Baju Raya Kuih Raya Dah Cukup Jangan Lupa Standby Benda Ni Dr Malar Titip Pesanan Untuk Mak Ayah


Dalam mempersiapkan kelengkapan untuk balik beraya di kampung, ubat-ubatan anak dan keluarga jangan dilupakan. Ini penting jika anak atau ahli keluarga yang tiba-tiba jatuh sakit sepanjang musim perayaan.

Namun selain ubat-ubatan lain, doktor yang cukup dikenali, Dr Malar Santhi Santherasegapan turut berpesan kepada ibu bapa untuk menyediakan beberapa jenis ubatan sepanjang bercuti.
“Boleh tak saya nak minta tolong, untuk raya tahun ini selain beli baju raya, kuih raya dan make up untuk raya boleh tak mak ayah beli plaster yang assorted macam ni.
“Maksudnya plaster yang saiz berbeza-beza. Ada kecik dan lebar, besar dan lebar sebab bila luka berlaku kita boleh gunakan untuk jenis luka.

“Baru-baru ini anak saya jatuh luka jatuh dekat situ, saya dah gelabah sebab takkan nak pergi hospital kan. Nasib baik benda ni ada saya boleh gunakan waktu tu.
“Saya terfikir nak beri peringatan sebab bila musim perayaan kadar kecederaan lebih tinggi dari biasa. Budak-budak biasa terjatuh, yang mak-mak pula masak kat dapur kadang cedera. Leceh nak pergi klinik semata-mata nak dapatkan rawatan luka.

“Simpan je dalam handbag mama senang. Paling penting cuci bersih dulu luka dan lap dengan tuala bersih, keringkan betul-betul baru letak plaster.
“Kalau luka tu besar, darah pula keluar tak berhenti-henti, barulah boleh ke hospital. Kalau luka kecil sahaja cuba rawat sendiri. Sebab apa, nak elakkan kesesakan di hospital, terutama masa musim perayaan.

“Kalau ada bajet lebih lagi, beli lah ubat kuning untuk cuci luka tapi kalau tak ada tak apa, air bersih dan memadai. Lepas tiga hari buka semula dan gantikan yang baru,” katanya berkongsi.
Jangan lupa!
Menarik: Makan Bulan Nak Jadi Best Friend Balik” Sebaknya Tengok Anak Awal Ashaari Lepas Rindu!

Untuk lebih banyak info terkini jom sertai Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents) atau channel Telegram Pa&Ma (https://t.me/majalahpama) sekarang!

Biasa dah kita dengar orang memburu malam Lailatulqadar bila akhir bulan Ramadan ini kan? Tetapi kali ini nak kena dengar juga cerita keindahan malam Lailatulqadar yang di kongsikan oleh Mama Irma Hasmie dan adik-adik Bintang Kecil ni.
Apa sebenarnya malam Lailatulqadar dan apa perlu kita buat untuk 10 malam terakhir? Kenalah saksikan sampai habis 1001 Malam Istimewa diserikan oleh KARIHOME.
Pa&Ma
The post “Baju Raya, Kuih Raya Dah Cukup, Jangan Lupa Standby Benda Ni” Dr Malar Titip Pesanan Untuk Mak Ayah! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/baju-raya-kuih-raya-dah-cukup-jangan-lupa-standby-benda-ni-dr-malar-titip-pesanan-untuk-mak-ayah/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pesanan Iklas Dari Warga Jangan Lupa Bawa Air Untuk Basuh Mandi Solat Basuh Berak Dan Kencing Ayaq Tak Dak

Pesanan Iklas Dari Warga Jangan Lupa Bawa Air Untuk Basuh Mandi Solat Basuh Berak Dan Kencing Ayaq Tak Dak

papar berkaitan - pada 19/4/2023 - jumlah : 251 hits
DS Anwar umumkan tol percuma cuti ekstra dan harga simen turun pun walaun koyak Apa masalah dengan walaun ni Kata tol percuma tu dah biasa Kalau dah biasa pun tetap kena umum juga Dan bila dah umum yang tak sokong pun akan dapat juga Biarla...
Khutbah Jumat Jangan Ganggu Orang Lain Di Hari Raya

Khutbah Jumat Jangan Ganggu Orang Lain Di Hari Raya

papar berkaitan - pada 21/4/2023 - jumlah : 209 hits
Jangan mengganggu orang lain di hari raya di antaranya lewat takbiran yang kadang menimbulkan kebisingan dan suara petasan
Kuih Raya Tudung Raya

Kuih Raya Tudung Raya

papar berkaitan - pada 14/4/2023 - jumlah : 146 hits
Assalamualaikum WBTNAMPAKNYA selepas raya terkejut tahun lepas ramai yang bimbang terkejut lagi tahun ini jika anak bulan muncul menjelang petang Khamis depan Syukurlah bos kami dah bagi cuti sejak Rabu lagi tak payah risau raya terkejut da...
Bekalan Ubat Anak Jangan Lupa Ni Ubat Ubatan Wajib Bawa Balik Kampung Beraya

Bekalan Ubat Anak Jangan Lupa Ni Ubat Ubatan Wajib Bawa Balik Kampung Beraya

papar berkaitan - pada 20/4/2023 - jumlah : 158 hits
Pastinya ramai yang dah pulang ke kampung halaman untuk beraya Bagi yang masih lagi dalam proses mengemaskan barang anak anak pastikan barangan penting anak tidak tertinggal Bukan saja baju dan kelengkapan raya tetapi paling penting adalah ...
Mak Mak Paling Struggle Kemas Beg Balik Kampung Jangan Sampai Tertinggal Barang Ni Tip Mudah

Mak Mak Paling Struggle Kemas Beg Balik Kampung Jangan Sampai Tertinggal Barang Ni Tip Mudah

papar berkaitan - pada 19/4/2023 - jumlah : 118 hits
Bukan sejam atau dua jam mak mak kebiasaannya mengambil masa yang agak lama untuk mempersiapkan segala kelengkapan untuk di bawa pulang ke kampung Bermula dari pakaian hari raya sehinggalah pakaian harian dan buah tangan untuk di bawa pulan...
Lagu Raya Moden Yang Berpotensi Menjadi Malar Segar

Lagu Raya Moden Yang Berpotensi Menjadi Malar Segar

papar berkaitan - pada 19/4/2023 - jumlah : 161 hits
Tidak lengkap Hari Raya Aidilfitri tanpa ditemani oleh lagu raya itu sendiri Jika kita biasa didendangkan oleh lagu lagu lama yang kerap didendangkan di radio tanpa disangka terdapat juga lagu raya moden yang punyai keunikannya yang tersend...
Menu Sahur Berbuka 24 Puasa Kuih Raya Mb

Menu Sahur Berbuka 24 Puasa Kuih Raya Mb

papar berkaitan - pada 16/4/2023 - jumlah : 154 hits
Assalamualaikum WBTTINGGAL tiga hari sahaja lagi hari bekerja minggu ini Rabu Sk sudah mula bercuti malah seluruh operasi syarikit akan ditangguhkan sehingga hari isnin depan Sk akan kembali ke pejabat pada hari rabu insyaAllah Iman pulak s...
Feeling Macam Makan Kuih Makmur Resipi Biskut Viral 3 Bahan Sesuai Untuk Baby Untuk Hari Raya Ni

Feeling Macam Makan Kuih Makmur Resipi Biskut Viral 3 Bahan Sesuai Untuk Baby Untuk Hari Raya Ni

papar berkaitan - pada 17/4/2023 - jumlah : 164 hits
Syawal pun dah semakin tiba Semangat nak beraya semakin membuak buak Kuih raya pun ada macam macam jenis Yang dibeli ada yang dibuat sendiri pun ada Kalau dah namanya kuih raya pasti akan ada campuran gula dalam adunan Kasihan tengok baby t...
Panduan Lengkap Tentang Brand Perlindungan Pendaftaran Dan Penegakan

Cabinet To Address Najib S House Arrest Bid With Transparency Urges Zaid

Zaid Urges Cabinet Transparency On Najib House Arrest Bid

Polis Cari Waris Lelaki Maut Kemalangan

Celebrating Mother S Day With Legumes Dining With The Queens

Ceo Badan Berkanun Ditahan Sprm Disyaki Seleweng Dana Projek Rm1 2 Bilion

Lirik Lagu Dari Jauh Alyph

Kerajaan Lulus Pemanjangan Landasan Ltsip



Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix


Apa Itu Berkat

Mesothelioma Attorney Assistance A Beacon Of Hope For Victims Of Asbestos Exposure

Cara Tambah Akaun Admin Page Facebook 2024

Apa Nasib Veteran Tentera Malaysia

Mudahnya Jadi Cikgu Sekolah

Coklat Ketupat Matcha