Atasi Masalah Ketidaksuburan Suami Isteri Dengan Cara Yang Betul Dan Mudah


Sejak akhir-akhir ini, ramai pelanggan Mia bertanyakan tentang set kesuburan. Rupanya sekarang ni ramai yang mempunyai masalah ketidaksuburan dan sedang mencari cara untuk atasi masalah ketidaksuburan.
Masalah mereka menjadi lebih teruk apabila ramai orang disekeliling mereka yang suka pandang negatif kepada pasangan yang belum mendapat zuriat. Rezeki anak ini bergantung kepada kehendak yang Maha Pencipta, bukan kuasa kita untuk senang-senang dapat.

Tetapi kita punya pilihan, kita punya cara untuk berikhtiar. Sekiranya anda yang ingin mendapat zuriat tu dah mencuba pelbagai cara untuk atasi masalah ketidaksuburan ini, cubalah dengan set kesuburan shaklee ini pula. Dah ramai yang mencuba set kesuburan Shaklee ini dan telah berjaya untuk hamil dengan izinNya.
Tetapi sebelum tu, adalah penting untuk mereka yang mempunyai masalah ketidaksuburan untuk mengetahui punca masalah ketidaksuburan ini. Kerana apabila kita mengetahui masalahnya, lebih senang dan cepat untuk kita menyelesaikannya.
Jadi, seeloknya sekiranya anda sudah setahun berkahwin dan masih belum ada petanda untuk mendapat zuriat, anda bolehlah membuat pemeriksaan terlebih dahulu, termasuk si suami. Ini kerana lebih 40 % masalah ketidaksuburan adalah disebabkan oleh pihak suami.
 
Punca Masalah Ketidaksuburan Bagi Lelaki dan Wanita Terdapat banyak faktor yang menyebabkan masalah ketidaksuburan. Antaranya adalah:
Punca ketidaksuburan WANITA Haid yang tidak teratur Masalah haid tidak teratur juga penyebab kepada masalah ketidaksuburan. Haid yang tidak teratur akan menyebabkan kita sukar untuk mengetahui waktu subur kita Saluran tiub fallopio tersumbat disebabkan jangkitan kuman yg menyebabkan tuib fallopio tersumbat atau kandungan luar rahim dan juga disebabkan endometriosis. Endometriosis terjadi apabila tisu dari selaput rahim (endometrium) berkembang dan tumbuh di luar rahim. Terdapat tisu endoetrium yang melalui tuib fallopio ke ruang perut semasa kitaran haid yang menyebabkan radang setempat yang menyebabkan organ berdekatan perut melekat sesame sendiri dan menyebabkan kesakitan haid. Gangguan telur hormon tidak seimbang menyebabkan gangguan dalam proses ovulasi hingga menyebabkan telur tidak matang. Ketidakseimbangan hormon boleh berlaku disebabkan berat badan yang berlebihan atau kurang berat badan, mengalami perubahan berat badan mendadak dalam masa yang singkat dan juga boleh disebabkan oleh kelenjar tiroid tidak berfungsi dengan baik. Masalah rahim ketumbuhan pada rahim (fibroid) iaitu terdapat ketumbuhan di dalam rahim yang terbentuk daripada lapisan otot dan tisu penghubung di dalam rahim. Ia bole membesar dan menyebabkan kesakitan semasa period.  
Punca ketidaksuburan LELAKI Sperma tidak matang masalah ini berlaku apabila lelaki tidak dapat menghasilkan sperma normal yang mencukupi dan dapat bergerak bebas. Kegagalan ini mungkin disebabkan jangkitan kuman semasa kanak-kanak. Pembuluh darah yang membengkak pada alat kelamin juga menyebabkan masalah ini. Penyebab lain adalah seperti gangguan hormon, masalah keturunan dan faktor persekitaran. Selesema juga boleh membawa kesan kepada kekurangan kualiti sperma. Gangguan pengangkutan sperma kekurangan sperma yang dapat memasuki tubuh wanita kerana salur duktus yang membawa air mani tersumbat. Bilangan sperma kurang dan tidak aktif Bilangan sperma yang kurang juga menyebabkan ia tidak sampai kepada ovum untuk disenyawakan. Sperma juga tidak mempunyai tenaga yang cukup untuk berenang ke ovum. Terdapat banyak lagi faktor yang mempengaruhi masalah ketidaksuburan contohnya gaya pemakanan, tekanan, merokok, kesihatan dan lain-lain lagi. Jadi, adalah penting untuk mereka yang mempunyai masalah ini untuk mendapatkan rawatan dengan doktor dahulu untuk mengetahui punca-punca ketidaksuburan yang tepat. Selepas itu, bolehla mencuba set kesuburan Shaklee ini.
 
Vitamin Shaklee atasi masalah ketidaksuburan lelaki dan wanita Secara umumnya vitamin ini membantu untuk meningkatkan nutrisi dalambadan kita. Tentunya melalui pemakanan kita belum tentu mendapat nutrisi yang cukup untuk keperluan badan. Apabila nutrisi badan kita telah mencukupi, organ dan sel dalam badan kita akan berkerja dengan lebih baik.
Jadi, secara khususnya, vitamin ini bagus untuk meningkatkan kesuburan bagi lelaki dengan cara:
membantu menyokong pengeluaran sperma membantu mencegah kerosakan sperma membantu pengeluaran sperma yang berkualiti membantu memberi kekuatan kepada sperma membantu menghasilkan sel sperma yang sihat Manakala, bagi wanita pula, vitamin ini sangat penting untuk:
membantu untuk menstabilkan kitaran haid membantu menghasilkan lendir serviks yang berkualiti yang meningkatkan lagi tahap kesuburan membantu menstabilkan hormon membantu untuk mencegah aktiviti sel yang abnormal seperti cyst asid folik diperlukan untuk membantu persenyawaan telur oleh sperma membantu mengatasi masalah keputihan membantu membentuk tisu rahim membantu membentuk sel telur ovum yang sihat Antara yang dicadangkan dalam set ini adalah:
Vitamin untuk atasi masalah ketidaksuburan ISTERI: ESP Mengandungi protein soya (non-GMO) adalah sangat penting untuk memastikan sel kita sentiasa sihat. Sel yg sihat dapat menyerap vitamin/nutrien lain dengan sempurna. B-Complex Lengkap dengan vitamin B6 (13.5mg), B12 ( 40.5mcg) dan asid folik (200mcg). Asid folik sangat diperlukan di awal kehamilan bagi mengelakkan bayi mengalami spina bifida dan sangat digalakkan diambil bagi yang merancang kehamilan. GLA Complex Memperbaiki masalah kitar haid tak teratur menghasilkan cecair servikal yang memudahkan sperma untuk berenang ke ovum. Membantu menstabilkan hormon Melegakan PMS (sindrom pra-haid/senggugut) – abdominal pain,
breast pain Mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri bagi
mengelak risiko keguguran Vitamin untuk atasi masalah ketidaksuburan SUAMI: Vita-E Complex with Selanium Meningkatkan keinginan seksual Meningkatkan kualiti & meningkatkan bilangan sperma yang berkualiti Membantu dalam masalah “mati pucuk” Meningkatkan libido (keinginan seks) Zinc Plus Mengaktifkan sperma & menjaga kesihatan testikal serta meningkatkan kuantiti sperma. Membantu kesihatan kognitif Membantu sistem pembiakan yang sihat Meningkatkan fungsi, kualiti dan kuantiti sel sperma
 
Cara Dapatkan Vitamin Atasi Masalah Ketidaksuburan Untuk mendapatkan vitamin atasi masalah ketidaksuburan ini, anda boleh membuat pembelian secara online dengan menekan ikon dibawah. Pembayaran boleh dibuat dengan menggunakan kad debit atau kredit. Kemudian, terus whatsapp Mia untuk dapatkan penerangan tentang cara pengambilan yang betul.
Anda tidak semestinya mengambil satu set kesemuanya, boleh pilih mengikut keperluan dan bajet anda

Atau, sekiranya anda ingin mengetahui lebih lanjut mengenai vitamin ini, atau tidak tahu vitamin mana yang sesuai dengan keperluan dan bajet anda, atau nak dapatkan vitamin ini dengan harga yang lebih murah, boleh segera whatsapp Mia sekarang dengan menekan ikon dibawah. Mia akan berikan konsultansi kepada anda secara percuma.

Jangan biarkan masalah sukar untuk dapat zuriat ini membelenggu hidup anda. Tak salah kita berikhtiar. Disebabkan dah ramai yang dapat kesan yang positif, jadi tak salah untuk anda juga mencubanya.

——————————————————————————-
Saya MiaZain
(ID Shaklee : 1081104)
adalah pengedar sah Shaklee anda
Jika anda berminat atau ingin mengajukan soalan,
sila hubungi :
✆ SMS | WhatsApp : 012 928 3726 [Mia]
Setiap pembelian di laman web ini, anda layak menerima :
Jadual pengambilan vitamin
Tips ekslusif
Konsultasi percuma berterusan
Layak dijemput ke group eksklusif di Whatsapp
FB : Salmiah Md Zain
COD | USM Pulau Pinang dan kawasan berdekatan
Penghantaran dibuat ke seluruh Malaysia
PENAFIAN | Kenyataan dihalaman ini tidak dinilai oleh badan FDA (Food And Drug Adminstration)
Ia tidak bertujuan untuk mendiagnos, menyembuh, merawat atau mencegah sebarang jenis penyakit
———————————————————————————
The post Atasi Masalah Ketidaksuburan Suami Isteri dengan Cara Yang Betul dan Mudah appeared first on MiaZain.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.miazain.com/atasi-masalah-ketidaksuburan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Mudah Solat Taubat Dengan Betul

Cara Mudah Solat Taubat Dengan Betul

papar berkaitan - pada 25/10/2018 - jumlah : 368 hits
ASSALAMUALAIKUMSolat taubat sebenarnya bukan sahaja untuk hambaNya yang banyak melakukan dosa dosa besar malah yang diri kita hamba yang khilaf ini pun yang biasanya dosa yang kita tak nampak tapi Allah nampak sepatutnya juga untuk solat ta...
Isteri Cepat Letih Buat Suami Rasa Terabai Bagaimana Nak Atasi

Isteri Cepat Letih Buat Suami Rasa Terabai Bagaimana Nak Atasi

papar berkaitan - pada 19/10/2018 - jumlah : 276 hits
Sudah menjadi semacam trend di zaman sekarang bahawa isteri juga keluar bekerja Demi memenuhi keperluan keluarga yang semakin meningkat Penat bekerja di pejabat balik rumah ada urusan rumah tangga yang perlu di uruskan memasak membasuh paka...
Cara Mudah Atasi Alahan Ketika Hamil

Cara Mudah Atasi Alahan Ketika Hamil

papar berkaitan - pada 25/10/2018 - jumlah : 90 hits
Muntah atau alahan itu adalah perkara yang biasa ketika sedang hamil Setiap wanita mempunyai pengalaman yang berbeza ketika mengalami alahan Ada yang mengalami alahan yang teruk sehinggakan mereka tidak dapat melakukan pekerjaan atau tugasa...
Cara Untuk Bercakap Dengan Suami Seorang Isteri Perlu Tahu

Cara Untuk Bercakap Dengan Suami Seorang Isteri Perlu Tahu

papar berkaitan - pada 19/10/2018 - jumlah : 108 hits
Kebanyakkan ramai orang yang mengeluh sebab sukar nak berkomunikasi dengan suami Yela tak masing masing asyik sibuk dengan kerjaya Terlalu sibuk tapi isteri anda perlu ketahui cara untuk bercakap dengan suami Jangan lah asyik mengeluh je ad...
Masalah Misai Halus Wanita Dan Cara Atasi

Masalah Misai Halus Wanita Dan Cara Atasi

papar berkaitan - pada 19/10/2018 - jumlah : 87 hits
assalamualaikum dah lama ziza xupdate blog ni hari ziza ade buat sedikit research mengenai masalah sejagat masa kini di mana ramai wanita mengalami masalah pertumbuhan misai halus pada kumis dan bahagian lain yang tak berapa mengganggu peng...
Cara Cara Bantu Suami Nikmati Hubungan Seks Yang Hebat

Cara Cara Bantu Suami Nikmati Hubungan Seks Yang Hebat

papar berkaitan - pada 19/10/2018 - jumlah : 151 hits
Apa yang perlu isteri tahu dan sememangnya tahu setiap pasangan suami isteri pasti mendambakan hubungan seks yang hebat setiap malam Persoalannya bagaimana cara nak mendapatkannya Selain daripada menggunakan pelbagai teknik mahupun posisi y...
Kewajipan Sebenar Suami Ke Atas Isteri

Kewajipan Sebenar Suami Ke Atas Isteri

papar berkaitan - pada 19/10/2018 - jumlah : 145 hits
Ikutkan Suami tak wajib beli TV tak wajib buat rumah besar besar tak wajib bagi makan anak isteri sedap sedap dan mewah mewah tak wajib bawa bercuti sana sini tak wajib beli baju cantik cantik silap silap boleh jadi haram Suami wajib bagi n...
Panduan Cara Mandi Wajib Yang Betul

Panduan Cara Mandi Wajib Yang Betul

papar berkaitan - pada 25/10/2018 - jumlah : 180 hits
Bagaimana cara mandi wajib Panduan ini akan membimbing anda menunjukkan cara mandi wajib atau mandi junub yang betul sempurna dan sah Ia juga menerangkan segala perkara yang berkaitan dengannya Bagaimana niat mandi wajib Apakah rukun mandi ...
Rupanya Kalau Isteri Demam Kuasa Penyembuhan Itu Allah Bagi Pada Tangan Seorang Suami

Rupanya Kalau Isteri Demam Kuasa Penyembuhan Itu Allah Bagi Pada Tangan Seorang Suami

papar berkaitan - pada 22/10/2018 - jumlah : 145 hits
Bukan nak makan ubat sangat pun tapi bila kaum isteri demam dia cuma harapkan suami tersayang ambil berat tentangnya atau paling tidak temankan dia makan bersama Itulah tandanya dia sangat dahagakan kasih sayang suami nak suami belai dan me...
Wow Tunku Azizah Komen Mi Bandung Sg Lembing Paling Sedap Di Dunia Tauke Kedai Buntu Macam Mana Nak Kongsi Resepi Ni

Lufya Diceraikan Melalui Whatsapp Selepas Dedah Sikap Sebenar Suami Di Media Sosial

Putih Atau Biru Diluar Cara Pakai Topeng Muka Yang Betul Ketika Jerebu

Video Zarina Anjoulie Seksi Panas Tersebar Dimedia Sosial

Iqram Jelaskan Video Dia Hanya Untuk Hiburkan Semua

Binatang Yang Ada Di Zoo Johor

Pesan Imam Ghazali Pelihara Lidah Daripada 8 Perkara Ini

Doh Piza Tanpa Uli Senang Rupa Rupanya Nak Buat Piza



Mengapa Bayi Baru Lahir Tidak Mempunyai Air Mata Atau Peluh

Suami Dakwa Cerai Melalui Whatsapp Lufya Tampil Bidas Ini Kenyataan Lanjutnya

Biodata Azlee Khairi Pelakon Drama Seadanya Aku

Selepas Bekas Suami Dedah Sudah Bercerai Ini Reaksi Lufya Omar

Kisah Kembar Yang Lahir Selang 87 Hari Rekod Dunia


Resepi Bingka Pandan Pressure Cooker Menjadik

Mengapa Google Analytics Tidak Berfungsi Setelah Tukar Template

Setelah Ku Dimiliki Drama Lakonan Intan Najuwa Zul Ariffin

The Last Samurai

Local The First Sip Of My Morning Coffee With Apai Ranau Coffee

Jelajah Lestari Ke Tapak Pelupusan Sisa Pepejal Sanitari Di Bukit Tagar