Baddrol Bakhtiar Calon Dun Dalam Parlimen Sungai Petani


Baddrol dalam sidang medianya semalam – Foto Ihsan MAHA
klik 👉 Follow Telegram BeritaUp2date (large-bt)

Baddrol masih berteka-teki, beri bayangan akan terus aktif sebagai pemain bola sepak Baddrol Bakhtiar Tonggak Sabah FC Baddrol Bakhtiar memberi bayangan bahawa perlawanan bertemu Sri Pahang FC di Stadium Likas malam tadi bukan perakhiran dalam karier bola sepaknya.

Malah bekas pemain tengah Kedah Darul Aman (KDA) FC itu menyatakan akan terus bermain dan aktif sebagai pemain bola sepak. Baddrol bersama rakan sepasukan selepas tamat perlawanan semalam – Foto Ihsan MAHA “Pertamanya saya bersyukur pada malam ini (semalam) kami Sabah FC berjaya meraih tiga mata yang penting dan perlawanan terakhir saya pada malam ini adalah satu kemenangan yang tidak akan saya lupakan dan satu ‘moment’ indah yang saya terima di sini.

“Jadi malam ini (semalam) adalah bukan perlawanan terakhir saya dalam karier bola sepak, saya tetap akan bermain selepas ini tetapi saya ada satu misi yang saya ingin lunaskan. Saya juga mengharapkan penyokong Sabah FC mendoakan kejayaan saya selepas ini,” katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang media selepas Sabah FC berjaya menewaskan Sri Pahang FC 4-0 dalam saingan Liga Super di Stadium Likas di sini malam tadi.

Pemain berusia 35 tahun yang telah membuat 41 penampilan dan berjaya menjaringkan 13 bersama Sabah FC berkata, beliau atau pihak pengurusannya akan memaklumkan dalam masa terdekat hala tujunya selepas perlawanan semalam.

“Mungkin dalam masa terdekat saya atau pun pihak pengurusan akan mengumumkan ke mana arah tuju saya selepas perlawanan malam ini,” katanya.

Baddrol menerima cenderamata daripada CEO Sabah FC Ahmad Marzuki dan turut disertai Ketua Jurulatih Datuk Ong Kim Swee – Foto Ihsan MAHA
Dalam pada itu, ketika ditanya mengenai pengalaman selama dua tahun di Sabah, Baddrol mengakui ianya satu pengalaman yang sukar untuk digambarkan

Beliau juga terharu melihat pelbagai kaum dan turut dikelilingi sahabat serta rakan dan pemain yang baik sepanjang berada di negeri ini.

“Saya perlu berterima kasih kepada Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Sabah FC dan jurulatih yang banyak membentuk pasukan ini.

“Jadi saya mengharapkan perjuangan skuad Sabah FC dapat diteruskan lagi ke tahap lebih tinggi membawa nama Sabah FC ke tahap yang begitu gah lagi dan saya mendoakan kejayaan di AFC nanti,”katanya.

Sementara itu, CEO Sabah FC, Ahmad Marzuki Nasir, berkata pihak pengurusan dan peminat Sabah FC mengucapkan terima kasih atas khidmat bakti Baddrol selama kira-kira dua tahun berada di Sabah.

“Beliau telah menunjukkan dedikasi dan komitmen yang tinggi untuk membawa Sabah bermain ke peringkat yang lebih baik lagi.

“Buat masa ni saya dan Datuk Ong Kim Swee masih berbincang untuk calon pengganti Baddrol tetapi setakat ini belum ada lagi,” katanya.

Khabar angin mengatakan Baddrol mungkin bertanding pada Pilihan Raya Negeri (PRN) di Kedah bulan depan selepas dipilih sebagai calon mewakili Perikatan Nasional (PN).

Spekulasi itu timbul sejurus Sabah FC mengeluarkan kenyataan mengenai pengunduran Baddrol daripada pasukan berkenaan pada Jumaat lalu. – SABAH MEDIA

BADDROL akan bertanding di kawasan yang akan memberi kelebihan kepadanya. FOTO NSTP

Kuala Lumpur: Bekas pemain Kedah dan Sabah, Baddrol Bakhtiar kemungkinan besar akan bertanding di 'gelanggang' politik di Dewan Undangan Negeri (DUN) di bawah Parlimen Sungai Petani.

Hal ini kerana, pemain berusia 35 tahun itu berasal dari Parlimen berkenaan sekali gus menyaksikan dia berpeluang untuk memenangi Pilihan Raya Negeri (PRN) atas tiket Perikatan Nasional (PN).

Menurut sumber, antara DUN yang dikaitkan dengan Baddrol adalah kawasan Pantai Merdeka, Bakar Arang dan Sidam.

"Tiga DUN berkenaan mungkin diisi oleh Baddrol berdasarkan kepada kawasan berkenaan yang majoritinya adalah pengundi Melayu dan kubu kuat bagi PN.

"Sudah pastinya, Baddrol akan bertanding di kawasan yang akan memberi kelebihan kepadanya. DUN dalam Parlimen Sungai Petani sudah tentu sesuai kerana dia juga berasal dari kawasan itu," katanya, ketika dihubungi Arena Metro.

Terdahulu, Arena Metro melaporkan bahawa Baddrol kemungkinan besar akan bertanding dalam PRN atas tiket PN.

Walaupun ketika ini tiada pihak yang membuat pengumuman rasmi berkaitan perkara itu namun menurut sumber dalam PN memaklumkan kepada Arena Metro bahawa bekas pemain kebangsaan itu akan mewakili parti berkenaan untuk bertanding pada bulan depan.

Mengikut rekod, Baddrol mengikut jejak langkah bekas pemain bola sepak kebangsaan dan Kedah Radhi Mat Din diumumkan calon PAS bagi Parlimen Pokok Sena pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14).

Kongsikan artikel ini:

Ikuti kami di Facebook, Twitter, dan Telegram untuk berita terkini setiap hari.
klik 👉 https://t.me/BeritaUp2Date




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://beritaup2date.blogspot.com/2023/07/baddrol-bakhtiar-calon-dun-dalam.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pengganti Baddrol Bakhtiar Ceo Sabah Ada Jawapannya

Pengganti Baddrol Bakhtiar Ceo Sabah Ada Jawapannya

papar berkaitan - pada 22/7/2023 - jumlah : 280 hits
Ketua Pegawai Eksekutif Sabah FC Marzuki Nasir Pengganti Baddrol Bakhtiar CEO Sabah Ada Jawapannya Selepas tonggak emas Sabah Baddrol Bakhtiar mengumumkan untuk meninggalkan Sabah skuad The Rhinos belum ada kata putus untuk mencari calon pe...
Ahli Parlimen Didapati Bersalah Dilarang Jadi Calon Pilihanraya Seumur Hidup

Ahli Parlimen Didapati Bersalah Dilarang Jadi Calon Pilihanraya Seumur Hidup

papar berkaitan - pada 20/7/2023 - jumlah : 134 hits
Ahli Parlimen didapati bersalah dilarang jadi calon pilihanraya seumur hidup Mahkamah memutuskan pada Khamis untuk melarang Ahli Parlimen Palang Pracharath Pareena Kraikupt daripada politik seumur hidup Berhubung penggunaan tanah di hutan s...
Inilah Calon Kerajaan Perpaduan Di Parlimen Kuala Terengganu

Inilah Calon Kerajaan Perpaduan Di Parlimen Kuala Terengganu

papar berkaitan - pada 23/7/2023 - jumlah : 310 hits
FMT ReportersAzan Ismail diumumkan sebagai calon di PRK Parlimen Kuala Terengganu yang diadakan serentak dengan PRN enam negeri 12 Ogos PETALING JAYA PRK Kuala Terengganu akan ditandingi calon PKR Azan Ismail Perkara itu diumumkan Presiden ...
Prn Negeri Sembilan Senarai Dun Dan Calon Parti Bertanding

Prn Negeri Sembilan Senarai Dun Dan Calon Parti Bertanding

papar berkaitan - pada 5/7/2023 - jumlah : 289 hits
Setelah pengumuman berkenaan tarikh Pilihan Raya Negeri 2023 dibuat oleh pihak Suruhanjaya Pilihan Raya hari mengundi bagi PRN Negeri Sembilan secara rasminya akan dilakukan pada 12 Ogos 2023 Berikut merupakan tarikh tarikh penting sempena ...
Baddrol Bakhtiar Bakal Bertanding Di Prn Kedah

Baddrol Bakhtiar Bakal Bertanding Di Prn Kedah

papar berkaitan - pada 15/7/2023 - jumlah : 250 hits
BADDROL BAKHTIAR Baddrol bertanding atas tiket PN Kuala Lumpur Bekas pemain Kedah dan Sabah Baddrol Bakhtiar kemungkinan besar akan bertanding dalam Pilihan Raya Negeri atas tiket Perikatan Nasional BADDROL disahkan akan bertanding atas tik...
Sabah Fc Baddrol Bakhtiar Berpisah

Sabah Fc Baddrol Bakhtiar Berpisah

papar berkaitan - pada 15/7/2023 - jumlah : 197 hits
BADDROL menyertai Sabah FC sejak akhir 2021 selepas meninggalkan Kedah FOTO Ihsan Sabah FC Baddrol Bakhtiar tinggalkan Sabah FC Kota Kinabalu Sabah FC hari ini mengumumkan pengunduran kapten pasukan Baddrol Bakhtiar atas sebab yang akan diu...
Baddrol Bakhtiar Dari Bola Sepak Ke Pentas Politik

Baddrol Bakhtiar Dari Bola Sepak Ke Pentas Politik

papar berkaitan - pada 18/7/2023 - jumlah : 256 hits
Baddrol Bakhtiar Dari Bola Sepak ke Pentas Politik Dunia suka tiba tiba dikejutkan dengan berita pengunduran Baddrol Bakhtiar dari Pasukan Sabah FC Adakah benar desas desus mengatakan beliau akan menceburi bidang politik Khabar angin itu be...
Prn Pulau Pinang Dap Sah Tanding 19 Kerusi Dun Umno Hanya 6 Kerusi

Prn Pulau Pinang Dap Sah Tanding 19 Kerusi Dun Umno Hanya 6 Kerusi

papar berkaitan - pada 13/7/2023 - jumlah : 168 hits
agendaily com12 07 2023Pengerusi PH Pulau Pinang Chow Kon Yeow berkata tiada masalah beri jawatan kepada UMNO jika calon mereka menang PRN nanti Pilihan Raya Negeri Pulau Pinang menyaksikan UMNO hanya akan bertanding enam kerusi Dewan Undan...
Creative Com Domain Name Ideas

Bahaya Bahan Pewarna Kimia Dalam Kehidupan Seharian

Madrasah Terapung 6 Hari Bergambar Gisbh Seleweng

Exquisite Diamond Pendants Malaysia Diamond Talk

Rafique Gives Statement To Police Over Ceramah About Pm

Penafian Sprm Tak Cukup Anwar Mesti Saman Bloomberg Peguam

Free Credit Rm50 No Deposit How To Boost Your Bankroll Without Spending A Dime

Sang Saka Penipu


echo '';
Muzikal Lawak Superstar 2024 Keputusan Markah Mingguan Peserta Musim 4 Kemaskini Setiap Minggu Selepas Live

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Salju Rindu Di Bumi Auckland Tonton

5 Kelebihan Utama Bergelar Penjawat Awam di Malaysia

8 Fakta Biodata Anna Jobling Pelakon Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Bintang Filem Lembayung Dan Juri Muzikal Lawak Superstar 2024

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kelas Tahanan Cikgu Hiragi Adaptasi Siri Mr Hiiragi s Homeroom Slot DramaVaganza Astro Ria


Cara Terbaik Perangi Jerawat Jangan Biar Jerawat Mengambil Alih Wajahmu

Port Sarapan Warung Selekoh Kambing Jenderam Hulu

Suami Bakar Isteri Suka Berhutang

Pengundi Dun Mahkota Pilih Wakil Rakyat Hari Ini

Mahkota Poll A Test For Dap To Ensure Chinese Voters Back Bn

Kain Rentang Provokatif Cemari Proses Prk Mahkota Ahmad Maslan