Baju Raya Tema Songket Hijau Tua


Dah berminggu-minggu menyambut raya, barulah nak update blog. Tak sempat nak cerita pasal baju raya tema songket hijau kita . Sibuk betul almaklumlah awal raya hari tu dah bercuti seminggu. Makanya banyaklah hal yang nak diselesaikan.
Kat rumah memang tak dapekla nak pegang phone. Mak anak ramai ni sibuk, sebab yang no 2 tu dah nak UPSR tahun ni. Jadi masa tu selain fokus kat adik-adik, banyak fokus kat dia jugalah. Memang macam tulah kan, anak yang nak exam tapi ibu abah yang risau lebih. Tapi tengok diorang cool memanjang je.
Port amik gambar raya kami setiap tahun. Tahun ni bilangan family member masih sama. Tak bertambah lagi hihihi.
Kalau cerita baju  raya, selalu tema baju raya ni, keluarga belah suami banyak mainkan peranan. Diorang dah ada giliran nak tetapkan warna tema baju raya sedondon. So ikutlah sapa punya turn tu nak pakai baju warna apa. Yang lain follow je, setakat ni takde lagilah yang melawan .
So tahun ni baju raya tema songket. Songket asli memanglah mahal. Yang saya beli untuk kami ni songket juga tapi takdelah gred bagus tu. Bedal jelah asal ada. Anak-anak dara tu dah besar, memasing ada citarasa. Emm hantam sajalah walau warna tak sama, janji cantik .
Semoga Allah merahmati kami sekeluarga. Bahagia ke akhir hayat. Sayang korang seketat-ketatnya ;).
Anak dara dah besar, dah sama tinggi dengan ibu dan abahnya. Nanti ibu abah dah tua, jaga kami sebaiknya :).
Saya beli baju ni kat Butik Haqqi Seksyen 7, Shah Alam. Waktu ni diorang adalah buat promo, tapi kalau tak promo saya still mintak diskaun gakla. Sebab waktu tu beli 3 pasang kan. Yang saya punya tu mahal sikit dari anak-anak. Sebab baju saya ni ada lining, lepas tu kain dia ok sikit. Material kain ni lain-lain sebab tu harga pun beza.
Yang lelaki pulak lagi senang nak cari baju. Satu tempat, dapat semua size dengan color yang sama. Huh lelaki plak senang nak match. Fempuan ni memang mencabar sebab takde size satu hal. Warna pun sangat limited huh! Redha je sebab dah malas nak pusing-pusing cari. Asal konsepnya kena tema songket, kita grab je.
Macam biasa setiap tahun pun kita raya Pahang. Saya dah suami kan jiran, katanya!!! So takdelah isu kat situ. Nak pulak raya kedua tu Anniversary Perkahwinan kami yang ke 15 TAHUN.
Alhamdulillah dah 15 tahun usia perkahwinan kami. Dalam gambar ni bukan gaduh ya hihi. Saje amik gambar bersahaja. Semoga kami berbahagia dan bertemu semula di syurga
Orang kata, bab gaduh ni dah kuranglah juga. Jadinya bolehla dikatakan dah ada persefahaman, bolehla. Bukan nak membangga tapi itulah realitinya. Yang ini beralah, yang itu memahami. Dan begitulah seadanya.
Jangan nak menang sorang je. Jangan nak dengar cakap kita je. Sebab kita kahwin dengan pasangan dan keluarganya sekali. So mainkan peranan untuk sama-sama happy dan takde yang kecik hati.
Kami ni walau dah 15 tahun kawin, tetap macam pengantin baru gitu. So 15 tahun is just a number. Yang buatkan rumahtangga tu bahagia dan harmoni, adalah pasangan itu sendiri kan noks!!
Oklah cerita bab kami. Nak cerita bab anak pulak. Si bongsu, si Ammar dah 2 tahun lebih, wah tahun ni saya relax sikit. Bila anak dah besar, dia takdelah nak mengempeng sangat dengan kita. Sebab dia ada pilihan, nak dengan ibu ke, abah atau kakak sulungnya. Ammar ngam dengan Najwa je, tapi  kalau dengan Najiha,  dia nampak je, dia boleh lari patah balik taknak .
Bila anak dah besar memasing masih ok nak beraya rumah jiran. Kat kampung Pahang ni, jenjiran pun dah tua-tua. Yang ada tu anak-anaklah dengan cucu-cucu.
Anak-anak saya dah boleh bawak adik-adiknya, dengan sepupu diorang pergi beraya. Saya tak teman sebab jiran dekat je pun. Janji diorang ada feel raya kan. Dari duduk rumah je tengok handphone. Tau-tau balik nanti diorang cerita pasal collection duit raya diorang . Alah bebudak camtulah, kita pun dulu macam tu.
Yang pasti beraya tahun ni maintain meriah. Seronok tengok anak-anak makin membesar. Ibu abah pun dah semakin meningkat usia huhu.
Oklah dikesempatan ni nak ucapkan salam lebaran buat korang semua.!! Maaf zahir dan batin.
(59)
The post Baju raya tema songket hijau tua appeared first on Ajumohit.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ajumohit.com/2019/06/baju-raya-tema-songket-hijau-tua.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pelancaran Koleksi Baju Raya Plus Size Dina Nadzir Dari Jazz Co

Pelancaran Koleksi Baju Raya Plus Size Dina Nadzir Dari Jazz Co

papar berkaitan - pada 13/6/2019 - jumlah : 882 hits
Hi Korang Apabila fesyen menjadi topik perbincangan golongan berbadan besar seringkali dipinggirkan terutama daripada segi pemilihan busana Namun kehadiran portal atas talian Jazz Co mampu menghentikan tanggapan ini dengan pelancaran Koleks...
Tema Raya 2019

Tema Raya 2019

papar berkaitan - pada 13/6/2019 - jumlah : 448 hits
Korang mak mak isteri isteri kalut kalut dok cukupkan biskut raya dalam balang jangan dilupa pakaian di hari raya ye kang buatnya cik suami tertinggal beg pakaian raya mmm nangis tak berlagu uiiii Jangan tak sangka tau sebab dah pernah terj...
Baju Raya Rm20

Baju Raya Rm20

papar berkaitan - pada 13/6/2019 - jumlah : 694 hits
Ok kali ni cerita last minute punya pasal Almaklumlah tahun ni tak dapat cuti raya sis sedeyyyyyyyy cuti tak dapat nak shopping raya tak sempat feel nak sambut raya tahun ni memang hampehhh Awalnya tak terfikir nak buat beli baju raya harit...
Sambutan Hari Raya Peringkat Sekolah

Sambutan Hari Raya Peringkat Sekolah

papar berkaitan - pada 13/6/2019 - jumlah : 749 hits
Sk Kubang Kerian 2 Tanggal 13 Jun 2019 majlis sambutan Hari Raya Peringkat Sekolah telah dilaksanakan dalam suasana yang sederhana namun tetap meriah Dimulakan dengan do oleh ustaz Mohd Azman B Mohd Zain diikuti dengan ucapan oleh Tuan Guru...
Menu Raya Lebih Mudah Dengan Santan Ayam Brand

Menu Raya Lebih Mudah Dengan Santan Ayam Brand

papar berkaitan - pada 13/6/2019 - jumlah : 639 hits
Assalamualaikum wbt Selamat Hari Raya korang Persiapan raya korang dah 100 siap ke Mommy pun dah hampir siap dan tinggal nak kemas rumah dan iron baju raya saja Bab memasak untuk raya pula lebih senang dan mudah dengan santan segera Ayam Br...
Kisah Hari Raya Ke 2 Sa

Kisah Hari Raya Ke 2 Sa

papar berkaitan - pada 13/6/2019 - jumlah : 363 hits
Hi korang Hari raya kedua SA masih di Kuala Pilah gerak dari rumah Seremban dalam pukul 10 pagi macam tu as usual jalan sangat jammed ke arah Kuala Pilah haih pagi lagi dh jammed kami 3 kereta kot pi sana mula ingat nak patah balik tapi ter...
Meriahnya Raya Dikampung

Meriahnya Raya Dikampung

papar berkaitan - pada 13/6/2019 - jumlah : 361 hits
Selamat hari rayatrobekkk raya dikampung kami malam raya pertama berbbq lah kita tukang prepare dan tukang bakar kambing dan yang sewaktu dengannya ramai dah tunggu bawak piring dah masa ni pepes ayam jer yang enter frame sosej ayam dan dag...
Kenapa Juadah Rendang Hari Raya Korang Cepat Basi Ehhh

Kenapa Juadah Rendang Hari Raya Korang Cepat Basi Ehhh

papar berkaitan - pada 13/6/2019 - jumlah : 791 hits
Terbaca di FB keluhan beberapa orang yang juadah rendang Hari Raya untuk di buat hidangan menjadi basi dan tak dapat di hidangkan pada tetamu Kesian aku mendengar cerita mereka Sepanjang pengetahuan aku tak pernah lagi terjadi pada aku dan ...
218 Fibonaci

Kecewa Makanan Potluck Sekolah Anak Tak Disentuh Ikutlah Apa Budak Suka Makan Bukan Kita

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister

5 Tips And Ways That Can Help You To Reduce Body Fat

Persediaan Awal Haji

Wanita Dikenakan Bayaran Rm9 55 Untuk Nasi Putih Dan Telur Goreng Bungkus

Biodata Faisal Halim Pemain Bolasepak Viral Malaysia

Kkb Poll Indian Voters Might Make All The Difference



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


Kuey Teau Koboi Port Baru Makan Kuey Teau Goreng Di Taiping

Shenzhen Digital Art Park By Jc Design In Futian China

Zayn Rayyan Murder Case My Debt To People Says Cid Chief

Forest City Casino Misreporting Pas Leader Wants Brave Pmx To Teach Bloomberg A Lesson At Qatar Economic Forum

2 Direman Kemuka Butiran Palsu Pelaburan Rm38 Juta

Pusing Jalan