Ayuh Munajat Allah Beri Hidayah Pihak Lingkupkan Negara


 
‘Ayuh munajat Allah beri hidayah pihak lingkupkan negara’Oleh: Redzuan RF8 MediaJune 02, 2021ShareOleh: Ahmad Mohamad
ULASAN: Mulai semalam saya sudah mula solat sunat kesedaran dan doa beri hidayah kepada semua individu ahli politik yang memusnahkan negara. Ahli politik dan sekampung dengannya.
Hanya kepada Allah saya panjangkan doa saya agar negara saya diselamatkan dari org politik yang mengunakan dana covid 5 billion utk kepentingan diri. Dan saya minta semua rakn FB dan yang mengenali saya berbuat perkara yang sama.
Saya juga hairan kenapa kita masih perlu sewa hampir RM333 juta untuk logistik kenapa tak guna stadium dan tentera untuk vaksinkan rakyat. Dekat situ kita boleh selamatkan RM333 juta.
Sistem aplikasi vaksin RM70 juta
RM70 juta pula. Kenapa tidak diminta dana cradle sebanyak RM500,000 ke RM1,000,000 utk bina apps covid. Mustahil tiada kerjasama antara agensi kerajaan. Pastinya bila kita mengurus tanpa ada sifat ikhlas. Dana dan wang kerajaan tu menjadi barang untuk diagihkan.
Kerana kita adalah mangsa yang dizalimi oleh orang politik dan pemimpin khianat. Selagi mereka tiada diberi hidayah dan merasa bersalah di atas kejahatan mereka. Selagi itu, negara kita akan ditimpa bencana.
Umpama Trump dan Biden. Selepas kemenangan Biden, USA mencatatkan pengurangan kes dan rakyat USA lebih dari 50 peratus sudah divaksin. Kita perlu kerajaan baru untuk kita keluar dari covid 19.
Jika 5,000,000,000 dibahagi dengan RM160.00. Kerajaan boleh memvaksinkan 32 juta rakyatnya. Jika 70,000,000 dibahagi dengan RM160. Hampir 456,000 rakyat Malaysia boleh dibantu.
Kalau 5,000,0000,000 dibahagi dengan RM300. Hanya 16 juta boleh divaksin. Justeru, selagi pemimpim jahat masih memerintah. Rakyat Malaysia ramai akan mati. Skrg hanya ada 4 peratus rakyat Malaysia terima vaksin.
Kadar paling rendah di dunia yang kaya seperti Malaysia. Malah, syarikat swasta juga tidak dibenarkan membeli terus vaksin.
Dan saya dimaklumkan. Hanya melalui kebenaran KKM dan Pharmaniaga. Syarikat boleh dibenarkan membeli terus dengan pembekal vaksin dunia.
Syarikat boleh biayai vaksin
Contoh. Sebuah bank terkemuka negara dikatakan mempunyai 13,000 pekerja mereka. Jika mereka membayar RM200 – RM300 untuk dua kali dos. Antara 2.6 juta ke 3.9 juta diperlukan. Tentu syarikat besar boleh biayai proses tersebut.
Skrg dikatakan 100 pekerja RHB dikhabar dijangkiti covid postif atau negatif. Akan akan memberi kerugian kepada RHB kerana diwajibkan quarantine 14 hari bekerja dengan gaji. Lebih rugi dari mengeluarkan RM2.5-3.9 juta kos vaksin.
Persoalan utama ialah jika diberi kebenaran maka tentu ada orang politik tak boleh bina 3 biji rumah dan berkahwin dengan 3 orang armalah dari kalangan bunga, wangian dan bauan.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/06/ayuh-munajat-allah-beri-hidayah-pihak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pesawat Milik Israel Disahkan Masuk Ruang Udara Negara

Pesawat Milik Israel Disahkan Masuk Ruang Udara Negara

papar berkaitan - pada 30/5/2021 - jumlah : 209 hits
Oleh MOHD HUSNI MOHD NOOR MODEL pesawat pengintip bernombor pendaftaran 4X AOO dibangunkan Israel Aerospace Industries yang dikatakan terbang di ruang udara Malaysia minggu lalu Gambar media sosialPUTRAJAYA Kementerian Pengangkutan Malaysia...
Isr4el Dibenar Ceroboh Udara Negara Menteri Pas Dan Umno Setuju Ke

Isr4el Dibenar Ceroboh Udara Negara Menteri Pas Dan Umno Setuju Ke

papar berkaitan - pada 30/5/2021 - jumlah : 182 hits
May 30 2021Kenyataan Media1 Kementerian Pengangkutan telah mengakui bahawa lintasan pesawat Israel di ruang udara Malaysia sememangnya dibenarkan oleh pihak kerajaan Malah dalam kenyataan tersebut seakan akannya kita tidak boleh langsung me...
Arab Saudi Tarik Balik Sekatan Perjalanan Udara 11 Negara

Arab Saudi Tarik Balik Sekatan Perjalanan Udara 11 Negara

papar berkaitan - pada 30/5/2021 - jumlah : 207 hits
RIYADH 18 Syawal 1442H Ahad Arab Saudi menarik balik sekatan perjalanan udara dari 11 negara berkuat kuasa Ahad
10 Negara Dengan Rizab Minyak Tertinggi Di Dunia 2021

10 Negara Dengan Rizab Minyak Tertinggi Di Dunia 2021

papar berkaitan - pada 31/5/2021 - jumlah : 254 hits
Ketika kita membincangkan topik yang berkaitan dengan simpanan minyak dari berbagai negara ramai yang beranggapan bahawa negara Arab Saudi akan berada dalam senarai teratas tetapi apa yang mengejutkan itu bukan fakta yang sebenar Berikut se...
Video Biarkan Negara Rosak Asalkan Kekal Berkuasa

Video Biarkan Negara Rosak Asalkan Kekal Berkuasa

papar berkaitan - pada 31/5/2021 - jumlah : 181 hits
Jujurnya saya rasa selagi mana Perdana Menteri Gomen Tebuk Atap tidak rasa atau yakin beliau boleh selamat di Parlimen jika diadakan sidang Parlimen selagi itulah untuk mengharapkan Parlimen kembali gagah perkasa semula dan tidak menderita ...
Dua Perkara Untuk Selesaikan Krisis Negara

Dua Perkara Untuk Selesaikan Krisis Negara

papar berkaitan - pada 31/5/2021 - jumlah : 136 hits
Muhammed Abdul KhalidSaya ingin mencadangkan dua perkara yang harus dilakukan serta merta dengan berkuat kuasanya sekatan penuh ke atas semua kegiatan ekonomi dan sosial pada 1 Jun 2021 Perkara pertama ialah penyediaan bantuan yang menyelur...
Lantikan Politik Glc Rasuah Yang Menjahanamkan Negara

Lantikan Politik Glc Rasuah Yang Menjahanamkan Negara

papar berkaitan - pada 29/5/2021 - jumlah : 323 hits
Negara dapat membuat penjimatan besar jika kerajaan tidak lagi melantik orang politik ke jawatan bukan eksekutif di syaikat syarikat berkaitan kerajaan dan sebenarnya boleh beroperasi secara profesional dengan kakitangan yang mahir tanpa pe...
Covid 19 Malaysia Bukan Lagi Negara Contoh

Covid 19 Malaysia Bukan Lagi Negara Contoh

papar berkaitan - pada 29/5/2021 - jumlah : 234 hits
May 29 2021 Hari ini negara kita terus bergelut dengan kes jangkitan Covid 19 yang semakin hari semakin membimbangkan Sehingga semalam Malaysia telah mencatatkan 8 290 kes jangkitan baharu dengan 61 jumlah kematian Situasi ini berbeza sekal...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


United States President Joe Biden Signs A Rule To Ban Tiktok In The United States Here S The Reason

Lunch Di Restoran Saffani Ipoh Perak

Mentafsir Pilihan Raya Kecil Kkb

Sarapan Apom Manis Bubur Campur Di Padang Speedy Teluk Intan

Apakah Berhijab Harus Dari Hati

Cerita Hari Jumaat