Asyraf Wajdi Koyak Sudah Tak Tahu Cara Nak Desak Pm Buat Pru 15 Awal


agendaily.com21/09/2022
Ketua Pemuda UMNO Datuk Asyraf Wajdi Dusuki suruh orang lain tekan butang terhadap kerajaan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.
Kenyataan Ketua Pemuda UMNO, Datuk Asyraf Wajdi Dusuki secara tidak langsung menunjukkan sudah ketandusan idea tidak tahu cara lain lagi untuk mendesak Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob membubarkan Parlmen.

Asyraf juga menunjukkan kecetekan pemikiran dan kurang cerdik apabila menyuruh parti lain menekan butang, walhal sepatutnya dia boleh menyuruh Presidennya sendiri untuk menekan butang bagi menjatuhkan kerajaan, bukankah sebelum ini Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dan gerombolan pernah mengambil langkah sama.

Sejak minggu lalu Asyraf mengetuai himpunan raksasa dengan matlamat untuk memujuk Ismail Sabri membubarkan Parlimen dan mengadakan PRU-15 tetapi akhirnya perlu menunggu sehingga 30 September untuk membincangkan tarikh bagi menetapkan bila pilihan raya diadakan.

Asyraf ingat semua orang perangai sama macam Presidennya yang bersekongkol dengan cikgu untuk menjatuhkan kerajaan dengan sesuka hati, jika tidak cerdik jangan lah menunjukkan sangat kebodohannya.

Buat apa menyuruh orang lain untuk menekan butang kerana bukankah setiap hari yang berzikir supaya PRU-15 disegerakan adalah Presiden UMNO sendiri, jadi adalah lebih baik Asyraf suruh menyuruh bosnya menekan butang.

Jadi tidak perlu terlalu koyak mental sehingga mengeluarkan kenyataan bodoh dan kurang bijak, tidak hairanlah semasa PRU-14 lalu pun kalah kerana kecetekan pemikiran yang gagal berfikir secara logik dan waras.

Tan Sri Muhyiddin Yassin menegur kerajaan kerana isu melibatkan kepentingan rakyat, nilai ringgit jatuh dan rakyat semakin susah kehidupan akibat kenaikan harga barang.

Takkan nak mengharapkan Asyraf daripada bercakap dan berjuang untuk isu rakyat yang sejak kebelakangan ini hilang taringnya sejak UMNO menerajui kerajaan pusat.

Asyraf sepatutnya mengakui hakikat kerajaan sekarang adalah gagal, malah peratusan rakyat yang berpuas hati dengan Ismail Sabri juga sangat rendah. Fakta dan maklumat kajian sudah dibentangkan, jadi jawablah dengan fakta bukan dengan auta mengikut cakap bos sendiri.

Atau adakah Asyraf sendiri tidak sedar nilai ringgit sedang jatuh teruk sekarang setiap hari? Jika semasa era Perikatan Nasional (PN) memerintah, bukan main lantang Asyraf berceramah dan menghentam sana sini, tapi kenapa sekarang diam seribu bahasa? Adakah sebab Perdana Menteri sekarang daripada UMNO?

Tidak dapat bayangkan jika kerajaan PN masih memerintah, bagaimana pula Asyraf menggerakkan macai-macainya berdemonstrasi selepas hukuman penjara dijatuhkan terhadap Datuk Seri Najib Razak.

Tapi mujurlah hukuman penjara dijatuhkan semasa UMNO yang memerintah negara, jadi tidak lah Asyraf berhimpun di depan mahkamah seperti pernah dilakukannya sebelum ini.

Oh terlupa, batang hidung Asyraf sekarang pun sudah tidak nampak dalam mempertahankan Najib. Mungkin sudah ada bos baharu, jadi kenalah ikut rentak dan mempertahankan bos baharunya pula.

Ketika rakyat sedang berdepan kesempitan dan kesusahan ketika ini, masih tidak juga kedengaran idea bernas atau cadangan-cadangan daripada Asyraf ini, mungkin masih sibuk melakukan kajian untuk memperbetulkan kesilapan pengurusan kerajaan sekarang ini.

Jika Asyraf nak sangat PRU-15 awal, lekas-lekaslah berbisik kepada Zahid. Bukannya tidak pernah buat sebelum ini menarik sokongan terhadap Perdana Menteri, jadi buatlah lagi.

Tidak perlu untuk menyuruh orang lain menekan butang jika butang sudah ada didepan mata. Jadilah seorang yang cerdik dan tidak menunjukkan sangat kebodohan itu


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wak-labu.blogspot.com/2022/09/asyraf-wajdi-koyak-sudah-tak-tahu-cara.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
11 Cara Jimat Nak Beli Kereta

11 Cara Jimat Nak Beli Kereta

papar berkaitan - pada 26/9/2022 - jumlah : 202 hits
11 Cara Jimat Nak Beli Kereta Kereta satu keperluan dah sekarang Bukan lagi kehendak Nak ke mana mana lebih cepat naik kenderaan sendiri Tambah bagi yang dah bekerja dan berkeluarga Agak mencabar nak bawa anak berderet naik kenderaan awam w...
Sembang Nak Pru Elok Potong Gaji Menteri Dulu Rakyat Persoal Cadangan Hapus Cukai Jalan Kenderaan

Sembang Nak Pru Elok Potong Gaji Menteri Dulu Rakyat Persoal Cadangan Hapus Cukai Jalan Kenderaan

papar berkaitan - pada 14/9/2022 - jumlah : 152 hits
Cadangan supaya menghapuskan cukai jalan kenderaan walaupun dikatakan bagi meringankan beban rakyat ramai menganggap itu tidak lebih hanya sembang pilihan raya umum Ada yang turut menyarankan lebih elok potong gaji menteri yang terlalu rama...
Penjara Asyik Nak Bebas Mahkamah Takut Nak Masuk Asyik Nak Tangguh Pru Nak Cepat

Penjara Asyik Nak Bebas Mahkamah Takut Nak Masuk Asyik Nak Tangguh Pru Nak Cepat

papar berkaitan - pada 19/9/2022 - jumlah : 133 hits
UMNO DIPERSILAKAN BUAT PRU HUJUNG TAHUN INI JIKA MAHU LIHAT REAKSI RAKYATJangkaan PRU tahun ini hanya satu penyedap gimmik dan palsu Untuk mereka yang terdesak dan mengharap memang tak sabar menunggu Tuanku yang prihatin rakyat dan negara t...
Manfaat Kulit Manggis Dan Cara Cara Nak Buat Jus Dari Kulit Buah Manggis

Manfaat Kulit Manggis Dan Cara Cara Nak Buat Jus Dari Kulit Buah Manggis

papar berkaitan - pada 11/9/2022 - jumlah : 141 hits
Berikut adalah 35 manfaat kulit manggis untuk kesihatan 1 Memperkuat sistem kekebalan 2 Mengatasi keracunan makanan 3 Mengatasi sesak nafas 4 Mengurangi resistensi insulin 5 Membantu mencegah batu ginjal 6 Menurunkan tekanan darah tinggi 7 ...
Teruja Nak Tunggu Anak Makan Umur 6 Bulan Persediaan Awal Barang Barang Ni Kena Ada

Teruja Nak Tunggu Anak Makan Umur 6 Bulan Persediaan Awal Barang Barang Ni Kena Ada

papar berkaitan - pada 19/9/2022 - jumlah : 142 hits
Tak dinafikan menunggu anak masuk usia enam bulan memang mendebarkan Mana taknya berdebar hendak melihat dengan suapan pertama yang begitu bermakna Sebelum bersedia untuk anak makan barang dan kelengkapan anak lebih dahulu disediakan lebih ...
Hiburan Nak Views Tiktok Mencanak Naik Jom Ketahui 10 Cara Masuk Fyp Sebelum Buat Content

Hiburan Nak Views Tiktok Mencanak Naik Jom Ketahui 10 Cara Masuk Fyp Sebelum Buat Content

papar berkaitan - pada 9/9/2022 - jumlah : 138 hits
Aplikasi tidak dinafikan merupakan platform paling popular bukan sahaja di Malaysia malah di seluruh dunia kerana ia kini menjadi kegilaan setiap orang tidak kira peringkat umur Dan pastinya pelayar aplikasi tersebut mengimpikan untuk muncu...
Tekanan Desak Pru Segera Sudah Tiada

Tekanan Desak Pru Segera Sudah Tiada

papar berkaitan - pada 12/9/2022 - jumlah : 139 hits
Orkestra mendesak sudah REDA baik dari tokmat atau Zahid kerana dalang dan kepala pendesak sudah di dalam TEKANAN PM campurtangan mahkamah juga sudah REDA mereka kembali waras Jika Zahid dihukum bersalah tok mat akan BELAJAR jadi lalat baik...
Jika Nak Sejarah Pru 14 Berulang Silalah Idris

Jika Nak Sejarah Pru 14 Berulang Silalah Idris

papar berkaitan - pada 18/9/2022 - jumlah : 162 hits
bharian com myOleh September 18 2022 11 37amIdris ketika sidang media selepas program Berjalan Teguh Bersama Datuk Idris Ahmad di Dataran Tarbiah Bukit Gantang NSTP SHAIFUL SHAHRIN AHMAD PAUZIBUKIT GANTANG PAS mengingatkan UMNO bahawa nasib...
Laungan Bubar Desak Pm Segerakan Pru

Laungan Bubar Desak Pm Segerakan Pru

papar berkaitan - pada 18/9/2022 - jumlah : 89 hits
Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob berucap sempena pelancaran jentera Pemuda Barisan Nasional 2022 KUALA LUMPUR Laungan bubar bergema di Stadium Titiwangsa ketika Perdana Menteri Ismail Sabri Yaakob memulakan ucapan sempena pelancaran jent...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

How Did Afif Know Of Alleged Rm100m Payment For Pjd Link Asks Pj Mp

Memikirkan The Unknown

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke

Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Lateefa Koya Negara Sudah Jadi Banana Republic Ketika Kamu Dedah Bualan Pemimpin Negara

Ee Ji Ban Chicken Rice Ball Haniz Zalikha Pernah Makan Kat Ee Ji Ban Ya

Pengalaman Menginap Di Grand Court Hotel Teluk Intan Dekat Dengan Menara Condong Teluk Intan

Kerana Rasuah Rm100 Pekebun Kena Denda Rm10 000

Effective Market Research On A Budget

Lirik Lagu Sulit Betrand Putra Onsu