Aplikasi Think Quran Lancar Kempen Fahamkhatamalquran Sempena Ramadan


Bersempena bulan Ramadan yang bakal menjelang tiba, Think Quran (ThinkQuran.com) bersama Kumpulan Karangkraf melancarkan kempen #FahamKhatamAlQuran bagi memberi kesedaran kepada masyarakat bahawa al-Quran bukan sekadar dibaca tetapi perlu difahami dan dihayati maknanya.
Kempen tersebut dilancarkan oleh Ketua Pegawai Eksekutif, Think Quran, Dato’ Abdul Radzeen Abdul Rahman. Turut hadir, Penasihat Kumpulan Karangkraf, Datuk Hussamudin Yaacob dan Ketua Pegawai Eksekutif Yayasan Warisan Ummah Ikhlas (WUIF), Marhaini Yusoff.

“Bulan Ramadan amat dinantikan setiap tahun oleh semua orang. Think Quran amat teruja untuk berkongsi bersama dengan sahabat yang lain berkenaan kaedah berkesan untuk memahami dan menghafal al-Quran.
“Dengan penghayatan yang lebih mendalam, saya berharap Think Quran dapat membantu kita melalui bulan puasa yang lebih barakah,” ujar Dato’ Abdul Radzeen ketika berucap bersempena melancarkan kempen berkenaan di Kumpulan Karangkraf.

Dalam pada itu menyentuh mengenai usaha sama Think Quran dan Kumpulan Karangkraf berhubung kempen ini, beliau berkata, pengalaman kumpulan itu dilihat akan dapat melahirkan masyarakat yang sayang dan cintakan kitab suci berkenaan.
“Saya melihat Karangkraf (menerusi Yayasan Warisan Ummah) merupakan organisasi yang berjaya melaksanakan perkara yang luar biasa contohnya menerusi Quran Time, World Quran Hour dan sebagainya. Saya lihat mempunyai visi yang sama dengan kami untuk membawa cahaya al-Quran kepada manusia,” jelasnya lagi.
Sementara itu, Datuk Hussamuddin Yaacub berkata, dengan kehadiran aplikasi berkenaan, usaha umat Islam untuk memahami kandungan al-Quran diharap dapat dipertingkatkan lagi.

“Dengan adanya kerjasama atau kolaborasi sebegini, ia lebih mudah direalisasikan,” ujar Datuk Hussamuddin.
ThinkQuran.com adalah satu kaedah mudah bagi mempelajari bahasa Arab al-Quran yang memang direka khusus buat umat Islam yang tidak ada sebarang bahasa Arab. Mempelajari bahasa Arab al-Quran dengan Think Quran sangat berbeza kerana Think Quran lebih memfokuskan kepada penguasaan kalimah-kalimah yang paling kerap berulang di dalam al-Quran.
Dengan lebih 300,000 pengguna di Malaysia, Singapura dan Indonesia, modul aplikasi Think Quran amat berkesan dalam menawarkan modul ringkas yang padat dalam masa yang singkat. Cara pembelajaran Think Quran yang agak santai kerana menggunakan telefon pintar, ia sangat efektif kerana ThinkQuran.com boleh mengenal pasti kalimah yang telah dipelajari mengikut tahap pembelajaran dan menyediakan modul latihan mengikut tahap kemampuan individu.

Aplikasi interaktif yang sesuai digunakan kanak-kanak mahupun orang dewasa ini membolehkan pembelajaran dan penghayatan al-Quran dapat diadakan di mana-mana sahaja untuk mengisi ruang masa ketika bulan Ramadan. Hanya dengan 15 minit sehari pengguna mampu mengukur prestasi secara kendiri dalam aplikasi.
Pengguna boleh mengakses kempen tersebut melalui laman web rasmi Think Quran, platform Sinar Harian, Karya Bestari, Yayasan Warisan Ummah Ikhlas (WUIF) dan MyQuranTime di TV Digital.
Bersempena dengan pelancaran kempen ini Think Quran menawarkan satu set percuma ‘Al-Quran Amazing’ dengan setiap langganan seumur hidup pada harga RM399.
The post Aplikasi Think Quran Lancar Kempen #FahamKhatamAlQuran Sempena Ramadan appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/aplikasi-think-quran-lancar-kempen-fahamkhatamalquran-sempena-ramadan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Menjadi Reseller Think Quran

Cara Menjadi Reseller Think Quran

papar berkaitan - pada 8/1/2024 - jumlah : 149 hits
Aplikasi Think Quran yang baru mendapat The BrandLaureate Digitech Best Brands 2023 bersama Microsoft Tencent Alibaba dan Setel adalah teknologi belajar bahasa Arab Al Quran pertama di dunia yang menggunakan teknologi AI fokus pada latih tu...
Think Quran Langkah Pertama Untuk Empelajari Ahasa Rab

Think Quran Langkah Pertama Untuk Empelajari Ahasa Rab

papar berkaitan - pada 4/1/2024 - jumlah : 179 hits
Jika hari ini kita boleh membaca Al Qur 8217 an dengan baik beserta tajwid yang betul tingkatkan juga penguasaan pembacaan dengan mengenal kalimah kalimah Al Qur 8217 an untuk mengetahui maknanya Kaedah mudah belajar bahasa Arab al Quran me...
Bds Malaysia Bukan Kami Mula Kempen Boikot Mcdonald S

Bds Malaysia Bukan Kami Mula Kempen Boikot Mcdonald S

papar berkaitan - pada 1/1/2024 - jumlah : 122 hits
Mohd Farhan DarwisNazari Ismail berkata BDS Malaysia hanya menyokong kempen yang dimulakan rakyat KUALA LUMPUR Sebuah gerakan yang menggalakkan pemboikotan terhadap kepentingan Israel menafikan ia memulakan kempen memboikot restoran McDonal...
Disaman Mcdonald S Malaysia Ngo Gerak Kempen Boikot Dapatkan Khidmat Peguam

Disaman Mcdonald S Malaysia Ngo Gerak Kempen Boikot Dapatkan Khidmat Peguam

papar berkaitan - pada 31/12/2023 - jumlah : 113 hits
nbsp McDonald s Malaysia memfailkan saman sivil terhadap Boycott Divestment Sanctions Malaysia bagi melindungi hak dan kepentingan syarikat makan segera itu Kami telah menyatakan dengan telus dan konsisten bahawa McDonald 8217 s Malays
Mcdonald S Malaysia Tuntut Rm6 Juta Dari Penyokong Kempen Boikot

Mcdonald S Malaysia Tuntut Rm6 Juta Dari Penyokong Kempen Boikot

papar berkaitan - pada 30/12/2023 - jumlah : 194 hits
Malaysiakini nbsp Sebuah kumpulan yang menyokong pemboikotan terhadap jenama antarabangsa utama sebagai tindak balas kepada pencerobohan Israel ke atas Gaza berdepan tuntutan RM6 juta atas kerugian yang dialami oleh rangkaian makanan segera...
Contoh Poster Ucapan Sempena Hari Krismas Di Malaysia 2023

Contoh Poster Ucapan Sempena Hari Krismas Di Malaysia 2023

papar berkaitan - pada 13/1/2024 - jumlah : 147 hits
Sempena hari Krismas yang disambut setiap 25 haribulan Disember pasti posting di laman sosial media penuh dengan ucapan dan poster menarik bertemakan hari natal ini HOHOHO Merry Christmas everyone May your Christmas be wrapped in love and j...
Jom Sertai Maiwp Run 2024 Sempena Ulang Tahun Maiwp Ke 50

Jom Sertai Maiwp Run 2024 Sempena Ulang Tahun Maiwp Ke 50

papar berkaitan - pada 19/1/2024 - jumlah : 181 hits
Jom sertai MAIWP RUN 2024 sempena Ulang Tahun MAIWP ke 50 PPZ MAIWP mengalu alukan penglibatan pembayar zakat untuk turut sertai MAIWP RUN 2024 bagi 3 dan 5km dan berpeluang untuk memenangi pelbagai hadiah menarik Harga Istimewa RM35 khas u...
Peminat Tak Setuju Dengan Barisan Pelakon Omniscient Reader S Viewpoint Tapi Kenapa

Konsortium Mahb Jangan Politikkan Dana Antarabangsa Blackrock

Amalan Menyambut Kelahiran Bayi

When Elite And Masses Don T See Eye To Eye On Israel Boycott

20 Sekolah Terbaik Keputusan Spm 2023 Mengikut Gred Purata Sekolah

Bolehkah Hamil Walaupun Dara Tak Pecah

Bukit Aman To Summon All Officers Probing Assault Case Igp

Primary School Teacher Crowned Kaamatan Queen



5 Tanggapan Buruk Tentang Penjawat Awam Yang Susah Nak Dilupakan

5 Faktor Paling Menakutkan Golongan Ibu Bapa Dalam Abad ke 21

Bandar Kantubek Lokasi Terbesar Tapak Pelupusan Bakteria Berbahaya Dunia

5 Pengajaran Bodoh Yang Kita Boleh Belajar Dari Filem Adiwira Barat

Resepi Sotong Masak Hitam Lauk Legend Orang Johor Nostalgia Habis


Apakah Maksud Dadah Bahan Psikoaktif

Menulis Biar Dari Hati

Wanita Racun Kekasih Kerana Gelap Mata Dengan Harta Rm141 Juta

What Does Umno S Willingness To Take Back Sacked Members Signal Analysts Weigh In

Six Mps Who Back Pm Anwar No Longer Bersatu Members Says Party Deputy President

Tiktok Didakwa Sedang Menyediakan Algoritma Khas As Daripada Sumber Kod App