Bajet 2023 Ujian Memandu Percuma Kelas B2 Teksi Bas Ehailing


Ujian memandu percuma bagi lesen motorsikal Kelas B2, Teksi, Bas dan eHailing merupakan antara insentif yang diumumkan oleh Perdana Menteri DS Anwar Ibrahim.
Walau bagaimanapun, Menteri Pengangkutan, Anthony Loke, berkata beliau sendiri mengakui sedikit terkejut dengan insiaitif baik ini dan memperincikannya terlebih dahulu perkara ini sebelum pelaksanaan dapat dimulakan.
Tambahnya lagi, beliau belum pasti berapa ramai yang dapat manfaat dan jumlah peruntukan kerana ia baru diumumkan dan kejutan gembira buat saya.
Objektif insentif Insentif Ujian Memandu Percuma yang diumumkan dalam Belanjawan 2023 ini rata-ratanya disambut dengan baik oleh banyak pihak kerana menyedari kos mengambil lesen memandu yang boleh dikatakan agak mahal untuk sesetengah individu.
Tujuan utama program bantuan lesen ini adalah bagi membantu rakyat terutama kumpulan belia kerana mereka adalah pemangkin masa depan negara bagi merangsangkan pertumbuhan ekonomi domestik jangka panjang dalam sektor pengangkutan awam.
Tanggungan bayaran ujian memandu untuk lesen motosikal kelas B2 dan lesen teksi, bas dan e-hailing ini untuk membantu golongan belia supaya mereka boleh memulakan pekerjaan dalam (bidang) ekonomi gig.
Selain bakal memanfaatkan golongan belia, Anthony Loke berkata pihaknya juga akan membincangkan dengan lebih lanjut kemungkinan untuk meluaskan inisiatif ujian memandu percuma ini kepada golongan sasar yang lain.
Artikel berkaitan: MyJPJ : Semakan Cukai Jalan Digital & Lesen Memandu Online
Kategori bantuan Dalam pembentangan Bajet 2023, pemberian ujian memandu percuma ini hanya difokuskan untuk individu yang ingin mengambil lesen-lesen berikut:
Motorsikal Kelas b3 Teksi Bas eHailing Harga lesen memandu Harga mendapatkan lesen memandu adalah berbeza mengikut institusi pusat belajar memandu.
Sesetengah daripada pusat belajar memandu mungkin mengenakan harga yang sedikit mahal kerana didatangkan dengan pakej belajar sampai lulus, pengambil pelajar di rumah dan sebagainya.
Berikut merupakan julat harga mendapatkan lesen memandu di Malaysia:
Motorsikal B2: RM380 – RM450 Teksi/eHailing: RM245 – RM250 Bas: RM 1170 – RM1417 Harga yang dikenakan juga mungkin berubahah dari semasa ke semasa.
Anda boleh mennghubungi pusat belajar memandu berdekatan tempat tinggal anda untuk mendapatkan harga terkini ujian belajar memandu.
Baca lagi: Harga Lesen Memandu Terkini Di Malaysia


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://ecentral.my/ujian-memandu-percuma/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=ujian-memandu-percuma

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ujian Memandu Percuma Kerajaan Tanggung Belanjawan 2023

Ujian Memandu Percuma Kerajaan Tanggung Belanjawan 2023

papar berkaitan - pada 1/3/2023 - jumlah : 166 hits
Bantuan Ujian Memandu Percuma Kerajaan Tanggung Belanjawan 2023 untuk b2 teksi bas teksi ehailing seperti grab foodpanda lalamove Jumlah pemandu dan rider di Malaysia cukup ramai Ada yang memandu dan menunggang secara halal ada juga secara ...
Belanjawan 2023 Kerajaan Menanggung Bayaran Ujian Memandu

Belanjawan 2023 Kerajaan Menanggung Bayaran Ujian Memandu

papar berkaitan - pada 25/2/2023 - jumlah : 116 hits
Belanjawan 2023 Kerajaan Menanggung Bayaran Ujian Memandu Perdana Menteri Malaysia Dato Seri Anwar Ibrahim dalam Belanjawan 2023 merupakan belanjawan kerajaan Malaysia yang diumumkan pada 24 Februari 2023 Belanjawan ini mempunyai pelbagai i...
Kelas Tuisyen Online Terbaik Upkk Dan Psra Untuk Tahun 2023

Kelas Tuisyen Online Terbaik Upkk Dan Psra Untuk Tahun 2023

papar berkaitan - pada 15/2/2023 - jumlah : 424 hits
Kelas Tuisyen Online Terbaik UPKK Dan PSRA Untuk Tahun 2023 Assalamualalaikum Hi korang Pagi ni KakYa nak berceloteh sikit mengenai UPKK dan PSRA serta kelas tuisyen online terbaik UPKK dan PSRA anjuran Fly High Education Centre Sebelum Kak...
Pas Ktm Malaysia 2023 My Rail Life Ktm Percuma Setahun

Pas Ktm Malaysia 2023 My Rail Life Ktm Percuma Setahun

papar berkaitan - pada 21/2/2023 - jumlah : 132 hits
Pas KTM Malaysia Untuk makluman anda KTM Berhad kini menawarkan pas perjalanan percuma setahun tanpa had My Rail Life bagi yang berkelayakan Menarik bukan Apa syarat syarat kelayakan yang ditetapkan Macam mana nak dapatkan pas ini Jom baca ...
Program Subsidi Ujian Mamogram Percuma Di Aurelius Hospital Nilai

Program Subsidi Ujian Mamogram Percuma Di Aurelius Hospital Nilai

papar berkaitan - pada 3/3/2023 - jumlah : 149 hits
Assalamualaikum dan Selamat Petang Hai Pembaca semua Bonde nak kongsikan cerita tentang rawatan yang dibuat di Aurelius Hospital Nilai Tentang Aurelius Hospital NilaiAurelius Hospital Nilai dahulu dikenali sebagai Nilai Medical Centre Kerja...
Mekanisme Lesen Memandu Percuma Diumum Kemudian

Mekanisme Lesen Memandu Percuma Diumum Kemudian

papar berkaitan - pada 25/2/2023 - jumlah : 76 hits
Kementerian Pengangkutan akan membuat pengumuman terperinci mengenai mekanisme pembiayaan ujian lesen motosikal kelas B2 teksi bas dan e panggilan yang diumumkan dalam Belanjawan 2023 Menterinya Anthony Loke Siew Fook dipetik berkata pengum...
Bas Percuma Ke Parlimen Bermula Hari Ini

Bas Percuma Ke Parlimen Bermula Hari Ini

papar berkaitan - pada 20/2/2023 - jumlah : 84 hits
Menteri Pengangkutan Anthony Loke Siew Fook merasmikan perkhidmatan bas perantara percuma antara stesen Kuala Lumpur Sentral ke Parlimen hari ini KUALA LUMPUR Menteri Pengangkutan Loke Siew Fook hari ini melancarkan perkhidmatan bas peranta...
Cukai T20 Naik M40 Tax Dikurangkan Bajet 2023

Cukai T20 Naik M40 Tax Dikurangkan Bajet 2023

papar berkaitan - pada 28/2/2023 - jumlah : 167 hits
Kadar Cukai T20 Naik M40 Tax DiKurangkan Bajet 2023 Kerajaan sedang ke arahkan menstruktur semula sistem cukai di Malaysia Ini semua dilakukan dengan harapan dapat menjana pendapatan tambahan kepada golongan yang sepatutnya BACA SINI Dalam ...
218 Fibonaci

Pentingnya Muhasabah Diri

Kecewa Makanan Potluck Sekolah Anak Tak Disentuh Ikutlah Apa Budak Suka Makan Bukan Kita

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister

Persediaan Awal Haji

Biodata Faisal Halim Pemain Bolasepak Viral Malaysia

5 Tips And Ways That Can Help You To Reduce Body Fat

Malaysia Asserts Claim For Portion Of Goldman Sachs Fines In 1mdb Case



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


Tips Penting Penjagaan Sistem Brek Kereta

Porsche Design Honor Magic V2 Rsr Menang Red Dot Award Product Design 2024

3 Cara Menuju Ikn Ibu Kota Negara Baru Indonesia

0138002039 Scammer Maybank Panggilan Palsu

Empat Maut Mpv Dan Kereta Api Berlanggar

Lelaki Ditangkap Curi Kawal 25 000 Akaun Facebook