Ayob Kecewa Kes Ltte Diganggu Dap


Ketua Polis Johor, Datuk Ayob Khan meminta ‘orang politik’ tidak mengganggu urusan dan kerja-kerja kepolisan.

Menurutnya, pegawai dan anggota polis adalah petugas awam yang fungsi serta peranan mereka adalah menguatkuasakan undang-undang.

Katanya, dalam tindakan beliau dan pegawainya dalam menguatkuasakan sesuatu undang-undang itu, mungkin ada pihak yang tidak bersetuju.

Ujar Ayob, sewaktu beliau bertugas di Bahagian Antipenganas (E8) Cawangan Khas Bukit Aman dan menangkap beratus-ratus orang anggota Jemaah Islamiah (JI) dulu termasuk pengikut Darul Islam dan Daesh, tidak ada pun yang ‘merungut’.

“Tetapi kenapa bila saya tangkap ADUN DAP dalam kes kumpulan Harimau Pembebasan Tamil Eelam (LTTE), ia boleh menjadi isu sampai peringkat nak pinda undang-undang sebagainya, ini apa cerita?

“Adakah sebab mereka DAP saya tak boleh ‘sentuh’? Adakah mereka di atas undang-undang? Jadi kena adillah dan jangan campur tangan dalam kerja-kerja polis.

“Kami hanya petugas awam yang akan pencen bila umur mencecah 60 tahun…kami tidak ‘bias’ dan berpihak, kalau sesuatu perkara itu salah dari segi undang-undang, maka salahlah,” kata Ayob.

Beliau berkata demikian dalam temuramah khas dengan MalaysiaGazette di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Johor di Johor Bahru baru-baru ini.

Untuk rekod, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seremban Jaya, P Gunasekaran sebelum ini pernah dituduh memberi sokongan kepada LLTE.

Mahkamah bagaimanapun melepas dan membebaskan beliau selepas mendapat arahan daripada Pendakwa Raya untuk tidak meneruskan prosiding.

Gunasekaran, 60, sebelum ini dituduh bersama-sama ahli DAP, V Suresh Kumar, 43; pengusaha restoran, B Subramaniam, 57, dan pengutip besi buruk, A Kalaimughilan, 28.

Pada 31 Oktober lalu, Gunasekaran, Suresh Kumar dan Subramaniam masing-masing didakwa dengan pengetahuan memberi sokongan kepada kumpulan pengganas LTTE dengan cara menggunakan aplikasi sosial Facebook atas nama berlainan.

Jabatan Peguam Negara juga sebelum ini membuat keputusan memberhentikan prosiding undang-undang terhadap 12 lelaki warga tempatan yang berdepan tuduhan menyokong kumpulan LTTE.

Peguam Negara ketika itu, Tan Sri Tommy Thomas, menegaskan keputusan itu dibuat selepas mendapati tiada prospek jelas untuk sabitan terhadap semua tertuduh dengan mana-mana 34 pertuduhan yang sedang dihadapi mereka.

Katanya, beliau membuat keputusan itu mengikut Perkara 145 (3) Perlembagaan Persekutuan yang membenarkannya menjalankan kuasa budi bicara selepas menilai kes berkenaan mengikut undang-undang. – TunCarlos

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://tungkaranhati.blogspot.com/2020/07/ayob-kecewa-kes-ltte-diganggu-dap.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kes Pengganas Ltte Datuk Ayob Khan Kecewa Kes Tersebut Diganggu Ahli Politik Dap

Kes Pengganas Ltte Datuk Ayob Khan Kecewa Kes Tersebut Diganggu Ahli Politik Dap

papar berkaitan - pada 11/7/2020 - jumlah : 366 hits
KUALA LUMPUR Ketua Polis Johor Datuk Ayob Khan meminta orang politik tidak mengganggu urusan dan kerja kerja kepolisan Menurutnya pegawai dan anggota polis adalah petugas awam yang fungsi serta peranan mereka adalah menguatkuasakan undang u...
Ltte Adakah Sebab Mereka Dap Saya Tak Boleh Sentuh

Ltte Adakah Sebab Mereka Dap Saya Tak Boleh Sentuh

papar berkaitan - pada 11/7/2020 - jumlah : 238 hits
SUARA MERDEKA KETUA Polis Johor Datuk Ayob Khan Mydin Pitchay melahirkan kekesalan berkaitan kes melibatkan kumpulan yang disyaki berkaitan pengganas Harimau Pembebasan Tamil Eelam yang ditahan sebelum ini Ketika itu Ayob Khan merupakan Ket...
Jaga Jaga Ayob Khan Macam Besar Sangat Kes Ni

Jaga Jaga Ayob Khan Macam Besar Sangat Kes Ni

papar berkaitan - pada 12/7/2020 - jumlah : 382 hits
Macam besar sangat kes yang melibatkan LTTE ni Harap kerajaan beri perlindungan sepenuhnya kepada ayob khan dan kerajaan sendiri tidak tergugat dengan tindakan diluar dugaan yang mungkin akan dibuat oleh golongan pengganas ni Isu sebegini s...
Kisah Seram Sekeluarga Diganggu Ketika Bercuti Di Langkawi

Kisah Seram Sekeluarga Diganggu Ketika Bercuti Di Langkawi

papar berkaitan - pada 13/7/2020 - jumlah : 502 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraKISAH SERAM SEKELUARGA DIGANGGU KETIKA BERCUTI DI LANGKAWI Kembali lagi kita dalam rancangan Kisah Seram Apa Minggu Ini Episod pertama dalam bulan Julai ini adalah kisah mengenai percutian sekeluarga ke se...
Adun Dap Dakwa Ditawar Rm20 Juta

Adun Dap Dakwa Ditawar Rm20 Juta

papar berkaitan - pada 23/7/2020 - jumlah : 395 hits
SANDAKAN Ahli Dewan Undangan Negeri Elopura Calvin Chong mendakwa beliau ditawarkan wan tunai sehingga RM20 juta oleh beberapa induvidu yang dipercayai sebagai ejen keluar parti agar wakil rakyat itu meninggalkan partinya DAP Selain wang tu...
Dap Sarawak Bersikap Sesumpah Mengenai Calon Pm Kata Naib Presiden Pbb

Dap Sarawak Bersikap Sesumpah Mengenai Calon Pm Kata Naib Presiden Pbb

papar berkaitan - pada 22/7/2020 - jumlah : 224 hits
KUCHING Seorang menteri negeri mengkritik ketidaktentuan DAP Sarawak mengenai pemilihan calon perdana menteri jika Pakatan Harapan kembali menerajui kerajaan persekutuan Februari lalu Pengerusi DAP Sarawak Chong Chieng Jen menyatakan sokong...
Naik S Suits Against Dap Man To Begin In March 2021

Naik S Suits Against Dap Man To Begin In March 2021

papar berkaitan - pada 21/7/2020 - jumlah : 215 hits
The High Court here has fixed March 22 to 26 next year for the hearing of Islamic preacher Dr Zakir Naik s defamation suits against Penang Deputy Chief Minister II P Ramasamy Naik s lawyer Akberdin Abdul Kader told reporters that High Court...
Sering Diganggu Ejen Pujuk Keluar Parti Adun Lapor Polis

Sering Diganggu Ejen Pujuk Keluar Parti Adun Lapor Polis

papar berkaitan - pada 22/7/2020 - jumlah : 238 hits
Sering diganggu ejen pujuk keluar parti Adun lapor polis Dikemas kini 7 minit yang lalu Diterbitkan pada 22 Jul 2020 3 57P
Sabah Dap Rep Claims Approached With Cash Offer By Rival Agents One Visit Caught On Camera

Sabah Dap Rep Claims Approached With Cash Offer By Rival Agents One Visit Caught On Camera

papar berkaitan - pada 22/7/2020 - jumlah : 229 hits
Kapayan assemblyman Jannie Lasimbang alleged two men allegedly agents representing the Sabah Opposition tried to solicit her defection with offers of cash and a state minister position Lasimbang said that the men also visited her sister Moy...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Karakteristik Generasi Z Memahami Cara Mereka Mendapatkan Informasi

Pertama Kali Guna Servis Cuci Karpet

Kmum Dakwa Insiden Syarahan Pro Israel Disengajakan

Kronologi Serangan Israel Terhadap Iran

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City