Bagi Saya Cantik Itu Bonus Ibu Tunggal Terharu Nasi Lemaknya Dapat Sambutan Luar Biasa


The Reporter




Seorang ibu tunggal tidak menyangka, percubaannya membuka gerai nasi lemak di tepi Jalan Sentul Pasar sejak 3 Januari lalu, mendapat sambutan ramai. 

Sharifah Nurul Hamirah Syed Mohd Hamzi, 30, berkata, ada juga pelanggannya dari luar kawasan, contohnya dari Genting Highlands dan Perak, sanggup menempuh perjalanan jauh demi mencuba nasi lemak yang dijualnya. 


Lebih luar biasa, ada pelanggan yang sanggup berbelanja besar untuk menampung kos penghantaran nasi lemaknya ke Putrajaya, Cyberjaya, Klang, Shah Alam dan lain-lain kawasan di Lembah Klang kerana tidak dapat datang ke gerainya. 


Ibu kepada dua anak itu mengakui dia amat terharu dengan sambutan luar biasan itu, lebih-lebih lagi selepas video dirinya mempromosi nasi lemaknya di TikTok tular di media sosial. 


Walau bagaimanapun, Sharifah tidak menafikan ada juga menerima komen-komen negatif yang mendakwa jualannya laku disebabkan paras rupanya yang cantik. 


"Saya akui memang ada suara negatif. Misalnya, muka cantik memanglah ada orang beli. Kalau makcik (yang jual) mesti tak laku. Malah ada juga yang cakap, tak malu ke muka cantik jual (nasi lemak) tepi jalan? 


"Bagi saya, cantik itu bonus. Apa yang penting adalah niat saya berniaga mahu mencari rezeki halal untuk dua anak saya dan keluarga kerana besar tanggungjawab saya sebagai anak sulung," katanya. 


Sebelum tular, nasi lemaknya hanya mampu dijual sebanyak 200 bungkus. Tetapi selepas ditularkan, jualan hariannya meningkat kepada 700 bungkus. 


Menggulas mengenai perniagaan kecilnya itu, Sharifah seawal jam 4 pagi telah bangun untuk memasak dan menyediakan bahan jualan sambil dibantu oleh adik-beradik dan ibu bapanya. 


Nasi lemak yang dibuat itu juga menggunakan resepi keluarga dan dimasak dengan penuh keikhlasan dan kasih sayang, serta hanya dijual dengan harga RM1.50 sebungkus. 


"Kami hanya jual sebungkus RM1.50 kerana memang niat saya berniaga sambil bersedekah. Tetapi walaupun murah, kualiti tetap diutamakan. Itu juga pesanan mak saya, supaya rezeki bertambah berkat dan luas," katanya. 


Menurut Sharifah lagi, dia selalu menjadi tumpuan ramai disebabkan penampilannya yang sopan, selain keramahannya melayani pelanggan yang datang membeli nasi lemak. 


"Setiap hari saya akan menggayakan pakaian tradisional supaya sedap mata orang memandang. Saya tak nafikan ada soalan nakal atau pelawaan berkahwin kerana ramai mengetahui status ibu tunggal saya. Namun saya tetap menjaga batas dan menetapkan niat hanya untuk mencari rezeki," ujarnya. 


Sharifah tidak menolak sekiranya ada pelanggan lelaki yang mengajak untuk bergambar bersama, namun dengan syarat menjaga batasan. Tetapi tidak dengan lelaki yang sudah berkahwin kerana tidak mahu dipandang serong dan mendapat kemudaratan di kemudian hari. 


Sumber: Harian Metro


January 12, 2023 at 08:33AM

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://atmknews.blogspot.com/2023/01/bagi-saya-cantik-itu-bonus-ibu-tunggal.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ibu Ini Kongsi Tip Naikkan Berat Anak Dengan Cantik Cuba Amalkan Makanan Ini

Ibu Ini Kongsi Tip Naikkan Berat Anak Dengan Cantik Cuba Amalkan Makanan Ini

papar berkaitan - pada 11/1/2023 - jumlah : 175 hits
Tengok anak orang lain berselera makan berat badan pun ok automatik tertanya tanya dalam diri kenapa anak kita makan macam macam berat tak naik naik Ini antara cabaran ibu bapa yang berada dalam situasi anak anak susah makan atau tidak mahu...
Hiburan Bagi Saya Itu Biasa Saja Liana Rosli Back Up Pakaian Anak Anak Akui Memang Suka Viral

Hiburan Bagi Saya Itu Biasa Saja Liana Rosli Back Up Pakaian Anak Anak Akui Memang Suka Viral

papar berkaitan - pada 30/12/2022 - jumlah : 129 hits
Sering dikecam gara gara berpakaian seksi dengan kisah anak anaknya usahawan Liana Rosli sememangnya menjadi bualan dan bahan kecaman netizen Baru baru ini yang juga anak kepada pelakon veteran Normah Damanhuri itu dikecam gara gara membiar...
Poligami Yang Memecah Belah Itu Bukan Mengikut Sunnah Ibu Syamsul Yusof

Poligami Yang Memecah Belah Itu Bukan Mengikut Sunnah Ibu Syamsul Yusof

papar berkaitan - pada 17/1/2023 - jumlah : 88 hits
Berita tentang pelakon Puteri Sarah Liyana menfailkan tuntutan penceraian terhadap suaminya Syamsul Yusof disebabkan krisis rumah tangga yang dialami sejak 4 tahun lalu termasuklah pernikahan pengarah tersohor itu dengan Ira Kazar di Thaila...
Sedapnya Nasi Goreng Kampung Versi Baby Ibu Ini Kongsi Resipi Simple Patut Cuba

Sedapnya Nasi Goreng Kampung Versi Baby Ibu Ini Kongsi Resipi Simple Patut Cuba

papar berkaitan - pada 30/12/2022 - jumlah : 228 hits
Sebagai ibu salah satu fasa yang membuatkan kita teruja adalah ketika menyediakan makanan untuk anak tersayang Lagi lagi bila mereka dah mula belajar makan banyak resipi yang kita cuba untuk pastikan anak kenyang dan mendapat khasiat yang s...
Ada Ke Syamsul Nak Datang Pujuk Apa Salahnya Jadi Ibu Tunggal Kata Puteri Sarah

Ada Ke Syamsul Nak Datang Pujuk Apa Salahnya Jadi Ibu Tunggal Kata Puteri Sarah

papar berkaitan - pada 15/1/2023 - jumlah : 174 hits
nbsp Memetik Berita Harian Bagi Puteri Sarah tiada kata kata yang mampu melembutkan hatinya untuk menarik balik keputusan dibuatnya itu Ada ke Syamsul nak datang pujuk Persoal Sarah semula apabila ditanya apakah akan mempertimbangkan keputu...
Ibu Kena Kuat Besarkan 9 Anak Penampilan Ibu Tunggal Yang Handsome Raih Perhatian Ramai

Ibu Kena Kuat Besarkan 9 Anak Penampilan Ibu Tunggal Yang Handsome Raih Perhatian Ramai

papar berkaitan - pada 12/1/2023 - jumlah : 115 hits
Melihat kepada penampilannya siapa sangka dia seorang wanita dan ibu kepada 9 cahaya mata Menurutnya dia lebih selesa dengan penampilan terkini kerana perlu menyara 9 orang anak selepas berpisah dengan suami Saya berasal dari Singapura beka...
Luar Biasa Striker Legendaris Timnas Boaz Solossa Raih Gelar S2 Dari Uncen

Luar Biasa Striker Legendaris Timnas Boaz Solossa Raih Gelar S2 Dari Uncen

papar berkaitan - pada 2/1/2023 - jumlah : 76 hits
Mantan kapten Timnas Indonesia Boaz Solossa resmi menyandang status Magister di Universitas Cenderawasih di bidang Keuangan Daerah Penyerang Persipura berusia 36 tahun tersebut mengunggah potret saat menghadiri wisuda di kampusnya Melansir ...
Brand With Geography

10 Dash Cam Terbaik Berkualiti Bawah Rm100

Harga Telur Ayam Gred A B C Turun 3 Sen Sebiji Mulai Hari Ini Pm Anwar

Biking Through Southern France And History

There Is Historical Basis To Tmj S Unconstitutional Claims Pkr Mp

Sambal Serai Terpengaruh Dengan Tiktoker

Sandwich Goals Elevating Your Lunch Game With Low Carb Bread

Lapan Individu Ambil Masa Lebih Satu Jam Lapah Lembu Sado Satu Tan Di Pekan Semalam



5 Kes Jenayah Melibatkan Kanak Kanak di Malaysia Yang Tak Boleh Kita Lupakan

Biodata Ezra Kairo Penyanyi Gandingan Zubir Khan Dalam Lagu OMK Oh My Kadhale

10 Fakta Biodata Aniq Durar Pelakon Drama Berepisod Dua Darjat Slot Akasia TV3 Gandingan Sharifah Rose

Info Dan Sinopsis Hierarchy Netflix TV Series Kdrama 2024

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dua Darjat Slot Akasia TV3


10 Cafe Menarik Di Alor Setar Kedah

Slot Gacor123 Maximizing Your Chances Of Winning

Analisis Odds Dan Peluang Menang Di Pialasport

Selesai Qurban Tahun Ini

Lirik Lagu Bukan Karena Tak Cinta Nyanyian Judika X Lesti

Statistik Cluster Headache Aku