Asam Pedas Melaka Restoran Berkat Salam


Food Review - Kedai Asam Pedas Melaka, Restoran Berkat SalamKalau korang bercuti di Melaka, memang rugi kalau tak makan asam pedas. Kebanyakkan kedai makan di Melaka, asam pedas pasti ada dalam menu masakan mereka. 
Sekarang dah banyak restoran yang bijak tarik perhatian pelanggan dengan menjual pelbagai jenis masakan asam pedas. 
Selalu orang cari asam pedas ikan pari, ikan asam pedas ikan kembung, asam pedas tetel dan sebenarnya kedatangan aku ke Melaka kali ini adalah sebab nak cuba asam pedas telur ikan mayong. 
Sebelum ni aku pernah cuba asam pedas claypot dekat area Menara Taming Sari. Tapi sayangnya asam pedas tu tak memenuhi selera aku. Kuah dia rasa terlebih kunyit. Lama juga aku merajuk tak makan asam pedas. 
Aku pernah juga share resepi Asam Pedas Ikan Siakap
Aku tahu tentang Restoran Berkat Salam sebab kedai ni termasuk di dalam senarai kedai asam pedas terbaik di Melaka. Itu apa yang aku jumpa di Google. Jadi haruslah jejakkan kaki bila sampai ke Melaka. 





Lokasi Restoran Berkat SalamRestoran Berkat Salam terletak di Bukit Katil, iaitu di Jalan Tun Hamzah, Ayer Keroh Melaka. Lokasi kedai betul-betul di tepi jalan memudahkan pelanggan untuk jumpa kedai ni dan restoran dia luas, bersih serta selesa untuk keluarga. 



Konsep kedai ini adalah layan diri. Korang perlu ke kaunter untuk ambil nasi dan pilih lauk yang telah pun siap di isi dalam mangkuk. Aku prefer macam ni sebab kedai dah decide berapa harga semangkuk lauk dia akan charge. 
Manakala asam pedas dan gulai lemak cili padi pula dia letak di dalam kuali kecil. Tujuan dia supaya mudah untuk dia panaskan semula bila pelanggan request nak makan asam pedas panas. Eh bijak lah idea tu. 



Makan Asam Pedas di Restoran Berkat SalamTujuan utama nak cari asam pedas telur mayong tapi tak kesampaian, jadi aku pilih asam pedas telur Ikan Tenggiri. Untuk mengubat kekecewaan, aku cuba juga daging tetel air asam (pertama kali cuba), udang sweet sour dan ayam goreng untuk anak-anak. 
Kalau nak tahu daging tetel ialah daging lembut yang bercampur dengan urat, tulang dan juga lemak. Sedap dimakan tapi bahaya kalau makan dalam kuantiti banyak sebab ianya tinggi kolestrol. 





Menu dekat sini sama je dengan kedai lain yang menjual makanan tengahari. Rasa makanan dia tidaklah mengecewakan, servis pun laju. Anak-anak enjoy sebab dapat rasa vibe kampung. Tapi cuaca di Melaka panas ya. 



Sedang elok dalam pukul 2 petang, kami selesai makan. Teruskan perjalanan dan ikut perancangan adalah check in di The Straits Hotel And Suites Melaka. Elok je melangkah keluar, ramai pelanggan baru tiba. 
Cuti kali ini memang nak gembirakan anak-anak. Sebelum ni kami pernah ke The Shore Oceanarium - Tengok Ikan jadi kali ni dah jadi nak bawa anak-anak tengok Dinosour - Dinosour Encounter, Zoo Melaka


Kesimpulan 
Walaupun impian nak makan Asam pedas telur ikan mayong di Melaka tak tercapai tapi aku bersyukur sangat sebab dapat luangkan masa berkualiti dengan keluarga. Pencapaian membanggakan apabila bercuti dengan anak-anak yang masih kecil dan tiada berlaku perkara yang tak seronok.  
Perjalanan smooth sangat, anak-anak tak meragam dan suami beri kerjasama sepenuhnya. Knowing me yang selalu berperangai di luar jangkaan memang mencabar nak handle. Ahaks. Next food hunting, nak makan malam tepi sungai Melaka, Warunk Avenue. 


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.rodiahamir.com/2022/01/asam-pedas-melaka-restoran-berkat-salam.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Makan Western Food Di Restoran Leezo Ayer Keroh Melaka

Makan Western Food Di Restoran Leezo Ayer Keroh Melaka

papar berkaitan - pada 5/1/2022 - jumlah : 402 hits
Restoran Leezo Ayer Keroh MelakaRestoran Leezo Ayer Keroh MelakaRestoran Leezo ni terletak di Ayer Keroh Melaka Ada juga cawangan di satu dua di tempat lain Leezo ni makanan diorang berkonsepkan makanan barat a k a western food Yang di Ayer...
Resepi Cara Masak Asam Pedas Daging Tetel

Resepi Cara Masak Asam Pedas Daging Tetel

papar berkaitan - pada 4/1/2022 - jumlah : 257 hits
Assalamualaikum Hi korang Ada kat sini yang suka Asam Pedas Tetel SA adalah salah seorang peminat tegar asam pedas tetel kalau pergi Melaka memang akan cari port asam pedas best ni cumanya SA x pandai masak Asam Pedas yang melibatkan tetel ...
Makan Asam Pedas Tetel Di Asam Pedas Hajjah Mona

Makan Asam Pedas Tetel Di Asam Pedas Hajjah Mona

papar berkaitan - pada 25/12/2021 - jumlah : 395 hits
Assalamualaikum RANCANGAN asal hendak bercuti ke Kuantan hari ini terpaksa dibatalkan ekoran banjir yang melanda negeri pantai timur Kakak ipar Sk yang tinggal di Kuantan memesan agar jangan datang ke sana kerana hujan lebat dan air naik di...
Report Two Umno Leaders Have Ties To Mega Reclamation Project Party Pushed For During Melaka Election

Report Two Umno Leaders Have Ties To Mega Reclamation Project Party Pushed For During Melaka Election

papar berkaitan - pada 21/12/2021 - jumlah : 213 hits
Two Umno politicians were directly involved in the Melaka Waterfront Economic Zone Malaysiakini reported that Umno duo Dewan Negara Deputy President Datuk Seri Mohamad Ali Mohamad and former Melaka Deputy Speaker Datuk Ghazale Muhamad both ...
Kesidang Lia Homestay Di Bandar Melaka

Kesidang Lia Homestay Di Bandar Melaka

papar berkaitan - pada 23/12/2021 - jumlah : 335 hits
Nama Homestay Kesidang Lia di Bandar Melaka No Telefon 0196507363 Email Laman Web Kadar Sewa RM180 00 Alamat 163B Jalan Kesidang 2 13 Taman Kesidang Seksyen 2 Kg Lapan MelakaMengenai Homestay Homestay ada 3 bilik 3 bilik air dan 3 aircond S...
Kesidang Moon Homestay Melaka

Kesidang Moon Homestay Melaka

papar berkaitan - pada 23/12/2021 - jumlah : 316 hits
Nama Homestay Kesidang Moon di Bandar Melaka No Telefon 0196507363 Email Laman Web Kadar Sewa RM220 00 Alamat 164B Jalan Kesidang 2 9 Taman Kesidang Seksyen 2 Kg Lapan MelakaMengenai Homestay Homestay ada 4 bilik 3 bilik air dan 3 aircond S...
Pemimpin Umno Dan Projek Tambak Laut Melaka

Pemimpin Umno Dan Projek Tambak Laut Melaka

papar berkaitan - pada 22/12/2021 - jumlah : 158 hits
Sebelum pilihan raya negeri Melaka pada November lalu kerajaan negeri yang diketuai Sulaiman Md Ali mendesak pelaksanaan projek penambakan mega yang dikenali sebagai Zon Ekonomi Persisiran Pantai Melaka Meliputi 33km pesisir pantai dan lapa...
Bawa Bot Dari Melaka Ke Shah Alam Netizen Terharu Dengan Jasa Abang Viva Viral

Bawa Bot Dari Melaka Ke Shah Alam Netizen Terharu Dengan Jasa Abang Viva Viral

papar berkaitan - pada 25/12/2021 - jumlah : 297 hits
Banjir besar yang berlaku secara mendadak di Shah Alam menyebabkan beribu ribu penduduk terperangkap dan memohon bantuan dengan segera kerana air naik dengan cepat Begitu banyak mesej yang diterima dan di viral kan dengan harapan bantuan da...
Adun Dap Lambat Tiba Terlepas Sesi Angkat Sumpah Dun Melaka

Adun Dap Lambat Tiba Terlepas Sesi Angkat Sumpah Dun Melaka

papar berkaitan - pada 27/12/2021 - jumlah : 181 hits
Adun DAP lambat tiba terlepas sesi angkat sumpah DUN Melaka Baru hari pertama sudah lambat datang Nampaknya disiplin Adun DAP kena diperbaiki Ahli Dewan Undangan Negeri Bandar Hilir Leng Chau Yen dilaporkan tiba lambat dan terlepas sesi men...
Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Honor Lancar Empat Peranti Baharu Honor Pad 9 5g Honor X7b 5g Honor Magicbook X 16 Honor Band 9

Pm Political Stability Making Malaysia Valued Investment Destination

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Persatuan Hotel Bajet Sarankan Penggunaan Pekerja Asing Untuk Industri Perhotelan

Kkb Polls Respect Mca S Decision To Boycott Campaign



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Update Daftar Link 50 Anggota Aktif Komunitas Blogger Pontianak

Time Crunched Car Care How Mobile Washes Save The Day

Semakin Ramai Kanak Kanak Masuk Hospital Akibat Vape E Rokok

Home Detention Najib Keputusan Lembaga Pengampunan Atau Bukan

Mainkan Peranan Anda Dan Gunakan Semangat Pasukan Untuk Menaikkan Piala Thomas