiburan Sumbang Rm40 000 Kepada Rakyat Palestin Ben Ali Dan Nadiyah Shahab Bantu Ringankan Penderitaan

Hiburan Sumbang Rm40 000 Kepada Rakyat Palestin Ben Ali Dan Nadiyah Shahab Bantu Ringankan Penderitaan

papar berkaitan - pada 20/5/2021 - jumlah : 201 hits
Usahawan dan juga pelakon Ben Ali dan juga isterinya Nadiyah Shahab dilaporkan telah menyumbang sejumlah wang bernilai RM40 000 dalam usaha membebankan penderitaan rakyat Palestin yang kini berada dalam krisis peperangan bersama rejim Zioni...
30 Bomoh Indonesia Bergabung Bantu Palestin Hantar 1 Juta Jin Roket Ghaib Ke Israel

30 Bomoh Indonesia Bergabung Bantu Palestin Hantar 1 Juta Jin Roket Ghaib Ke Israel

papar berkaitan - pada 21/5/2021 - jumlah : 377 hits
2 187 total views 2 187 views today Sedang negara Palestin kini sedang diserang oleh rejim zionis israel sehingga sekarang tidak putus bantuan disalurkan kepada Gaza tidak kiralah dari segi doa serta bantuan kewangan Terbaru terdapat sekump...
Ben Ali Nadiyah Shahab Sumbang Rm40 000 Bantu Rakyat Palestin

Ben Ali Nadiyah Shahab Sumbang Rm40 000 Bantu Rakyat Palestin

papar berkaitan - pada 20/5/2021 - jumlah : 269 hits
Terkesan dengan apa yang menimpa rakyat Palestin pelakon yang juga ahli perniagaan Ben Ali menumbang RM40 000 kepada tujuh pertubuhan badan bukan kerajaan Ben berkata sumbangan itu adalah hasil jualan produk Absolut Chocolat di Malaysia dan...
Login Aeon Credit Cara Daftar Permohonan Pinjaman Peribadi Semakan Baki Hutang

Login Aeon Credit Cara Daftar Permohonan Pinjaman Peribadi Semakan Baki Hutang

papar berkaitan - pada 24/5/2021 - jumlah : 399 hits
LOGIN AEON CREDIT CARA DAFTAR PERMOHONAN PINJAMAN PERIBADI SEMAKAN BAKI HUTANG Kepada pelanggan AEON CREDIT jika anda membuat transaksi AEON CREDIT secara online anda perlu register login AEON CREDIT untuk memudahkan segala urusan Bagaimana...
Tular Kejadian Kepala Air Di Lata Iskandar Lata Kinjang

Fitnah Azmin Ali Rosakkan Hari Lahir Saya Deepak Jaikishan

Lori Dipandu Remaja Terbakar Rempuh Treler Penumpang Maut

Drama Kiblat Ke Syurga

Gelombang Hijau Pn Sudah Mencapai Tahap Maksimum

Hukum Mengerjakan Solat Sunat Istisqa Sedangkan Hujan Telah Turun

Raya Dikampung

Makan Cendol Di Bismillah Cendol Taiping



Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal


15 Diy Bean Bag Designs To Make For Fun And Relaxation

Rm15 11bil For 270 Entrepreneurship Programmes In 2024

Clarify E Invoicing To Ease Hawkers Worries Govt Told

In Full Bloom Discovering The Thc Thrills Of Exquisite Flowers

Crystal Palace Mengeluarkan Respons Kejam Terhadap Minat Bayern Munich Terhadap Oliver Glasner

Birthday Staycation Pengalaman Menginap Di Tasik Villa International Resort Port Dickson