Azeez Dengan Jiwa Terbuka Setuju Ajakan Debat Mujahid



(Suara Merdeka) – BEKAS Pengerusi Tabung Haji Datuk Seri Abdul Azeez Abdul Rahim menyahut cabaran bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Dr. Mujahid Yusof untuk berdebat berkaitan isu Tabung Haji.
Menurut Ahli Parlimen Baling itu, beliau dengan jiwa yang terbuka bersetuju ajakan debat yang dibuat oleh Ahli Parlimen Parit Buntar itu.
“Hari ni saya mendapat satu jemputan debat dan saya dengan jiwa yang terbuka bersetuju dengan cadangan ini. Semoga ahli panel yang dicadangkan, YB Parit Buntar dapat memberikan jawapan untuk cadangan debat ini.
“Saya menunggu maklum balas dari pencadang sama ada YB Parit Buntar sudi dengan jemputan ini. Kebetulan hari raya korban nak dekat dah ni,” kata Abdul Azeez.
Abdul Azeez memberi cadangan agar debat tersebut diberi tajuk ‘Tabung Haji: Di Mana Silapnya?’ Tarikh perdebatan pada 28 Julai pada pukul 8.30 malam di Pusat Dagangan Dunia Putra, Kuala Lumpur.
Abdul Azeez turut menyarankan agar Timbalan Presiden Angkatan Karyawan Nasional Ayatullah Helme Mohd Hanafi dipilih menjadi moderator untuk perdebatan tersebut.
Mujahid mahu berdebat dengan Azeez, tolak berdebat dengan Asyraf.
Media melaporkan Mujahid mengajak Abdul Azeez untuk berdebat mengenai isu-isu berkaitan Tabung Haji.
Naib Presiden AMANAH Nasional itu berkata, beliau mahu berdebat secara terbuka dengan Abdul Azeez selepas Ahli Parlimen Baling itu galak mencelah ketika dia berucap di Parlimen pada 15 Julai lalu.
“Saya tiada masalah untuk menjemput supaya Pengerusi Tabung Haji yang dahulu, Abdul Azeez untuk berdebat. Ketika saya berucap di Parlimen, dia ganggu dan nak pertahankan hujah dia, jadi ayuh kita berdebat.
“Saya nak berdebat dengan dia ini. Kita bentangkan apa yang didakwa. Dia kata ada fakta, tak apa, dedahkanlah supaya jangan ada beringat-ingat seperti di Parlimen baru-baru ini.
“Kita dedahkan secara aman, damai, bertamadun dan kita serahkan kepada rakyat untuk menilai,” ujarnya seperti yang dilaporkan oleh Malaysia Dateline.
Mujahid berkata, dia sudi berdebat dengan Abdul Azeez kerana bekas Pengerusi Tabung Haji itu merupakan seorang Ahli Parlimen.
“Orang tanya, kenapa Datuk Seri Azeez, kenapa tak nak berdebat dengan (Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Datuk Dr.) Asyraf Wajdi? Asyraf bukan ahli Parlimen.
“Azeez ini ahli Parlimen dan dia Pengerusi TH. Asyraf dulu dia pegang jawatan Timbalan Menteri, satu patah perkataan tidak keluar tentang TH. Kenapa pula hari ini dia (Asyraf Wajdi) berlebih-lebih dan saya perlu berdebat dengan dia?” soalnya lagi.
 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysia-today.net/2020/07/22/azeez-dengan-jiwa-terbuka-setuju-ajakan-debat-mujahid/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Abdul Azeez Setuju Debat Isu Th Tunggu Jawapan Mujahid

Abdul Azeez Setuju Debat Isu Th Tunggu Jawapan Mujahid

papar berkaitan - pada 23/7/2020 - jumlah : 220 hits
KUALA LUMPUR 22 Julai Ahli Parlimen Baling Datuk Seri Abdul Azeez Abdul Rahim bersetuju untuk berdebat mengenai isu berkaitan Lembaga Tabung Haji Abdul Azeez memaklumkan bersedia memperdebatkan mengenai isu tersebut bersama bekas Menteri di...
Debat Th Selepas Azeez Setuju Mujahid Berdiam Diri

Debat Th Selepas Azeez Setuju Mujahid Berdiam Diri

papar berkaitan - pada 22/7/2020 - jumlah : 148 hits
Cabaran debat yang dilontarkan oleh ahli parlimen Parit Buntar Datuk Seri Dr Mujahid Yusof di sambut dengan jiwa terbuka oleh Datuk Seri Abdul Azeez Rahim Azeez melalui laman Facebook berkata bersetuju dengan cadangan tersebut dan menanti j...
Sinar Harian Sedia Anjur Debat Mujahid Azeez

Sinar Harian Sedia Anjur Debat Mujahid Azeez

papar berkaitan - pada 22/7/2020 - jumlah : 261 hits
SHAH ALAM Akhbar Sinar Harian bersedia untuk menjadi penganjur debat berhubung isu Lembaga Tabung Haji yang mencetuskan polemik dalam kalangan ahli ahli Parlimen pada Sidang Dewan Rakyat sejak beberapa hari lalu Ketua Pengarang Kumpulan Sin...
Mujahid Cabar Abdul Azeez Debat Isu Tabung Haji

Mujahid Cabar Abdul Azeez Debat Isu Tabung Haji

papar berkaitan - pada 21/7/2020 - jumlah : 279 hits
Datuk Seri Dr Mujahid Yusof Rawa mencabar bekas Pengerusi Lembaga Tabung Haji Datuk Seri Abdul Azeez Rahim untuk berdebat berkenaan isu isu agensi itu dan segala dakwaan yang dilemparkan sewaktu pentadbiran Pakatan Harapan Menerusi temubual...
Ramai Tidak Setuju Pendaftaran Pn Kata Ku Li

Ramai Tidak Setuju Pendaftaran Pn Kata Ku Li

papar berkaitan - pada 13/7/2020 - jumlah : 135 hits
Veteran UMNO berpendapat cadangan mendaftarkan Perikatan Nasional sebagai sebuah gabungan parti politik yang sah akan mendapat tentangan ramai pemimpin Barisan Nasional Sambil berkata perkara tersebut masih pada peringkat perbincangan Ahli ...
Asing Jantina Panggung Wayang Rata Rata Rakyat Setuju Dan Tunjuk Kerajaan Buat Kerja

Asing Jantina Panggung Wayang Rata Rata Rakyat Setuju Dan Tunjuk Kerajaan Buat Kerja

papar berkaitan - pada 9/7/2020 - jumlah : 351 hits
Langkah drastik kerajaan Terengganu untuk mengasingkan tempat duduk mengikut jantina dalam pawagam mendapat pelbagai reaksi di kalangan orang ramai yang ditemui Malaysiakini di negeri itu Mohd Faizul Ab Fattah 40 berkata keputusan itu menun...
Khir Toyo Tak Setuju Dan Curiga Pas Jemput Bersatu Dalam Muafakat Nasional

Khir Toyo Tak Setuju Dan Curiga Pas Jemput Bersatu Dalam Muafakat Nasional

papar berkaitan - pada 9/7/2020 - jumlah : 266 hits
SHAH ALAM Bekas Menteri Besar Selangor Dr Mohamad Khir Toyo mendakwa hubungan UMNO dan Pas melalui perpaduan ummah serta terbinanya Muafakat Nasional ada udang di sebalik batu Sambil menyifatkan hayat Barisan Nasional kini di hujung tanduk ...
Anggota Dprd Ini Setuju Reklamasi Ancol Asal Jangan Langgar Aturan

Anggota Dprd Ini Setuju Reklamasi Ancol Asal Jangan Langgar Aturan

papar berkaitan - pada 8/7/2020 - jumlah : 134 hits
Anggota Komisi B DPRD DKI Jakarta Hasan Basri menuturkan sejak tinggal di Tanjung Priok pada 1975 kawasan Ancol tidak mengalami perubahan signifikan Padahal seharusnya Taman Ancol patut dipercantik untuk menarik sebanyak banyaknya wisatawan
Heboh Kue Klepon Tidak Islami Ada Ajakan Berhenti Beli Klepon Bagaimana Dengan Lupis

Heboh Kue Klepon Tidak Islami Ada Ajakan Berhenti Beli Klepon Bagaimana Dengan Lupis

papar berkaitan - pada 21/7/2020 - jumlah : 413 hits
Sebuah foto kue klepon mendadak viral di media sosial Foto kue klepon yang beredar itu sejatinya biasa saja layaknya kue klepon pada umumnya Yang membuatnya menimbulkan kegaduhan adalah tulisan yang menyertai tulisan itu Kue klepon tidak Is...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Lelaki Lihat Lembaga Besar Semasa Solat Berjemaah

Tawarkan Lebih Pilihan Pembiayaan Kepada Mahasiswa

Hari Ini 2 Al Hamdulillah Padi Dalam Pasu

Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris