Atasi Masalah Ketidaksuburan Suami Isteri Dengan Cara Yang Betul Dan Mudah


Sejak akhir-akhir ini, ramai pelanggan Mia bertanyakan tentang set kesuburan. Rupanya sekarang ni ramai yang mempunyai masalah ketidaksuburan dan sedang mencari cara untuk atasi masalah ketidaksuburan.
Masalah mereka menjadi lebih teruk apabila ramai orang disekeliling mereka yang suka pandang negatif kepada pasangan yang belum mendapat zuriat. Rezeki anak ini bergantung kepada kehendak yang Maha Pencipta, bukan kuasa kita untuk senang-senang dapat.

Tetapi kita punya pilihan, kita punya cara untuk berikhtiar. Sekiranya anda yang ingin mendapat zuriat tu dah mencuba pelbagai cara untuk atasi masalah ketidaksuburan ini, cubalah dengan set kesuburan shaklee ini pula. Dah ramai yang mencuba set kesuburan Shaklee ini dan telah berjaya untuk hamil dengan izinNya.
Tetapi sebelum tu, adalah penting untuk mereka yang mempunyai masalah ketidaksuburan untuk mengetahui punca masalah ketidaksuburan ini. Kerana apabila kita mengetahui masalahnya, lebih senang dan cepat untuk kita menyelesaikannya.
Jadi, seeloknya sekiranya anda sudah setahun berkahwin dan masih belum ada petanda untuk mendapat zuriat, anda bolehlah membuat pemeriksaan terlebih dahulu, termasuk si suami. Ini kerana lebih 40 % masalah ketidaksuburan adalah disebabkan oleh pihak suami.
 
Punca Masalah Ketidaksuburan Bagi Lelaki dan Wanita Terdapat banyak faktor yang menyebabkan masalah ketidaksuburan. Antaranya adalah:
Punca ketidaksuburan WANITA Haid yang tidak teratur Masalah haid tidak teratur juga penyebab kepada masalah ketidaksuburan. Haid yang tidak teratur akan menyebabkan kita sukar untuk mengetahui waktu subur kita Saluran tiub fallopio tersumbat disebabkan jangkitan kuman yg menyebabkan tuib fallopio tersumbat atau kandungan luar rahim dan juga disebabkan endometriosis. Endometriosis terjadi apabila tisu dari selaput rahim (endometrium) berkembang dan tumbuh di luar rahim. Terdapat tisu endoetrium yang melalui tuib fallopio ke ruang perut semasa kitaran haid yang menyebabkan radang setempat yang menyebabkan organ berdekatan perut melekat sesame sendiri dan menyebabkan kesakitan haid. Gangguan telur hormon tidak seimbang menyebabkan gangguan dalam proses ovulasi hingga menyebabkan telur tidak matang. Ketidakseimbangan hormon boleh berlaku disebabkan berat badan yang berlebihan atau kurang berat badan, mengalami perubahan berat badan mendadak dalam masa yang singkat dan juga boleh disebabkan oleh kelenjar tiroid tidak berfungsi dengan baik. Masalah rahim ketumbuhan pada rahim (fibroid) iaitu terdapat ketumbuhan di dalam rahim yang terbentuk daripada lapisan otot dan tisu penghubung di dalam rahim. Ia bole membesar dan menyebabkan kesakitan semasa period.  
Punca ketidaksuburan LELAKI Sperma tidak matang masalah ini berlaku apabila lelaki tidak dapat menghasilkan sperma normal yang mencukupi dan dapat bergerak bebas. Kegagalan ini mungkin disebabkan jangkitan kuman semasa kanak-kanak. Pembuluh darah yang membengkak pada alat kelamin juga menyebabkan masalah ini. Penyebab lain adalah seperti gangguan hormon, masalah keturunan dan faktor persekitaran. Selesema juga boleh membawa kesan kepada kekurangan kualiti sperma. Gangguan pengangkutan sperma kekurangan sperma yang dapat memasuki tubuh wanita kerana salur duktus yang membawa air mani tersumbat. Bilangan sperma kurang dan tidak aktif Bilangan sperma yang kurang juga menyebabkan ia tidak sampai kepada ovum untuk disenyawakan. Sperma juga tidak mempunyai tenaga yang cukup untuk berenang ke ovum. Terdapat banyak lagi faktor yang mempengaruhi masalah ketidaksuburan contohnya gaya pemakanan, tekanan, merokok, kesihatan dan lain-lain lagi. Jadi, adalah penting untuk mereka yang mempunyai masalah ini untuk mendapatkan rawatan dengan doktor dahulu untuk mengetahui punca-punca ketidaksuburan yang tepat. Selepas itu, bolehla mencuba set kesuburan Shaklee ini.
 
Vitamin Shaklee atasi masalah ketidaksuburan lelaki dan wanita Secara umumnya vitamin ini membantu untuk meningkatkan nutrisi dalambadan kita. Tentunya melalui pemakanan kita belum tentu mendapat nutrisi yang cukup untuk keperluan badan. Apabila nutrisi badan kita telah mencukupi, organ dan sel dalam badan kita akan berkerja dengan lebih baik.
Jadi, secara khususnya, vitamin ini bagus untuk meningkatkan kesuburan bagi lelaki dengan cara:
membantu menyokong pengeluaran sperma membantu mencegah kerosakan sperma membantu pengeluaran sperma yang berkualiti membantu memberi kekuatan kepada sperma membantu menghasilkan sel sperma yang sihat Manakala, bagi wanita pula, vitamin ini sangat penting untuk:
membantu untuk menstabilkan kitaran haid membantu menghasilkan lendir serviks yang berkualiti yang meningkatkan lagi tahap kesuburan membantu menstabilkan hormon membantu untuk mencegah aktiviti sel yang abnormal seperti cyst asid folik diperlukan untuk membantu persenyawaan telur oleh sperma membantu mengatasi masalah keputihan membantu membentuk tisu rahim membantu membentuk sel telur ovum yang sihat Antara yang dicadangkan dalam set ini adalah:
Vitamin untuk atasi masalah ketidaksuburan ISTERI: ESP Mengandungi protein soya (non-GMO) adalah sangat penting untuk memastikan sel kita sentiasa sihat. Sel yg sihat dapat menyerap vitamin/nutrien lain dengan sempurna. B-Complex Lengkap dengan vitamin B6 (13.5mg), B12 ( 40.5mcg) dan asid folik (200mcg). Asid folik sangat diperlukan di awal kehamilan bagi mengelakkan bayi mengalami spina bifida dan sangat digalakkan diambil bagi yang merancang kehamilan. GLA Complex Memperbaiki masalah kitar haid tak teratur menghasilkan cecair servikal yang memudahkan sperma untuk berenang ke ovum. Membantu menstabilkan hormon Melegakan PMS (sindrom pra-haid/senggugut) – abdominal pain,
breast pain Mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri bagi
mengelak risiko keguguran Vitamin untuk atasi masalah ketidaksuburan SUAMI: Vita-E Complex with Selanium Meningkatkan keinginan seksual Meningkatkan kualiti & meningkatkan bilangan sperma yang berkualiti Membantu dalam masalah “mati pucuk” Meningkatkan libido (keinginan seks) Zinc Plus Mengaktifkan sperma & menjaga kesihatan testikal serta meningkatkan kuantiti sperma. Membantu kesihatan kognitif Membantu sistem pembiakan yang sihat Meningkatkan fungsi, kualiti dan kuantiti sel sperma
 
Cara Dapatkan Vitamin Atasi Masalah Ketidaksuburan Untuk mendapatkan vitamin atasi masalah ketidaksuburan ini, anda boleh membuat pembelian secara online dengan menekan ikon dibawah. Pembayaran boleh dibuat dengan menggunakan kad debit atau kredit. Kemudian, terus whatsapp Mia untuk dapatkan penerangan tentang cara pengambilan yang betul.
Anda tidak semestinya mengambil satu set kesemuanya, boleh pilih mengikut keperluan dan bajet anda

Atau, sekiranya anda ingin mengetahui lebih lanjut mengenai vitamin ini, atau tidak tahu vitamin mana yang sesuai dengan keperluan dan bajet anda, atau nak dapatkan vitamin ini dengan harga yang lebih murah, boleh segera whatsapp Mia sekarang dengan menekan ikon dibawah. Mia akan berikan konsultansi kepada anda secara percuma.

Jangan biarkan masalah sukar untuk dapat zuriat ini membelenggu hidup anda. Tak salah kita berikhtiar. Disebabkan dah ramai yang dapat kesan yang positif, jadi tak salah untuk anda juga mencubanya.

——————————————————————————-
Saya MiaZain
(ID Shaklee : 1081104)
adalah pengedar sah Shaklee anda
Jika anda berminat atau ingin mengajukan soalan,
sila hubungi :
✆ SMS | WhatsApp : 012 928 3726 [Mia]
Setiap pembelian di laman web ini, anda layak menerima :
Jadual pengambilan vitamin
Tips ekslusif
Konsultasi percuma berterusan
Layak dijemput ke group eksklusif di Whatsapp
FB : Salmiah Md Zain
COD | USM Pulau Pinang dan kawasan berdekatan
Penghantaran dibuat ke seluruh Malaysia
PENAFIAN | Kenyataan dihalaman ini tidak dinilai oleh badan FDA (Food And Drug Adminstration)
Ia tidak bertujuan untuk mendiagnos, menyembuh, merawat atau mencegah sebarang jenis penyakit
———————————————————————————
The post Atasi Masalah Ketidaksuburan Suami Isteri dengan Cara Yang Betul dan Mudah appeared first on MiaZain.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.miazain.com/atasi-masalah-ketidaksuburan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Mudah Solat Taubat Dengan Betul

Cara Mudah Solat Taubat Dengan Betul

papar berkaitan - pada 25/10/2018 - jumlah : 1151 hits
ASSALAMUALAIKUMSolat taubat sebenarnya bukan sahaja untuk hambaNya yang banyak melakukan dosa dosa besar malah yang diri kita hamba yang khilaf ini pun yang biasanya dosa yang kita tak nampak tapi Allah nampak sepatutnya juga untuk solat ta...
Cara Untuk Bercakap Dengan Suami Seorang Isteri Perlu Tahu

Cara Untuk Bercakap Dengan Suami Seorang Isteri Perlu Tahu

papar berkaitan - pada 19/10/2018 - jumlah : 412 hits
Kebanyakkan ramai orang yang mengeluh sebab sukar nak berkomunikasi dengan suami Yela tak masing masing asyik sibuk dengan kerjaya Terlalu sibuk tapi isteri anda perlu ketahui cara untuk bercakap dengan suami Jangan lah asyik mengeluh je ad...
Isteri Cepat Letih Buat Suami Rasa Terabai Bagaimana Nak Atasi

Isteri Cepat Letih Buat Suami Rasa Terabai Bagaimana Nak Atasi

papar berkaitan - pada 19/10/2018 - jumlah : 893 hits
Sudah menjadi semacam trend di zaman sekarang bahawa isteri juga keluar bekerja Demi memenuhi keperluan keluarga yang semakin meningkat Penat bekerja di pejabat balik rumah ada urusan rumah tangga yang perlu di uruskan memasak membasuh paka...
Masalah Misai Halus Wanita Dan Cara Atasi

Masalah Misai Halus Wanita Dan Cara Atasi

papar berkaitan - pada 19/10/2018 - jumlah : 318 hits
assalamualaikum dah lama ziza xupdate blog ni hari ziza ade buat sedikit research mengenai masalah sejagat masa kini di mana ramai wanita mengalami masalah pertumbuhan misai halus pada kumis dan bahagian lain yang tak berapa mengganggu peng...
Cara Menunaikan Solat Hajat Yang Ringkas Dan Mudah

Cara Menunaikan Solat Hajat Yang Ringkas Dan Mudah

papar berkaitan - pada 17/10/2018 - jumlah : 704 hits
Bagi yang Muslim Apabila kita berada didalam keadaan sukar atau mengalami masalah sudah tentu kita akan meminta pertolongan dari Allah untuk membantu kita menghadapinya Dalam Islam kita boleh memohon hajat kita kepada Allah SWT dengan menun...
Terlalu Marah Suspek Tetak Mangsa Berang Dituduh Curang Suami Tetak Isteri Sampai Mati

Terlalu Marah Suspek Tetak Mangsa Berang Dituduh Curang Suami Tetak Isteri Sampai Mati

papar berkaitan - pada 29/10/2018 - jumlah : 1018 hits
Terlalu marah suspek tetak mangsa Berang dituduh curang suami tetak isteri sampai matiSeorang wanita ditemui mati dengan kesan tetak di kepala muka dan tangan dipercayai ditetak oleh suaminya lapor Dalam kejadian jam 8 pagi Sabtu di Ladang ...
Sebelum Selamat Dilahirkan 3 Kali Isteri Saya Bleeding Suami Kongsi Pengorbanan Ummi Lahirkan Ayra

Sebelum Selamat Dilahirkan 3 Kali Isteri Saya Bleeding Suami Kongsi Pengorbanan Ummi Lahirkan Ayra

papar berkaitan - pada 12/10/2018 - jumlah : 348 hits
Betullah orang kata perjuangan seorang ibu yang mengandung dan melahirkan anak bukan suatu perkara yang mudah Besar sangat pengorbanannya untuk memastikan zuriat yang dikandung dapat dilahirkan dengan selamat Walaupun ada sesetengah kes ber...
Sebaik Masuk Ke Sebuah Bilik Saya Lihat Isteri Bersama Lelaki Lain Khalwat Suami Ceraikan Isteri Dengan Talak 1

Sebaik Masuk Ke Sebuah Bilik Saya Lihat Isteri Bersama Lelaki Lain Khalwat Suami Ceraikan Isteri Dengan Talak 1

papar berkaitan - pada 31/10/2018 - jumlah : 683 hits
Sebaik masuk ke sebuah bilik saya lihat isteri bersama lelaki lain Khalwat suami ceraikan isteri dengan talak 1Seorang isteri yang ditangkap khalwat oleh suaminya pada 25 Oktober lalu diceraikan dengan talak satu di Mahkamah Rendah Syariah ...
Suami Isteri Mengaku Salah Tuduhan Curi Bekalan Air Terawat

Suami Isteri Mengaku Salah Tuduhan Curi Bekalan Air Terawat

papar berkaitan - pada 31/10/2018 - jumlah : 280 hits
KUANTAN Sepasang suami isteri tidak mengaku salah di Mahkamah Sesyen di sini hari ini selepas dituduh mencuri bekalan air terawat bernilai RM5 015 44 pada Mac hingga Mei lalu Pasangan berusia 53 tahun berkenaan Raja Gopal Muni Samy bersama ...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Masdo Perih Jerih Chord

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Saat Jenazah Berada Di Liang Lahad

The Evolution Of Adult Entertainment