Ayob Khan Dicadang Terajui Jsj Abdul Hamid Bador


Oleh Afiq Mohd. Shah
NAMA Datuk Ayob Khan Mydin Pitchay sememangnya meniti di bibir masyarakat sejak dilantik sebagai Ketua Polis Johor, tahun lalu.
Ketegasan Ayob Khan dalam membanteras jenayah dan kejujuran melaksanakan tanggungjawab dengan berkesan telah membuatkan orang ramai memandang tinggi usaha yang dilakukannya.
Maka, tidak hairan apabila nama Ayob Khan disebut-sebut masyarakat bakal menggalas jawatan sebagai Ketua Polis Negara satu hari nanti.
Namun begitu, buat masa ini, Ketua Polis Negara, Tan Sri Abdul Hamid Bador mendedahkan nama Ayob Khan telah dicadangkan sebagai Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Bukit Aman yang baharu.
Pada masa sama, Abdul Hamid ketika ditanya mengenai pengganti Datuk Seri Acryl Sani Abdullah Sani sebagai Timbalan Ketua Polis Negara mendedahkan nama tiga pengarah paling kanan yang sesuai mengisi jawatan tersebut.
Ketiga-tiga nama berkenaan, kata Abdul Hamid adalah Pengarah Jabatan Integriti dan Pematuhan Standard (JIPS), Datuk Zamri Yahya; Pengarah Jabatan Pengurusan Bukit Aman, Datuk Ramli Din dan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN) Bukit Aman, Datuk Razarudin Husain.
“Mereka yang paling senior dan salah seorang akan dilantik menjadi Timbalan Ketua Polis Negara. Terpulang kepada Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin kerana kebiasaannya ia ditentukan Perdana Menteri.
“Saya tahu ada yang mahu Ayob Khan dinaikkan pangkat tetapi kalau tak silap beliau akan mengambil alih JSJ.
“Itu yang kami cadangkan supaya beliau dapat meneruskan usahanya membendung jenayah di negara ini. Beliau memang contoh yang baik selama ini.
“Semua orang menyokongnya. Lagi-lagi cara beliau tebar roti canai,” seloroh Abdul Hamid dalam sidang akhbar terakhirnya sebagai Ketua Polis Negara hari ini.
Ketika ditanya mengenai sekiranya ada sesalan sepanjang beliau dilantik menjadi Ketua Polis Negara, Abdul Hamid menjelaskan tiada sesalan cuma kebimbangannya mengenai campur tangan politik dalam tugasan Polis Diraja Malaysia (PDRM).
Bagaimanapun, beliau memohon maaf kerana tidak sempat ke Sabah dan Sarawak untuk menyelesaikan banyak isu di kedua-dua negeri terbabit ekoran penularan COVID-19.
“Saya tahu di Sarawak terdapat banyak isu integriti. Bukan saya terlepas pandang. Saya ada berjumpa dengan menteri-menteri Sarawak dan menyatakan pengakuan saya kepada mereka.
“Saya faham, tahu dan sedar sesuatu yang drastik perlu dilakukan di Sarawak. Insya-Allah, Acryl Sani akan lakukan selepas ini. Sesuatu yang tidak betul berlaku di sana.
“Banyak sangat tuduhan yang tular berhubung kes penyeludupan, judi dalam talian dan maksiat yang begitu hebat. Saya harap selepas ini pucuk pimpinan akan beri perhatian. Bukan saya ‘anak tirikan’ Sabah dan Sarawak. Saya tak dapat pergi kerana COVID-19,” jelas beliau.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2021/05/ayob-khan-dicadang-terajui-jsj-abdul.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ketua Polis Negara Abdul Hamid Bador Gesa Sprm Siasat Katak Lompat Parti

Ketua Polis Negara Abdul Hamid Bador Gesa Sprm Siasat Katak Lompat Parti

papar berkaitan - pada 1/5/2021 - jumlah : 273 hits
Malaysiakini Ketua Polis Negara Abdul Hamid Bador meminta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia menyiasat unsur rasuah berhubungan perbuatan melompat parti di negara ini Jelasnya tambahnya dia menentang rasuah dalam PDRM namun pemimpin pol...
Ingat Malaikat Raqib Dan Atib Mencatat Setiap Perbuatan Kita Tan Sri Abdul Hamid Bador

Ingat Malaikat Raqib Dan Atib Mencatat Setiap Perbuatan Kita Tan Sri Abdul Hamid Bador

papar berkaitan - pada 4/5/2021 - jumlah : 238 hits
9 583 total views 9 583 views today Tan Sri Abdul Hamid Bador hari ini menyerahkan tugas dan Tongkat Kuasa Ketua Polis Negara kepada Datuk Seri Acryl Sani Abdullah Sani di Mes Pegawai Kanan Bukit Aman di Kuala Lumpur Majlis serah terima tug...
Tan Sri Abdul Hamid Bador Serah Tongkat Kuasa Ketua Polis Pada Datuk Seri Acryl Sani

Tan Sri Abdul Hamid Bador Serah Tongkat Kuasa Ketua Polis Pada Datuk Seri Acryl Sani

papar berkaitan - pada 3/5/2021 - jumlah : 236 hits
1 153 total views 1 153 views today Tan Sri Abdul Hamid Bador hari ini menyerahkan tugas dan Tongkat Kuasa Ketua Polis Negara kepada Datuk Seri Acryl Sani Abdullah Sani di Mes Pegawai Kanan Bukit Aman di Kuala Lumpur Majlis serah terima tug...
Abdul Hamid Bador Belasah Ulama Pas

Abdul Hamid Bador Belasah Ulama Pas

papar berkaitan - pada 5/5/2021 - jumlah : 191 hits
Adakah para ulama politik tidak faham penjelasan saya Abdul HamidMalinda Abdul MalikGEORGE TOWN Wahai para ulama politik sekalian sila buka mata dan dengar tentang penjelasan diberikan sebelum mengkritik tindakan saya dedahkan campur tangan...
Dr Mahathir Akhirnya Dedah Sebab Utama Lantik Abdul Hamid Bador Sebagai Igp Ketika Jadi Pm Dahulu

Dr Mahathir Akhirnya Dedah Sebab Utama Lantik Abdul Hamid Bador Sebagai Igp Ketika Jadi Pm Dahulu

papar berkaitan - pada 8/5/2021 - jumlah : 336 hits
May 7 2021 Dr Mahathir Mohamad mempertahankan keputusannya melantik Abdul Hamid Bador sebagai ketua polis negara ketika dia menjadi perdana menteri buat kali kedua Bekas perdana menteri itu berkata antara sebab dia membuat pilihan itu adala...
Dua Tahun Sudah Cukup Kata Ketua Polis Negara Tan Sri Abdul Hamid Bador

Dua Tahun Sudah Cukup Kata Ketua Polis Negara Tan Sri Abdul Hamid Bador

papar berkaitan - pada 2/5/2021 - jumlah : 333 hits
1 906 total views 1 550 views today Ketua Polis Negara Tan Sri Abdul Hamid Bador memberitahu tempoh dua tahun sudah mencukupi bagi beliau untuk mengemudi pasukan Polis Diraja Malaysia Menurut beliau dia sudah bersedia untuk mengundurkan dir...
Video Sidang Media Pkr Dakwaan Hamid Bador Kalau Sprm Pilih Berdiam Diri Malang Buat Negara

Video Sidang Media Pkr Dakwaan Hamid Bador Kalau Sprm Pilih Berdiam Diri Malang Buat Negara

papar berkaitan - pada 4/5/2021 - jumlah : 191 hits
PKR hari ini mendesak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia menyiasat unsur rasuah di sebalik tindakan sejumlah ahli parlimen yang melompat parti yang dibangkitkan Ketua Polis Negara Abdul Hamid Bador Jumaat lalu Setiausaha Agung PKR Saifu...
Hamid Bador Must Reveal Who Interfered In The Police Investigation On 1mdb

Hamid Bador Must Reveal Who Interfered In The Police Investigation On 1mdb

papar berkaitan - pada 4/5/2021 - jumlah : 234 hits
A very powerful politician had interfered in the police investigation on the 1MDB matter and had ordered Hamid to drop the case against Zeti and just pursue the case against Najib Who was this powerful politician And the MACC also knows abo...
Pendedahan Hamid Bador Sprm Tidak Boleh Diam Diri

Pendedahan Hamid Bador Sprm Tidak Boleh Diam Diri

papar berkaitan - pada 4/5/2021 - jumlah : 298 hits
Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia perlu menyiasat teguran Ketua Polis Negara yang bersara hari ini Tan Sri Abdul Hamid Bador berkenaan dakwaan berlakunya aktiviti rasuah sehingga beberapa ahli politik melompat parti Menurut Setiuasaha ...
Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Tiga Lelaki Bakar Anak Kucing Diburu Polis

Dap Leader Unsurprised By Mca S Decision To Not Campaign For Its Candidate

Banjir Besar Dubai 2024 Ustaz Azhar Idrus



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Legacy Credit Emerges As A Substantial Shareholder In Vci Global

Sempena Mother S Day Enfagrow A Mindpro Menjemput Semua Ibu Ibu Untuk Hasilkan Lagu

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Power Of Storytelling In Marketing

Lirik Lagu Berharap Kau Kembali Fabio Asher

Bisikan Setan