Baby Sadoo Jenama Makanan Bayi Mudah Sedia Dan Suap Untuk Di Rumah Dan Travel


BABY SADOO - Jenama Makanan Bayi Mudah Sedia Dan Suap Untuk Di Rumah Dan Travel   | Salam Ramadhan semua! Hmmm korang dah masak ke belum tu? Daku macam biasa masak yang apa yang anak suka makan je lagipun bulan puasa ni tak berapa lapar sangat. Time berbuka asyik tahu nak minum air je bebanyak.

Bercerita tentang masak, untuk tahun ni daku dah berjaya kurangkan banyak masa di dapur. Bukan sebab jarang masak, tapi sebab tak payah lagi susah payah fikir untuk masak menu apa untuk baby makan. Yelah, baby mana puasa. Cara yang ku lakukan adalah dengan memesan pelbagai menu makanan homemade keluaran BABY SADOO sebagai stok makanan istimewa untuk baby Kasih Sufi tersayang.


Untuk pengetahuan korang juga, makanan bayi BABY SADOO ini merupakan makanan bayi keluaran jenama muslim yang halal sepenuhnya. Ia juga merupakan makanan bayi dengan cara penghasilan 'masakan dari tangan ibu' yang di buat secara home made.  
BABY SADOO ini adalah satu jenama produk makanan bayi yang diasaskan oleh Puan Amirah Khairi. Puan Amirah merupakan ibu kepada dua orang anak dan mempunyai ilmu dalam bidang jurusan kejururawatan. Baby Sadoo baby food ni merupakan 100% homemade baby and toddlers food. 

* SESUAI UNTUK ANAK USIA 6 BULAN - 3 TAHUN
Paling penting, setiap botol makanan bayi Baby ni telah dihasilkan mengikut bahan yang segar dan selamat sepenuhnya. Malah semua menu makanan yang ada di masak sendiri mengikut keperluan nutrien setiap peringkat umur kanak-kanak yang berusia dari umur 6 bulan sehingga 3 tahun. 


Pendekata, semua menu di hasilkan dengan penuh kasih bagaikan di masak oleh tangan si ibu sendiri untuk santapan si comel tersayang. Baby Sadoo bukan hanya mengutamakan bahan yang berkualiti dengan rasa yang sedap secara semulajadi tetapi juga ia turut menawarkan pelbagai jenis menu yang sesuai untuk golongan bayi mengikut umur. 
Memang rambang mata tau kalau time nak pilih tu, yelah banyak sangat kot! Sebagai contoh apa yang ada di bawah ni. 


* PELBAGAI PILIHAN MENU MENGIKUT KEGEMARAN ANAK
Itu baru sikit tau, jika nak di kira semua ada banyak lagi menu. Memang pening kepala nak pilih. Tidak hanya terikat dengan menu bubur nasi biasa, Baby Sadoo turut memperkenalkan menu yang agak awesome untuk menarik minat baby untuk makan. Antaranya ada pelbagai menu dalam bentuk pasta, nasi dan puree. 

Sebagai contoh menu Mushroom Creamy Pasta ni, memang lengkap rasanya untuk bayi yang berumur 12 tahun dan ke atas. Jumlah isian juga sangat penuh dalam botol dan sekali makan ni memang kenyang. Banyak juga tu. 

Bila lihat semua menu ni, hmm bukan nafsu makan baby je muncul tapi nafsu makan si mama seperti daku pun ikut teringin juga. Greenish Chicky Pasta ni pun boleh tahan sedap rasanya.


* DIBOTOLKAN DENGAN CARA SELAMAT
Makanan lain yang berasaskan ayam juga ada. Semuanya di seal dengan banyak dalam botol yang kedap udara. Dan botol yang digunakan ini sangat selamat untuk dipanaskan di dalam microwave juga. 
Jadi untuk soal keselamatan produk, so far Baby Sadoo memang sangat menitik beratkan soal ini demi untuk menjaga tahap pemakanan yang baik dan selamat untuk para pengemarnya. Almaklumlah, ini kan produk makanan untuk baby. 

Lagipun Puan Amirah yang merupakan pengasas Baby Sadoo ini merupakan ibu kepada dua orang anak dan mempunyai ilmu dalam bidang jurusan kejururawatan. Makanya beliau sangat mengambil berat isu kesihatan untuk para pelanggannya.

* SESUAI JUGA UNTUK SI PICKY EATERS 
Semua menu yang ada InshaAllah boleh boleh menepati selera makan anak-anak termasuklah yang jenis suka memilih (picky eaters) dan juga untuk bayi yang mempunyai masalah alergik. 
Ini pula adalah menu yang ada di rumah untuk dinikmati oleh si Kasih Sufi. Semua ni boleh di simpan dalam bahagian sejuk beku dan sedia untuk di makan pada bila-bila masa dan di mana saja.

Kan senang tu. Tak payah lagi nak fikir menu apa patut masak untuk anak hari ni dan yang paling best boleh beri anak pilih menu mana yang dia ingin nikmati pada hari tersebut. 


* CARA PENYEDIAAN YANG MUDAH DAN CEPAT 
Cara nak sediakan sangat mudah. Apa yang perlu dibuat hanyalah keluarkan dari peti sejuk dan kemudian bolehlah dipanaskan menggunakan microwave. Takde microwave? No problem, boleh panaskan dalam air panas. Ini bermakna jika nak bawa untuk travel juga senang. Bawa saja stok air panas dan termos dan bolehlah disediakan pada bila-bila masa dan di mana saja. 

* ANTARA MAKANAN KEGEMARAN ANAK SENDIRI 
Untuk babyku si Kasih Sufi, si Kasih paling suka menu MANGO YOGURT. Menu Mango Yogurt dalam bentuk puree ni boleh di makan oleh bayi dari golongan umur bayi 6 bulan dan ke atas. Rasanya jangan cakaplah, memang sedap. Masam manis gitu... paling best semua menu yang disediakan oleh pihak Baby Sadoo sama sekali tidak menggunakan sebarang perasa dan pewarna tiruan. 

* MUDAH UNTUK DI BAWA TRAVEL

Selalunya jika perlu ke mana-mana, daku akan bawa stok makanan bayi jenama Baby Sadoo untuk Kasih ini di dalam foodwarmer. Tapi jika kebetulan jarak untuk ke lokasi tidaklah terlalu jauh, maka daku akan prepair siap-siap ketika di rumah dan terus suap di dalam kereta semasa perjalanan. Barulah baby tak meragam dan mengamuk lapar.

Kasih Sufi tengah sedap layan menu Mango Yogurt semasa dalam perjalanan
Ini bukan daku yang sedang suap Kasih tau! Tapi si abang-abangnya yang sedang melayan Kasih kat seat belakang. Daku sendiri waktu ni sedang memandu. 
Haa kan senang tu... Tak payah pening kepala, siapkan saja menu mengikut apa yang baby suka dan bolehlah dihidangkan pada baby pada masa yang perlu. Sambil travel pun senang, tak perlu bekas banyak-banyak, siapkan satu sudu dan boleh terus dinikmati secara terus dari botol. 
Makan penuh nikmat tak toleh kiri kanan dah
Bagi yang tengah merancang untuk balik kampung beraya tu, elok sangat jika beli stok Baby Sadoo untuk anak. At least, walau kita sedang berpuasa tapi menu anak boleh disediakan dengan mudah dalam perjalanan. Baby pun tak meragam lapar. Dan kita juga tidak perlu lagi pening kepala beli jajan itu dan ini hanya kerana nak kenyangkan anak yang tidak berpuasa ni


* RASA SEKALI, NAK LAGI DAN LAGI
Tengoklah sendiri perangai si Kasih ni, dalam mama tengah sibuk nak snap gambar sebagai perkongsian untuk semua kat sini, dia sempat lagi grab minta nak makan. Jika dulu time nak makan macam nak bergaduh (Kasih salah seorang picky eaters) tapi alhamdulillah sekarang ni nampak dah makin okay sikit

Sabar sayang, sabarrr....  
Botol Mango Yogurt ke dua untuk  untuk si Kasih. Tadi dah makan habis licin sebotol semasa dalam kereta dan ini sebotol lagi tika dah sampai di rumah. Kasih ooo Kasih. Kalau dulu time nak makan penat mama kejar awak satu rumah tapi sekarang ni awak sendiri yang datang menyerah diri ye! Siap dah pandai suap sendiri, tak kasi mama tolong suap ni! 
Bila si Kasih Sufi makan sendiri , comot pun comotlah!!
* BABY SADOO MENJADI PILIHAN RAMAI MAMA PAPA 
So far ramai jugalah mama dan papa yang telah memilih jenama Baby Sadoo sebagai makanan untuk anak masing-masing. Ada dari kalangan orang biasa macam daku ni dan tak kurang juga dari kalangan mereka yang dikenali ramai.





* DAPATKAN BAGI PERSEDIAAN TRAVEL UNTUK SI MANJA
Bagi ibu ayah yang berhajat untuk mendapatkan produk ini, rangkaian Baby Sadoo memiliki agennya di seluruh negera dan untuk info lanjut berkaitan harga, pilihan menu dan sebagainya, ualls boleh terus hubungi Puan Amirah sama ada melalui facebook mahupun whatsapp. 
BABY SADOO | MAKANAN BAYI MUSLIM HALAL SESUAI UNTUK TRAVELHotline : 019-6649388 / 011-10061309 | Klik Untuk WhatsappFacebook : https://www.facebook.com/babysado/Website : https://babysadoohq.wixsite.com/baby-sadoo-hq#babysadoo #rendamterusbolehmakan #pickyeaterschoice 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sishawa.com/2019/05/baby-sadoo-baby-food.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bayi 8 Bulan Naik Walker Terlepas Ke Luar Pagar Rumah Maut Digilis Treler

Bayi 8 Bulan Naik Walker Terlepas Ke Luar Pagar Rumah Maut Digilis Treler

papar berkaitan - pada 10/5/2019 - jumlah : 420 hits
Penggunaan walker pada bayi perlu di pantau Kealpaan sesaat boleh mengundang bahaya hingga boleh menyebabkan kemalangan Kes bayi dengan walker terlepas ke atas jalan ini wajar dijadikan pengajaran Dalam kes yang terjadi di Soi Suksawat Thai...
Cara Mudah Dan Jimat Buat Nasi Impit Sendiri Di Rumah

Cara Mudah Dan Jimat Buat Nasi Impit Sendiri Di Rumah

papar berkaitan - pada 17/5/2019 - jumlah : 591 hits
Sebenarnya tak susah kalau tahu cara buat nasi impit sendiri Kami tertarik dengan perkongsian super jimat daripada melalui salah satu post Facebook beliau Saja nak share cara saya buat nasi impit super jimat 2 3hari lepas Terjadinya nasi im...
11 Langkah Mudah Buat Sendiri Roti Canai Home Made Di Rumah Rangup Dan Lazat

11 Langkah Mudah Buat Sendiri Roti Canai Home Made Di Rumah Rangup Dan Lazat

papar berkaitan - pada 20/5/2019 - jumlah : 396 hits
Kalau tak nasi lemak mesti Roti canai telah menjadi salah satu menu wajib di Malaysia dan sentiasa dirindui bila keluar melancong ke luar negara Disebabkan itu kita sering mencari roti canai dikedai kedai mahupun restoran yang menyajikannya...
Kekoknya Mandikan Anak Baru Lahir Rasa Mudah Kalau Caranya Betul Tip Mandikan Bayi Wajib Tahu

Kekoknya Mandikan Anak Baru Lahir Rasa Mudah Kalau Caranya Betul Tip Mandikan Bayi Wajib Tahu

papar berkaitan - pada 12/5/2019 - jumlah : 998 hits
Memandikan bayi buat kali pertama sememangnya pengalaman yang cukup mendebarkan bagi semua ibu Rasa kekok Mana tidaknya bayi yang terlalu kecil menyukarkan untuk dipegang Namun bila rutin ini dilakukan setiap hari pastinya ibu sudah mula te...
10 Puri Buah Untuk Bayi 6 Bulan Ke Atas Mudah Dimasak Melawaskan

10 Puri Buah Untuk Bayi 6 Bulan Ke Atas Mudah Dimasak Melawaskan

papar berkaitan - pada 10/5/2019 - jumlah : 971 hits
Puri buah buahan selalu menjadi pilihan ibu bapa sebagai makanan pertama bayi tatkala bayi mencecah usia 6 bulan 10 jenis puri buah buahan ini boleh menjadi idea sajian bayi anda JENIS JENIS PURI Terdapat bermacam jenis puri yang diberikan ...
Kawan Saya Kata Memang Normal Baby Kurang Gerak Bila Dah Cukup Bulan Bayi Nyaris Mati Dek Ibu Percayakan Kawan

Kawan Saya Kata Memang Normal Baby Kurang Gerak Bila Dah Cukup Bulan Bayi Nyaris Mati Dek Ibu Percayakan Kawan

papar berkaitan - pada 2/5/2019 - jumlah : 609 hits
The ReporterIbu ibu yang mengandung seringkali dinasihatkan oleh jururawat atau doktor supaya sentiasa menjaga kandungan agar bayi berada dalam keadan sihat Oleh sebab itu juga pemeriksaan kesihatan dijalankan pada setiap bulan dan jika ibu...
Apabila Bayi Masuk 6 Bulan Mula Belajar Makan Jenis Makanan Ini Patut Diperkenalkan

Apabila Bayi Masuk 6 Bulan Mula Belajar Makan Jenis Makanan Ini Patut Diperkenalkan

papar berkaitan - pada 2/5/2019 - jumlah : 419 hits
Bayi berusia enam bulan sudah sepatutnya diperkenalkan dengan makanan pejal Sebaiknya ibu masak sendiri makanan bayi daripada bahan yang berkhasiat Selain menyihatkan kebersihan dan keselamatan makanan lebih terjamin Tentu pada peringkat pe...
No Salt No Sugar Dalam Makanan Bayi Tapi Ibu Boleh Gantikan Dengan Herba Herba Ini

No Salt No Sugar Dalam Makanan Bayi Tapi Ibu Boleh Gantikan Dengan Herba Herba Ini

papar berkaitan - pada 1/5/2019 - jumlah : 484 hits
Pemakanan untuk bayi tidak dibenarkan untuk meletak perasa seperti garam dan ajinomoto Garam atau ajinomoto boleh digantikan dengan beberapa jenis herba dan rempah dalam makanan bayi yang berumur satu tahu ke atas sahaja Bagi bayi yang beru...
6 Cara Mudah Dan Sederhana Yang Bisa Dicoba Di Rumah Untuk Obati Sariawan

6 Cara Mudah Dan Sederhana Yang Bisa Dicoba Di Rumah Untuk Obati Sariawan

papar berkaitan - pada 16/5/2019 - jumlah : 352 hits
Munculnya sariawan ini bisa terjadi karena beberapa faktor seperti stres luka di mulut alergi makanan siklus haid terlalu banyak antibiotik atau minuman asam
Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Tips For Achieving Your Saving Goals



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Lindungi Peranti Galaxy Anda Dengan Samsung Care

Khutbah Jumat Jika Seorang Muslim Memperhatikan Shalat Asalnya Agama Dia Itu Baik

Adab Apabila Menghadiri Majlis Kenduri Kahwin

Menjadi Kesalahan Dan Teladan Buruk Jika Kerajaan Tidak Akur Dekree Ydpa

Bicara Profesional Pengarah Pendidikan Negeri Johor Bersama Pengetua Sekolah Negeri Johor 2024

Beyond The Pew The Bridal Heart Guides Your Daily Walk With Christ