Asyik Bawa Bayi Keluar Sinar Matahari Boleh Buat Kulit Terbakar


Ibu bapa yang mempunyai bayi sudah tentu mahukan perlindungan terbaik buat Si Manja. Ketika dibawa keluar, keselamatan serta kesihatan anak sangat dititikberatkan. Tambahan pula dengan cuaca yang tidak menentu, boleh mendatangkan menyebabkan iritasi kepada kulit bayi.
Memandangkan kulit bayi sangat sensitif, sangat penting untuk ibu bapa mengambil langkah berjaga-jaga bagi mengatasi masalah kulit terbakar pada bayi semasa membawa mereka keluar rumah.

Bagaimana caranya untuk memastikan kesihatan kulit bayi anda terjamin? Menurut American Academy of Paedatrics (AAP), anda boleh melindungi kulit Si Manja dengan beberapa cara ini:
1. Elakkan sinaran matahari Ketika bayi berusia di bawah enam bulan, sebaiknya bayi tidak didedahkan kepada cahaya matahari. Namun jika terpaksa, hadkan masa berada di luar.

Elakkan untuk membawa bayi keluar sekitar jam 10.00 pagi sehingga 4.00 petang kerana pada ketika ini sinaran UV sangat tinggi dan berbahaya untuk kesihatan kulit bayi.
2. Pilih baju dan seluar panjang Apabila sudah mencecah usia enam bulan ke atas, pakaikan mereka dengan baju yang melindungi kulit mereka. Pakaikan anak baju dan seluar yang panjang serta topi untuk melindungi mereka.
3. Perhatikan suhu badan bayi Ketika berada di luar dan cuacanya panas, perhatikan suhu badan mereka. Jika mulai panas, sebaiknya bawalah bayi berteduh supaya tidak memudaratkan kesihatan mereka.

Selain itu, pemilihan produk yang tepat dan bersesuaian dengan kulit bayi juga sangat penting. Rangkaian produk GOONGBE merupakan jenama premium No. 1 di Korea untuk bayi. Ia diformulasi secara lembut diinspirasikan dari keaslian bahan semula jadi di sana.
Produk ini menggunakan Oji Relief Complex serta bahan organik lain yang dapat memberi ketenangan serta memastikan kulit bayi sentiasa hidrasi. Terdapat empat produk bayi di bawah rangkaian GOONGBE:
#GOONGBE MOISTURE LOTION Losen yang memberi kelembapan kepada kulit bayi. Dihasilkan daripada ramuan asli seperti ekstrak beras serta minyak bijian Macadamia.

#GOONGBE MOISTURE CREAM Diperbuat daripada Oji Relief Complex, seramide dan minyak bijian Macadamia yang memberi kelembapan kepada kulit sensitif. Ia baik untuk kulit dan teksturnya sedikit pekat membuatkan kulit kekal hidrasi selama 48 jam.

#GOONGBE MILD SUN CREAM Produk ini dihasilkan dari 100% bahan yang melindungi kulit dari sinar UV. Bahan semula jadi di dalam produk ini menjadikan ia ‘mesra keluarga’ dan boleh digunakan oleh bayi, kanak-kanak dan orang dewasa. Ia dihasilkan khas untuk kulit sensitif dengan haruman.

#GOONGBE WATERFULL SUN LOTION Sejenis krim tabir suria yang bertekstur ringan dan mampu melembapkan kulit di bawah sinaran matahari yang kuat. Ia bertindak sebaiknya pada kulit dan melindungi dari sinar UVA & UVB lebih dari 12 jam. Sesuai untuk kulit sensitif kerana dihasilkan dari 100% bahan mineral dan EWG gred hijau.

Jom dapatkan produk penjagaan bayi no. 1 Korea Selatan di SASA Malaysia! Produk penjagaan bayi nombor 1 di Korea Selatan kini telah pun berada di SASA Malaysia. Kepada para ibu, jangan lepaskan peluang untuk mendapatkan GOONGBE yang diyakini memberikan bayi anda keselesaan yang penuh.
The post Asyik Bawa Bayi Keluar, Sinar Matahari Boleh Buat Kulit ‘Terbakar’ appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/asyik-bawa-bayi-keluar-sinar-matahari-boleh-buat-kulit-terbakar/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rumah Terbakar Selepas Ibu Keluar Bayi Ditinggalkan Sendirian Dalam Buai Meninggal

Rumah Terbakar Selepas Ibu Keluar Bayi Ditinggalkan Sendirian Dalam Buai Meninggal

papar berkaitan - pada 20/2/2020 - jumlah : 535 hits
Seorang bayi perempuan berusia 10 bulan disahkan meninggal dunia dalam kebakaran di sebuah rumah di Kampung Bangkahulu Gemas di sini kira kira jam 11 30 pagi semalam Timbalan Ketua Polis Daerah Tampin Deputi Superintendan Ahmad Pilus Zainal...
Memakan Korban Ini Alasan Bayi Dan Balita Tak Boleh Gunakan Perhiasan

Memakan Korban Ini Alasan Bayi Dan Balita Tak Boleh Gunakan Perhiasan

papar berkaitan - pada 17/2/2020 - jumlah : 220 hits
Sebagai orangtua pastinya Mama menginginkan penampilan si Kecil menarik dan menggemaskan Salah satu cara yang ditempuh oleh sebagian orangtua adalah dengan memakaikan bayi perhiasan terutama pada bayi perempuan Kadang hal ini juga dilakukan...
Akhirnya Bertemu Sopir Angkot Yang Bawa Bayi Saat Narik Begini Kemurahan Hati Baim Wong

Akhirnya Bertemu Sopir Angkot Yang Bawa Bayi Saat Narik Begini Kemurahan Hati Baim Wong

papar berkaitan - pada 19/2/2020 - jumlah : 235 hits
Saking niatnya mencari bapak tersebut Baim sampai kelilingi Semarang dan minta bantuan polisi serta warganet Salut
Ainul Seronok Tengok Dunia Luar Dah Pandai Minta Walid Bawa Keluar Berjalan

Ainul Seronok Tengok Dunia Luar Dah Pandai Minta Walid Bawa Keluar Berjalan

papar berkaitan - pada 17/2/2020 - jumlah : 277 hits
Setiap kali walid atau mama Ainul Mardhiah berkongsi gambar terbaru buah hati rakyat Malaysia semestinya ramai teruja Bukan apa dari mula penderitaan Ainul diketahui oleh orang ramai semua mendoakan yang baik baik saja untuk si comel ini Se...
Dirjen Bea Cukai Hanya Boleh Bawa Dua Smartphone Dari Luar Negeri

Dirjen Bea Cukai Hanya Boleh Bawa Dua Smartphone Dari Luar Negeri

papar berkaitan - pada 29/2/2020 - jumlah : 284 hits
Meski telah diatur pemerintah mempersilakan masyarakat untuk membeli dan membawa pulang Hanya saja maksimal dua smartphone atau tablet dari luar negeri yang boleh dibawa ke Indonesia
Benarkah Ulat Resdung Keluar Dari Kulit Muka

Benarkah Ulat Resdung Keluar Dari Kulit Muka

papar berkaitan - pada 26/2/2020 - jumlah : 2825 hits
Tahukah kita bahawa penyakit resdung ada pada setiap individu bezanya teruk atau tidak sahaja Penyakit ini mudah dikesan apabila kerap bersin waktu pagi selepas mandi serta mata dan hidung berasa gatal Penyakit ini juga mempunyai pelbagai k...
4 Sekeluarga Sedang Berjalan Dirempuh Lelaki Mabuk Bawa Kereta Bmw Ibu Amp Bayi Parah

4 Sekeluarga Sedang Berjalan Dirempuh Lelaki Mabuk Bawa Kereta Bmw Ibu Amp Bayi Parah

papar berkaitan - pada 19/2/2020 - jumlah : 277 hits
Bagaikan tiada kesudahan hari ini satu lagi kes baru yang melibatkan onar si pemandu mabuk sehingga mengakibatkan empat beranak cedera termasuk bayi perempuan berusia 12 bulan bersama ibunya parah Difahamkan keluarga itu telah dirempuh oleh...
Banyak Minum Air Kelapa Saat Hamil Bisa Bikin Kulit Bayi Putih Dan Bersih Sejak Dalam Kandungan Mitos Atau Fakta Ya

Banyak Minum Air Kelapa Saat Hamil Bisa Bikin Kulit Bayi Putih Dan Bersih Sejak Dalam Kandungan Mitos Atau Fakta Ya

papar berkaitan - pada 26/2/2020 - jumlah : 323 hits
Banyak Minum air Kelapa saat hamil bisa bikin Kulit bayi putih dan bersih sejak dalam kandungan Mitos atau Fakta ya Air kelapa muda dikenal baik bagi kesehatan karena banyak mengandung elektrolit dan nutrisi yang diperlukan tubuh Rasanya ya...
Demi Ikut Tes Cpns 2019 Ada Peserta Bawa Bayi Umur 2 Pekan Ke Lokasi

Demi Ikut Tes Cpns 2019 Ada Peserta Bawa Bayi Umur 2 Pekan Ke Lokasi

papar berkaitan - pada 20/2/2020 - jumlah : 165 hits
Kepala Badan Kepegawaian Negara Bima Haria Wibisana menceritakan kisah lucu dan unik selama penyelenggaraan Seleksi Kompetensi Dasar Calon Pegawai Negeri Sipil 2019 Salah satunya seorang peserta wanita yang baru melahirkan 2 pekan lalu namu...
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Pks Sebut Nama Wali Kota Depok Mohammad Idris Masuk Kandidat Pilkada Jabar

Masih Beraya

Drama Khilaf Yang Tertulis

Family Camping Journey Kami Repeat Lagi Camping 3h2m Di Dusun Pak Abu Campsite



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Volcanic Ash From Gunung Ruang To Enter Malaysian Skies Tonight

Pesanan Datin Thalia Kepada Wanita Jadilah Wanita Yang Mahal

Embark On The Journey Of Family Togetherness With Sharp This Parents Day

Continuous Learning