Azmin Rancang Game Dia Kena Game



Via WhatsApp
Selama ni duk kutuk Tun macam-macam, tuduh Tun nak angkat Azmin, tuduh Tun cover kes video Azmin, tuduh Tun rancang kerajaan pintu belakang dengan PAS dan UMNO… Tun diam tidak menjawab buat-buat tak dengar, rupanya menguatkan lagi andaian bahawa diam Tun seperti mengiyakan segala tuduhan.
Azmin sudah naik syok kerana menyangka Tun di belakang gerakannya mencari sokongan dari MP PAS dan UMNO, kononnya untuk menandatangani SD menyatakan sokongan kepada Tun jadi PM hingga akhir penggal.
Tun diam, kerana dia sudah janji akan lepaskan jawatan selepas Persidangan APEC bulan November nanti.
Rupa-rupanya, dengan PAS dan UMNO, Azmin merancang untuk merampas kerajaan melalui pintu belakang… Akhirnya dia dapat memujuk Muhyidin dan Bersatu untuk mengkhianati Pakatan Harapan… Semuanya dilakukan dengan menjual nama Tun.
Hari Ahad, MT Bersatu mengadakan mesyuarat… Dalam mesyuarat itu baru Tun tahu Bersatu mahu keluar dari PH… Tun tak setuju… Mesyuarat menjadi tegang… Muhyidin tak sangka Tun tak setuju… Kerana dia sudah merancang dengan Azmin dan orang-orangnya, bersama MP UMNO dan PAS untuk ke Istana Negara pada sebelah petangnya, mengadap YDP Agong.
Mereka pergi juga ke istana, Tun tak pergi… Mereka plan nak suruh Tun maklumkan kepada Agong mereka sudah cukup number untuk membentuk kerajaan… Bila Tun tak pergi, 30 buah kereta VIP yang memasuki perkarangan istana negara semalam hanya kunjungan hormat sajalah.
Pada sebelah malamnya mereka buat dinner di Sheraton Hotel… Tentu majlis itu telah dirancang awal, dengan kepercayaan Tun sudah bentuk kerajaan baru petang tadi… Majlis di Sheraton Hotel itu pun Tun tak datang.
Hari Isnin… Pagi, Mohamad Sabu, Lim Guan Eng, Anwar Ibrahim berkunjung ke rumah Tun… Selesai saja perjumpaan itu, tiba-tiba Muhyidin mengumumkan Bersatu keluar dari PH… Serentak dengan pengumuman dari SUA PKR bahawa Azmin dan Zuraida dipecat dari PKR, sebelum Azmin sempat mengumumkan keluar parti… Apa maknanya…?
Maknanya kerajaan PH sedang dikhianati oleh Muhyidin dan Azmin… Tindakan Muhyidin seolah-olah memaksa Tun menurut rancangan mereka, kerana kononnya mereka punya majoriti untuk menubuhkan kerajaan Melayu… Tun tidak mahu menurut rancangan itu kerana itu adalah pengkhianatan kepada parti-parti dalam PH… Dalam keadaan yang mendesak dan memerlukan Tun membuat keputusan yang spontan itu, dengan tidak disangka-sangka Tun mengumumkan letak jawatan sebagai PM.
Belum habis lagi, kerana MP Bersatu mempunyai SD menyokong Tun sebagai PM, malas nak terbabit dalam drama itu, Tun umumkan pula letak jawatan sebagai Pengerusi Bersatu… Tergolek Azmin dan Muhyidin.
Sekarang YDP Agong lantik Tun sebagai PM Interim… Sementara dilantik PM yang baru yang punya sokongan majoriti di kalangan MP.
Jadi nampak gayanya selepas ni, Tun Mahathir jadi PM ke-7, kemudian jadi PM Interim sekejap, kemudian PM ke-8 pun Tun Mahathir juga, hingga Persidangan APEC, selepas itu Anwar jadi PM ke-9… Selamat tinggal Azmin dan Muhyidin.
LANGKAH SHERATON SUATU PENGKHIANATAN
1. Di mata Rakyat Azmin, Zuraidah & konco-konconya adalah pengkhianat yg sanggup mengkhianati pemimpin utamanya DSAI, partinya dan gabungan PH yg diberi mandat pada pilihanraya ke-14 yg lepas. Ini menjadikan kerajaan pertama dalam sejarah terkulai di tengah jalan.
2. PBBM juga rakan culprit pengkhianatan secara jelas apabila keseluruhan partinya bersetuju utk pembentukan suatu Pakatan Baru. Hasrat mereka utk menjadi kuasa parti penentu terbesar hancur lebur.
3. Apakah PBBM mengatur langkah daripada awal tanpa pengetahuan Tun M langsung? Apakah Tun M akan bersetuju utk meneruskan Pakatan baru itu sekiranya kelompok tertentu yg terlibat dgn kes jenayah pada malam itu tidak hadir atau tiada dlm list? Mana mungkin parti-parti yg lain percaya andainya ia bukan datang drp Tun? Hanya Tun yg ada jawapannya ini.
4. Sekiranya benar Tun M tidak tahu menahu, maka pastinya Azmin & PBBM menjadi jurujual paling hebat yg menjaja nama Tun M kesana dan kemari.
5. Perancangan yg dibuat separuh masak menjadikan Tun M, terus bertindak mengasingkan diri daripada kelompok pengkhianatan PBBM dengan melepaskan jawatannya sbg Pengerusi, sekaligus menamatkan kegembiraan Azmin, Zahid, Hisham yg berpeluk-pelukan di awalnya.
6. Kini, Azmin & the geng hilang arah. Begitu juga PBBM. Kembali menagih Tun kembali semula kpd PBBM.
7. PAS juga terkedu. Perancangan utk merampas kuasa daripada jalan belakang kecundang. Impian utk melihat pemimpin mereka menjadi Menteri hancur lebur. Luluhlah hati walaun-walaun.
8. Group Azmin, PBBM & PAS adalah perancang utama. Kisah mereka ini bakal tercatat dalam sejarah moden Malaysia sebagai “Suatu Pengkhianatan – Rampasan Kuasa yg Gagal”.
9. Atas apa jua alasan mereka ini, rakyat tidak buta dan bodoh utk menilai betapa hancurnya nilai moral golongan-golongan Eksekutif Negara itu yg saban hari bercakap soal etika, kejujuran, kesetian, amanah kepada rakyat. Merekalah contoh tepat pencabulan moral itu bagaimana ia dilakukan.
10. Demi kuasa, mereka mencaturkan segalanya. Amanah pentadbiran negara dibuat seperti seolah-olahnya pentadbiran negara ini seperti sebuah Syarikat. Diagih mengikut bilangan syer!
11. Kejadian itu menunjukkan negara ini bukan milik mana-mana parti politik. Kuasa pentadbiran negara ini tidak boleh dituntut oleh sesiapa pun.
12. Dalam sekelip mata hilang segala-galanya dek kerana tamak, gelojoh & pengkhianatan segelintirnya. Hari ini kau bukan lagi seorang Menteri, Timbalan Menteri bukan juga sebagai kerajaan.
13. Hari ini negara memasuki fasa baru, yg menzahirkan kebijaksanaan Yang Dipertuan Agung (YDPA) di dalam mengendalikan dan menguruskan sifat tamak & gelojoh barisan Eksekutifnya. YDPA menjadi paksi keadilan, kestabilan dan keamanan negara. Rakyat kini sudah mampu melakar senyuman, fungsi YDPA kini seolah-olahnya pulih sepenuhnya dan tidak lagi menjadi “rubber stamp” yg selama ini dikatakan hanya berperanan menurut kata dan perintah pemain-pemain politik. Tahniah YDPA. Baginda adalah sebenarnya yg telah berjaya merungkai kemelut ini dengan penuh bijaksana.
DAULAT TUANKU…
SEMOGA INSTITUSI RAJA BERPERLEMBAGAAN AKAN TERUS MENJADI PAKSI RAKYAT & NEGARA…


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suarapakatandaily.com/archives/26494

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Henti Permainan Politik Sokong Tun M Azmin

Henti Permainan Politik Sokong Tun M Azmin

papar berkaitan - pada 17/2/2020 - jumlah : 312 hits
Hafidzul Hilmi Mohd Noorhafidzul hmetro com myAZMINFOTO Arkib NSTPDATUK Seri Mohamed Azmin Ali menyeru rakyat negara ini memberi sokongan padu kepada Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad untuk memimpin dan membangunkan ekonomi negara Men...
Percaturan Licik Azmin Ali Kekang Anwar Jadi Pm

Percaturan Licik Azmin Ali Kekang Anwar Jadi Pm

papar berkaitan - pada 17/2/2020 - jumlah : 250 hits
Bekas setiausaha politik Anwar Ibrahim Ezam Mohd Nor hari ini membuat pendedahan terbuka bahawa Mohamed Azmin Ali yang menjadi orang tengah membawa pemimpin kanan PAS bertemu Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad Ezam turut mendakwa bukan sah...
Azmin Says His Stance On Power Transition Remains

Azmin Says His Stance On Power Transition Remains

papar berkaitan - pada 17/2/2020 - jumlah : 229 hits
PKR deputy president Datuk Seri Azmin Ali has maintained his stance that he shall continue to support Tun Dr Mahathir Mohamad to finish a full term as prime minister Azmin said this when asked about allegations of him being involved in the ...
Henti Berpolitik Ayuh Beri Sokongan Padu Kepada Dr M Untuk Pimpin Negara Azmin

Henti Berpolitik Ayuh Beri Sokongan Padu Kepada Dr M Untuk Pimpin Negara Azmin

papar berkaitan - pada 17/2/2020 - jumlah : 183 hits
Menteri Hal Ehwal Ekonomi Datuk Seri Mohamed Azmin Ali mahu rakyat memberi sokongan padu kepada Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad untuk terus memimpin dan membangunkan negara Beliau yang juga Timbalan Presiden PKR mahu semua pihak ber...
Asked About Pas Dr M Middleman Claims Azmin Says Focus On Economy

Asked About Pas Dr M Middleman Claims Azmin Says Focus On Economy

papar berkaitan - pada 17/2/2020 - jumlah : 202 hits
Economic Affairs Minister Azmin Ali dismissed a question about claims that he was the middleman between PAS and Prime Minister Dr Mahathir Mohamad by attempting to shift the focus to economic issues Focus on the issue of the economy Now we ...
Azmin Was Middleman For Pas And Dr M Says Ezam

Azmin Was Middleman For Pas And Dr M Says Ezam

papar berkaitan - pada 17/2/2020 - jumlah : 248 hits
Azmin Ali was alleged to be the go between who arranged meetings that PAS leaders held with Dr Mahathir Mohamad SUNGAI BULOH A former political secretary of Anwar Ibrahim has claimed that PKR deputy president Mohamed Azmin Ali acted as a go...
Rm1 14 Bilion Bagi Pembangunan Infrastruktur Terengganu Tahun Ini Azmin

Rm1 14 Bilion Bagi Pembangunan Infrastruktur Terengganu Tahun Ini Azmin

papar berkaitan - pada 14/2/2020 - jumlah : 164 hits
KUALA TERENGGANU 14 Feb Sebanyak RM1 14 bilion diperuntukkan untuk Terengganu bagi pembangunan infrastruktur tahun ini kata Menteri Hal Ehwal Ekonomi Datuk Seri Mohamed Azmin Ali Katanya peruntukan tersebut diharap dapat memberi impak yang ...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Wee Barking Up The Wrong Tree

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Insider Tricks Stylists Use To Make Clothes Fit Perfectly

Mobile Friendly Free Money The Community Has You Covered

Pelajar Lelaki 14 Tahun Meninggal Dunia Ketika Merentas Desa

Umur 7 Tahun Sudah Bergelar Tunangan Orang

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Bila Kau Rajin Nak Tolong Kerja Orang